Dzień #4 także bez przerwy - kierowcy zakładają gładkie opony
Zespoły Formuły 1 podobnie jak wczoraj i we wtorek także dzisiaj zrezygnowały z oficjalnej przerwy obiadowej na rzecz dłuższej pracy na torze. Poprawiające się warunki na torze sprawiają, że czasy w tabeli wyników szybko się zmieniają.Dzisiaj warunki na torze uległy poprawie. Przede wszystkim jest znacznie cieplej, ale cały czas mokro, mimo iż tor z godziny na godzinę przesycha.
Rano zespoły wyjeżdżały na tor jedynie na deszczowym ogumieniu, aby później przejść na przejściówki. Do "umownej przerwy obiadowej" gładkie opony założyli jedynie Valtteri Bottas i Nico Hulkenberg. Zawodnik Mercedesa od razu uzyskał na nich najlepszy czas okrążenia. Jeżeli pogoda nie popsuje się wkrótce na torze powinni pojawić się kolejni kierowcy na slickach.
W pierwszej części dnia pojawiła się tylko jedna czerwona flaga, której sprawcą był Marcus Ericsson. Szwed niewinnie wypadł z toru w drugim zakręcie mniej więcej po godzinie od rozpoczęcia dzisiejszych zajęć.
The cause of our brief red flag this morning... ????#F1 #F1Testing pic.twitter.com/8dqWmzzAZZ
— Formula 1 (@F1) March 1, 2018
Największe problemy dzisiaj rano miały z kolei Red Bull i Force India. Max Verstappen większość pierwszej części dnia spędził w garażu. Holender tuż przed 13:00 pokonał pierwsze okrążenia pomiarowe od razu plasując się w czołówce. Zespół Force India pierwszą część dnia kończył z najmniejszą liczbą okrążeń na swoim koncie.
Wszystkie czasy za wyjątkiem Bottasa i Hulkeneberga zostały ustanowione na przejściowym ogumieniu Pirelli i szybko są poprawiane.
W drugiej części dnia w Mercedesie powinien pojawić się Lewis Hamilton, w Renault Carlos Sainz, w Williamsie Lance Stroll, a w Sauberze Charles Leclerc.
Wyniki do przerwy obiadowej
- V. Bottas - Mercedes - 1:24.722 - 55 okr.
- N. Hulkenberg - Renault - 1:25.104 - 38 okr.
- P. Gasly - Toro Rosso - 1:26.464 - 49 okr.
- M. Verstappen - Red Bull - 1:27.362 - 18 okr.
- S. Vandoorne - McLaren - 1:29.252 - 70 okr.
- M. Ericsson - Sauber - 1:29.866 - 63 okr.
- S. Sirotkin - Williams- 1:31.979 - 47 okr.
- K. Magnussen - Has - 1:33.514 - 24 okr.
- S. Vettel - Ferrari - 1:36.162 - 35 okr.
- S. Perez - Force India - 1:41.706 - 9 okr.
Zdjęcia:
komentarze
1. jaromlody
Dzisiejszy dzień można uznać za udany. Jak dobrze pójdzie to każdy rodzaj opony zostanie przetestowany przez wszystkie zespoły. Czasy okrążeń już się zbliżają do czasów z wtorku.
Timesheet (12.25am):
1) Vandoorne, McLaren, 77 laps, Hypersoft tyres - 1:20.899
2) Hulkenberg, Renault, 49 laps, Soft tyres - 1:22.507;
3) Bottas, Mercedes, 60 laps, Medium tyres - 1:22.769;
4) Vettel, Ferrari, 43 laps, Soft tyres - 1:23.004;
5) Ericsson, Sauber, 74 laps, Supersoft tyres - 1:24.093;
6) Gasly, Toro Rosso, 49 laps, Intermediate tyres - 1:26.464;
7) Verstappen, Red Bull, 18 laps, Intermediate tyres - 1:27.372;
8) Perez, Force India, 14 laps, Ultrasoft tyres - 1:27.426;
9) Sirotkin, Williams, 47 laps, Intermediate tyres - 1:31.979;
10) Magnussen, Haas, 24 laps, Intermediate tyres - 1:33.514.
2. PiotrasLc
NAJLEPSZE CZASY DO GODZ. 14.00
Stoffel Vandoorne (B) McLaren MCL33-Renault 1.20,068 (86)
Sebastian Vettel (D) Ferrari SF71H 1.20,824 (54)
Nico Hülkenberg (D) Renault R.S.18 1.22,507 (49)
Valtteri Bottas (FIN) Mercedes M09 EQ Power+ 1.22,789 (60)
Pierre Gasly (F) Toro Rosso STR13-Honda 1.23,818 (53)
Marcus Ericsson (S) Sauber C37-Ferrari 1.23,825 (79)
Kevin Magnussen (DK) Haas VF-18-Ferrari 1.24,286 (31)
Max Verstappen (NL) Red Bull RB14-TAG Heuer 1.26,338 (22)
Sergio Pérez (MEX) Force India VJM11-Mercedes 1.27,426 (15)
Siergiej Sirotkin (RUS) Williams FW41-Mercedes 1.31,979 (47)
3. bagat
@2. U Bottasa masz literówkę i powinno być 1.22,769
4. jaromlody
Zmiany już zrobione dziwi mnie tylko czemu Williams nie wypuścił Sirotkina na slickach.
Timesheet (1.45pm):
1) Vandoorne, McLaren, 102 laps, Hypersoft tyres - 1:19.854;
2) Vettel, Ferrari, 65 laps, Soft tyres - 1:20.692;
3) Magnussen, Haas, 44 laps, Soft tyres - 1:21.135
4) Hamilton, Mercedes, 13 laps, Medium tyres - 1:21.241;
5) Perez, Force India, 31 laps, Soft tyres - 1:21.973;
6) Gasly, Toro Rosso, 69 laps, Supersoft tyres - 1:22.134;
7) Hulkenberg, Renault, 49 laps, Soft tyres - 1:22.507;
8) Bottas, Mercedes, 60 laps, Medium tyres - 1:22.769;
9) Ericsson, Sauber, 79 laps, Supersoft tyres - 1:24.093;
10) Verstappen, Red Bull, 29 laps, Medium tyres - 1:24.376;
11) Stroll, Williams, 4 laps, Soft tyre - 1:27.366;
12) Sirotkin, Williams, 47 laps, Intermediate tyres - 1:31.979;
13) Leclerc, Sauber, 2 laps, no time set.
5. Berger
@4 może SIR ( bo chyba taki będzie maił skrót ..... taaaaaa) się boi ....
6. belzebub
@5 pokazujesz swój poziom inteligencji?
To tylko testy, ale Hamilton właśnie wykręcił czas na oponach medium lepszy niż McLaren na hyper miękkich. To chyba coś jednak mówi, chyba że McLaren ukrywa swoje prawdziwe tempo.
7. jaromlody
Na razie czerwona flaga Max Verstappen wylądował w żwirze.
Timesheet (3.05pm):
1) Vandoorne, McLaren, 110 laps, Hypersoft tyres - 1:19.854;
2) Hamilton, Mercedes, 37 laps, Medium tyres - 1:19.984;
3) Vettel, Ferrari, 80 laps, Soft tyres - 1:20.692;
4) Alonso, McLaren, 9 laps, Supersoft tyre - 1:21.113;
5) Magnussen, Haas, 58 laps, Soft tyres - 1:21.135;
6) Sainz, Renault, 13 laps, Soft tyre - 1:21.307;
7) Stroll, Williams, 29 laps, Soft tyre - 1:21.793;
8) Perez, Force India, 41 laps, Soft tyres - 1:21.973;
9) Gasly, Toro Rosso, 85 laps, Supersoft tyres - 1:22.134;
10) Hulkenberg, Renault, 49 laps, Soft tyres - 1:22.507;
11) Bottas, Mercedes, 60 laps, Medium tyres - 1:22.769;
12) Leclerc, Sauber, 23 laps, Soft tyre - 1:22.808;
13) Verstappen, Red Bull, 32 laps, Medium tyres - 1:23.158;
14) Ericsson, Sauber, 79 laps, Supersoft tyres - 1:24.093;
15) Sirotkin, Williams, 47 laps, Intermediate tyres - 1:31.979;
8. devious
@6
Jak Twoj kochany Sirotkin byl szybszy (podobno) od Kubicy w Abu Dhabi to inaczej pisales - ze udowodnil, ze jest lepszy, ze Kubica jest cienki itp pierdoly.
A teraz "to tylko testy" :D Widac dostosowujesz narracje do aktualnej sytuacji :) Jak za kilka dni Sirotkin wykręci jakiś dobry czas to znowu będzie fapanie, jaki to doskonały kierowca i wielki talent, dlatego właśnie Williams go wziął (choć wszycy doskonale wiedzą, dlaczego Williams wziął przeciętnego Sirotkina - powód jest tylko jeden).
Narracja takich pajacow jak Ty w ostatnim roku wygladała mniej wiecej tak (w dużym skrócie):
Początek 2017:
"Kubica - ten śmierdzący kaleka, inwalida, głupek - nigdy nie wróci do F1, nawet jako tester - bo kto by go chciał? On 7 lat nie jeździł w F1, wszyscy o nim zapomnieli, on już dawno skreślił sam siebie z F1 tym wypadkiem, zresztą jedną ręką sie nie da prowadzić bolidu F1"
Połowa 2017 - Kubica ogłasza, że będzie walczył o powrót, Renault potwierdza testy:
"Może sobie marzyć, kto by chciał inwalidę? Renault się zlitowało i da mu pojeździć starym bolidem, ale nic z tego nie będzie"
Lipiec 2017, Kubica na tajnych testach jest (nieoficjalnie) szybszy od Sirotkina o ok. 0,4-0,5s, Potem potwierdza to sam Sirotknin, tłumacząc się tym, że Kubica to nadal klasowy kierowca z czołówki i to nie wstyd być od niego wolniejszym.
"To tylko testy, o niczym nie świadczą, poza tym Kubica objechał jakiegoś przeciętnego kierowcę rezerwowego. A zresztą to stary bolid, taka jazda nic nie znaczy - nowym by nie dał rady tak jeździć! A poza tym to śmierdzący inwalida i nikt nie traktuje go poważnie w F1. A poza tym dajcie mu pojechać na jakimś krętym torze jak Hungaroring - nie da rady na krętym jechać, jestem pewien!"
Sierpien 2017 - Kubica jeździ nowym Renault na oficjalnych testach na Węgrzech. Ma 4 czas:
"Był tylko czwarty, nędza! Przegrał z dzieciakiem Norrisem! A że Kubica zrobił super wrażeniem tempem i regularnością i zrobił aż 140 okrążeń? Każdy by zrobił, to żadna sztuka. I testy to doskonała wykładnia jak dobry jest kierowca i widać, ze Kubica jest słaby, słabiutki, nie ma tempa na 1 kółku. Inaczej powinien przeciętnym Williamsem wykręcić najlepszy czas!
Renault podpisuje kontrakt z Sainzem, rezygnujac z usług Palmera, Kubicy i Sirotkina:
"Haha mówiłem, że Kubica jest cienki? NIkt go nie rozważał jako kierowcy, nie róbmy sobie jaj. Testy to były testy tak dla picu, nie wiadomo po co :) Kubica nie ma szans na F1 i nikt się nim nie zainteresuje"
Williams ogłasza, że Kubica jest kandydatem do fotela:
"Nie ma szans, są młodzi i utalentowani Wehrlein, Kwyat, Palmer i wielu, wielu innych, których co prawda nie potrafię wymienić - ale na pewno są! Nikt nie będzie rozważał "dziada" inwalidy Kubicy!"
Williams testuje Sirotkina i Kubicę w Abu Dhabi, Kubica jest szybszy ale na tych samych oponach ponoć Sirotkin wykręcił lepszy czas:
"Testy są po to, by udowodnić kto jest lepszy, czasy są bardzo miarodajne! Sirotkin pokazał, ze jest lepszy! A w ogóle Rosjanin to wielki talent, zawsze to powtarzałem i wierzyłem w niego!"
Williams podpisuje kontrakt z Sirotkinem, Kubica będzie 3cim, kierowcą rozwojowo-testowym:
"Sirotkina zatrudnili nie ze względu na kasę, ale dlatego, że to wielki talent, przyszły Mistrz Światai i udowodnił, że jest szybszy i lepszy od Kubicy (testy prawdę pokazały). A Kubica rezerwowym? Rezerwowy nie znaczy nic, to żadna fucha, mówiłem że on nigdy do F1 się nie dostanie? Rezerwowy w F1 to nie jest "dostanie się do F1" tak to można powiedzieć.
Zimowe testy, Kubica znów jest szybszy od Sirotkina:
"To tylko testy, czasy nic nie znaczą! To znaczy znaczyły w Abu Dhabi, ale w innych testach już nic nie znaczą! Jak Kubica jest szybszy to musi byc przypadek bo on jest cienki, Sirotkin to prawdziwy mistrz i on by z Kubica nie przegrał :)"
Tak wiec testy o niczym nie świadczą - no chyba,ze Sirotkin wypadł na nich dobrze, wtedy są bardzo miarodajne :D
9. dzeku7777
Co tu tak cicho? Kiedyś na tej stronce był podczas testów zalew komentarzy :)
10. michal39533
no trzeba przyznać że w tym roku póki co niezawodność na poziomie expert
11. jaromlody
1) Hamilton, Mercedes, 61 laps, Medium tyres - 1:19.333
2) Vandoorne, McLaren, 110 laps, Hypersoft tyres - 1:19.854
3) Vettel, Ferrari, 97 laps, Soft tyres - 1:20.241
4) Magnussen, Haas, 83 laps, Supersoft tyres - 1:20.317
5) Alonso, McLaren, 29 laps, Supersoft tyres - 1:20.929
6) Sainz, Renault, 42 laps, Soft tyres - 1:20.940
7) Stroll, Williams, 44 laps, Soft tyres - 1:21.142
8) Perez, Force India, 60 laps, Soft tyres - 1:21.973
9) Verstappen, Red Bull, 35 laps, Soft tyres - 1:22.058
10) Gasly, Toro Rosso, 126 laps, Supersoft tyres - 1:22.134
11) Hulkenberg, Renault, 49 laps, Soft tyres - 1:22.507
12) Bottas, Mercedes, 60 laps, Medium tyres - 1:22.769
13) Leclerc, Sauber, 41 laps, Soft tyres - 1:22.808
14) Ericsson, Sauber, 79 laps, Supersoft tyres - 1:24.093
15) Sirotkin, Williams, 47 laps, Intermediate tyres - 1:31.979.
12. nonam3k
TR z honda 138 okrążeń wow
13. belzebub
@8 devious wiesz sądziłem że jesteś trochę inteligentny, ale jak widać niewiele ustępujesz pojawiającym się tutaj trollom...
Testy są różne. Testy w Abu Zabi miały sprawdzić kierowców, obecne są poświęcone testom nowych konstrukcji, to chyba jest oczywiste... Chyba, że masz problemy z odróżnieniem.
Oczywiście co zawsze pisałem, każdy kierowca dostaje zwykle indywidualny program, więc obecne testy nie oddają oczywiście do końca możliwości kierowców. Podobnie zresztą jak treningi.
Nigdy nie podniecałem się w porównaniu do innych wynikami testów czy treningów. Dla mnie liczą się kwalifikacje i oczywiście wyścig.
W sumie devious to jesteś trochę hipokrytą. Jak przedwczoraj jechał RK i pojawiło się tu paru podniecających się, że RK pojechał szybciej niż Sirotkin jakoś nie zauważyłem żebyś skorygował ich wypowiedzi...
Wiem jesteś przecież fanem RK, więc ciężko obiektywną ocenę, nawet jeśli pisałeś że wybór jego mógłby być ryzykowny dla Williamsa.
14. jaromlody
Pierwszy tydzień testów zakończony. Kolejny zaczyna się we wtorek. Jutro dzień filmowy Williamsa.
Final timesheet:
1) Hamilton, Mercedes, 69 laps, Medium tyres - 1:19.333;
2) Vandoorne, McLaren, 110 laps, Hypersoft tyres - 1:19.854;
3) Vettel, Ferrari, 120 laps, Soft tyres - 1:20.241;
4) Magnussen, Haas, 96 laps, Supersoft tyres - 1:20.317;
5) Alonso, McLaren, 51 laps, Supersoft tyre - 1:20.929;
6) Sainz, Renault, 60 laps, Soft tyre - 1:20.940;
7) Stroll, Williams, 54 laps, Soft tyre - 1:21.142;
8) Perez, Force India, 65 laps, Soft tyres - 1:21.973;
9) Verstappen, Red Bull, 35 laps, Soft tyres - 1:22.058;
10) Gasly, Toro Rosso, 147 laps, Supersoft tyres - 1:22.134;
11) Hulkenberg, Renault, 49 laps, Soft tyres - 1:22.507;
12) Bottas, Mercedes, 60 laps, Medium tyres - 1:22.769;
13) Leclerc, Sauber, 59 laps, Soft tyre - 1:22.808;
14) Ericsson, Sauber, 79 laps, Supersoft tyres - 1:24.093;
15) Sirotkin, Williams, 47 laps, Intermediate tyres - 1:31.979.
15. tysu
8. devious
Nie dyskutuj z dzieckiem, bo nic do niego nie dotrze, ja już dawno użyłem opcji "Ignoruj" i jest spokój.
W przypadku Sirotkina nawet głupek Ci powie, że wybrali go tylko ze względu na pieniądze.
Kubica był testowany przez bardzo długi czas i były informacje (sam Robert to potwierdził), że miał startować w Australii, a tutaj nagle pojawił się Siergiej i w ciągu pół dnia na testach w Abu Dhabi przekonał Williamsa do zatrudnienia. Ciekawe... Dodatkowo Martini się wycofuje z F1, więc Sirtokin z kasą to była jedyna opcja dla WMR.
16. nonam3k
Qrde coś jest nie tak z ta honda , kolejne 147 okrążeń
17. jaromlody
@16 będą niezłe jaka jak się okaże że TR będzie sobie świetnie radziło z silnikami Hondy a McL będzie mieć problemy z silnikami Renault.
18. modafi
@8. devious
Od jakiegoś czasu nosiłem się z zamiarem napisania podobnego podsumowania retoryki belzebuba na przestrzeni ostatniego roku. Dziękuję, że zrobiłeś to za mnie. Myślę identycznie.
@13. belzebub
Jesteś hipokrytą, który nie umie przyznać się do złej oceny sytuacji.
Apropos, na Onecie piszą, że Sirotkin potwierdził, iż Kubica otrzyma dwa popołudnia testów, w przyszłym tygodniu.
19. IrBiss
@devious
Chylę czoła... Idealne podsumowanie belezbuba.
20. AntyBelzebub997
O 8.
Wszystko w temacie brawo, owacje na stojąco dla tego użytkownika!! ???? a belzebub niech buja pięty zwykły pozer z masą kompleksów, A Ty Robert cisnij dalej! ????
21. AntyBelzebub997
O 8.
Wszystko w temacie brawo, owacje na stojąco dla tego użytkownika!! ???? a belzebub niech buja pięty zwykły pozer z masą kompleksów, A Ty Robert cisnij dalej! ????
22. axelmatt
@devious :)
a wracając do tematu... Martwi mnie trochę tempo Saubera a dokładniej mówiąc, Leclerca... Będę chłopakowi kibicował, bo to co pokazał w F2 było co najmniej bardzo dobre. Domyślam sie, ze inaczej się jeździ bolidem klasy F1, no ale naprawdę? Jestem przekonany, że gdyby Leclerc miał szanse przejechac 50 okrążeń toru bolidem np. McLarena to by wykręcił czas w granicach minuta dwadzieścia... Słabo Sauber, słabo...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz