BMW Sauber bez problemów, ale ze słabymi wynikami
Zespół BMW Sauber podobnie jak w poprzednich wyścigach, także i w Chinach poświęcił piątkowy dzień na przygotowanie bolidów pod kątem niedzielnego wyścigu. Po raz pierwszy w tym sezonie system KERS został zainstalowany nie tylko w bolidzie Nicka Heidfelda, ale także w F1.09 Roberta Kubicy. W obu sesjach kierowcy nie mieli żadnych problemów technicznych.„Zakończyliśmy standardowy program przewidziany na piątek i próbowaliśmy się nauczyć więcej o torze i zrozumieć jak pracują poszczególne mieszanki opon. Podczas, gdy miękka [super-miękka] opona jest bardzo delikatna, twardą [średnią] trudno jest zmusić do pracy. Dodatkowo, dzisiaj po raz pierwszy jeździłem z KERS podczas weekendu Grand Prix. Było wiele testów do wykonania. Teraz musimy sprawdzić i przeanalizować dane.”
Nick Heidfeld
„Jak to zwykle bywa w naszym przypadku w piątek skupialiśmy się na przygotowaniu opon na wyścig. Niestety nie pracują one tak jak byśmy tego chcieli. Musimy teraz spróbować poprawić balans bolidu.”
Willy Rampf, koordynator techniczny
„Dzisiaj koncentrowaliśmy się, jak zwykle, na przygotowaniu do wyścigu i ukończyliśmy pełny program. Aktualnie nie jesteśmy zadowoleni z wyników. Po raz pierwszy obaj nasi kierowcy używali KERS. Z pozytywnych rzeczy jest fakt, że nie mieliśmy żadnych problemów technicznych.”
komentarze
1. Piotr123
Mam wrażenie , że kiedyś już to czytałem i to wiele razy...
2. kubakinia
Czyli dalej nie są konkurencyjni. Szkoda.
3. hipcio
czyli standard... :-)
4. radzix
jesli nie bedzie padac to Robert powinien jechac na 3 pit stopy pierwszy na miekkiej mieszance doslownie kilka kolek reszta wiadomo, to jedyna mozliwosc ukonczenia wyscigu wysoko o ile jutro wejda do q3, a Nick wiadomo skonczy na q2 a w niedziele cysterna i modlitwa o deszcz ech...
5. krystianxp
jutro bmw wykreci czsy o niebo lepsze tak jak to sie dzieje co grand prix. Ciekawe czy kers da Robertowi przewage w wyscigu i zniweluje straty do bolidow z podwojnym dyfuzorem. Zapowiada sie ciekawa walka miedzy GP a MCL.
6. fezuj
Mówiąc kolokwialnie "cofamy się do tyłu" - im dalej tym gorzej nigdy nie przykładałem uwagi do treningów, ale tym razem ich wyniki to przegięcie to nie jest w okolicach jednej sek. tylko prawie DWÓCH !! i to oba bolidy- a tego się po BMW nie spodziewałem :( . Co do tytułu "BMW Sauber bez problemów, ale ze słabymi wynikami" to ja bym raczej powiedział że BMW.... MA problem właśnie ze względu na wyniki, jedyna nadzieja że coś do jutra z tych materiałów wywnioskują i będzie lepiej, ale po raz pierwszy nie iwdzę Roberta wśród faworytów :( .
7. mpkaras
Roberta wypowiedź jak zwykle lajkoniczna - wiadomo facet z Krakowa ;)
8. riklaunim
Przecież nie ujawnią szczegółów konkurencji
9. masaj
Jak zwykle w tym sezonie wolni w piątkowych treningach, ale powodów do zadowolenia nie ma, będą spore problemy z wejściem do Q3.
10. wafel
ja tam myślę, że BMW odpuściło sobie ten wyścig i już pracują na 100% swojej wydajności nad dyfuzorem. Niestety BMW nie należy do najbogatszych zespołów tak jak MCL i muszą coś odpuścić. Wydaje mi się też, że MCL dużo wcześniej zaczął prace nad dyfuzorem. Widać było po wypowiedziach kierowców. Pewnie dostali cynka od FIA z którymi mają dość dobre układy..
11. masaj
Wywiad z Robertem >>> f1.sport.pl /Artykul.82+M557e79091f2.0.html <<< tytuł i zdjęcie :-))
12. marcinnn
Jutro Robert walczy o jak najwyższe pole startowe bardzo lekkim bolidem, potem startuje na miękkich i po 6 - 7 kółkach zjeżdża na zmianę opon. Ci kierowcy, którzy wystartują na twardych oponach, początkowo pewnie zyskają przewagę, ale taka taktyka BMW może przynieść sukces, gdyż ewentualny wyjazd SC praktycznie w dowolnym momencie, poza samym początkiem wyścigu będzie korzystny dla Roberta. Przewaga liderów zostanie wówczas zniwelowana, a Robert będzie mógł walczyć z tymi, którzy miękkie opony zostawili sobie na koniec. Chociaż z drugiej strony, można się spodziewać, że podobną taktykę wybierze jeszcze co najmniej kilku kierowców.
13. djtytus
fezuj napisał: Mówiąc kolokwialnie "cofamy się do tyłu" nie bym się czepiał ale zapyam kolokwialnie czy można się cofać do przodu?
14. pz0
Na tym lotnisku jest małe prawdopodobieństwo pojawienia się SC. Mają problemy ze znalezieniem balansu i w efekcie opony nie pracują właściwie. Myślę że bez KERS mieliby łatwiej, ale to nie mi o tym decydować. Szkoda że na jednej sesji nie wymontowali tego systemu.
15. kamil7671
@marcinnn- to by sie moze sprawdzilo, ale w Monako. Na tym torze praktycznie nie da sie rozbic, zeby byl potrzebny SC. W koncu ten tor zaprojektowal Tilke...
16. saint77
W Australii też byli na szarym końcu na treningach, ale Q wypadło nieźle jeśli chodzi o Roberta, więc ja niczym się nie przejmuję. Nadal uważam, że na obecnym etapie KERS dla Roberta to nieporozumienie. Przy okazji, czy ja dobrze widziałem, że McLaren ma nowy dyfuzor....????
17. kamil7671
Dodam jeszcze tely, ze Robert jezdzil z silnikiem z Australii, ktory jest troche uszkodzony, prawdopoobnie jutro mu wymienia na nowy,z pewnoscia pare dziesiatych zyska.
18. SFR
saint77 - tak ma nowy ,,przejściowy dyfuzor '' i nowe 6-cio płatowe skrzydło , ja w przeciwieństwie do Ciebie troszkę się przejmuję obecna nazwijmy to postawą BMW :)
19. tomek83f
Zmiencie ten tytul,,BMW Sauber bez problemów, ale ze słabymi wynikami" bo tylko ta druga kwestia sie zgadza
20. saint77
@SFR - jak Robertowi wyjmą KERS z bolidu na sobotnie Q to od razu będzie inaczej. Sądzę, że tak zrobią i w jutrzejszej 3 sesji treningowej będzie jeździł bez tego pudła. Co do treningów - to na prawdę nie jest rzeczywiste odzwierciedlenie możliwości, po prostu testują różne ustawienia i tyle. Robert pierwszy raz miał auto z KERS, więc i ustawiać było co. Nick jak zwykle pół treningu dogrzewał opony, więc jego możliwości też dopiero wyjdą jutro. Jak sobie przypomnę Australię i murowane pudło dla Roberta (gdyby nie Vettel) to spokojnie czekam na wyścig, nawet jeśli Robert będzie startowałz P6 czy P7. OBY TYLKO SILNIK MU WYTRZYMAŁ !:)
21. Skoczek130
Ja uważam, że BMW Sauber jest w lepszej formie, aniżeli w tej, którą prezentują. Dopiero w trzecim treningu będziemy mogli coś powiedziec, gdyż tam starają się kręcic mocne czasy. Teraz przygotowywali wóz do wyścigu, jeżdżąc z pełnym bakiem, a na dodatek Robert jeździł z KERS. Trzymam kciuki i liczę na dobry wynik!!!
22. hot dog
Ciekawy zwrot znalazłem na oficjalnej stronie BMW odnosi sie ona do formy Niemieckiego zespolu otoz czytamy tam ze po 3 treningu " BMW stoczy walkę o OBIECUJACE pozycje startowe podczas sesji kwalifikacyjnej" :-) nie wiem czy sie smiac czy płakać a moze jedno i drugie...
23. grzes12
jak na KERS,to robert mial slaby czas maxymalnej prędkości,nie zdziwiłbym sie ze jezdził z nieco obniżonymi obrotami silnika
24. zajac1211
jak kubica pojedzie z kers to niestety nie widze szansy na q3 :(
25. Peti
Grześ12, nie gniewaj się , ale muszę to napisać - nie ma czegoś takiego jak czas maxymalnej prędkości (V=km/h). A tak na marginesie to spokojnie, jeżeli wypuszczą Kubicę z KERSEM to dlatego, że kręci z nim lepsze czasy okrążeń niż bez.
26. david9
tragedia i tyle. Nawet jesli BMW ukrywa prawdziwy potencjał do kwalifikacji i poprawi sie jutro znacznie to inni zrobią niestety to samo. Tak było 2 tygodnie temu w Malezji kiedy podczas drugiej sesji kwalifikacyjnej padały rewelacyjne czasy. KERS chyba niedaje Robertowi tyle korzysci ile by oczekiwał. Na prostej napewno jest szybszy ale wszystko traci w zakrętach więc jutro razcej Kubica bez KERSU w kwalifikacjach. w niedziele ma na dzieje na punkty bo o podium chyba niewarto marzyc chyba ze bedzie deszcz.
27. masaj
@grzes12 W wywiadzie do którego podałem link wcześniej Robert używa sformułowania: "Niestety, musimy się przy tym trzymać pewnych ograniczeń – silnikowych, zwłaszcza w moim przypadku, a także czasowych.". Można niby z tego wyciągnąć wniosek, że oszczędzają silnik. Ale to raczej zbyt słaba przesłanka by wpadać w optymizm.
28. grzes12
peti to ja napisze inaczej chodziło mi o prędkość maksymalną,a ja chciałbym zeby robert w końcu pojechał z tym KERSem,oczywiście jak po analizie wyjdzie ze robi takie same czasy jak bez KERS
29. RoninRonin
BMW odpuszcza ten wyscig .... najprawdopodobniej wpadli w popłoch, że są tak daleko technicznie, z kers, z dyfuzorem a osiągi też nie najwyższe patrząc na to co wyrabia Brown. Jeśli od Barcelony ten samochód nie będzie miał wszystkiego co najlepsze , to zapomnijmy o jakimkolwiek tytule i dla BMW i dla Kubicy.
30. radzix
jutro bedzie niesamowita walka ale mam na mysli tutaj kierowcow BMW, Ferrari i MCL o wejscie do Q3! miejsca tam coraz mniej a nie daj Boze jak Kazukiemu by jeszcze kółko wyszło...
31. pz0
Właściwie to nie wiem czy Kubica nie ma nieco ''przykręconego'' silnika. On musi już oszczędzać jednostki napędowe. Nie znalazłem żadnego komunikatu czy silnik z Sepang przeżył. Możliwe że jednak ta jednostka jest już zniszczona. Prawdopodobnie BMW będzie chciało do końca sezonu używać silnik z Australii na piątkowych treningach więc muszą go oszczędzać. Pozostałe 6 silników będzie musiało wystarczyć na sobotę i niedzielę w ciągu 15 weekendów.
32. hot dog
pz0 2009-04-17 18:09:14 wydaje mi sie to malo realne gdyz to juz teraz oznaczalo by jazde zachowawczą i praktycznie zadna walke o cokolwiek. Dlatego wydaje mi sie ze jezeli beda sie martiwc to bedzie to na koniec sezonu
33. walerus
Nick powinien mieć swoje opony....
34. Szybki123
Ja muwie ze jutro sie okaze czy BMW zrobilo postemp czy nie mi sie wydaje ze cos ukrywaja na jutro zebym mial racje to Q3 jest pewne
35. hot dog
szybki123 polecam szybki kurs jezyka polskiego ewentualnie mozille ze slownikiem...
36. kondistw
Wyniki slabe, ale nie ma soe przejmowac. Treningi typowo pod wyscig, do czego BMW przyzwyczailo nas w pt. Dodatkowo silnik z Australii. Jutro Rob bedzie mial nowy silnik, wiec bedzie mogl z niego wiecej wycisnac. Swoja droga ciekawe czy Rob dostanie KERS na 3 trening i qual, sadze ze jednak nie, gdyz chyba najlepszym rozwiazaniem bedzie poczekanie na nowy ulepszony i odchudzony bolid (o ile te zapewnienia sa rzeczywiscie wdrazane w zycie) oraz ulepszony KERS. Jutro tempo BMW powinno byc przyzwoite ale realnie patrzac aby dostac sie do Q3 trzeba bedzie sie postarac. W Q3 w zaleznosci od taktyki obstawiam dla Roebrta: P6-P7 dla strategii 2 tankowan (wszyscy beda raczej i tak mieli malo paliwa ze wzgledu na uzycie na starcie super-miekkiej mieszanki), P4-P5 dla strategii 3 tankowan. Moze bedzie lepiej, lecz wole byc milo zaskoczony anizeli zawiedziony. No to do pracy BMW!!!
37. judy
co za tytuł - słabe wyniki to dopiero jest problem
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz