komentarze
  • 1. sliwa007
    • 2018-05-23 10:52:19
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Technologia zaszła tak daleko, że FIA już nad tym nie panuje. Nie mają wystarczającej wiedzy i zasobów ludzkich do tego by nad tym panować.
    Producenci robią co chcą, ukrywają nieregulaminowe nowinki a FIA nic nie może znaleźć i przybija pieczątki z napisem "legalne".

    Tak Panie Todt, dla was przepisy hybrydowe zdecydowanie poszły za daleko.

  • 2. hubos21
    • 2018-05-23 15:09:08
    • *.8.182.156

    Niech to wszystko ebnie na pysk będzie święty spokój, już mi z każdym rokiem tego F1 się odechciewa, jak się włączy jakieś filmiki ze starymi krowami V10 V8 to się papa ciszy

  • 3. Vicente
    • 2018-05-23 15:50:29
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jednym słowem: przekombinowali.

  • 4. iceneon
    • 2018-05-23 16:10:17
    • Blokada
    • *.public.t-mobile.at

    Witamy Panią redaktor ;)

  • 5. iceneon
    • 2018-05-23 16:12:20
    • Blokada
    • *.public.t-mobile.at

    @2 Ktoś Cię zmusza do oglądania F1, czy jesteś po prostu masochistą?

  • 6. hubos21
    • 2018-05-23 16:37:46
    • *.8.182.156

    @5
    Na kafeterii takie pytania, tam jest twój poziom

  • 7. tycha
    • 2018-05-23 20:08:27
    • *.dynamic.mm.pl

    MGU-H to obecnie ogromne koszty i duży problem konstrukcyjny, co odstrasza potencjalnych konstruktorów silników. W moich oczach rezygnacja z MGU-H to krok w tył (dlatego mimo, że jestem za, to wewnętrznie czuję smutek, że się go pozbywają), który w dłuższej perspektywie pozwoli na wykonanie kilku kroków do przodu, jeśli faktycznie do Formuły 1 wejdzie więcej producentów.

  • 8. iceneon
    • 2018-05-23 21:45:03
    • Blokada
    • *.public.t-mobile.at

    @6 Rzeczywiście Twój komentarz #2 trzyma poziom.

  • 9. Tilion
    • 2018-05-24 09:32:35
    • *.245.248.78

    Rozumiem, że można mieć sentyment do brzmienia V10 czy V8, ale świat idzie do przodu i hybrydy/ auta elektryczne zdobywają rynek. F1 ma być wizytówką sportów motorowych, więc jeśli da się zrobić "współczesny", mocny silnik, to nie widzę problemu. Oczywiście, hałas w F1 to "tradycja", ale nie można zostać w XX wieku...

  • 10. Heniek007
    • 2018-05-24 10:00:04
    • Blokada
    • *.w90-29.abo.wanadoo.fr

    @9 Hybrydy i auta elektryczne nie zdobywają rynku-to jest jeden wielki niewypał. Wymiana baterii w tych autach jest tak droga, że mija się z założonym celem.

  • 11. tycha
    • 2018-05-24 10:54:20
    • *.146.17.147.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @10

    Hybrydy stanowią 40% sprzedawanych w Europie samochodów Toyoty. Wmiana baterii zazwyczaj nie jest potrzebna przez całe życie samochodu, a w razie potrzeby można je bez problemu regenerować.

  • 12. Heniek007
    • 2018-05-24 11:07:47
    • Blokada
    • *.w90-29.abo.wanadoo.fr

    @11 Powinieneś jeszcze dodać: "Aby w pełni korzystać z napędu elektrycznego trzeba jechać jak żółw"

  • 13. tycha
    • 2018-05-24 11:12:08
    • *.146.17.147.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @12 Tak z ciekawości, miałeś kiedykolwiek bliższe doświadczenie z takim samochodem niż oglądanie Priusa na parkingu?

  • 14. Heniek007
    • 2018-05-24 11:22:03
    • Blokada
    • *.w90-29.abo.wanadoo.fr

    @13 I bliższe i dalsze z oglądaniem Priusa na parkingu włącznie. Nie przekonuj mnie, Jesteś zwolennikiem hybryd? Chwała ci za to-pozwól mi mieć własne zdanie na ten temat. Pozdrawiam i życzę miłego dnia.

  • 15. tycha
    • 2018-05-24 11:42:38
    • *.146.17.147.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @14 Po prostu taki samochód posiadam i widzę, że opowiadasz publicznie niczym niepoparte bajki.

  • 16. dexter
    • 2018-05-26 11:53:37
    • *.dyn.telefonica.de

    Heniek007

    "Hybrydy i auta elektryczne nie zdobywają rynku-to jest jeden wielki niewypał"

    Absolutny stek bzdur! Prosze Cie jeszcze raz, jesli nie masz pojecia na temat, to sie po prostu publicznie nie wypowiadaj, poniewaz zniewazasz tylko doswiadczenie, wiedze ogolna jak i zawodowa innych.

    "Wymiana baterii w tych autach jest tak droga, że mija się z założonym celem"

    A jak dlugo masz zamiar jezdzic samochodem? Zasadniczo bateria w samochodzie hybrydowym dziala na podobnej podstawie jak akku w smartphonie: czym czesciej jest ladowana, tym mniejsza bedzie pojemnosc. Z tym,ze akumulatory samochodow elektrycznych, hybrydowych i Plag-in-Hybrydow, kore skaldaja sie duzej ilosci polaczonych ze soba komorek uchodza jednak za bardzo wydajne (sa stabilne). Dopiero po okolo 2000 cykli ladowania albo srednio 10 latach pomalu wydajnosc zaczyna spadac. Pozniej mozna autem elektrycznym dalej jezdzic, zasieg bedzie jednak coraz mniejszy.

    Np. BMW w swoim i3 poswiadcza nieograniczone uzytkowanie przez okres 12 lat albo 150 000 kilometrow. A ja nie znam nikogo, kto tak dlugo trzyma samochod (naturalnie na mysli mam codzienny srodek lokomocji, a nie samochod powiedzmy jako inwestycja finansowa). Wiekszosc producentow daje 8 lat gwarancji na baterie. Zmniejszy sie pojemnosc baterii w tym czasie do 80%, to akumulator zostaje wymieniony za darmo. Oczywiscie mniejsza pojemnosc i naturalnie kurczy sie tez mozliwy dystans. Ale dzisiaj praktycznie akumulatory nie musza byc wymieniane.

    "Aby w pełni korzystać z napędu elektrycznego trzeba jechać jak żółw"

    Identycznie jak przy silnikach spalinowych, gdzie zasieg okresla pojemnosc i moc silnika jak rowniez spalanie i wielkosc zbiornika paliwa zachowuje sie rowniez auto elektryczne -albo hybrydowe: mocniejszy silnik zuzywa wiecej niz slabszy silnik, wieksze baterie wytrzymuja dluzej niz mniejsze. Oczywiscie styl jazdy rowniez jest czynnikiem. Jesli bedziesz jezdzil powiedzmy w lecie przy calkowicie, tzn. maksymalnie wlaczonej klimatyzacji, albo w zimie przy odkreconym na maxa ogrzewaniu to w aucie elektrycznym zasieg moze sie zmieniejszyc, poniewaz cieplo nie pochodzi juz ze spalania, tylko bedzie elektrycznie wygenerowane - jeszcze raz w aucie elektrycznym.

  • 17. michalde
    • 2018-05-26 22:16:59
    • *.dynamic.chello.pl

    Obecnemu prezydentowi FIA zależy na tym, aby kierowcy mieli wyższy poziom bezpieczeństwa, a nie na tym, aby pobijali rekordy torów i osiągali wyższe prędkości maksymalne. Coś w tym jest, skoro od tego sezonu zdecydowano się na wprowadzenie systemu halo, stosowanego we wózkach dla małych dzieci :)

    Jeżeli przyjrzeć się wnikliwie takiej opcji to będzie tak, że kierowcy zaczną notować dużo słabsze niż obecnie czasy okrążeń, mniej więcej takie jakie osiągali na poziomie roku 2010. Przypuśćmy, że bolidy jadą dwie sekundy wolniej na każdym kółku. Jest to kolosalna różnica - jeżeli pomnożyć te dwie sekundy przez liczbę okrążeń w wyścigu to wychodzi na to, że mistrzowski bolid z 2018 dubluje mistrzowski bolid z 2010 roku mniej więcej od półtora do dwóch okrążeń :) Prawda jest taka, że obecnie kierowcy najsłabszych zespołów robią wjazd na metę dwa koła za zwycięzcą, a są przecież na poziomie mistrzów z 2010 roku :)

  • 18. Heniek007
    • 2018-05-27 09:18:18
    • Blokada
    • *.w90-29.abo.wanadoo.fr

    @16 Jak zwykle nie masz żadnych argumentów.
    -Próba przekonania mnie nr 1: Nie zbobywają rynku, gdyż jest to najlepsza oferta dla taksówkarzy i ludzi,
    którzy głównie jeżdżą po mieście.
    -Próba przekonania mnie nr 2: Zle użytkowana bateria podlega wymianie w każdym urządzeniu. Kupując
    auto z napędem elektrycznym na rynku wtórnym, koniecznie sprawdza się kondycję akumulatorów.
    Zwracam się do @15: Producent aut nie przewidział regeneracji akumulatorów. Serwisy zawsze
    wymieniają na nowe. Tylko Polak potrafi wyjąć rozłożony parasol z dupy i zabrał się za wymianę
    pojedyńczych ogniw jak też zabrał się za montowanie instalacji LPG w hybrydach.
    -Próba nr 3: Oczywiście,ze identycznie jak w samochodach konwencjonalnych,wiec nie traktuje tego jak
    uwaga na plus dla tych aut.

    Ogólnie rzecz ujmując ta technologia jest za droga w porównaniu do korzyści jakie daje użytkownikowi. Z utęsknieniem czekam na wdrożenie na szeroką skale napędów wodorowych.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo