Orlen pokazał wyniki mediowe po pierwszym roku w F1
W 2019 roku Robert Kubica i PKN Orlen byli związani z Williamsem. Polska firma bardzo mocno zaangażowała się w królową motorsportu i miała wynegocjowała dużą ekspozycję na samochodach FW42 i strojach pracowników.Logo Orlenu było najlepiej widoczne na tylnym skrzydle, ale pojawiło się też m.in. na pokrywie silnika, nosie auta oraz na kaskach kierowców.
Chociaż współpraca nie będzie kontynuowana w 2020 roku, PKN Orlen podzielił się wynikami mediowymi, które osiągnął w kończącym się roku.
Wartość reklamową oszacowano na ponad 110 milionów złotych. Zdecydowanie najlepiej wypadł wyścig o GP Niemiec - 26 milionów złotych. Była to szalona, arcyciekawa runda w zmiennych warunkach, która przyniosła Robertowi Kubicy punkt.
Podium uzupełniły wyścigi we Włoszech i w Wielkiej Brytanii, które miały wartość odpowiednio 13,3 oraz 13 milionów złotych. Na to wszystko złożyło się ponad 250 godzin widoczności marki Orlen w globalnych transmisjach telewizyjnych.
Według koncernu, oglądalność Formuły 1 w Polsce po powrocie Roberta Kubicy wzrosła sześciokrotnie.
Firma zorganizowała też 10. edycję Verva Street Racing. Chociaż zabrakło na niej chorego wtedy George'a Russella i faktycznego bolidu Williamsa, wydarzenie wypadło znakomicie.
Na przyjazd do Gdyni i oglądanie nie tylko Roberta Kubicy, zdecydowało się 250 tysięcy kibiców. Zasięg imprezy w mediach społecznościowych wyniósł 7,86 miliona.
Pierwszy sezon obecności ORLEN w Formule 1????????? za nami, w oczekiwaniu na nowy rok i nowe wyzwania dzielimy się wynikami mediowymi???? W 2019 r. marka ORLEN była widoczna w globalnych transmisjach TV przez ponad 250 godz., o wartości reklamowej przekraczającej 110 mln zł???? pic.twitter.com/RUra9RvsQe
? ORLEN (@PKN_ORLEN) December 30, 2019
Póki co nadal nie jest pewne, z jakim zespołem i na jakich warunkach zwiąże się jedyny Polak w F1 i PKN Orlen. Obie strony wielokrotnie deklarowały już, że pozostaną przy królowej motorsportu.
komentarze
1. Mayhem
A Wy Janusze dalej żyjcie w przekonaniu, że Orlen wydał w błoto wasze ciężko zarobione pieniądze ;)
2. Jacko
@1. Mayhem
A Ty nie ulegaj propagandzie... Tuż obok wisi podobny temat, w którym to TVP chwali się ogromnym sukcesem jaki odniosło pokazywanie wyścigów od 45 minuty... Żeby to wszystko rzetelnie ocenić, potrzebny byłby całkowicie niezależny audyt i to dopiero za jakiś czas, a nie dane podawane przez samych zainteresowanych, bo te można zawsze lekko zmanipulować. W dodatku wszystko też zależy od metodologii badań i można sobie wybrać taką, która nam najbardziej pasuje i w której odnosimy najlepszy wynik.
Prawda jak zwykle zapewne leży gdzieś po środku...
3. Mayhem
Akurat TVP miało podobno większą oglądalność niż Eleven, także chyba mają czym się chwalić ;)
4. MattiM
Tak miało większą oglądalność, bo liczyli wyniki tylko z telewizorów, a nie każdy może mieć Eleven w TV, więc sporo osób te kanały ogląda na urządzeniach mobilnych.
5. Frytek
Mówicie o oglądalności i reklamie w Polsce a Orlen chciał zabłysnąć poza Nią. Wygląda na to że im się udało skoro dalej chcą w tym tkwić. Nikt nie wydaje milionów tylko po to by spełnić marzenie jednego gościa
6. saint77
Nie znam się na tyle dobrze na marketingu i takich wyliczeniach, ale skoro Orlen pozostaje w F1 jako sponsor i to bez Kubicy jako kierowcy podstawowego, to znaczy zapewne, że im się to opłaca. Nie sądzę aby teraz ktoś bredził że Orlen wszedł do sponsoringu F1 z powodów politycznych, wyrzucajac kasę w błoto.
7. winsxs
@4. poza tym 1000 osob ogladajacych stream jest liczone jako jeden oglądający, który zakupił abonament na oglądanie tego :D
8. jenks
pisowska propaganda,prawdziwa jak milion aut elektrycznych:)
9. TripleH1986
Alfa Romeo Racing Orlen:)
Robert 3cim kierowcą.
Brawo
10. ahaed
Też przed chwilą zobaczyłem. Super.
11. butch_
A ja dalej uważam że Pan Grzegorz powinien darować sobie pisanie artykułów. "Wyniki mediowe" i tym podobne zwroty....to wygląda gorzej niż tłumacz google, aż w oczy szczypie.....
12. mich11
@8 aż w oczy kole. O zyskach coś cicho choć swego czasu podpinali wzrost obrotów niedzielnego handlu po zaostrzeniu zakazu jako efekt marketingowy F1 :)
13. TripleH1986
#11
To może sam się tym zajmij jak taki kozak jesteś. Chętnie zobaczymy jak ci pójdzie.
14. jamszol
Ciekawe , dlaczego nikt się nie przyczepia do sponsoringu naszej kadry narodowej trampkarzy ?
Tu jest topionych miliony złotych od lat i nie ma efektu
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz