2018-06-08 GP Kanady - #1 trening 16:00 - 17:30
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | M.Verstappen | Red Bull | 1:13.302 | 26 |
2 | L.Hamilton | Mercedes | 1:13.390 | 29 |
3 | D.Ricciardo | Red Bull | 1:13.518 | 24 |
4 | S.Vettel | Ferrari | 1:13.574 | 19 |
5 | V.Bottas | Mercedes | 1:13.617 | 31 |
6 | K.Raikkonen | Ferrari | 1:13.727 | 28 |
7 | F.Alonso | McLaren | 1:13.900 | 27 |
8 | C.Sainz | Renault | 1:14.116 | 24 |
9 | S.Vandoorne | McLaren | 1:14.311 | 19 |
10 | P.Gasly | Toro Rosso | 1:15.004 | 31 |
11 | E.Ocon | Force India | 1:15.071 | 29 |
12 | R.Grosjean | Haas | 1:15.119 | 21 |
13 | M.Ericsson | Sauber | 1:15.386 | 30 |
14 | C.Leclerc | Sauber | 1:15.439 | 30 |
15 | K.Magnussen | Haas | 1:15.579 | 21 |
16 | B.Hartley | Toro Rosso | 1:15.756 | 38 |
17 | S.Sirotkin | Williams | 1:15.768 | 30 |
18 | L.Stroll | Williams | 1:16.259 | 16 |
19 | N.Latifi | Force India | 1:17.145 | 28 |
20 | N.Hulkenberg | Renault | -:--.--- | 3 |
Verstappen najszybszy w pierwszym treningu przed GP Kanady
Zespół Red Bulla na szybkim torze w Montrealu po pierwszym treningu wydaje się dysponować niezłym tempem. Max Verstappen na hipermiękkich oponach uzyskał rano najlepszy czas, wyprzedzając o niespełna 0,1 sekundy Lewisa Hamiltona i o 0,2 sekundy Daniela Ricciardo.Za czołową trójką pierwszy trening ukończył Sebastian Vettel, który w końcówce wyprzedził Valtteriego Bottasa, Kimiego Raikkonena oraz Fernando Alonso.
Przed pierwsza sesją treningową FIA poinformowała o tym, że wszyscy kierowcy korzystający z silników Renault w Kanadzie otrzymali nowe, poprawione silniki spalinowe. To samo dotyczy się obu kierowców Toro Rosso, którzy dostali świeże silniki Hondy i Sebastiana Vettela, który dostał nowy silnik od Ferrari.
Jego partner zespołowy nie otrzymał jeszcze nowej wersji silnika, gdyż jego układ został wymieniony po awarii w Hiszpanii. Pozostali kierowcy korzystający z silników Ferrari, czyli reprezentanci Haasa i Saubera, nowe silniki otrzymali już w Monako.
Za Fernando Alonso pierwszy trening kończył Carlos Sainz z Renault, który wyprzedził Vandoorne'a oraz zamykającego czołową dziesiątkę Pierre'a Gasly'ego.
Ekipa Renault do Kanady wybrała się po raz kolejny z prototypem wydrukowanych na drukarce 3D lusterek montowanych do systemu halo. Francuski zespół cały czas nie ma jednak roboczej wersji lusterek i w Montrealu korzysta z ich standardowej wersji. Nieco inaczej ma się sprawa w zespole Ferrari, który już w Hiszpanii wzbudził sporo kontrowersji montując do swojego systemu halo lusterka zaopatrzone w dodatkowe mocowanie, które nie przekonało włodarzy FIA i szybko zostało zakazane.
W Kanadzie ekipa z Maranello powróciła do lusterek mocowanych do pałąku chroniącego kokpit ale już bez kontrowersyjnej owiewki udającej mocowanie.
W drugej części tabeli wyników rano uplasowali się obaj kierowcy Haasa, Saubera, Force India oraz Williamsa.
Największe problemy ponownie mieli zawodnicy Williamsa. Lance Stroll już po 30 minutach walki z torem w Montrealu zaliczył otarcie o ścianę mistrzów, a licznik jego okrążeń zatrzymał się na 16 kółkach. Siergiej Sirotkin z kolei wypadł z toru w szóstym zakręcie tuż przed zakończeniem sesji. Rosjanin delikatnie uderzył w bandy tylną częścią swojego bolidu.
Stawkę tym razem zamykali Nicholas Latifi, który przed własną publicznością otrzymał szansę poprowadzenia bolidu Force India oraz Nico Hulkenberg z Renault, którego bolid odmówił posłuszeństwa po zaledwie trzech okrążeniach instalacyjnych.
komentarze
1. LuckyFindet
Red Bull znów wydaje się być silny, choć zapewne na tej samej mieszance Mercedes i Ferrari jeszcze zyskają. Mam nadzieję, że McLaren utrzyma tempo do końca weekendu i powalczą o jakieś większe punkty w niedzielę.
2. RoyalFlesh F1
Wstawka w reklamie Elevensport ,, Vettel i Hamilton mają po 2 wygrane wyścigi czy RIC im dorówna". Jedynie Sokół mówi do rzeczy. Reszta pieprzy trzy po trzy
3. Sasilton
Ale Sokół jest nudny. Prócz podawania czasów nie ma nic ciekawego do powiedzenia.
4. Fanvettel
To 1 trening poczekajmy do jutrzejszego 3 treningu .
5. Heniek007
P.Gasly P10! A Mclaren dalej kuleje "w środku stawki".
6. dexter
Wiele bedzie zalezec od tego jak zespoly poradza sobie z oponami. Tutaj jest wiele zakretow z ktorych na wyjsciu z niskiej predkosci i nizszych biegow trzeba przyspieszyc. Czyli trzeba przeniesc cala moc na asfalt. Poziom docisku na aucie (downforce) jest tutaj troche mniejszy. To sa rzeczy, ktore Mercedesowi moga sprawic pewna bolaczke. Z drugiej strony jest Red Bull, ktory potrafi dobrze poradzic sobie z oponami, takze... Ale trzeba odczekac.
Ponadto upgrade w postaci drugiej jednostki napedowej, ktora tutaj miala zostac wdrozona, zostal przesuniety na weekend we Francji. To moze byc mala niekorzysc dla Mercedesa (tutaj sa dlugie proste odcinki), ale generalnie Mercedes powinien miec wystarczajaca poduszke. Silniki Mercedesa sa na topowym poziomie.
Ogolnie mowia przy nowej generacja silnika (tak jak np. Renault) pytanie jest zawsze ile mocy mozna wycisnac podczas kwalifikacji. Trzeba sobie wyobrazic, ze jest normalny modus silnika w ktorym silnik moze bez problemu pokonac duza liczbe kilometrow. I jesli teraz w niektorych obszarach silnik zostanie eksploatowany do granicy jesli chodzi np. o czas zaplonu, rozwoj cisnienia ladowania etc. - to dla silnika sa to tortury. Wieksza moc zostaje wygenerowana kosztem czasu pracy.
A Ferrari jezdzi tutaj na silniku o poziomie zaawansowanym, ale nie powinien to byc problem dla zespolu z Maranello, poniewaz te silniki juz podczas GP Monaco byly zabudowane w zespolach klienckich (Haas i Sauber). Pytanie, ktore sie pojawia raczej brzmi, czy silnik ma wieksza moc? W pierwszym wolnym treningu takie rzeczy sa raczej trudne do stwierdzenia, poniewaz tutaj podrozuje sie na lagodnym ustawieniu silnika. Tzn. maxymalna moc nie jest wykorzystana. Tutaj w pierwszej linii chodzi o niezawodnosc. I to jest wazne, poniewaz zespol dysponuje tylko trzema silnikami podczas sezonu.
@Sasilton
A dlaczego Mikolaj jest nudny? Po pierwszym treningu ciezko jest sie skusic o dokladna prognoze. Roznica pomiedzy topowymi zespolami jest bardzo ciasna. Mercedes jest troche z tylu, ale raczej pozytywnie mozna odebrac prezentacje Mercedesa, poniewaz od samego poczatku byli przy muzyce. Teraz trzeba odczekac na dlugie przejazdy podczas drugiego wolego treningu. Pytanie brzmi jak opona bedzie zachowywac sie na dystansie w obciazonym paliwem bolidzie. W drugim treningu punkty hamowania powinny sie zmienic itd. itp. Mclaren i Renault tez jest bardzo blisko siebie.
W kazdym razie zobaczymy jak w drugim sie wszystko skonczy.
7. TomPo
"Zeby wygrac wyscig, najpierw trzeba dojechac do mety" - i tyle w temacie Crashstappena.
8. ds1976
@7 TomPo - toż to trening! Nie ma praktycznie sensu rozpatrywać kto osiągnął najlepszy czas, kto najgorszy. Nie ma to szczególnie wiele punktów wspólnych z wynikami wyścigu...
9. qman38
Po Monaco piewcy znawcy ogłaszali Ricciardo materiałem na mistrza. Dla mnie w Red Bulu to Max jest gwarantem sukcesu i nr1. Musi się jeszcze opierzyć i doszlifować ale to kwestia czasu jak talent i opanowanie zatriumfują. Kto ostatnio miał tyle manewrów wyprzedzania w Monaco?
Do tego trzeba mieć to coś
10. ds1976
@9 qman38 narażasz się takimi tekstami!!! Zaraz dostaniesz szybką odpowiedź z wyzwiskami od devious a potem jego asystenta (lub odwrotnie) tj orlo :)
11. DixSplott
@9 @10
Eee.. Riccardo jechal caly czas na P1, Verstappen startowal z konca. Kogo Riccardo mial wyprzedzac?... matko jakie zaslepienie
12. qman38
Dix
Gdyby było odwrotnie , to RIC nie mógł by się pochwalić takim osiągnięciem jak Max.
Postaraj się rozumieć i nie komentować infantylnie
13. Heniek007
@6 Jestem pod wrażeniem-skróciłeś monolog.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz