komentarze
  • 1. lania01
    • 2008-02-06 21:13:30
    • *.in-addr.btopenworld.com

    no no ciekawe co to bedzie!

  • 2. majkawiolka
    • 2008-02-06 21:17:02
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    I już kombinują ;-) jeśli by wypaliło to od razu inne zdspoły by skopiowały i nikt by ich nie oskarżył o szpiegowanie =P Tylko szkoda, że nie jest to potwierdzona informacja od zespołu Renault, ale od jakiś "anonimowych informatorów".

  • 3. totalfun
    • 2008-02-06 21:31:53
    • *.nsm.pl

    Co za bzdura. A skąd wiedzą jak będzie zachowywał się bolid podczas jazdy. Przecież wszystkiego nie mogą sprawdzić w tunelu. BMW miało podobny problem: w tunelu super, w rzeczywistości gorzej.

  • 4. Borg
    • 2008-02-06 21:32:32
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "Anonimowi informatorzy" tjaaaa - Fernando juz zarabia :-D

  • 5. afx
    • 2008-02-06 21:57:23
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    dobrze że nie w kształcie litery X

  • 6. Smola
    • 2008-02-06 22:12:23
    • *.adsl.inetia.pl

    Wspaniale może wyglądać, ale czy da rezultaty to co innego. Tunel to tunel, a tor to całkiem co innego. Kto jak kto, ale Renault powinno wyciągnąć wnioski z zeszłego sezonu i nie ufać bezgranicznie swojemu tunelowi. Anonimowi informatorzy... taaak :P A będzie w ogóle to skrzydło? :-)

  • 7. jan55
    • 2008-02-06 23:00:44
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    jak tunel to coś innego?..., jak bolidy sa tworzone na podstawie tunelu, dopiero potem są lekko modyfikowne, nie widziałem zeby po kazdym okrązeniu w testch bolid zjeżdzał do boksu i by go klepali młotkami, pamiętacie w 2006 doskonały wynalazek renault (spojler uginał sie i zminiejszał swój dosisk przy większych prędkościach)

  • 8. rfz
    • 2008-02-06 23:01:39
    • *.chello.pl

    hm... renault coś kręci, tu trochę, tam trochę... żeby nie skończyli tak jak w ostatnim sezonie bo to już będzie klapa nie tylko dla teamu ale i Alonso :/

  • 9. Lottar
    • 2008-02-06 23:07:15
    • *.adsl.inetia.pl

    anonimowe zrodło?? a mi się wydaje że to po prostu wałek

  • 10. aro101
    • 2008-02-06 23:09:16
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Hah, widzę, że co po niektórzy tutaj czują się mądrzejsi od inżynierów (taki tytuł to się ciężką pracą na studiach zdobywa koledzy :p ) Renault ;) Jeśli te info ma coś w sobie naprawdę. Aż mi się przypomniało skrzydło(tylne), które już było obmyślane przez FIA jakiś czas temu. Mianowicie dwa pomniejsze skrzydła za kołami, zamiast jedno pomiędzy (co ma się przyczynić do zmniejszenia zabrudzenia strumienia powietrza).

  • 11. quick B
    • 2008-02-06 23:18:37
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ci informatorzy jakąś ciemnote pociskają wątpie że taki zespół jak Renault zartyzykowałby wynalazkiem co toru na oczy nie widział. Zbyt duże ryzyko wpadki. To skrzydło to jakis miraż jest. Jak zobacze to uwierze.

  • 12. afx
    • 2008-02-07 00:46:55
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    przeciez duzo zespolow ma swoje prywatne tory

  • 13. Smola
    • 2008-02-07 07:27:45
    • *.adsl.inetia.pl

    Jan55 - czytaj F1 Racing i zwierzenia Saymondsa, to przekonasz się, że jednak tunel to nie wszystko...

  • 14. walerus
    • 2008-02-07 09:42:52
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    przydały by im się dwa takie skrzydła żeby przelecieć w pobliże czołówki - pewnie wzorowali wygląd skrzydła na podstawie fryzury Alonso.....

  • 15. Michal_84
    • 2008-02-07 09:47:11
    • *.136.49.171

    Pamiętam jak BMW Sauber kiedyś jak jeszcze Kubica był kierowca testowym i jeździł w piątki to BMW wprowadziło "dwie wierze" i Kubica z tymi "wierzami" wygrał trening i FIA później ich zakazała, z tym skrzydłem(jeżeli oczywiście coś takiego będzie) może być podobnie

  • 16. pz0
    • 2008-02-07 10:27:32
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Wszyscy się nabijacie, bo rzeczywiście informacje są dość enigmatyczne, jednak to jest możliwe. przecież do ostatniego piątkowego treningu mogą to skrzydło przetestować, jak nie wyjdzie to na kwalifikacje założyć sprawdzone. Gdyby to skrzydło się sprawdziło to jednak mają te 0,5s i możliwość pokonania i McLarena i Ferrari. Zwlekają do ostatniej chwili, bo jak znam RedBulla i właśnie Williamsa to oni są w stanie w błyskawicznym tempie wdrożyć rozwiązanie u siebie. Chyba właśnie Williams był pierwszym zespołem który wprowadził u siebie wąs nad nosem w stylu McLarena.

  • 17. ForsetMcL
    • 2008-02-07 11:18:29
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ciekawie bybyło gdyby to skrzydło miało kształt Ż

  • 18. vitantonio
    • 2008-02-07 13:38:41
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Oby to nie był jakiś dziennikarz z faktu...

  • 19. jan55
    • 2008-02-07 13:50:15
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    jakby to był z faktu to by jakąs goła babke pokazali

  • 20. walerus
    • 2008-02-07 16:58:11
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    ja bym chciał przewróconą ósemkę.....

  • 21. kszyh21
    • 2008-02-07 17:16:03
    • *.adsl.inetia.pl

    a ja wam mowie ze oni pojada bez tylnego spojlera. podobno inzynierowie renault obliczyli, ze tylne skrzydlo generuje zbyt duzy opor w stosunku do kozysci jakie ma dawac. w zamian tego na kaskach zawodnikow beda zamontowane specjalne stateczniki. dzieki temu kierowca bedzie mogl blyskawicznie reagowac na zmienne warunki i samodzielnie ustawiac balans bolidu. dodatkowo w zakretach przechylajac glowe, zawodnik bedzie mog kontrolowac promien skretu. dla kierowcow opracowako specjalne treningi miesni szyji..

  • 22. Maziu
    • 2008-02-07 17:41:37
    • *.199.253.162

    I tak Scuderia zgarnie wszystko:D

  • 23. Morte
    • 2008-02-07 18:43:23
    • *.gprs.plus.pl

    W jak Williams :P No a odchodząc wiecie moźe kto będzie dostarczał Williamsowi w tym sezonie silniki ? Toyota, czy ktuś inny ?

  • 24. PrzemeQ
    • 2008-02-07 19:58:34
    • *.multimo.gtsenergis.pl

    w którymś komentarzu czytałem że renault w sezonie 2006 miał tylny spoiler uginający się przy większych prędkościach, generując jednocześnie mniejszy opór. Orientuje się może ktoś z was czy w sezonie 2007 zabronili takiego rozwiązania ?. Może właśnie to było przyczyna drastycznego spadku formy Renault.

  • 25. kempa007
    • 2008-02-07 23:37:54
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    To od zawsze bylo zabronione ;-) tzn. prawie zawsze taki numer to jeszcze Sauber w GP Kanady wykorzystywal pare lat wstecz :P

  • 26. walerus
    • 2008-02-08 10:03:49
    • *.klingspor.pl

    słyszałem że będą mieli symetryczne spojlery z przodu i z tyłu - aby móc w razie czego jechać tyłem lub przodem i oszukiwać w ten sposób innych.....

  • 27. pz0
    • 2008-02-08 10:39:28
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Ruchome elementy aero są zabronione. W 2007 roku RedBull jeszcze zastosował elastyczny tylny spoiler i FIA zaostrzyła kontrolę. obecnie już raczej tego nie ma. O ile pamiętam to ruchome spoilery mają być dopuszczone od 2009 żeby ułatwić wyprzedzanie i mieć możliwość zwiększenia docisku przy jeździe za innym bolidem.

  • 28. kosola
    • 2008-02-08 12:25:27
    • *.dip.t-dialin.net

    0,5 sekundy ?! cos nie chce mi sie w to wierzyc , ale swoja droga ciekawa informacja :]

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo