komentarze
  • 16. markorud
    • 2009-04-22 09:45:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    BMW pracując i skupiając się nad KERS osiagneli KRES swoich możliwości rozwojowych, zapominająco innych detalach auta. za szybko osiagneli (dzieki Robertowi wyznaczone cele) i z zachłanności niemieckiej byli najwiekszym zwolennikiem KERS -liczącna monopolizacje tego urządzenie, ale pozostali okazali sie lepsi (moze ich konstrukcje KERS nie sa wcale lepsze od BMW) ale lepiej współpracują z resztą bolidu.

  • 17. markorud
    • 2009-04-22 09:46:53
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    równie dobrze BMW mogło się skupić na naklejkach z numerami startowymi dla wszystkich niz na próbi zmonopolizowania KERS.

  • 18. saint77
    • 2009-04-22 09:57:34
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Jak KERS nie działa zgodnie z oczekiwaniami to nic dziwnego, że przestali go stosować.
    Jeśli nie zmienią minimalnej wagi bolidów w przyszłym sezonie, to będzie to na szkodę wszystkich zespołów, zwłaszcza tych, którzy jeszcze nie stosowali KERS - chyba najbardziej dla BrawnGP. Wszystko wskazuje na to, że kolejny sezon będzie znowu "rewolucyjny", ale w tym przypadku powrócą do czołówki starzy wyjadacze z Ferrari, McLarena i Renault. O BMW trudno coś napisać, bo wbrew pozorom są nieprzewidywalni...

  • 19. markorud
    • 2009-04-22 09:59:00
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dr.Mario przeliczył się i za bardzo uwierzył w swoją wielkość, odpuszczając końcówkę poprzedniego sezonu uważał ze skoro Ferarii i McLaren walczą o tytuł to oni-BMW jako "3" siła najwiecej zysają przy pracy nad KERS,
    Ferarii do końca walczyło i nie mogli sobie pozwolić na experymenty, McLaren-byl świeżo po aferze z bagażem kar finansowych, nie doceniono myśli technicznej w co prawda chaotycznie działającym Renaul, zignorowano RedBulla i Toro-rosso (chociaż juz dawno pojkazywali duzy potencjał wszczególnie trudnych warunkach), Wiliams nigdy nie był uważany po rozstaniu z BMW za godnego rywala, FrceIndia to jak powiedział dr.Mario tylko uzupełnienie skłdu wyścigowego (spełniającego minimum po kasacji SuperAgurii) a o "upadającej"Hondzie" wszyscy zapomnieli, i to był najwiekszy błąd konkurencji nowego BrawnGP,
    a teraz BMW co prawda prezentuje poziom Ferarii-=ale musi sie ostro napocić w walce z każdym-nawet o miejsce w Q3.

  • 20. markorud
    • 2009-04-22 10:04:35
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    wiadomo ze sa tory i ich specyfikacje pasujące mniej lub bardziej innym zespołom, są warunki atmosferyczne zwiekszające szanse rżnych teamów, ale póki co BMW nie zachwyciło ani a wyscigu, ani w deszczu, ani w treningach na suchym, i zgadzam sie ze na tym etapie to nie miejsce aby np.poswiecac piatek na jazde z KERS sobote bez KERS, a limit wagi nie jest wyznacznikiem możliwości, bo obowiązują wszystkich.

  • 21. masaj
    • 2009-04-22 10:27:24
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    7. @Shallan Z tym standardowym KERSem to chyba jeszcze nic nie zostało ustalone. Gdzieś czytałem, że Mosley się prawdopodobnie na to nie zgodzi - chce rywalizacji zespołów na tym polu, by technologia się rozwijała. I w tym go popieram - bo wyszłoby na to, że całe to wprowadzenie systemu odzyskiwania energii to był pic na wodę. || Co do KERSu w wykonaniu BMW to wydaje się, że trudno wystawić ocenę. System na tle konkurencji może wypadać dobrze, a ograniczeniem może być bolid - za ciężki, zbyt wrażliwy itp.

  • 22. maruszm
    • 2009-04-22 10:28:54
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Przy obecnych przepisach nie ma obowiązku stosowania KRES i jeżeli jest to korzystne to tak się dzieje każdy wybiera to co jest w danej chwili korzystniejsze

  • 23. pz0
    • 2009-04-22 10:40:21
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Ciekawe wypowiedzi, że po co Kubica miał testować KERS. Jak przed GP Malezji Nick sprawdzał jazdę z KERS i bez to wszyscy piali, a dlaczego Kubica nie sprawdzi. Więc sprawdził.

  • 24. heniek85
    • 2009-04-22 10:44:53
    • *.radio-net.org.pl

    Facet ma rację. A BMW faktycznie się kompromituje. Ale najgorsze jest to że jeżeli KERS będzie obowiązkowy,a nie podwyższą wagi minimalnej bolidu to RK może mieć problem ze znalezieniem miejsca w jakimś konkurencyjnym zespole. Niestety role przy wyborze kierowcy do jakiegokolwiek teamu będą grały kilogramy. Co jest największym absurdem jaki sobie można wyobrazić. Ale może dzięki temu zobaczymy RK na OSach, tam waga nie powinna grać roli.

  • 25. masaj
    • 2009-04-22 10:46:38
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    23. @pz0 Sprawdzić niby sprawdził, tyle że w taki sposób, że nie mógł dokonać wyboru.

  • 26. Shallan
    • 2009-04-22 11:06:00
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @masaj - tak, nie jest to jeszcze ustalone, ale walka trwa. A ja coś czuję, że władze przepchną ten standard, ale pod warunkiem, że tą walkę "wygra" McL, co nie będzie trudnym zadaniem, jeśli BMW nie poprawi osiągów

  • 27. markorud
    • 2009-04-22 11:18:35
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ale nie przesadzajmy z tą wagą Roberta
    Robert Kubica: 69 kg 184cm
    Fernando Alonso: 67 kg 171 cm
    Mark Webber: 71 kg 184 cm - można bez KERS i dyfuzora
    Kimi Räikkönen: 69 kg 175 cm
    Giancarlo Fisichella: 63 kg 172 cm
    Sébastien Bourdais: 69 kg 176 cm
    Lewis Hamilton: 67 kg 174 cm
    Nico Rosberg: 69 kg 178 cm
    Kazuki Nakajima: 60 kg 173 cm
    Sébastien Buemi: 61 kg 176 cm
    Nelson Piquet: 64 kg 175 cm
    Heikki Kovalainen: 63 kg 170 cm
    Jarno Trulli: 64 kg 173 cm
    Adrian Sutil: 75 kg 183 cm
    Felipe Massa: 66 kg 166 cm
    Sebastian Vettel: 64 kg 168 cm
    Timo Glock: 65 kg 169 cm
    Nick Heidfeld: 59 kg 164 cm

  • 28. bulekf1fan
    • 2009-04-22 11:30:51
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    waga roberta pozwala stosowac kers ale jego bolid juz niebardzo poniewaz jest czuly na zmienianie wagi nie tak jak reno czy ferrari bmw jest po prostu zbyt wrazliwe i tyle haidfeld jezdzi od poczatku wiec juz sie dostosowal jego bolid i mechanicy niezmieniaja tak czesto jego wagi natomiast robert z kersem ustawil bolid inaczej a jak wyjeli kers musial ustawiac wszystko od nowa

  • 29. masaj
    • 2009-04-22 11:39:19
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    27. @markorud Pewności nie mam, ale tyle to Robert chyba ważył w poprzednim sezonie, teraz chyba warzy w okolicach 72 kg

  • 30. walerus
    • 2009-04-22 11:40:35
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    no nic innego tylko przytaknąć.... niestety...

  • 31. morek151
    • 2009-04-22 13:57:02
    • Blokada
    • *.ds15.agh.edu.pl

    w bahrainie sie przyda bo sa tylko dwa szybkie zakręty

  • 32. Orlo
    • 2009-04-22 14:13:02
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Jak Robert bez KERSu objedzie Hamiltona to wtedy Haug zrozumie...

  • 33. walerus
    • 2009-04-22 14:54:22
    • *.klingspor.pl

    jak?

  • 34. Master666
    • 2009-04-22 15:25:26
    • *.dolsat.pl

    McLaren ma bodajże najlżejszy samochód w stawce, więc nie mają problemu z KERSem, gdyż mają duże pole manewru w rozkładaniu balastu. I do tego dochodzi jeszcze bezawaryjność systemu. Chłopaki z Woking wiedzą co robią!

  • 35. Skoczek130
    • 2009-04-22 15:29:20
    • Blokada
    • *.gprs.plus.pl

    A kto rozumie BMW?? Wcześniej uważałem, że BMW to spokojny i ułożony zespół, jednak teraz okazuje się, że są potrzepani jak jajka. Wystarczy jakaś nieprzewidziana sytuacja i już tracą głowę. Tak było w zeszłym roku. Są do d..y!!!

  • 36. leo_
    • 2009-04-22 17:24:43
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Możliwe, że McLaren nie jest tak wrażliwy na zbalansowanie jak BMW, bo ma już odchudzony bolid. BMW dopiero to dopracowuje . Dlaczego BMW nie zaprojektowało lżejszego bolidu wcześniej? Czy było tak pewne siebie, że się nie spieszyło? Popełnili duży błąd, ale cóż nam pozostaje. Poczekamy, co będzie w Barcelonie, bo myslę, że różnice między teamami są na tyle nieduże, że są do nadrobienia . Nie wiem czy pozwoli to na zdobycie mistrzostwa, ale na parę zwycięstw- to prawdopodobnie tak. Moim zdaniem, na Barcelonę należy oczekiwać odchudzonego bolidu wraz z zamontowanym KERSEM dla Roberta + nowej aerodynamiki z przejściowym dyfuzorem. To może da jakieś 0,7 sek ( w optymistycznej wersji może nawet 1 sek). A w Monaco dalsze udoskonalenia, co może da dodatkowe 0,2 sek. 1 sekunda na okrążeniu, tyle chyba w sumie potrzeba , żeby prześcignąć inne zespoły . Warunek jest taki, że pozostałe teamy nie mogą się już znacząco poprawić (0,1-0,2 sek).

  • 37. masseter
    • 2009-04-22 17:57:16
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Theissen liczy na podium w Bahrainie ciekawe na kogo stawia?

  • 38. masseter
    • 2009-04-22 17:59:37
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Bahrajnie

  • 39. Marti
    • 2009-04-22 18:38:58
    • *.160.167.2

    A ja nie rozumiem po co wogóle wprowadzono KERS do F1, jak dotychczas się nie sprawdził. Całe przedsięwzciecie z tym związane to nic innego tylko spora strata pieniędzy.

  • 40. TocadiscoF1
    • 2009-04-22 21:22:37
    • *.adsl.inetia.pl

    JESZCZE ZOBACZYCIE W TYM SEZONIE CO POTRAFI BMW ! WSPOMNICIE MOJE SLOWA :)

  • 41. Skoczek130
    • 2009-04-22 22:27:38
    • Blokada
    • *.gprs.plus.pl

    TocadiscoF1 - wierz mi, chciałbym wspomnieć twoje słowa...

  • 42. TocadiscoF1
    • 2009-04-22 23:55:19
    • *.adsl.inetia.pl

    skoczek czas pokaże ja wiem jaki jest mój naród jak idzie to jest ok a nawet super ! :) jak nie idzie to dyfuzory pierdoły na coś trzeba zwalić winę bo robo za ciężki. Uwierz bolidy ustępują technologia chyba tylko promom kosmicznym i jego waga to pikuś przykład troche więcej chęci i więcej zawziętości i red bull pokazał .... MADE IN GERMANY jeśli zegarek nie tyka to trzeba go nakręcić i znów zaskoczy... Dla podsumowania przykładu co powiesz na 1 wyścig gdyby nie Vettel powiecie to by był przynajmniej 2 ale walczyli jak na przyszłych kozaków przystało i tak będzie ja wieże ze bmw wróci wróci tak jak MC LAREN,FERRARI I BMW A BRAWN I RESZTA GANGU DYFUOZRÓW MA SWOJE 5 MIN A INACZEJ PIERWSZE SWOJE 5 WYŚCIGÓW ..

  • 43. walerus
    • 2009-04-23 11:09:56
    • *.klingspor.pl

    Jak feniks z popiołów....

  • 44. sivshy
    • 2009-04-23 18:08:02
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    szczerze mówiąc, nie pamiętam sytuacji, aby jakikolwiek zespół odrobił w ciągu sezonu 0.7 sekundy, nie mówiąc już o 1 sekundzie. A parę razy były w historii sportu zmiany równie duże. Choćby w '98 roku, gdzie McL najlepiej dopasował się do nowych regulaminów, zostawiając w czarnej dupie Williamsa, razem z Villenevuem, któremu rok wcześniej nie mogli podskoczyć. Bardzo bym chciał, aby BMW wyszło z dołka i być może tak się stanie, ale walka o tytuł dla Roberta w tym sezonie raczej nie będzie już możliwa.

  • 45. ptasior
    • 2009-04-24 13:11:27
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @sivshy - a Renault rok temu? Na początku Alonso miał problem, żeby zakwalifikować się do Q2, a jak wyglądała końcówka każdy wie.

  • 46. sivshy
    • 2009-04-24 14:43:16
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Renault przez cały sezon miało najsłabszy silnik, myślę że stąd ta słaba dyspozycja. Pod koniec FIA pozwoliła im coś w nich pogrzebać. A dodając do tego jakieś poprawki aero, dało się odrobić tą stratę. To jednak była sytuacja nadzwyczajna, zgoła odmienna od tej, w której jest w tej chwili BMW. Zmiany w silniku nieograniczone tak mocno, jak teraz to mimo wszystko dużo większe pole do popisu niż zmiany w pakiecie aero, stąd wniosek, że mimo wszystko BMW ma małe szanse, aby pójść w ślady Renówki. Choć bardzo chciałbym się mylić


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo