komentarze
  • 1. Sasilton
    • 2023-05-31 19:28:58
    • *.dynamic-4-waw-k-1-0-0.vectranet.pl

    Powtarzam to praktycznie od zapowiedzi tych silników. FIA wmawia nam, że silniki będą miały 1000 koni, tylko co z tego jak 500 będzie z baterii której podczas wyścigu nigdy nie naładują.
    Oni będą odzyskiwać tylko baterię przy hamowaniu. Stracą MGU-H które działa cały czas. To ogromna różnica.
    W F1 będą musieli chyba dać system odzyskiwania energii z FE. Pogorszy to hamowanie, ale odzyskiwanie będzie lepsze. cos za coś.
    Jak będzie tylko Kers, to on nie starczy by naładować nawet 1/4 baterii na jednym okrążeniu, bo już teraz są z tym problemy.

    Podczas wyścigu te silniki będą miały moc średnio 650 koni, a czasami nawet gorzej, bo na niektórych torach bardzo mało się hamuje.
    Prędkości na prostych mocno spadną, więc jeszcze dodatkowo Kers odzyska mniej energii niż teraz.

    Podczas wyścigu będziemy widzieć bolidy które jada po 280km/h, albo i mniej. Powyżej 300 to będzie tylko przy wyprzedzaniu.

    Nawet w kwalifikacjach będą musieli odpuszczać, więc te 500 koni z baterii to będzie tylko teoretycznie, bo lepiej mieć dłużej mniej mocy, niż zużyć całą baterie w 15 sekund.

    Obstawiam, że po narzekaniach w 2026, F1 szybko wprowadzi aktywne aero, by te bolidy na prostych miały te 300km/h.

  • 2. TomPo
    • 2023-05-31 22:19:27
    • *.231.67.233

    Bolidy coraz wieksze i coraz ciezsze, silniki ciagle okrajane, systemy odzyskiwania kasowane...
    Proponuje wyjac silniki, wyciac dziury w podlogach i niech zapierdzielaja jak Flinstone, wtedy bedzie eco.
    Moze czas na jakas formule Hydrogen czy cos, bo to staje sie coraz bardziej zalosne, a wymiana bolidow elektrycznych w czasie wyscigu to juz komedia. Ciekawe czemu ich nie laduja podczas pit-stopu. Wyscig przerywamy w polowie i konczymy nastepnego dnia az sie bolidy naladuja. Dobrze by to odzwierciedlilo absurd elektrykow i ich pseudo-ekologii.

  • 3. Krukkk
    • 2023-06-01 07:53:28
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @1. Bordzo dobrze to wszystko opisales, tylko trzeba pamietac o tym, ze producenci MGU-K nie spoczeli na laurach i zapewne beda pracowac nad wydajanoscia tego ukladu oraz nad sprawnoscia baterii. Nie zmienia to faktu, ze po rezygnacji z MGU-H az prosi sie zwiekszenie liczby cylindrow. Troche dziwny jest ten pomysl z wyrzuceniem MGU-H, bo producenci silnikow uporali sie juz z awaryjnoscia a argument finansowy nie za bardzo pasuje do "krolowej motorsportu".
    Jak zwykle przy tego typu pomyslach skutkiem ubocznym jest zwiekszenie wagi bolidow.

  • 4. Jakusa
    • 2023-06-01 15:24:16
    • *.tvp.pl

    Wrócić do wysokoobrotowych V8 lub V10 i splunąć wszystkim ekko idiotom w twarz.

  • 5. hubertusss
    • 2023-06-02 15:46:58
    • *.17.172.2

    @4 v 8 i v 10 już nigdy w f1 nie będzie. Po drugie nazywanie ludzi chcących dbać o środowisko idiotami nie jest najmądrzejsze. Dzięki takim ludziom nie musisz po ulicach wielkich miast biegać w masce jak za korony czy jak w przełomie lat 80/90 tych mieszkańcy np Tokio. O tym, że ta ekologia działa wystarczy się przekonać zaglądając do np wydechu auta mającego sprawny dpf.

  • 6. Krukkk
    • 2023-06-02 15:53:39
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @5. Sam sobie zaprzeczasz. Jezeli katalizatory oraz filtry DPF spelniaja swoja role-czyli wplywaja na poprawe czystosci spalin to jakie ma znaczenie ilosc cylindrow pod maska?

    Tylko nie pien sie a udziel mi odpowiedzi na zadane pytanie.

  • 7. hubertusss
    • 2023-06-02 16:06:57
    • *.17.172.2

    @6 Czy f1 używa maski nad silnikiem a może dpf a? Pisałem ci nie troluj. Bo już nawet czytanego tekstu nie ogarniasz tak cię troling pochłania.

  • 8. Krukkk
    • 2023-06-02 16:13:56
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @7. Nie troluje, tylko zadalem pytanie, ktore sprawia Ci problemy.

    Jezeli odpowiesz na moje pytanie, to ja odpowiem na Twoje.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo