komentarze
  • 17. radzix
    • 2008-06-03 14:35:55
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    odnośnie tych tarczy hamulcowych: w samochodzie o mocy powyżej 100km muszą być obowiązkowo hamulce tarczowe z przodu jak i z tyłu. Z mniejszą mocą z tyłu są bębnowe

  • 18. hot dog
    • 2008-06-03 14:45:47
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    dobrze ze Robet nie ma problemu z tym "NOSEM";-);D

  • 19. walerus
    • 2008-06-03 15:35:00
    • *.klingspor.pl

    nie chcą żeby cośfruwało w powietrzu jak odpadnie....

  • 20. ja2
    • 2008-06-03 16:28:00
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    No i dobrze!!! Do może dać szansę BMW w walce z McLarenem. No zobaczymy.

  • 21. adamsky_net
    • 2008-06-03 16:39:46
    • *.tvk.torun.pl

    Jestem zdecydowanie ZA! Ta zmiana napewno wpłynie w jakimś stopniu na prędkość BMW względem McLarena. Tylko czy ten przepis dotyczy tylko tego GP, czy obowiązuje do końca sezonu? Mam przeczucie, że bawarka będzie nareszcie szybka, bo dostanie nowe części, czyli zmienione przednie skrzydło, zupełnie nowy tylny spojler, znikną też rogi oraz parę skrzydełek tu i ówdzie. Jeżeli teraz BMW nie będzie szybkie na końcach prostych, to chyba już tak zostanie do końca sezonu.

  • 22. mariomario
    • 2008-06-03 16:40:29
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    myślę że decyzja ta spowodowana jest ostatnimi 2 wyścigami bo właśnie spojlery z dodatkowym piórem rozsypywały się po byle dotknięci rajkonena czy innych stosujących take rozwiązania a to powoduje dodatkowe zagrożenie uszkodzenia opony czy podwozia bolidu , więc ja osobiście zgadzam się z tą decyzją. pozdrawiam

  • 23. Shallan
    • 2008-06-03 16:49:14
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    borgolot: właśnie chyba dlatego, że tego typu rozwiązania byłby mało przydatne w cywilu, zabraniają ich stosowania. W F1, gdzie te elementy właściwie wymieniają co wyścig, a niektórym kilka razy podczas wyścigu ;) to nie jest problem. W samochodzie, który ma być użytkowany przez kilka, kilkanaście lat - już tak.

  • 24. hot dog
    • 2008-06-03 17:07:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @mariomario zapewniam Cie ze wprowadzenie tych ograniczen nie wplynie na zywotnosc podczas zderzenia...

  • 25. rooffi
    • 2008-06-03 17:41:11
    • *.gprs.plus.pl

    po co FIA karze zmieniać w bolidach skrzydła przecież bolidy mają być szybsze i bezpieczne a oni tylko przeszkadzają

  • 26. Deore1976
    • 2008-06-03 18:33:48
    • *.dip0.t-ipconnect.de

    :) fajnie sie czyta te wsztkie komentarze. przeczytalem ich chyba z 15, poprawily mi humor!!! Oczywiscie jestem fanem Kubicy, a fanem f1 nie od Kubicy Roberta tylko yy to sie u mnie zaczelo jak zaczolem chodzic, yy okolice 5,6 klasy szkoly podstawowej. Troche nie na temat, ale odmiany sa czasem dobre :)

  • 27. Amadeo
    • 2008-06-03 20:33:40
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Swoją drogą, to by był ciekawy eksperyment technelogiczny , seria wyścigów, bez żadnych ograniczeń technicznych. Tak wiem, to byłoby strasznie, ale to strasznie niebezpieczne. Jednak z drugiej strony chciałbym poznać odpowiedź na pytanie, jak szybką maszynę poruszającą się lądem po krętej , asfaltowej trasie, jest w stanie stworzyć człowiek. Po prostu fascynują mnie granice ludzkich osiągów. Raczej nie wyobrażam sobie, żeby taka seria miała zastąpić F1, ani pewnie nigdy nie powstanie, ale powiedziałoby to coś ciekawego o mozliwościach konstrukcyjnych człowieka.

  • 28. Voight
    • 2008-06-03 20:46:21
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Amadeo wystarczy Ci jak napisze, że mozna skonstruować pojazd który bedzie bedzie w stanie jechać po suficie już przy małej prędkości (obecnie F1 potrzebuje ok 150km\h). nie rozumiem was wszystkich. przecież cały bolid jest z włókna węglowego wiec bedzie sie kruszyć. Na siłe wymyślacie dziwne teorie nie mając pojecia o co na prawde tu chodzi.

  • 29. piotrek74
    • 2008-06-03 21:50:41
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    FIA powinno więcej wykrywać takich przegięć ,tylko dlaczego tak późno (dotyczy się wszystkich zespołów, nawet BMW )przepisy są przepisami i należy je przestrzegać a nie naginać na ile pozwoli władza i dokąd się nie zorientuje!!

  • 30. rooffi
    • 2008-06-03 21:53:57
    • *.gprs.plus.pl

    odezwał się ten co wszystko wie na temat F1 :)

  • 31. piotrek74
    • 2008-06-03 21:59:51
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    nie komentuj tylko włącz sobie mecz

  • 32. Nazgul
    • 2008-06-03 22:30:46
    • *.174.66.2

    dobrze zrobila FIA, bedzie bezpieczniej na torze :D

  • 33. obi216
    • 2008-06-03 22:57:49
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    I tak w kółko Macieju ! Zabronią tych rozwązań , no to inzynierowie wymyślą inne he he he. I tak w nieskończoność :-)

  • 34. GMK
    • 2008-06-04 08:22:07
    • *.gprsbal.plusgsm.pl

    Być może właśnie te wyginające się skrzydła dawały niewielkie różnice w osiąganych na prostej prędkościach pomiędzy większością teamów z tym rozwiązaniem a np. BMW.

  • 35. pz0
    • 2008-06-04 10:11:35
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Nic przecież nie stało na przeszkodzie żeby takie BMW też miało wąsy. Jakoś większość ekip była w stanie zaadoptować wąsy w swoim bolidzie a BMW nie, co n ie zmienia mojego zdania że przepisy trzeba egzekwować. Pamiętacie tylne skrzydło bodaj RedBulla, które było na tyle elastyczne że na dużych prędkościach się wyraźnie prostowało generując mniejszy opór. FIA kazała usztywnić i z baniaka, nie ma żadnych niedomówień, nikt nie ma pretensji. Teraz są wątpliwości co do wąsa, to podobnie - usztywnić i wszelkie niedomówienia się skończą. Prosta sprawa, dobre posunięcie FIA i to nie ze względu że BMW będzie miało łatwiej, ale ze względu że będzie bez jakichś wątpliwości.

  • 36. władek
    • 2008-06-04 10:31:31
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Bo to taki ... SPORT. Cyrk objazdowy i reklama. W normalnym sporcie od razu była by dyskwalifikacja, a tu mamy zachwyty jak wspaniale pojechał. Weźmy na przykład MISZCZA. Brazylia 2006. Na 99% jechał z ruchomą podłogą. I co i nic sędziowie nie zrobili. Potrzebny był protest McLarena, żeby położyć kres temu oszustwu. I pewnie dlatego to oprotestowali bo sami nic nie wymyślili. BMW siedziało cicho, bo zastosowało sprężyny z właściwą charakterystyką. Wracając do skrzydełka. Ono po bokach jest do czegoś mocowane. Wyginając się do góry przy szybszej jeździe na pewno te boki ściąga do środka, czego kamera już nam nie pokazała. A więc wpływ na szybkość bolidu jest trochę większy niż jest to opisane na forach. Pewnie Ferrari poczuło się zagrożone, tym razem. :))))

  • 37. Qbus81
    • 2008-06-04 12:41:57
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Ale patrzcie jakie to posrane jest... Póki sam McLaren sam sobie na tym jeździł to było wszystko OK i zgodne z przepisami. Rok czasu nikomu to nie przeszkadzało. A kiedy 5 innych teamów też to zastosowało i Maki nie mogą generować wiekszej przewagi z tego tytułu to co... Nagle niezgodne z przepisami!!!!

  • 38. GMK
    • 2008-06-04 13:08:11
    • *.gprsbal.plusgsm.pl

    zgadzam się że nic nie stało na przeszkodzie żeby BMW miało takie samo skrzydło, ale też nie wiadomo czy niektórzy nie stosowali go bo wiedzieli że może się to skończyć karą , tego nie wiemy , tak samo jak nie wiemy jaki to skrzydło ma faktyczny wpływ na osiągi (zwłaszcza w odniesieniu do pozostałej konfiguracji aerodynamicznej danego bolidu) . Możemy się tylko tego domyślać i gdybać, ale w końcu między innymi do tego służy forum.

  • 39. kamil767
    • 2008-06-04 13:49:17
    • Blokada
    • *.tvgawex.pl

    Ja pamiętam wypowiedź dr. Mario Theissena, że oni takie skrzydło próbowali zastosować już w Sauberze, ale że tam się nie udało, to teraz też zrezygnowali.

  • 40. alepski
    • 2008-06-04 15:23:47
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    według mnie ta płetwa rekina uginając się może sterować strumieniem powietrza tak, by tylne zewnętrzne (względem zakrętu) koło bolidu było lepiej dociskane.

  • 41. WormBoy
    • 2008-06-04 15:47:44
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Wg mnie jest to może być to krok będący konsekwencją ograniczenia używania tuneli aerodynamicznych w badaniach. Efektywne użycie takich elementów wymagałoby bardzo intensywnych i drogich badań aero.

  • 42. WormBoy
    • 2008-06-04 15:49:08
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Przepraszam, miało być:
    Wg mnie może być to krok będący konsekwencją...

  • 43. maraseq
    • 2008-06-04 22:18:38
    • *.chello.pl

    no to sprawdzić proszę info na stronach o F1 - BMW nie będzie stosowało "byczych" skrzydeł!

  • 44. CIGAM
    • 2008-06-04 23:12:23
    • *.range81-159.btcentralplus.com

    Cze... moim zdaniem FIA dziala slusznie poprzez ograniczenie cudow areodynamicznych wyrownuje potrochu szanse zespolow z 1 (patrz BMW) lub brakiem tuneli areodynamicznych jak dla mnie najlepsza byla idea jakiegos szejka z arabi 10 identycznych bolidow 9 wyscigow w kazdym ostatni kierowca odpada a po ostatnim mamy zwyciezce mialo byc ale jak wiemy amerykanie potrzebowali wojenki wiec zawitali na bliskim wschodzie ale to temat na inne forum .... pozdrawiam.... prosze o wyrozumialosc jestem tu nowy... ;)

  • 45. coboss
    • 2008-06-04 23:13:47
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    interesujace ;> czyzby kolejny policzek dla MCL dla czego brytole zawsze graja nie fer jak takie mendy byle by wygrac :) od zawsze na calym swiecie nie przepadano (delikatnie mowiac) za angolami ;]

  • 46. coboss
    • 2008-06-04 23:21:05
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    a jezeli chodzi o same "skrzydelko" to dowiemy sie juz za kilka dni ile ono dawalo przewagi :) moze sie okzaac ze BMW znow bedzie wyraznie przed MCL wtedy wszystko bedzie wiadome. Ale juz dzis spogladajac na to teoretycznie mozna wyciagnac wnioski ze dawalo to wyrazne poprawienie osiagow

  • 47. faV
    • 2008-06-08 16:11:02
    • *.sta.asta-net.com.pl

    nie wiem czy ktos jeszcze przeczyta ta wypowiedz i czy odwiedzi ten temat. jest kilka dni po decyzji FIA i z tego co widzialem i sie dowiedzialem to zespoly dostosowaly sie do zelcen FIA ale chyba oporcz Mclarena u ktorego nie widac zadnych usztywnien skrzdydla, albo jest tak male ze w ogole go nie widac...ciekaw jestem co na ten tamet powiedza inni...


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo