Webber: KERS faworyzuje lżejszych kierowców
Mark Webber obawia się, że jedną z konsekwencji wprowadzenia KERS w przyszłym roku do Formuły 1 będzie fakt, że lżejsi kierowcy zyskają dodatkową przewagę."To zdecydowanie nie będzie korzystne. Nie jestem szczególnie gruby, jednak niestety wygląda na to, że ciężsi kierowcy będą mieli potencjalnie większe problemy. To będzie zależeć od różnych rzeczy, jak wybór opon, jednak jeśli jesteś lżejszy, możesz mieć większy wybór."
"Goście z wagą ponad 70 kilogramów mogą mieć większe problemy od tych, którzy ważą nieco ponad 60. To nie powinno być używane jednak jako wytłumaczenie. Rozkład masy może okazać się absolutnie perfekcyjny już od chwili, gdy samochód zostanie zaprojektowany. Pozostanie jednak mniej pola manewru dla cięższych zawodników."
komentarze
1. premier321
Heitfeld jest niski to może i lżejszy więc może poszaleje w przyszłym sezonie.Ale szczerze w to wątpie.
2. BigM
Pozostaje więc zrobić jak najlżejszy system.
Taki, który zbliży się bardziej do granicy 25 kg, jak do 60 kg.
Albo cięższy ale znacznie lepiej doładowujący, którego moc zrównoważy dodatkowy ciężar.
To kolejny element wyścigu technologicznego.
Podobnie, jak rozmieszczenie samego urządzenia w samochodzie, pod kątem balansu masy.
Dużo zależy też od przepisów, jeżeli zaliczą wagę kers do minimalnej masy auta, da to możliwość "odciążenia" go gdzie indziej.
3. jangt55
FIA wprowadzi obowiązkową wagę kierowcy 70kg .
4. niza
a mi się wydaje, że Webber trochę przesadza, zespół po prostu będzie miał więcej zabawy, ale nie takie rozwiązują problemy, więc poradzą sobie także z rozłożeniem masy
5. Maciek55
Hmmm... ciekawe jak by bolid sie spisywał gdyby ten KERS nawalił w wyścigu...
6. conrad30
nie wiem o co temu panu chodzi...Bez KERS lżejsi kierowcy są również faworyzowani,bo również dysponuje sie dodatkowym balastem.Co ma do tego KERS???
7. pz0
BigM, na to też są ograniczenia. Zespoły oczywiście dążą do zbudowania jak najlżejszego systemu. To jeden z elementów całego wyścigu. Ja myślę, że największą przewagę będzie miał nie ton kto zbuduje lepszy KERS, a ten kto lepiej wykorzysta slicki.
8. przesio
nie zapomnijcie ze odejda lotki i inne elementy areodynamiki ktore cos waza wiec moze za nie chociarz czesciowo uda sie zespolom zastapic wage areodynamiki waga kers. BMW mialo sporo tych elementow i elemencikow wiec moze im sporo odejsc na wadze by zwolnic miejsce na kers :)
9. castaniety
wsadźcie Adama Małysza albo jeszcze lepiej, mnie ja ważę 63 :)
10. pz0
To mogą napompować opony helem.
11. sivshy
ktoś na tym forum kiedyś podał dobry pomysł, aby zamiast jednego akumulatora trzymającego energię z kers, zrobić kilka(naście) mniejszych, połączonych szeregowo, które będzie rozkładać po bolidzie jako balast w celu jego wyważenia. To byłoby idealne rozwiązanie moim zdaniem.
12. morek150
powinni takto zwięszyć minimalną wage
13. Dagmara_W
czyżby znowu zacznie sie ochudzanie Roberta Kubicy...
14. michalv8
Nie no nie przesadzajmy z tym. Przecież projektanci bolidó na pewno od początku o tym wiedzieli i wszystko zaprojektowali tak żeby ze sobą współgrało. Wkońcu w zespołach F1 pracują najlepsi specjalisci więc napewno rozwiązali/rozwiązują już ten problem. A Kubek już chyba nie ma z czego chudnąć :P
15. darecky3
Webber nie pekaj, jestes najdluzszy ze wszyskich. Wyciagnij sie dobrze w samochodzie i balans sie rozlozy idealnie..buhahaha...co za placzek
16. darecky3
Panie Webber, teraz na powaznie. Takie Minardi juz ci przerabialo samochod w 2002, nieprawdaz? Nie bardzo mieli kasy na rozwoj samochodu ale przeklepali to i owo wiec nie placz mazgaju..
17. Budyn_F1
Oby Kubica schudl w zime!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
18. tomek83f
nie do konca chodzi o mase ale o upakowanie tego w bolidzie bo nawet jesli bedzie czesc uzadzenia wazyla 25 kilo to najwiekszy problem bedzie w tym ze nie bedzie mozna rozlozyc tego na cala plyte podlogowa tylko bedzie musialo byc w jakims konkretnym jednym miejscu co zdecydowanie wplynie na srodek ciezkosci,balans bolidu itp a co za tym idzie wplynie to na zachowanie sie bolidu w zakretach
19. tomek83f
co do calego urzadzenia kryjacego sie pod nazwa KERS to ja raczej najbardziej obawialbym sie awaryjnosci
20. dziarmol@biss
Weber ma rację co do równych szans jeśli chodzi o wagę i w przypadku cięższych kierowców bilans może wyjść na zero . Porównując Webera z Vettelem to w o wiele lepszej sytuacji jest ten drugi podobnie w BMWrak na KERS zyska na pewno Heidfeld (kurdupel). Przyszły sezon chyba nie będzie przełomowym dla Kubicy co mnie martwi /:-(
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz