Alonso blisko Renault?
Według brytyjskiej gazety „The Guardian” Fernando Alonso jest bliski podpisania kontraktu z Renault. Kolegą Hiszpana we francuskim teamie miałby zostać Nelsinho Piquet.Powrót Alonso do Renault byłby możliwy dzięki pomocy hiszpańskiego giganta telekomunikacyjnego Telefonica. Warunkiem będzie jednak podpisanie co najmniej dwuletniego kontraktu. Tymczasem Alonso chce podpisać umowę na rok, mając nadzieję na ewentualny angaż do Ferrari w 2009.
komentarze
1. Kazik
Jeżeli tak się stanie to pozostanie jedynie poczekać na potwierdzenie przejścia Heikkiego do Mc Larena i "układanka kontraktowa" będzie prawie gotowa.
2. Michał207
tiaaa...
3. jan55
Heikkiego a jednak tak jak pisałem juz za wszelką cene piquet bedzie wkrecony do f1, czyli kovalinnen w mclarenie
4. AjsMan01
Ostatni akapit mnie dobija ! Alonso w Ferrari xD To że Kimi podpisał kontrakt do roku 2009 nie oznacza że go nie przedłuży, zwłaszcza że został mistrzem i kto wie czy tego nie powtórzy, czego z całego serca mu życzę :) Jak dla mnie to dziennikarze nie mają zajęcia :P Kimi zostaje ! A co do Alonso... Alonso w Renault z Piquet'em... Heikki w McL, Glock w Toyocie, Schumacher Rafl i Fisichella out...
5. Stash
oczywiste to dla mnie ze kovalainen bedzie w McL
6. Marti
Skoro partnerem Alonso będzie młody Piquet to możemy mieć powtórkę tegorocznej rozrywki (chyba że Fernando otrzyma uprzywilejowany status, a to jest baaardzo prawdopodobne). Hiszpan widocznie nie zamierza długo zagrzewać miejsc w teamach, co jest raczej nietypowe, gdyż na przykładzie M.Schumachera, Hakkinena i Raikkonena widzimy, że poszli inną drogą. No ale... Transfer Kovalainena do McLarena byłby rozsądnym posunięciem i żadną niespodzianką. Fisico mi jednak szkoda, utracimy (moim zdaniem) najsympatyczniejszego kierowcę.
7. jan55
nie bedzie powtórki bo w renault nie ma denisa tylko jest briatore i moze piquet jest wychowankiem renault ale napewno nie bedzie tak jak mclarenie
8. Marti
Zobaczymy. Nie zapomnij, że za czasów Alonso w Renault pojawiły się nieporozumienia pomiedzy Fernando i Briatore. W zatargach z szefostwem Ferdek doświadczenie nabył spore.
9. AndrzejOpolski
Nie będzie powtórki bo to Alonso będzie nr1 - tego zarząda. Flavio to dopiero choleryk i gdy Renault będzie miało formę poniżej oczekiwać Ferdka (czyt. formę mistrzowską) to możemy się spodziewać konkretnych pyskówek pomiędzy nimi. Myślę, że w Briatore odejście Alonso siedzi jak drzazga z d...ie i przy niepowodzeniach Alonso Flavio da upust swojej złości.
10. bedek
MOIM ZDANIEM SKŁADY BĘDĄ TAKIE:
FERRARI: KIMI, MASSA/
BMW: HEIDFELD, KUBICA/
RENAULT: ALONSO, PIQUET/
TOYOTA: TRULLI, GLOCK/
RED BULL:WEBBER, COULUTARD/
HONDA: BUTTON, BARICELLO/
TORRO ROSSO: VETTEL, I TEN FRANCUZ :)/
FORCE INDIA: SUTIL, KIEN/
SUPER AGURI: SATO, DAVIDSON/
McFERRARI :) :FIAMILTON, KOVALAINEN/
PRODRIVE: NIEMAM KONCEPCJI KTO MOZE TAM JEZDZIC :)/
SORRY ZA LITEROWKI I NAZWY KIEROWCOW JESLI POPRZEKRECALEM
11. obi216
Dopuki kontrakt Alonso nie będzie podpisany - czarno na białym - to traktuję to jako spekulację .
12. Leeloo
Gdzie waszym zdaniem Heiki Kovalainen miałby większą szansę rozwoju? u boku średnio doświadczonego hamiltona ale w szybkim bolidzie? czy u boku dwukrotnego mistrza świata w wolniejszym bolidzie?
13. obi216
Dobre pytanie Leeloo. Zdaje się , że Hamilton korzystał z zapisów telemetrycznych Alonso - wobec tego odpowiedź nasówa się sama .
14. AndrzejOpolski
obi216: a Hamilton nie brał udziału np. w testach? Czy dane, które w ten sposób pozyskiwał McLaren były brane pod uwagę przy pracach rozwojowych i ustawianiu bolidów dla obydwóch kierowców? Heikki, jak i każdy kierowca powinien dążyć do pracy w jak najlepszym zespole bo to przede wszystkim gwarantuje rozwój kierowcy - takie jest moje zdanie.
15. obi216
To nie sztuka w szybkim bolidzie zajmować czołowe pozycje . Natomiast nielada wyczynem jest w o wiele gorszym napsuć krwi tym z czołówki . I tu mierzyłbym klasę kierowcy - a to moje zdanie Andrzeju.
16. AndrzejOpolski
To posadźmy np. Alonso i Raikkonena w Super Aguri :-) Czuję, że w takim układzie komu jak komu ale tym z czołówki krwi by nie napsuli :-) Po prostu uważam, że to zespół a nie kierowca-kolega (?) mają większy wpływ na rozwój.
17. obi216
Eeeee teraz to dogmaty. Bez przesady - nie porównujmy bolidów z różnicą kilku klas - bo znajdziemy sie w lesie.
18. AndrzejOpolski
A czy uważasz, że gdyby Alonso "wskoczył" do Red Bull-a to Mark Webber miałby zdecydowanie lepszą pozycję na koniec sezonu niż 12?
19. Leeloo
w sumie to pytałem o szansę rozwoju a nie o pozycję na koniec sezonu ehhh
20. obi216
Przypuszczam , że nie wątpię - aczkolwiek wydaje mi się , że patrząc przez pryzmat kwadratu , nie zmiściłby się we własnej frekwencji ;-).......... Reasumujac - każdy jest na tyle dobrym kierowcą na ile pozwoli mu zespół . Ale czy to może być miarą jego klasy ??
21. AndrzejOpolski
Nie, na pewno nie może to być miarą klasy kierowcy. Ale większy wpływ na rozwój kierowcy będzie miał topowy zespół niż topowy kierowca... ale pewnie nie mam racji... ehhhh
22. obi216
Ok. Andrzeju! Od wszystkich trzeba się uczuć po trosze :-)
23. walerus
no widzę że Pan Andrzej polemizuje ostro - ot ten typ tak ma...;-) 80 mln dla Alonso - masakra - bez ING ale z 3 innymi sponsorami..... zobaczymy czy taka kasa czy też może magnetyzm Briatore przekonają Alonso - a może czeka on na pierwsze testy bolidów na 2008 rok i potem podejmie decyzję??
24. AndrzejOpolski
walerus: zwróciłeś mi uwagę aby moje posty były mniejsze bo ich nie doczytujesz :-) Więc to co chciałem przekazać od siebie rozbiłem na parę mniejszych - i też źle? :-)
25. AndrzejOpolski
... a poza tym polemiki z obi216 są dla mnie pozytywne i wnoszą nowe spojrzenie na problem :-)
26. Leeloo
dobrze zadam teraz moje nastepne pytanie być może dla niektórych śmieszne ale dla mnie interesujące, pomimo iż interesuję się F1 kilka lat to jednak na temat wykresów telemetrycznych zwróciłem uwagę dopiero w tym roku dolączając do grona forumowiczów tej stronki. A więc pytanie moje to jak bardzo wykresy telemetryczne Alonso mogły pomóc Hamiltonowi w uzyskiwaniu lepszych czasów?, czy po "nałożeniu" na siebie dwóch wykresów (Alonso&Hamilton) mozna było uzyskać optymalny wykres okrążenia który mógł byc potem wykorzystywany prze Hamiltona?, czy wobec dwóch różnych (takie moje przypuszczenie) ustawień bolidów dla obu kierowców optymalny wykres był mozliwy do uzyskania przez jednego z nich? myślę że nie przysparzam kłopotów takimi pytaniami :)
27. bartek.s
bedek: wyłącz Caps Lock bo aż oczy bolą.
28. AndrzejOpolski
Wykres telemetryczny Alonso mógłby wykorzystać Lewis gdyby jego styl jazdy był taki sam jak Ferdka.
29. Nowiszu
Ustawienia bolidu są ustawiane konkretnie pod danego kierowce a dokładnie to pod styl jego jazdy.Jednak w trakcie sezonu były głosy o tym że hamilton korzysta z ustawień Alonso.Ale używanie tych samych ustawień co Alonso było by bez sensu ponieważ są elementy indywidualne dla danego kierowcy takie jak np:rozmieszczenie siły hamowania na danych zakrętach.Podsumowując myśle że porównanie obu wykresów w dużym stopniu pomogło by jednemu z kierowców uzyskanie optymalnych ustawień:)
30. Nowiszu
oczywiście te indywidualne elementy składają sie na styl jazdy kierowcy
31. AndrzejOpolski
Jak już to taka "wspólna telemetria" miałaby sens gdyby w jednym teamie jeździł Kubica i Alonso gdyż ich styl jazdy jest podobny. Może to tędy droga do kontraktu Alonso ? ;-)
32. Nowiszu
Wątpie aby styl jazdy kierowcy był wyznacznikiem do zatrudnienia danego kierowcy:)Przykładem tego jest Nick i Robert.A wracając do tych wykresów to nawet jeżeli kierowcy mają odmienny styl jazdy to są zapewne elementy w ustawieniu bolidu które mogą byc efektywnie zastosowane w bolidzie partnera z teamu.
33. walerus
wykresy przydały się Hamiltonowi jako nowicjuszowi - wiemy dobrze jak potem sam ustawiał sobie bolidzik po kłótniach z Alonso - to ablo zajeżdzał opony albo nie wiedzieli ile pitków mu zafundować - albo sam się eliminował w trakcie wyścigu - i bez współpracy z Alonso - mistrzostwo świata uciekło - dlatego kierowcy chcieliby jeździć z Alonso - by się czegoś od niego nauczyć - z drugiej strony bronią się przed zaszufladkowaniem jako kierowcy numer 2.....Dzieki Andrzeju za krótsze wpisy - teraz czytam wszystkie!
34. Ajek
Dostęp kierowcy do wykresów telemetrycznych drugiego jes na pewno pomocny, Panie Andrzeju. Ja bym podał taką analogię: McLaren nie zrobił duplikatu Ferrari, ale mając dostęp do dokumentacji przeciwnika mógł zrobić kilka elementów lepszych, choć nie identycznych. Myślę, że Levisowi będzie trudniej w sezonie 2008 (telemetria Alonso, części Ferrari), ale i na pewno będzie lepszy i bardziej doświadczony.
35. mcl
niech tak się stanie na wieki AMEN!!!!!!!!!!!!!
36. Tutankhamun
no to sobie jeszcze poczekamy na decyzje, na onetkowni pisza ze Reno jest w posiadaniu tajnych dokumentow dotyczacych Mclarena, czyli mamy kolejna afere. no jaja kwadratowe normalnie. papiery dotycza jakich nowych rozwiazan. co teraz zrobi Alfonzo? hmmmm
37. AndrzejOpolski
Ajek: masz rację. Telemetria to szerogie zagadnienie. Ale ja odniosłem się do pytania Leeloo "Jak bardzo wykresy telemetryczne Alonso mogły pomóc Hamiltonowi w uzyskiwaniu lepszych czasów?" Czyli wzięto pod uwagę wykresy dwóch kierowców z jednego teamu. Pozdrawiam.
38. boxster
Ferrari?? tylko nie to!! won!! :D
39. Tutankhamun
to co? heidfeld skorzystal z telemetrii Roberta? zanim Kubica sie pojawil Heidfeld nie mial takich wynikow.
40. AndrzejOpolski
Heidfeld zaczął mieć wyniki bo do BMW trafił "młody wilk", który swoją postawą zmusił go do pracy. Przedtem za partnera miał spasionego, leniwego Jacques'a Villeneuve'a.
41. Tutankhamun
Andrzej masz racje, ale i tak wydaje mi sie ze hejdfeldowi ustawiaja bolid pod komentarze Roberta. poprostu He tylko jezdzi i koniec
42. AndrzejOpolski
Też prawda. Tylko dlaczego Kubica przeprowadza testy podczas wyścigów? :-) Niech jemu też dadzą pojeździć.
43. Tutankhamun
bedzie musial pojezdzic bo Robert mu kontroli trakcji juz nie ustawi...:)
44. walerus
nie róbcie z Nika takiej ciotki - gość jest dobry tylko nie miał motywacji - dopiero RK mu ją dał - bo nie będzie przecież jakiś tam Polaczek.........;-)
45. Tutankhamun
heheheh...Walerus ciekawe skad czerpie Robert motywacje? ale racje masz, Nick jest dobry natomiast Kubica jest bardzo dobry, na nim ciazy to ze jest pierwszym facetem z ukladu warszawskiego w f1, jest takim kopciuszkiem. mysle ze to jest jego motywacja. nie wspomne o docinkach z jakimi sie boryka ze strony niemcow. Polak chce i pokaze na co go stac...ps. nie uwazasz ze zlota kierownice powinien dostac wlasnie nasz Robert? Hamilton nie jest zly ale na nia nie zasluzyl...pozdrowka Walerus...:)
46. Leeloo
a ja myśle że Kubica wcale nie myśli o tym że jest on jedynym kierowcą ze wschodniej europy i wcale nie jest to dla niego motywacja, po prostu robi swoje, realizuje dziecięce marzenia i tyle, jazda sprawia mu po prostu przyjemność !
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz