Oficjalnie: Guanyu Zhou kierowcą Alfy Romeo
Stało się to, o czym od dawna mówiło się w mediach. Guanyu Zhou został drugim zawodnikiem Alfy Romeo na przyszłoroczną rywalizację. Chińczyk podpisując roczną umowę, zastąpi odchodzącego z F1 Antonio Giovinazziego.Od dawna zastanawiano się, kto w sezonie 2021 będzie zespołowym partnerem Valtteriego Bottasa. W kontekście tego fotela wymieniano takie nazwiska jak Theo Pourchaire, Nico Hulkenberg, Mick Schumacher, Oscar Piastri czy Guanyu Zhou, na którego ostatecznie postawiono, o czym dowiedzieliśmy się dziś rano.
Angaż Chińczyka oznacza oczywiście, że swoją pracę traci Antonio Giovinazzi, który przez ostatnie 3 lata pełnił rolę etatowego zawodnika stajni z Hinwil.
Zakontraktowanie Zhou absolutnie nie jest wielką sensacją. Media od wielu tygodni powtarzały, że obecny kierowca F2 jest faworytem w tym wyścigu, głównie za sprawą bogatych chińskich sponsorów, którym zależy, aby wreszcie mieć swojego reprezentanta w królowej motorsportu.
Ostatni raz Państwo Środka swojego zawodnika w bolidzie F1 mogło bowiem podziwiać w 2012 roku. Wówczas szansę w treningu przed GP Włoch otrzymał Ma Qinghui. 33-latek zasiadł za kierownicą mało konkurencyjnego samochodu HRT.
Jak jednak dziś już wiadomo, Zhou podpisał tylko roczny kontrakt, co może sugerować, że Alfa Romeo w sezonie 2023 sięgnie po z wielu względów naznaczonego i utalentowanego Theo Pourchaire'a.
Our latest signing @gyzhou_33 has a special message for the team?s fans... ???????? #AlfaRomeoRacing #ORLEN #TeamZhou pic.twitter.com/4nOWsLtaVF
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) November 16, 2021
komentarze
1. XandrasPL
Yebac ten zespół
2. belzebub
Obstawiam, że Zhou był wybrany dużo wcześniej niż się nam wydaje, a przeciągane było tylko pewnie jeśli chodzi o długość kontraktu.
3. Raptor202
Piastri na ławie, a Zhou będzie jeździł, gratuluję. Przynajmniej tyle dobrze, że ticktuma nie wybrali.
4. Globtrotter
powodzenia w walce z Haasem :D
5. Hans1970
A Orlen i Obajtek dalej będzie w to ładował pieniądze z naszych podatków?!
6. Mayhem
@5 Tak, będą bawić się za Twój hajs.
7. Globtrotter
@6 oj tam się czepiacie. Przecież to dla Kubicy. Dadzą mu ze 2 razy przejechać się w testach żeby media znow krzyczały "WIELKI POWRÓT ROBERTA!"
8. Mayhem
@7 A czy ja się czepiam ? Osobiście nie mam z tym żadnego problemu.
9. belzebub
@3 Raptor, ale Piastri jest kierowcą Alpine. Poza tym Zhou w tym sezonie całkiem nieźle sobie radzi w F2. Czy to przełoży się na F1, może być różnie ale na razie ciężko wyrokować jeśli nie pojechał ani jednego weekendu.
10. Raptor202
@9 Wiem o tym, ale jakby w tym Alpine ktokolwiek myślał, to by go wysłali na roczne wypożyczenie do tej Alfy (zwłaszcza że Alfa akurat szukała kierowcy na jeden sezon), żeby gość nie tracił całego roku na ławce rezerwowych (a jeśli zdobędzie tytuł w F2, to nawet tam już nie będzie mógł startować).
11. konewko01
@1 Piękne świadectwo dajesz całemu serwisowi ze swoim pięknym wpisem nr 1. Myślisz ty czasem?
12. Angry Tiger
@11 Dla wszystkich stałych bywalców Dzielpasje żadne zaskoczenie że XandrasPL to saska, obajtkowa pierdoła...
13. Aeromis
Powrót mody z lat '90 nastąpił?
14. Raptor202
@11 Tego idiotę od komentarza @1 dawno powinni stąd wyrzucić bez możliwości powrotu.
@13 Mówisz o zaangażowaniu Zhou czy o jego stroju?
15. Krukkk
Bardzo dobra decyzja Alfy Romeo.
@10. Gdyby w Alpine ktokolwiek myslal, to pogoniliby Ocona na poczet Pistriego.
16. Pajol
Xandrsa boli to, że Kubica nie wszedł jako kierowca etatowy , stąd ten bulwers z jego strony
17. Vampir707
@5 Orlen nie bierze kasy z twoich podatków dzbanie, Orlen zarabia bo jest firma paliwową. Jak nie chcesz żeby wspierali za twoja kasę Kubicy to tankuj gdzieś indziej a najlepiej wcale
18. TomPo
Czytam naglowek, a w glowie taki stary kawalek pt: "Money, money, money"...
19. berko
@1. XandrasPL
Xandi co się stało? Tylko nie mów, że miałeś nadzieję na angaż Kubicy.
20. hubertusss
@17 niestety nie do końca prawdę piszesz. Orlen przekazuje jakiś procent zysków do budżetu. Więc jeśli więcej wyda na f1 zysk będzie mniejszy a więc i kwota przekazana do budżetu będzie mniejsza. Nie będą to oczywiście sumy jakieś wielkie ale jednak. A za ten cyrk i tak my zapłacimy na stacji i tak już nie mało. W końcu co za różnica czy kolejny pałacyk Obajtka czy f1 kierowca za wszystko zapłaci. I na to i na to Orlenowi wystarczy.
21. Espen
Ten kontrakt musiał być podpisany już wcześniej. Giovinazzi niemal od razu został przedstawiony, jako kierowca Formuły E. Też i zachowania Antonio wcześniej pokazują, że od dłuższego czasu coś musiało być na rzeczy
22. XandrasPL
@berko
:)
23. Amator
@5 idź najpierw się doedukuj gdzie trafiają Twoje podatki. Później jeszcze możesz poczytać ile mniej więcej Orlen wykłada, oraz ile zyskuje względem tego gdyby chciał wykupić reklamę w różnych krajach świata na taką skalę, a później się wypowiedz, może coś mądrzejszego napiszesz.
24. Globtrotter
@8 spoko, żartuję sobie :)
25. hubertusss
@23 daj spokój z tą demagogią o wykupowaniu reklamy w jakichś krajach świata. Czy Orlen sprzedaje paliwa na cały świat? Tyle razy było to wałkowane a ludzie nie rozumieją dalej. To jest mniej więcej tak jak byś mając spożywczak w Gdańsku wykupił reklamę w tv na całą Polskę. Kto przyjedzie do ciebie coś kupić z Zakopanego? Reklamować trzeba się na rynkach na których się działa. Inaczej to marnowanie forsy.
26. Roxor
Ehh i kolejny przeciętny paydriver.. Będę zdziwiony, jeśli nie zostanie zlany przez Bottasa jak Latifi przez Russela.
27. Krupa
Powodzenia Guanyu
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz