2017-04-08 GP Chin - Kwalifikacje 09:00
Poz.KierowcaZespółCzas
1 L.Hamilton Mercedes 1:31.678
2 S.Vettel Ferrari 1:31.864
3 V.Bottas Mercedes 1:31.865
4 K.Raikkonen Ferrari 1.32.140
5 D.Ricciardo Red Bull 1:33.033
6 F.Massa Williams 1:33.507
7 N.Hulkenberg Renault 1:33.580
8 S.Perez Force India 1:33.706
9 D.Kwiat Toro Rosso 1:33.719
10 L.Stroll Williams 1:34.220
 
11 C.Sainz Toro Rosso 1:34.150
12 K.Magnussen Haas 1:34.164
13 F.Alonso McLaren 1:34.372
14 M.Ericsson Sauber 1:35.046
15 A.Giovinazzi Sauber -:--.---
 
16 S.Vandoorne McLaren 1:35.023
17 R.Grosjean Haas 1:35.223
18 J.Palmer Renault 1:35.279
19 M.Verstappen Red Bull 1:35.433
20 E.Ocon Force India 1:35.496

komentarze
  • 23. nekos
    • 2017-04-08 11:51:29
    • *.centertel.pl

    Usunięty

  • 24. jogi2
    • 2017-04-08 12:04:49
    • *.piekary.net

    @22 ...no zgadza się ..sam doszedłeś do sedna sprawy ....i sam sobie odpowiedziałeś .Dzięki ,ze chociaż ty to rozumiesz ,,bo są tacy chłopcy w rurkach co z mechaniką mają tyle wspólnego co na kopie mama dała im pograć
    ..a wracając do meritum sprawy
    W tym sęk ,że awriia była w tylnym zawieszeniu....nawet iskrzyło na łukach z tyłu
    Rozumiem jakby to moja żona widząc odrywające koła przednie stwierdziła ,że się "popsuły" :)

  • 25. husaria
    • 2017-04-08 12:11:28
    • *.opera-mini.net

    z innej strony Romain GRO twierdzi, że jutro ma padać. Wiadomo coś o tym ? Czy jest to tylko prognoza wynikająca z życzeń GRO

  • 26. marekko
    • 2017-04-08 12:31:52
    • *.toya.net.pl

    To że iskrzyło w zakrętach to równie dobrze mogło być z powodu ustawień bolidu, a jak myślisz jeżeli przednie zewnętrzne koło w wyniku awarii nie będzie miało odpowiedniego kontaktu z nawierzchnią to co się będzie działo na tylnej osi, to są naczynia połączone i działa to w obie strony. Wiem że masz obsesję na punkcie Vettela, ale bez obrazy w kwestii prowadzenia auta w porównaniu z nim nie wiesz nic.

  • 27. Fanvettel
    • 2017-04-08 12:33:04
    • *.230.122.84

    Szykuje się ciekawy start jutro.

  • 28. lobuzer
    • 2017-04-08 12:37:59
    • *.skynetmedia.pl

    @26 Zgadza się. Zawsze mi się wydawało, że przedmiot z 4 punktami podparcia w momencie skrócenia jednego z nich zaczyna podnosić do góry naprzeciwległy punkt.
    Jeżeli przednie lewe zawieszenie zostaje uszkodzone i się obniża to następstwem tego może być unoszenie prawego tylnego koła, zwłaszcza w prawych zakrętach.

  • 29. Szaakal
    • 2017-04-08 12:38:02
    • *.icpnet.pl

    Szkoda, że zniknęła ta grafika informująca o poprawach czasów w poszczególnych częściach toru :/ Fajnie się to oglądało, zwłaszcza pod sam koniec

  • 30. seb_1746
    • 2017-04-08 12:46:07
    • *.166.255.27

    Hamilton klasa, Bottas coraz lepiej - zabrakło tylko 0,001 sekundy do 2 miejsca, mam nadzieję, że jutro nie zawalą wyścigu.

  • 31. MacGyver
    • 2017-04-08 12:48:55
    • *.centertel.pl

    Różnica czasów nie jest "zbyt wielka" co pokazała Australia. Dodatkowo przecież Botas ma ten sam bolid, a Niemiec go wyprzedził. Stąd też wniosek, że tu decydują już głównie umiejętności indywidualne obu panów na dwóch pierwszych miejscach.

  • 32. dexter
    • 2017-04-08 12:51:32
    • *.dyn.telefonica.de

    @ 9. marekko


    Ocon, Verstappen, Grosjean, Palmer nie mieli szans, poniewaz zostali ofiara bledu mlodego (ale godnego uwagi) Antonio Giovinazziego. Blad zostal popelniony w zakrecie nr. 16. Ale trzeba tez podkreslic, ze zakret 16 jest najtrudniejszym zakretem na torze przy Yining Road 2000. Tutaj latwo o blad, poniewaz profil zakretu zwisa na zewnatrz, a tarka jest po wewnetrznej stronie.

    Grosjean w Q1 tez mial problemy, on takze wykrecil baczka w zakrecie 16. Otworzyl na wyjsciu przepustnice ale mial ogromne szczescie ze nigdzie nie uderzyl. Takze to nie jest latwy zakret. Po takim incydencie kierowca musi jak najszybciej zjechac do boksow po nowy komplet ogumienia i od nowa sprobowac zaatakowac. Tak jak mowie, wystarczy zbyt agresywnie pojechac, wczesniej dodac gazu i juz jest jak to sie mowi "po ptokach". W tym zakrecie nawet Bottas mial problemy ale udalo mu sie wyprowadzic auto z tarapatow.

    Szkoda... Szkoda Groszka, bo przy bledzie Giovinazziego (ktory wszedl w zakret, dodal gazu, jednak zbyt optymistycznie, poniewaz zbyt dlugo mial wcisnieta stope na pedale gazu - auto jest poza kontrola) byl naprawde na super-szybkim okrazeniu. Tak jak mowie - Ocon, Verstappen, Grosjean bez wypadku Giovinazziego pod koniec Q1, mogli byc spokojnie przed McLaren'em. Ocon chyba musial by miec jakis wiekszy problem z oczami, bo nie wierze ze nie jest w stanie w mocniejszym samochodzie uzyskac lepszy czas od McLarena.

    A mlody Giovinazzi z pewnoscia sie wystraszyl. Ja jestem ciekawy czy mechanicy beda musieli mu ewentualnie wymienic caly chassis i zawodnik bedzie startowal do wyscigu z alei serwisowej. Normalnie mechanicy w F1 nie moga w nocy pracowac, ale jak to w zyciu bywa, sa wyjatki. Zespoly maja mozliwosc kilka razy w roku pociagnac taka opcje. Cisza nocna gdy wyscigi rozgrywane sa poznym popoludniem chyba trwa cos do godziny 11:00 czasu lokalnego. Dopiero od godziny 11: 00 mechanicy maja prawo wejsc do alei serwisowej (zalezne jest to zreszta od tego jak dlugo cisza nocna jest wymagana). Z tym, ze nie jestem calkowicie pewien. W kazdym razie przed wejsciem do alei serwisowej jest zegar jak gdzies w fabryce i trzeba swoja karte przystawic do zegara.

    Jeszcze chyba bedzie jakas kara, poniewaz Grosjean, Palmer i ktos chyba jeszcze na swoim szybkim okrazeniu przekroczyli predkosc. Pod tym wzgledem FIA jest regorystyczna i sedziowie nie znaja "excuse" (zolta flaga = wyraznie noga z gazu). Mozliwe ze na koncu Verstappen jeszcze na tym zyska...

  • 33. seb_1746
    • 2017-04-08 12:53:28
    • *.166.255.27

    31. MacGyver
    wyprzedził - tylko o ile ... Różnica między Mercedesem a Ferrari jest minimalna, a Botas jest świeżym kierowcą - także jest szansa że się poprawi

  • 34. marekko
    • 2017-04-08 12:58:39
    • *.toya.net.pl

    @32 zgoda oczywiście, ale to taki wpis ku pokrzepieniu serc McLaren-owców

  • 35. devious
    • 2017-04-08 13:00:55
    • *.static.ip.netia.com.pl

    @26 marekko

    Nie znasz sprawy to się nie wypowiadaj bo się ośmieszasz... Ferrari samo przyznało jaka była awaria tylnego zawieszenia i po prostu Vettel się ośmieszył - takie miał odczucie, no zdarza sie pomylić każdemu :) Ale nie wmawiajcie innym, że to jakiś ekspert jest - bo nie jest. Większość jak nie wszyscy kierowcy F1 mają blade pojęcie o konstrukcji bolidów, co prawda niektórzy z nich mają super wyczucie bolidu i potrafią do dobrze opisywać inżynierom (jak choćby potrafił M. Schumacher - dzięki czemu Ferrari mogło katować bolid na torze testowym i go poprawiać - ale nawet Schumacher nic nie potrafił wskórać przez 3 lata z Mercedesem - to pokazuje, że kierowca jeżeli chodzi o konstrukcję i konkurencyjność bolidu nie wnosi NIC, zero, null... No dobra, może jakiś tam procencik, dwa czy trzy).

    Tak więc są lepsi i gorsi w tej branży goście - choćby Kubica jest znanym "inżynierem", ponoć np. przez telefon potrafi ustawić gokarta (to była wypowiedź bodajże Kuchara, któremu Kubica "zdalnie" skonfigurował karta, tak że była kolosalna różnica w jeździe) - a np. pan Rosberg na uznanej uczelnii w Wlk. Brytanii robił studia techniczne z zakresu aerodynamiki - więc zapewne łatwiej mu było rozmawiać z inżynierami. Tylko jaki Rosberg mógł mieć wkład? podejrzewam, że żaden albo minimalny.

    Fakty są takie, że bolid budują inżynierowie w fabryce i kierowca dostaje gotowy "produkt" - dlatego Williams nie mając przez pewien czas kierowcy i tak zbudował mocną maszynę. Oczywiście jak bolid już jeździ to kierowca może pomóc wskazówkami przy rozwoju, dać "feedback" - i jeden to zrobi dobrze a drugi kiepsko. Ale to tyle, cudów ci goście nie uczynią...

    Tak wiec tak - Vettel się zbłaźnił wtedy i to daje jakieś podstawy, że on "inżynierem" to zbyt wybitnym nie jest. Ale to i tak nie ma dużego znaczenia bo kierowcy nie budują bolidów :) A do ustawienia bolidu mają inżynierów, symulacje...

    A oglądanie bolidów po kwalach? Też mnie bawi - ewidentnie jest to zagranie pod publiczkę (co uwielbia robić Vettel - choćby kiedyś ciągle zmieniał kaski, albo nazywa bolidy imieniami - jest po prostu showmanem, nie ma w tym nic złego, w F1 potrzeba takich gości) - ewentualnie ma w kasku kamerkę i nagrywa detale (ja bym tak zrobił jakbym był inżynierem Ferrari) - potem tęższe umysły to zanalizują :)

    Samo oglądanie przez Vettela nic nikomu nie da - poza radością jego fanów może :)

  • 36. DJ SEBQ
    • 2017-04-08 13:16:24
    • *.pop.dtssi.net

    Wehrlein? Giovinazzi chyba powinien być na 15 bo mnie tak coś zdziwiło w tej tabeli tutaj.
    Niestety nie jest mi dane oglądać quale o tak wczesnych godzinach bo jestem w pracy ale widzę że jest bardzo ciekawie. No i zaskoczyła mnie pozycja HULKa w bolidzie Renault, 7 miejsce. Bravo. Widać że można coś wykrzesać z tego bolidu.
    Stroll w pierwszej 10, Szok.
    Nie wypowiem się na temat quali niestety zbyt dużo ale widzę że kierowcy od 1 do 13 mieszczą się w sekundzie czy jak to ująć, różnice są nie wielkie między nimi.

  • 37. jogi2
    • 2017-04-08 13:23:31
    • *.piekary.net

    @26
    iskrzenie to tylko jakiś jeden z czynników ..Tu nie ma nad czym dywagować .Zespół za chwilę potwierdził awarię tylnego zawieszenia.
    Z nim w kwestii prowadzenia na pewno mało .ale on sam już tak :)
    ...i dlatego twierdzę ,że dał ciała
    Dałbym sobie rękę uciąć ,że Kubica czy Alonso nie walnąłby takiej gafy

  • 38. marekko
    • 2017-04-08 13:27:31
    • *.toya.net.pl

    @37- Ok, nikt nie jest doskonały

  • 39. SebastianM
    • 2017-04-08 13:59:32
    • *.dsl.brandl-services.com

    @6 a wygrał Lewis, ciekawe masz spostrzeżenia. Ja jednak obawiam się, że im dalej w sezon, tym Mercedes będzie odjeżdżał stawce. Chyba troszkę nie spodziewali się, że Ferrari aż tak zbliży się. Czy Hamilton pojechał dzisiaj na maksimum możliwości swoich i bolidu? Niemieccy dziennikarze optymistycznie wypowiadają się co do formy Mercedesa i przeważa opinia, że bardzo dobra forma Ferrari jest niczym płachta na byka (bynajmniej nie chodzi o RB a Mercedesa) i ekipa z Brackley już wkrótce dociśnie śrubę. Pozostaje pytanie czy i Ferrari nie ma czegoś w zanadrzu a to tylko byłoby lepsze dla F1.

  • 40. Heytham1
    • 2017-04-08 14:08:37
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @39
    Mercedes ma problem z wagą bolidu i to nie jest raczej problem który da się szybko wyeliminować. Niemcy zawsze będą chwalić swoje...to naród który nie potrafi przegrywać i w każdej dyscyplinie starają się być najlepsi. Force India także ma problem z wagą auta i to że kazali odchudzić się ich kierowcą pokazuje że tej nadwagi bolidu nie da się łatwo wyeliminować. Moim zdaniem Ferrari stworzyło bardziej stabilne auto od Mercedesa. Hamilton czy Valtteri nieźle muszą się naszarpać kierownicą w trakcie szybkiego przejazdu aby bolid się ich słuchał przy czym Ferrari jedzie jak po sznureczku. I fakt...Mercedes na pewno w trakcie sezonu się poprawi ale to samo zrobi Ferrari i myślę że walka pomiędzy tymi ekipami będzie wyrównana do końca sezonu.

  • 41. RB2017
    • 2017-04-08 15:47:39
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Hulk się rozkręca.Myślałem że Stroll znalazł się w 10 . Coś czuję że RB nie dogoni MERCA I FERRARI.

  • 42. tommek7
    • 2017-04-08 15:55:42
    • *.play-internet.pl

    Bottas jest świeżym kierowcą? Co to za gadanie? Każdy ma w tym sezonie nowy bolid więc zastanówcie się co piszecie

  • 43. marekko
    • 2017-04-08 17:27:43
    • *.toya.net.pl

    @40- to twoim zdaniem Mercedes potraktował te dwa GP lajtowo żeby podnieść zainteresowanie F1 , a potęgę pokaże później?

  • 44. marekko
    • 2017-04-08 17:30:16
    • *.toya.net.pl

    @40>@39

  • 45. Kimi Rajdkoniem
    • 2017-04-08 22:12:37
    • *.dynamic.chello.pl

    @40 faktycznie, zwrociłem dziś uwagę na wychudzonego Hamiltona.
    Nadmierna waga Mercedesa była spowodowana zastosowaniem skomplikowanego (nielegalnego) systemu zawieszenia. Po jego demontażu masa jest raczej w normie natomiast problemem może być wyważenie.

  • 46. BORYSEK 17
    • 2017-04-08 22:17:10
    • Blokada
    • *.centertel.pl

    Mam nadzieję że jutro Vettel poleci na zakręcie...i pezestaniecie posniecać sie włoskim gównem.

  • 47. BORYSEK 17
    • 2017-04-08 22:18:07
    • Blokada
    • *.centertel.pl

    @podniecać miało być trolle.

  • 48. Heytham1
    • 2017-04-09 00:22:09
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @45 Skąd masz takie info o tym że ta waga była spowodowana zawieszeniem? Rok temu mieli takie samo i jakoś tego problemu nie było. Na zagranicznych stronach poświęconych F1 piszą o problemie Mercedesa z wagą bolidu...wystarczy poczytać co radzę Ci zrobić następnym razem przed dodaniem komentarza a nie tworzysz swoje teorie i podważasz to co napisałem.

  • 49. Kimi Rajdkoniem
    • 2017-04-09 07:15:09
    • *.dynamic.chello.pl

    @45 a słyszałeś o nielegalnym systemie samopoziomowania bolidu w autach RBR i Mercedesa? Czytałeś co wpisa na tej stronie o wypowiedzi Hornera na temat wpływu systemu na osiągi (zakładam, że w RBR i Mercedesie jest taki sam)?

  • 50. Kimi Rajdkoniem
    • 2017-04-09 07:16:40
    • *.dynamic.chello.pl

    *"Czytałeś wpis"*...

  • 51. dexter
    • 2017-04-09 08:16:49
    • *.dyn.telefonica.de

    @35

    Zawodowy licencjonowany kierowca wyscigowy nie jest inzynierem (poniewaz nie studiowal na uniwersytecie budowe samochodow). Ale kierowca ktory w swoim zyciorysie ma techniczny know-how, poniewaz interesowal sie rzemioslem (tak jak np. Michael Schumacher, ktory z zawodu jest mechanikiem samochodowym) i intensywnie bedzie zajmowal sie technika pojazdu wyscigowego, a w niektorych dziedzinach bedzie uwazany czy porownywany do ?jezdzacego inzyniera? - ma z cala pewnoscia duzo wiekszy wklad od kierowcy ktory podczas jazdy kieruje sie tylko swoim instynktem.

    Kierowca ktory posiada wiedze czy ma zainteresowanie techniczne wykorzystuje swoje zainteresowanie w pracy z inzynierami. Ale zadanie kazdego kierowcy wyscigowego polega przede wszystkim na tym, aby poinformowac inzyniera o slabosciach bolidu albo samochodu wyscigowego. Kierowca wyscigowy powinien potrafic prowadzic dyskusje z inzynierem na temat zachowania samochodu podczas jazdy aby pozniej podjac decyzje w ktorym kierunku oraz w jakim obszarze samochod musi zostac poprawiony. Jesli zespol np. wyprodukuje i zamontuje nowy pakiet aerodynamiczny to kierowca ponownie powinien wyrazic swoj ?feedback?. Wazne jest aby kierowca rozumial jaki ogolny wplyw na zachowanie samochodu ma kazda zmiana.
    Kierowca przede wszystkim koncentruje sie na praktycznym obcowaniu z wysoko-kompleksowa technika. Takze zainteresowanie techniczne kierowcy wyscigowego z pewnoscia jeszcze nikomu nie zaszkodzila.

    "Tak więc są lepsi i gorsi w tej branży goście - choćby Kubica jest znanym "inżynierem", ponoć np. przez telefon potrafi ustawić gokarta (to była wypowiedź bodajże Kuchara, któremu Kubica "zdalnie" skonfigurował karta, tak że była kolosalna różnica w jeździe)"

    Pytanie na marginesie, poniewaz nie znam czlowieka: a kto to jest "Kuchar" ? Jest to jakas osoba ktora uprawia karting, a nie ma pojecie jak skonfigurowac albo ustawic setup na przedniej i tylnej osi gokarta ?

    "a np. pan Rosberg na uznanej uczelnii w Wlk. Brytanii robił studia techniczne z zakresu aerodynamiki"

    ??

  • 52. dexter
    • 2017-04-09 08:20:30
    • *.dyn.telefonica.de

    * "jezdzacego inzyniera", "feedback"

  • 53. dexter
    • 2017-04-09 09:26:11
    • *.dyn.telefonica.de

    @13. jogi2

    Fakt ze kierowcy po ukonczonej sesji kwalifikacyjnej czy ukonczonym wyscigu wykorzystuja szanse aby rzucic okiem na auto konkurencji ktore akurat oczekuje na odbior techniczny w Parc Ferme jest czyms naturalnym i nie jest nowoscia. Oprocz pozycji startowej na gridzie jest to jedyna okazja dla czlonkow zespolu aby finezyjne techniczne ciekawostki konkurencji w spokoju i z bliska przeanalizowac.

    A propos: Michael Schumacher byl znany z tego, ze tez wykorzystywal taka sytuacje i robil dokladnie tak samo.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo