komentarze
  • 28. Jacobek
    • 2009-03-05 17:36:15
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Punkty za najszybszy pit stop to wcale niegłupi pomysł! o co wy sie czepiacie? To mają być punkty dla konstruktorów a nie dla kierowców, to jest właśnie dobre, bo zwraca uwagę na to, że cały zespół się liczy a nie tylko bolid i kierowca. Punkty to też bardzo dobry pomysł, w końcu zwycięzca jest najważniejszy i zdecydowanie powinien dostawać więcej punktów. Reszta zmian jest dość kontrowersyjna, powinno sie raczej dać całkowitą swobodę w konstruowaniu, przy ograniczonym, równym dla wszystkich budżecie ...

  • 29. niza
    • 2009-03-05 17:49:00
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mówię stanowcze NIE: skracaniu wyścigów (jak dla mnie to i teraz mógłby wyścig chodź ciutkę dłużej trwać, a oni jeszcze chcą skracać), standardowemu KERS (po cholerę teraz pracować pełną parą nad tym systemem, skoro w następnym sezonie będzie obowiązkowy taki sam dla każdego teamu?), poziom paliwa na starcie, specyfikacje ogumienia i dane dotyczące tankowania upublicznione ( to po prostu zabija całą otoczkę związaną z emocjami, nigdy nie wiadomo kto ma jaką strategię, a teraz jak będziemy znać to wszystko to już nie będzie to takie emocjonujące :/) Podobają mi się tylko sprawy komercyjne na 2009 rok no i oczywiście punktacja

  • 30. niza
    • 2009-03-05 17:50:11
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    error: w drugiej linijce powinno być choć a nie chodź :P

  • 31. elin
    • 2009-03-05 17:59:57
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jacobek- zdecydowanie zgadzam się, jeśli chodzi o punkt za najszybszy pit stop- cały zespół się liczy, a nie tylko kierowca, więc niech oni również zostaną zmotywowani do jeszcze lepszej pracy, może będzie przy tym nieco mniej błędów, bo każdy będzie wiedział jaki zespół faktycznie jest w tym najlepszy ...

  • 32. pz0
    • 2009-03-05 20:26:38
    • *.1.88.2

    Proszę powiedzcie w czym jest dobry ten punkt za najkrótszy pitstop. To nie jest nawet nagradzana praca mechaników. Zespół chce punkcik za pit, to nie ma sprawy, pierwsze tankowanie przedłużamy, drugie maksymalnie opóźniamy, lejemy dzięki temu mniej paliwka i punkcik leci. Jak dla mnie chore, po prostu na jednym tankowaniu wystarczy wlać mniej paliwa, ot cała tajemnica.

  • 33. Messi23
    • 2009-03-05 20:50:40
    • *.2-0.pl

    poczekamy zobaczymy... zobaczymy czy to wszystko wejdzie w zycie...

  • 34. walerus
    • 2009-03-05 20:54:59
    • *.adsl.inetia.pl

    przynajmniej coś się rusza w tej F1.....

  • 35. badzio
    • 2009-03-05 21:20:18
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Witam fanów. Skracanie wyścigów ma sens i chodzi tu pewnie o kierowców. Nie raz widzieliśmy jak byli wykończeni po wyścigu szczególnie na torach gdzie są wysokie temperatury powietrza i to pewnie w trosce o ich zdrowie ta zmiana. Jako kibic też wolałbym aby wyścigi były dłuższe a może w zamian zwiększyć ilość wyścigów też byłoby nieźle. Punkty dla zawodników i zespołów ok i nic po za tym po co wydziwiać. Pozdrawiam.

  • 36. sivshy
    • 2009-03-05 22:01:38
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @badzio: O kierowców to ty się nie martw, bo są oni do tego przyzwyczajeni. Po to ćwiczą przez cały rok. Zapewniam Cię, że ani FIA, ani FOTA o to się nie martwili, wprowadzając ten pomysł. Chodzi po prostu o to, że każde okrążenie sporo kosztuje, choć dokładnej sumy nie jestem w stanie Ci podać. W każdym razie tych kilka kółek mniej to i tak moim zdaniem będzie tylko kropla w morzu, więc nie warto. Co do podawania ilości paliwa, to podobnie jak większość forumowiczów, uważam że to bezsens, zabijający jeden z największych smaczków-strategie. Z drugiej strony, fajnie jest mieć do dyspozycji jak najwięcej danych, ale nie kosztem emocji. Jeśli chodzi o poprawę transmisji dla telewidzów, to myślę że chodzi po prostu nie tylko o wprowadzenie jakości HD, ale również o zmianę całego layoutu transmisji, czyli wszystkich ramek, okienek i innych pierdół, które pokazują różne dane.

  • 37. Bobekman
    • 2009-03-05 22:08:33
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Niektórzy chyba wogóle nie wiedzą co to jest FOTA. i chyba nie rozumieją sensu tej konferencji i tego artykułu. To są tylko propozycje zmian wskazane przez właścicieli zespołów.

  • 38. niza
    • 2009-03-05 22:19:02
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Bobekman no oczywiście, że tak, chyba nikt sobie nie pomyślał, że jest to już zatwierdzone. Ja mam tylko nadzieję, że większość tych poronionych pomysłów nie przejdzie. pozdro :)

  • 39. elin
    • 2009-03-05 23:04:31
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    pz0- Punkt za najszybszy pit stop, chyba nie będzie nagrodą dla mechaników, raczej motywacją i ( mam nadzieję ) wykazaniem, który zespół ( nie tylko kierowcy ) pracuje najlepiej czyli najszybciej. Ponieważ, mechanicy mogą iść na łatwiznę i jest tak jak piszesz ( tu się zgadzam ), ale taka taktyka, będzie opłacalna jedynie wówczas gdy wszystko na torze przebiega " gładko" i nic się nie dzieje, a takich wyścigów jest raczej mało. Dlatego, uważam to za zbyt ryzykowne- jeden wyjazd samochodu bezpieczeństwa itp. i cały plan się sypie. A, trzeba brać pod uwagę, nie tylko punkt za pit stop, ale głównie najlepszy wynik kierowcy- co z tego, że zdobędą punkt dla konstruktorów, jeśli zawalą wyścig kierowcy- więc, kombinowanie z opóżnionym lub przedłużonym tankowaniem może się nie sprawdzić. Podsumowując, przy wprowadzeniu tego przepisu, punkt trafi dla najlepszego zespołu, który wykaże się najlepszą taktyką- dobrą zarówno dla kierowców, jak i zespołu- czyli komplet punktów, co będzie najbardziej prawdziwym kryterium w ocenie, kto faktycznie pracuje najlepiej. Takie jest moje zdanie na ten temat.

  • 40. sivshy
    • 2009-03-05 23:20:21
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @elin: Taki przepis to szansa dla zespołów z końca stawki na zdobywanie punktów. Im i tak już nic nie szkodzi, więc mogą sobie wlać mało paliwa. Zawsze lepiej dojechać na ostatnim miejscu z punktem, niż z mniejszą stratą, również na ostatnim miejscu i bez punktu.

  • 41. dżeku
    • 2009-03-06 00:06:38
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jeden punkt za najkrótszy pitstop ma sens.Zapomnieliście o poprzednich propozycjach zmian,które przewidują brak tankowania bolidów podczas wiścigu.Pitstop będzie zatem ograniczał się do zmiany opon i ewentualnych korektach ustawień przedniego skrzydła.Zmiany tu przedstawione są propozycjami zespołów(sprawy techniczne i sportowe),z uwzględnieniem zdania kibiców,po przeprowadzonej na całym świecie specjalnej ankiety(sprawy sportowe i komercyjne).Niektóre z tych zmian ma charakter przejściowy.

  • 42. elin
    • 2009-03-06 00:19:24
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Tak czy inaczej- obojętnie, czy w grę będzie wchodzić tankowanie, czy tylko opony i korekty- dla zespołów z końca stawki może to być jedyna szansa na punkty, a dla tych z czołówki, pomoc w zdobyciu mistrza konstruktorów, jeśli wynik byłby wyrównany

  • 43. dżeku
    • 2009-03-06 00:28:42
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Czy tego chcemy,czy nie, F1 na naszych oczach zmienia się,i to diametralnie.Od jakiegoś czasu prace inżynierów ograniczały się do optymalizacji już istniejących technologii,co wbrew pozorom wymagało ogromnych nakładów finansowych,a przynosiło niewielkie zmiany w osiągach.F1 zmierza do opracowania bardziej m.in. energooszczędnych silników przy podobnych osiągach,co wiąże się z pracą nad nowymi technologiami,a nie ciągłym poprawianiem już istniejących.Trzeba pamiętać,że to co pojawia się w F1 i się sprawdza,jest póżniej wykorzystywane w samochodach seryjnych,a chyba wszyscy chcą,aby ich "bryczki" były jak najtańsze w eksploatacji.Pozdr ;)

  • 44. Ra-v
    • 2009-03-06 00:44:15
    • *.adsl.inetia.pl

    ja mam nadzieje tylko ze podczas tej walki o najszybszy pitstop teamy nie beda do celu szly po trupach i nie bedzie takich sytuacji ze ktos np odjezdza z niedokreconym kołem, węzem w baku albo podnosnikiem zahaczonym z tyłu... bo w szczegolnym pospiechu takie rzeczy moga sie zdarzac

  • 45. Xig
    • 2009-03-06 01:17:24
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    No chyba "liczylby sie" tylko ten prawidlowy pit-stop co? Poza tym po kiego ryzykowac dla jednego punkciku powodzenia calego wyscigu...

  • 46. Shotgun
    • 2009-03-06 02:54:03
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ze względu na bezpieczeństwo podczas wyścigu proponuję przyznanie punktów dla kierowców za najwolniejszy przejazd przez boksy.
    Ponadto należy wprowadzić punkty dla konstruktorów dźwigów i pojazdów, które najszybciej usuną uszkodzony bolid poza tor.

  • 47. pz0
    • 2009-03-06 09:15:00
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Punkt za pitstop to jednak kolejne pole do jakiegoś mataczenia. Owszem było wspominane o zakazie tankowania, ale na szczęście w obecnych propozycjach tego już nie ma. Tak samo nie była dobra propozycja przyznawania punktu za PP. Zdobycie PP to i tak cały sens kwalifikacji, dodatkowy punkcik niczego by tu nie zmienił. Punkt za najszybszy pitstop w normalnych warunkach też niczego nie zmieni, bo i tak zespoły chcą go wykonać jak najszybciej, jedyne co może zmienić to właśnie kombinowanie z tankowaniami albo z czymś jeszcze.

  • 48. pz0
    • 2009-03-06 09:19:20
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    aha i jeszcze dla kubicomaniaków, jak wiecie BMW przedkłada wynik zespołu nad indywidualny. Więc bardzo możliwe że nieraz w takim przypadku bylibyśmy świadkami przedziwnych tankowań w wykonaniu akurat tego zespołu, oczywiście kosztem Roberta, może to przemówi?

  • 49. URAN
    • 2009-03-06 11:04:46
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Leśne dziadki gonią w piętkę, aby uzasadnić swoje wysokie apanaże. Chyba skleroza ich dopadła, bo przecież już kiedyś było tankowanie przed startem i koniec zabawy. Co poniektórzy nie byli w stanie dojechać do mety! Zmieniono ten przepis w celu uatrakcyjnienia wyścigów. Rozumując logicznie, to teraz likwidują pit-stopy w celu zmniejszenia ich atrakcyjności? Zarzynają powoli F1 i tyle! Punktacja 12-9-7 może być, ale cała reszta to stopniowe zmniejszanie sensu rywalizacji i poszukiwania nowych rozwiązań i technologii, które przecież zawsze były przenoszone do zwykłych samochodów. Oczywiście nie w 100%, ale był to czynnik postępu całej branży motoryzacyjnej. Teraz będzie monotonne wyrobnictwo. Nie podoba mi się! Dziady do lasu, na emeryturę!

  • 50. elin
    • 2009-03-06 11:35:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    sivshy- po dłuższym zastanowieniu ... - oprócz tego, że masz rację, takie rozwiązanie może być pewną niespodzianką, ponieważ jak do tej pory, słabsze zespoły widzą swoją jedyną szansę głównie, nie w najmniejszym tankowaniu ( najszybszym pit stopie ), tylko wręcz odwrotnie ...- ale, jak będzie to i tak nie od nas zależy

  • 51. elin
    • 2009-03-06 11:38:36
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Shotgun- najpierw muszą wprowadzić tytuł " Mistrza Pomocy Technicznej Toru " ;)

  • 52. elin
    • 2009-03-06 11:47:20
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    pz0- nie ma dziedziny na której nie da się znależć sposobności do mataczenia, większe lub mniejsze pole manewru w tym zakresie zawsze sie znajdzie ...

  • 53. pz0
    • 2009-03-06 12:09:39
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    elin - to po co dawać kolejna okazję?

  • 54. dżeku
    • 2009-03-06 14:35:32
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Zmian w przepisach chcą przede wszystkim same zespoły,jak również kierowcy(jeśli chodzi o skrócenie czasu wyścigu)więc pewnie mają w tym pewien cel.Pompowanie kolosalnych pieniędzy w ten sport powoli się kończy,gdyż prawdopodobnie,przy coraz wyższych budżetach,w niedługim czasie,więcej zespołów podzieliłoby los Hondy.W związku z tym zespoły podejmują decyzje wprowadzania zmian w kierunku oszczędności.(po prostu chcą jak najmniej stracić).To wcale nie musi oznaczać brak postępu.Przeciwnie,może stać się polem rozwoju zupełnie nowych technologii,które zminimalizują koszty eksploatacji(silniki).Jeśli chodzi o aerodynamikę,doszła ona do takiego punktu,w którym możemy ją jedynie optymalizować,łącząc poszczegulne elementy w rozmaite konfiguracje,co w znaczący sposób nie poprawia osiągów,jest w zasadzie tym samym,jedynie troche ulepszonym.F1 powinno się rozwijać i poszukiwać nowych rozwiązań,a nie krążyć wokół tych samych.

  • 55. gerter
    • 2009-03-06 16:13:54
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    punkty za najszybszy pit stop ???
    przeciez kierowcy z konca stawki moga to wykorzystac w koncowce wyscigu i zjechac do pit lane zeby zdobyc punkt

  • 56. niza
    • 2009-03-06 18:47:01
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    URAN ale to są akurat pomysły FOTA a nie Berniego i Maxa, więc w tym momencie to nie do nich pretensje

  • 57. darecky3
    • 2009-03-06 19:09:34
    • *.range81-129.btcentralplus.com

    o to teraz juz wiadomo ile punktow uciula FI, postoje 1 sekundowe pod koniec przegranego wyscigu hahaha no to postep w teamie ale beznadzieja!!!

  • 58. dziarmol@biss
    • 2009-03-07 17:51:29
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mnie się najbardziej podoba pomysł z obowiązkowymi autografami rozdawanymi przez kierowców .... super.. ;-)


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo