BMW koncentrowało się na przygotowaniu do wyścigu
Zespół BMW Sauber w obydwu dzisiejszych sesjach treningowych koncentrował się na przygotowaniu do wyścigu o GP Malezji. Oba bolidy nie miały żadnych problemów technicznych jednak w obydwu sesjach plasowały się pod koniec tabeli z wynikami. Nick Heidfeld w pierwszym treningu jeździł z systemem KERS na pokładzie swojego bolidu, a w drugiej system ten został wymontowany.„Dzisiaj w całości koncentrowaliśmy się na przygotowaniu do wyścigu, a w szczególności na porównaniu opon. Specyfikacje opon, które Bridgestone przywiozło do Malezji są znacznie różne od tych użytych w Melbourne, ale tor Sepang ma także zupełnie inna charakterystykę. Dodatkowo, temperatury toru są tutaj znacznie wyższe, więc to była nowa sytuacja. Zebraliśmy dużo danych i mamy podstawy do wykorzystania pełnego potencjału opon podczas wyścigu. Podczas gdy dzisiaj wykonywaliśmy długie przejazdy, jutro będziemy koncentrowali się na osiągach na pojedynczym okrążeniu.”
Nick Heidfeld
„Oczywiście wynik nie wygląda dobrze, ale w Melbourne mieliśmy podobną sytuację w piątek. Niemniej mamy trochę pracy do wykonania, aby poprawić balans bolidu. W pierwszej sesji jeździłem z KERS, a w drugiej nie używałem tego urządzenia. Używanie go stwarza ogromną różnicę w balansie bolidu, ale bez niego tracimy dodatkowe doładowanie. To było doświadczenie, które chcieliśmy zbadać i dlatego wyjęliśmy KERS z bolidu na tą sesję. Teraz zbierzemy wszystko razem- czasy okrążeń, dane i moje odczucia- i wtedy zadecydujemy czy jechać z KERSem czy bez.”
Willy Rampf, koordynator techniczny zespołu
„Realizowaliśmy dzisiaj zaplanowany program i przygotowywaliśmy się do wyścigu. Jednym z punktów na którym się skupialiśmy było porównanie opon na długich przejazdach. Po za tym przetestowaliśmy dwie różne opcje dla Nicka- w pierwszej sesji jeździł z KERS, a w drugiej bez. Zrobiliśmy to z dwóch powodów: z jednej strony chcieliśmy poznać bezpośrednie porównanie, a z drugiej chcieliśmy przećwiczyć wymianę tego układu między sesjami. Nie mieliśmy żadnych problemów technicznych.”
komentarze
1. Peti
Mamy odpowiedź na pytanie: Dlaczego BMW uplasowało się na końcu stawki.
2. asc
Czyli KUB bez kersu, HEI mozliwe ze z kersem?
3. baudin
nono Robert jakby taki ciut optymistyczny mamy wszystkie dane zeby maksymalnie wyorzystac opony nic i granulkowaniu ani braku przyczepnosci?? to cos nowego chyba rzeczywiscie nie jest zle
4. Kadet
Cha, tak właśnie myślałem z tym trenowaniem kersa. Zadawałem sobie pytanie, czy i z Robertem podobnie nie zrobili, ale widać nie zaryzykowali i szanowali jego cenny czas dobrego testera. Jednakże, skoro Kubica nie testował kersa, to jest mocno wątpliwe, czy mu założą na sobotę-niedzielę, bo godzina może okazać się za mało, by przygotować odpowiedni balans na ten tor - aczkolwiek kto ich tam wie. Za to, sadząc po wypowiedzi Nicka, Niemiec na pewno pojedzie z dopalaczem.
5. GrzesB
Jak Robert nie narzeka to jest źle!!
6. totalfun
Jak dla mnie wypowiedź Nicka to totalna kompromitacja BMW. Zespół, który jako jedyny tak zaciekle bronił KERS teraz szacuje czy leciutki Nicki powinien jeździć z tym cudem. Szczerze mówiąc to ja nie wiem co oni przez te pół roku robili. Bo ani nie wpadli na pomysł z dyfuzorem, ani nie mają dobrego KERS...
7. Alakhai
popieram totalna klapa, jako jedyny zespół zaciekle bronili KERS na głosowaniu, okazuje się że o wiele lepiej sprawuje się on w Ferrari i nawet w MCL, i dodajmy że oni pracowali już nad tym od połowy tamtego sezonu, wniosek to nie jest zespół gotowy na wygrywanie
8. Skoczek130
No jeśli Robcio nie jest niezadowolony, to forma BMW może być duża większa, aniżeli wyniki z piątku. Jutro poznamy wszystkie odpowiedzi na nurtujące pytania. Trzymam kciuki!!!
9. walerus
ściema jak zawsze... po prostu Nick boi się że jak w trakcie wyścigu za bardzo sięspoci albo deszcz spadnie to go KERS wypieści .....
10. GawoLoveKubica
Dadzą radę ! bmw POWER
11. baudin
do totalfun co do tej kompromitacji to bym sie wstrzymal do momentu az Robert pojedzie z KERS bo jak wiadomo nick nie ma najlepszego okresu a KERS bmw wcale nie jest taki zly moze nie zauwazyles ze jak dotad tylko oni nie mieli z nim zadnych problemow a do tego Robert mowi ze KERS daje przewage i to duza a kto jak kto al on udowodnil juz nie raz ze jak cos mowi to wie o czym mowi wiec cierpliwosci to dopiero drugi wyscig sezonu jeszcze nawet nie mozna powiedziec ze brawn gp jest najlepsze bo to tez musza udowodnic na torach kazdego rodzaju
12. totalfun
Jakby ten KERS BMW (robiony chyba przez Bosch'a) był taki dobry, to testowałby go teraz Robert.
13. baudin
pozatym z tego co wiem to bmw wpadlo na pomysl z dyfuzorem ale fia go nie zatwiedzila i to wlasnie o to chodzi w tych wszystkich protestach w strone brawn gp i innych bo oprocz nich chyba jeszcze dwa czy trzy zesply mialy podobne pomysly ale nie otrzymaly zgody na uzycie dyfuzorow
14. baudin
i znowu ja wcale nie mowie ze on jest dobry zlbo ze jest zly tylko ze za wczesnie jest zeby go oceniac a Robert nie testuje KERS nie dlatego ze jest on slaby tylko ze fia wprowadzila idiotyczny limit wagi bolidu
15. Luckymag
baudin. Wszyscy mają dyfuzory.. Niekturzy go sprytnie powiększyli innymi elementami. Więk może rozwiązanie BMW nie było na tyle sprytne by być zgodne z przepisami?
16. baudin
no niestety nie wiem dokladnie o co tam chodzilo ale skoro nagle powstalo tyle protestow to raczej nie odbiegaly zbytnio konstrukcja od tych w na przyklad brawn gp
17. krulik
Ciekawe, że Nick nie powiedział nic o tym, jak to on jest numerem 1 w zespole...
18. totalfun
baudin - to zespół Renault zapytał się oficjalnie czy mogą użyć kontrowersyjnego dyfuzora. Odpowiedź była negatywna. Niestety nie pokazali tego dyfuzora, więc nie ma o czym mówić.
19. Qbus81
BMW doskonale wie (zwłaszcza po Australii), że w tym roku to mega najważniejsze jest jak najwięcej wiedzieć o oponach. Tydzień temu dobrze to rozegrali i mało brakowało żeby... no wiadomo.
20. pinkb
wypowiedzi po treningu dobrze rokoja takze stawiam na wysokie pozycje w niedziele
21. baudin
no rzeczywiscie to Renault moj blad ale dosyc o tym bo i tak myslimy o tym samym tylko inaczej to mowimy :D ;) co do gp malezji to mam nadzieje ze bedzie dobrze bmw czasmi ma przeblyski genialnej strategii tak jak w australii wiec skoro tak dobrze zaczeli to niech kontynuuja tak dalej bo poki co tylko w taki sposob moga wygrac z brawn gp chyba
22. jordan23
Do robienia szybkich kółek mamy kwalifikacje,podoba mi się praca jaką wykonuje BMW
23. grzechu1010
BMW wszystko wykonuje z precyzją szwajcarskiego zegarka. Podoba mi się to
24. jaros69
martwi mnie jednak to, że może być ulewa i jazda za SC lub przerwanie wyścigu. Trochę deszczu by nie zaszkodziło ( przynajmniej Kubicy ) Były by emocje, znów wyrwał bym element fotela, hehe
25. mario547
Wygląda na to że Nick zamierza pojechać wyścig z pełnym zbiornikem paliwa na 1 pit. Tak to wyglądało na 2 treningu jakby jego bolid bez KERS był bardzo ciężki ale wszystko będzie zależało od pogody. Jeśli jutro na niedzielę będą zapowiadali nie pewną pogodę to zajęcie 11 miejsca w Q może okazać się dobrym rozwiązaniem. Robert chyba jednak ćwiczył wariant z 2 postojami
26. mario547
Z wypowiedzi innych kierowców wynika że średnie opony będą najlepsze i nawet na długich dystansach wolno się degradują. Twarde opony chyba będą zakładane na któtki stint
27. pinkb
jesli spadnie deszcz to szanse sie wyrownaja i wazniejsze beda umiejetnosci a nie bolid
28. Budyn_F1
Tylko czemu Robertowwi tak nie zrobili ze w drugiej czy w pierwszej sesji mogl jezdzic z KERSEM.
29. mario547
Budyn_F1 Wydaje mi się że Robert za cięzki i jest przekonany ze zamontowanie KERS spowoduje u niego trudnosci w zbalansowaniu bolidu co jest ważne na szybkich łukach. A Alonso mówił przecież ze niee czuje przewagi w stosowaniu KERS
30. pz0
Sprawa z KERS wydaje się prosta. BMW zakłada że będzie deszcz. Użyteczność KERS w deszczu jest mocno wątpliwa.
31. mario547
Heidfeld wydaje się szykować na deszcz bo chyba jeździł na treningach bardzo mocno zatankowany
32. mario547
No nie wiem Kubica mówił że w deszczu KERS bardzo sie przydaje
33. Peti
Jeśli spadnie deszcz to dopiero ci którzy mają podwójne dyfuzory odjadą reszcie. Przy lepszym docisku aerodynamicznym nie dadzą szans innym na oponach deszczowych.
34. adam300td
No jestem bardzo ciekaw co oni tam sobie policzą na ten wyścig....Czy te czasy to rzeczywiście efekt przygotowań, czy tylko ściema mająca na celu zatuszowanie słabych wyników...Mam nadzieje, że to pierwsze.
35. jeden
No, ciekawe jaki mieli czas wymiany...
36. lukash
Jak wiadomo BMW zawsze w piątki wypada przciętnie. Pamiętacie zeszłoroczne treningi przed pierwszym wyścigiem w Australii. W piątek było słabo, a w sobotę robili rzeczy, na które nikt by nie postawił. Tutaj sprawa może wyglądać podobnie i mogą się trochę kryć za pełnym bakiem. Martwi mnie jednak to, że nawet w piątki nie meldowali się na ostatnich pozycjach jak w przypadku Nicka dziś.
37. Novy
Faktycznie gdy spadnie deszcz uzycie kersu moze byc błędem... a jeszcze biorąc pod uwage Roberta to juz calkowicie. Zobaczymy
38. merc777
Kubica sie zmarnuje w tym zespole..mial byc najbardziej zaawansowany ze wszystkich z kersem na czele a ustepuje nawet red bullowi...szok...jak tak dalej pojdzie to o Kubicy przestana mowic ze jest obok alonso najlepszy ze wsztskich..poprostu wszyscy o tym zapomna przez BMW
39. merc777
to co wyprawia bmw juz przechodzi ludzkie pojecie..zeszłoroczny sezon odpuscili sobie chcac budowac nowa maszyne..sa najbardziej zaawansowani w jej budowie takze i kersu...zapewniali ze maja walczyc o zwyciestwo a tu lipa...po dzisiejszych treningach to juz szczyt...jak tak dalej pojdzie to Robert sie zmarnuje i juz nie beda o nim mowic jako o wielkim talencie..jednym z najlepszych kierowcow,
40. darecky3
..jak sie Robert zmarnuje, to na pewno sie nie zmarnuje Kubica ale nawet jesli to juz na pewno nie Robcio....:)
41. pz0
kempa007 - tytuł naprawdę powalający ''BMW koncentrowało się na przygotowaniu do wyścigu'' A inne teamy co robiły? Koncentrowały się na rwaniu panienek? Może jednak jeszcze jakiś team również koncentrował się na przygotowaniach do wyścigu?
42. Piotr123
Nie było info od Mario n.t. KERS ? Miało być dzisiaj...
43. leo_
Z tym KERSem to poczekajmy. Rzeczywiście BMW zakłada deszcz- wtedy KERS raczej nie jest przydatny, tak mi się wydaje. Mozliwe, że Kubica dostanie go dopiero na wyraźnie szybkich torach, i gdy będzie gwarantowana bezdeszczowa pogoda.
44. leo_
Z kolei jeśli chodzi o Nicka z Kersem i bez, to różnica w czasach I trening vs II trening wynosiła 0,3 sek na korzyść tego drugiego, gdzie jeździł bez KERSu. Nie wiem , czy jeździł w podobnych warunkach i przy takim samym zatankowaniu, ale jeśli tak, to KERS Heidfeldowi pomaga, właśnie o te 0,3 sek.
45. leo_
Cholera , pomyliłem choć wniosków końcowych to nie zmienia. W II tren jechał wolniej Nick, gdzie nie uzywał KERSa. Tak czy siak, KERS jakby mu dawał przewagę o te jakieś trzy dychy.
46. pz0
Kubicy też się dostało od sędziów za najlepszy czas sektora zrobiony w czasie gdy była żółta flaga.
47. cayman
Przed GP Australii, po drugim treningu najlepszy czas wynosił 1.25.808 (Rosberg). Najlepszy czas wyścigu wyniósł jednak już 1.27.706 (tez Rosberg). to różnica blisko dwóch sekund. Oczywiście charakterystyka toru w Australii jest odmienna i to ma wpływ. Po treningach czasy BMW sa w tej sytuacji zaledwie (mam na myśli zatankowane bolidy BMW) o 1,5 sekundy gorsze. Mają znakomite tempo wyścigowe. Jestem przekonany, że BMW odwaliło kawał dobrej roboty
48. cayman
Właściwie tor Sepang jest dłuższy niż Albert Park, wiec strata zaledwie 1,5 sekundy zatankowanym bolidem wydaje się obiecująca :-)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz