komentarze
  • 1. Jacko
    • 2021-11-29 11:53:14
    • *.

    "Procesje" raczej będą tak czy inaczej, bo po prostu stawka się mocno wyrównała. Teraz jak ktoś traci sekundę, to mówimy o przepaści, a jak są dwie sekundy na okrążeniu, to kibice najchętniej by w ogóle wywalili takich "słabeuszy" z F1. Kiedyś przewaga nawet kilku sekund nad tymi słabszymi, to była normalność, stąd i łatwiej było wyprzedzać.

    Druga sprawa to niezawodność. Kiedyś praktycznie w każdym wyścigu wybuchały jakieś silniki i pękały opony, a teraz takie coś wydarza się od wielkiego dzwonu. Tak się stało dzięki postępowi technologicznemu, ale jest to również pokłosie przepisów, które ograniczają ilość podzespołów i nie pozwalają rozkręcić silników do końca,

    I te dwa czynniki sprawiają, że emocji coraz mniej, a same wyścigi są bardzo przewidywalne...

  • 2. Werter
    • 2021-11-29 14:09:14
    • *.204.1.181.dsl.dynamic.t-mobile.pl

    @Jacko Kto śledzi F1 od lat 80, wie o czym mówi. :)

  • 3. iceneon
    • 2021-11-29 14:34:25
    • Blokada
    • *.cgn-gate.xinon.at

    @3 Dokładnie. Nikt nie był pewny zwycięstwa, dopóki nie przekroczył mety. Teraz po ostatnim pitstopie na wiele okrążeń przed metą wyniki są niemal pewne.

  • 4. Max_Siedlce
    • 2021-11-29 14:56:25
    • *.dynamic-4-waw-k-1-0-0.vectranet.pl

    Czegoś tu nie rozumiem, "Cała podłoga będzie znajdowała się na takiej samej wysokości" to niby skąd efekt przyziemienia? Przecież to właśnie różnica w wysokości i objętości powierzchni między przednią a tylną częścią tworzy efekt przyziemienia.

  • 5. Krukkk
    • 2021-11-29 15:32:47
    • Blokada
    • *.w90-22.abo.wanadoo.fr

    @4. Najlepsze jest wlasnie to, ze Ty to rozumiesz a FIA nie. Oni probuja zgrywac cwaniakow na podstawie spostrzezen z roznych epok F1 zapominajac, ze zjawisko kolejek powstalo na torach dzieki chorym restrykcjom i prob ograniczania kreatewnosci Inzynierow.

  • 6. Max_Siedlce
    • 2021-12-01 11:08:11
    • *.dynamic-4-waw-k-1-0-0.vectranet.pl

    @1
    Jako trzeci czynnik tankowanie, olbrzymi błąd to zniesieni tankowania, przecież to oprócz opon był czynnik pozwalający stosować zróżnicowane strategie, różnice w ciężarze i balansie bolidów z różną ilością paliwa pozwalały na wyprzedzanie. Kibicom dostarczało to dużo emocji i frajdy oraz zachęcało do większego rozumienia zasad tego sportu. Teraz wiadomo opony jednakowe, różnica w zjazdach 2-3okr, podcięcie rzadko jest skuteczne. FIA szuka rozwiązań na atrakcyjność nie tam gdzie trzeba.

  • 7. Frytek
    • 2021-12-02 10:28:57
    • *.8.213.90.ipv4.supernova.orange.pl

    @6
    Tankowanie już nigdy nie wróci bo było podobno niebezpieczne. Czyli to co najciekawsze musi być niebezpieczne a jak niebezpieczne to zabronione

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo