komentarze
  • 1. xandi_F1
    • 2022-11-16 17:56:25
    • *.8.52.195.ipv4.supernova.orange.pl

    MemcLaren

  • 2. Jacko
    • 2022-11-16 18:31:10
    • *.

    Swoją drogą, ciekawe jakie są koszta takiej zmiany, bo to się chyba normalnie wlicza w limitowany budżet.

  • 3. qbav1
    • 2022-11-16 19:09:07
    • *.

    @2
    Też się nad tym zastanawiałem, teoretycznie malowanie bolidu też powinno się wliczać w limit budżetowy.
    Raczej nie są to duże koszty, ale patrząc na to jak większość szefów zespołów narzekało, że nie zmieszczą sie w limicie budżetowym, to takie zmiany malowania wydają się niepotrzebna stratą pieniędzy.

  • 4. Iron Man

    Ale żenada. Co tam osiągi bolidu, najważniejsze żeby malowanie zmienić. Ech, kibicuję McL od 1988 roku. Do 2012 roku byli prawdziwym zespołem zwycięzców. Od pewnego czasu coraz trudniej mi traktować ten zespół poważnie. Senna i Hunt w grobie się przewracają na widok tego w jakim marazmie tkwi ten zespół od 2013 roku. Sam jako kibic nie zdzierżę już jedenastego sezonu z rzędu ekipy z Woking poza czołówką.

  • 5. Jacko
    • 2022-11-16 20:17:16
    • *.

    @3. qbav1
    Pewnie w niektórych wypadkach moze to być też wymóg sponsora: dajemy eam tyle i tyle kasy, ale...

  • 6. dexter
    • 2022-11-16 21:53:14
    • *.46.114.pool.telefonica.de

    Hej@Jacko,

    prawie wszystko wlicza sie w limitowany budzet, nawet posilek dla pracownikow. To co dzieje sie w fabrykach, liczy sie do limitu. Na przyklad, jesli zespol dotuje jedzenie w stolowce dla swoich pracownikow (co faktycznie wszyscy robia) lub oferuje je bezplatnie, nalezy to zaznaczyc. Na przyklad, jesli zespol placi 700.000 rocznie na wyzywienie swoich pracownikow, ale nie odnotowuje tego poprawnie w swoich ksiegach, ten zespol mialby te 700.000 wiecej powietrza niz inni, ktorzy rozliczali sie prawidlowo. Pienidze te by mozna nastepnie przeznaczyc na rozwoj pojazdow. To pokazuje, ze kazdy pojedynczy element moze wplywac na osiagi, nawet jesli nie ma bezposredniego polaczenia z pojazdem.

    Istnieje kilka wyjatkow od limitu budzetowego. Na przyklad catering na torze nie nalezy do puli. Mowiac prostym jezykiem: jedzenie w weekend Grand Prix jest odliczane, jedzenie w fabryce jest wliczone. Bezplatny wstep na silownie, znizka na leasing sluzbowego samochodu, odszkodowanie z tytulu ubezpieczenia na zycie, inne rabaty: wszystko wlicza sie do limitu budzetowego, poniewaz jest czescia wynagrodzenia pracownika. Gdyby tylko wyplata podstawowa byla czynnikiem to latwiej byloby zatrzymac pracownikow dzieki bardziej rozbudowanym swiadczeniom - i odciagnac ich od konkurencji. Jesli pracownik jest nieobecny z powodu choroby, wowczas suma moze zostac odliczona od limitu budzetowego. Jesli zespol zwolni pracownika, ale nadal musi mu placic w okresie karencji, wowczas kwota ta musi zostac uwzgledniona w ksiazkach.

    A lakierowanie calego auta zajmuje okolo 230 godzin - przynajmniej Mercedesa. A propos: swietne malowanie tego McLarena.

  • 7. dexter
    • 2022-11-16 22:03:28
    • *.46.114.pool.telefonica.de

    @Iron Man

    Ale malowanie auta nie zostaje chyba wliczone, bo moim zdaniem klasyfikuje sie pod marketing.

  • 8. Pajol
    • 2022-11-17 08:18:16
    • *.

    Fajne, takie egzotyczne "wygląda na szybki":D

    @4. Iron Man ,ale właśnie McLaren robi coś w kierunku osiągów, chociażby płacąc grube miliony miernocie Ricardo, żeby tylko już nie zasiadał w ich bolidzie , a przy tym ściągnęli do swojego zespołu kogoś bardzo obiecującego.

  • 9. Frytek
    • 2022-11-17 08:37:36
    • *.8.235.206.ipv4.supernova.orange.pl

    Mówi się że to jest "malowanie" . Ale to są przecież naklejki. Babka pewnie zrobiła projekt w komputerze (lub ktośto przeniósł to do kompa), wydrukowali takie naklejki, okleili bolid i powiedzieli ze pomalowali. Więcej to pewnie kosztowało zrobienie tego filmiku

  • 10. Frytek
    • 2022-11-17 08:41:56
    • *.8.235.206.ipv4.supernova.orange.pl

    Gdyby mieli tak ciągle go malować to ile by było warstw farby na nim? Bolid ma bazowe malowanie a wszelkie zmiany to naklejki

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo