komentarze
  • 1. Berger
    • 2018-06-05 01:02:15
    • *.dynamic.chello.pl

    O ho. O ile dobrze pamiętam to Bridgestone już jakiś czas temu proponował że wróci do F1 pod warunkiem że będzie dostarczał 18" kółka. Czyżby zmiana dostawcy? Jeśli zmiana wejdzie od 2021 to zapewne zostanie Pirelli ze względu właśnie na opracowanie mniejszych opon na jeden sezon. Pirelli poprostu już je ma. Zobaczymy.

  • 2. sylwek1106
    • 2018-06-05 03:08:48
    • *.dialup.ice.net

    Michelin też coś gadał, że może wrócić jak będą "osiemnastki".

  • 3. TomPo
    • 2018-06-05 09:17:41
    • *.dynamic.chello.pl

    Lepiej zakazaliby uzywania wlokien do produkcji przednich spojlerow.
    Troche to bezsensu ze tracisz opone bo ktos w ciebie troche wjechal, albo najechales na ledwo widoczny kawalek skrzydla.
    Te najbardziej zewnetrzne czesci powinny byc wykonywane z innego materialu moim zdaniem.
    A co do 18" to nie mam w sumie chyba zdania, trzeba by zobaczyc jak to w praktyce sie bedzie sprawdzac.
    Na pewno dla producentow opon to plus, bo mniej gumy potrzeba do produkcji i pewnie sama konstrukcja tez bylaby tansza.

  • 4. theadzik
    • 2018-06-05 09:19:56
    • *.225.84.55

    Na dohamowaniu po 9g będzie z większymi tarczami hamulcowymi. Powodzenia

  • 5. Jacko
    • 2018-06-05 09:48:29
    • *.dynamic.chello.pl

    @3. TomPo
    Podejrzewam, że akurat ilość gumy zużytej do produkcji jest najmniejszym kosztem w całym procesie i najmniej ważną rzeczą dla producenta. Najbardziej chodzi o kwestie marketingowe. Teraz opony F1 są całkowicie odrębną i unikatową konstrukcją, a chodzi o to, by np. fan Vettela czy Hamiltona mógł sobie założyć takie "P-Zero" do swojego samochodu, bo przecież jego idol na takich wygrywa.

  • 6. BAR 82_MCE
    • 2018-06-05 12:51:39
    • *.centertel.pl

    Pytania tylko czy te osiemnastki będą w slikach czy bieżnikowane.Bo slikow to już fan Vettela czy Hamiltona to juz sobie chyba do swojej Astry nie założy.

  • 7. ascorp
    • 2018-06-05 13:52:03
    • *.promax.media.pl

    Szkoda, że nie ma nigdzie żadnych informacji o testach takich opon w porównaniu do "balonów".

  • 8. donforest
    • 2018-06-06 07:15:02
    • *.play-internet.pl

    A czemu nie zrobić dwie lub trzy firmy od opon? Jak dobrze pamiętam kiedyś byly dwie.

  • 9. Grellenort
    • 2018-06-06 10:07:58
    • *.ssp.dialog.net.pl

    @3 a z czego mają być wykonane? Obawiam się że jest marna alternatywa, aluminium (bądź jakikolwiek inny metal) przy takiej grubości też będzie odpadać przy najmniejszym kontakcie, a po najechaniu na aluminiowy element uszkodzisz oponę w dużo większym stopniu.

    @7 ale testy były, bodaj na Silverstone Renault (w E22) wyjechało na kilka okrążeń na 18" felgach (znajdziesz zdjęcia bez problemu), Charles Pic powiedział wtedy że różnica pomiędzy 13" a 18" jest ogromna.

  • 10. ascorp
    • 2018-06-06 10:42:46
    • *.promax.media.pl

    @9, dzięki, znalazłem :

    "Ogólnie było mało przyczepności. Myślę, że byłem jakieś 5?6 sekund poza tempem. Głównie dlatego, że samochód był budowany pod normalne opony. Prawdą jest też to, że są czulsze i bardziej nerwowe, a ponadto pojawiają się straty aerodynamiczne. Prowadzenie też nie było zbyt dobre, jednak to nie miało znaczenia na tych testach. To dopiero początek i jestem pewny, że sytuacja się poprawi " - Charles Pic

    Czyli te testy w sumie nic nie wnosiły, ale wygląda na to, że takie koła mogą sprawić problem, żeby tylko bolidy nie stały się wolniejsze....

    Przeglądając zdjęcia moim zdaniem gorzej wygląda taki bolid, ale to tylko moje zdanie codo wyglądu.

  • 11. Amator
    • 2018-06-06 13:31:49
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mogliby wrócić różni dostawcy. Pirelli, Bridgestone i Michelin - każdy zespół podpisuje kontrakt z kim chce.

  • 12. ascorp
    • 2018-06-06 13:33:15
    • *.promax.media.pl

    @9, dzięki, znalazłem :

    "Ogólnie było mało przyczepności. Myślę, że byłem jakieś 5?6 sekund poza tempem. Głównie dlatego, że samochód był budowany pod normalne opony. Prawdą jest też to, że są czulsze i bardziej nerwowe, a ponadto pojawiają się straty aerodynamiczne. Prowadzenie też nie było zbyt dobre, jednak to nie miało znaczenia na tych testach. To dopiero początek i jestem pewny, że sytuacja się poprawi " - Charles Pic

    Czyli te testy w sumie nic nie wnosiły, ale wygląda na to, że takie koła mogą sprawić problem, żeby tylko bolidy nie stały się wolniejsze....

    Przeglądając zdjęcia moim zdaniem gorzej wygląda taki bolid, ale to tylko moje zdanie codo wyglądu.

  • 13. ascorp
    • 2018-06-06 13:47:28
    • *.promax.media.pl

    @9, dzięki, znalazłem :

    "Ogólnie było mało przyczepności. Myślę, że byłem jakieś 5?6 sekund poza tempem. Głównie dlatego, że samochód był budowany pod normalne opony. Prawdą jest też to, że są czulsze i bardziej nerwowe, a ponadto pojawiają się straty aerodynamiczne. Prowadzenie też nie było zbyt dobre, jednak to nie miało znaczenia na tych testach. To dopiero początek i jestem pewny, że sytuacja się poprawi " - Charles Pic

    Czyli te testy w sumie nic nie wnosiły, ale wygląda na to, że takie koła mogą sprawić problem, żeby tylko bolidy nie stały się wolniejsze....

    Przeglądając zdjęcia moim zdaniem gorzej wygląda taki bolid, ale to tylko moje zdanie codo wyglądu.

  • 14. Reseller
    • 2018-06-07 10:08:26
    • *.dynamic.chello.pl

    A ja jestem za zmianą na 18" - ile samochodów drogowych jeździ aktualnie na rozmiarze 13"? 18" teraz to niemal standard. A poza tym najchętniej bym zobaczył wszystkich producentów opon w stawce; Pirelli, Michelin i Bridgestone z 18" oponami ;-)

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo