Ricciardo zdyskwalifikowany po GP Australii
Daniel Ricciardo, debiutujący za kierownicą bolidu Red Bulla podczas wyścigowego weekendu F1, po zdobyciu świetnego drugiego miejsca i bezbłędnej jeździe został zdyskwalifikowany za złamanie regulaminu dotyczącego maksymalnego przepływu paliwa.W czasie oczekiwania na decyzję sędziów światło dzienne ujrzała informacja iż ekipa Red Bulla w nocy z soboty na niedzielę w bolidzie Ricciardo wymieniła czujnik przepływu paliwa, co mogło wskazywać na jego wcześniejsze błędne funkcjonowanie.
Sędziwie wyścigu poinformowali, że w bolidzie Ricciardo podczas wyścigu stale dochodziło do przekroczenia ustanowionego na 100 kg/h limitu przepływu paliwa.
Sebastian Vettel nie ukończył GP Australii, gdyż w jego aucie pojawiły się problemy z układem napędowym. Tym samym ekipa z Milton Keynes opuszcza Melbourne bez punktów.
komentarze
1. Podi
Tragiczne zmiany, tragiczne przepisy, tragiczne wyglądy bolidów, tragiczne dźwięki silników...
2. Tommy64
OMG Zasłużył sobie na 2 miejsce a tu przez epikę dyskfalifikacja
3. saint77
Przepis to przepis, ale to jest normalnie już dziecinada.
Może niech dadzą faktycznie silniki 650cm3 i niech palą 7 litrów na godzinę.
Normalnie wstyd. Nie wiem ile Berni ma z tym wspólnego, ale jęsli ma coś do powiedzenia a nic z tym nie robi to chyba na emeryturę już czas odejść, bo niedługo to na baterie słoneczne będą wyścigi F1.
Daniel i tak jest dla mnie pozytywem tego wyścigu.
4. Halu13
Walić taką F1, paliwo pff hahahha.
5. adri933
Obejrzałem ten wyścig i szczerze już tęsknie za poprzednim . Wygląd i dźwięk bolidów to jakieś jaja . I do tego LOTUS słabo ;(
6. Nietoperz3
szkoda :( ale Red Bull bez punkta :), ale chce by Red Bull wywalczył punkty w następnych wyścigach.
7. maziboss
Przepis głupi ale przepis nie ma zmiłuj. W końcu RedBullowi sie dostało.
8. fankaWilliamsa
Szkoda Ricciardo to drugie miejsce było w pełni zasłużone no ale ktoś te''przepisy''ustala i trzeba je egzekwować...
9. AMG1
Według mnie bez sensu są te przepisy jeżeli za takie coś dyskwalifikuje się zawodnika, który w uczciwy sposób najpierw wywalczył sobie pozycję startową, a następnie podczas wyścigu ciężką pracą utrzymał pozycję, to nie jest fair :/
10. bartexar
Czy to oznacza że 2 McLareny na podium? Czy jednak nie? Wybaczcie, ale się gubię :/
11. FAster92
6. Nietoperz3 Coś mi się wydaje, że jak Red Bull nie kombinuje i nie nagina bodź jak w tym przypadku narusza regulamin, to mogą mieć problemy... Mam nadzieję, że FIA wreszcie zacznie karać za złe zachowanie.
12. FAster92
@10 tak ;)
Ja jestem za jeżeli chodzi o łamanie regulaminu, ale jestem na NIE jeżeli chodzi o taki sposób rozgrywanie wyścigów. Regulaminy co roku zmieniają się na gorsze ! Jednak każdy zespół wiedział jak należy przygotować bolid to niego(regulaminu) jeżeli Red Bull tak nie potrafi to musi ponieść karę niestety.
13. bartexar
@3. Akurat Bernie nie ma wiele do gadania, bo tym wszystkim steruje FIA.
14. bartexar
@12. Okej dzięki :D Szkoda mi Daniela, bo jechał świetnie, ale cieeszę się ogromnie ze podium Mclarena, a szczególnie Buttona. Należało mu się.
15. maziboss
Buttonowi sie nalezalo?? Przyfarcilo mu sie z SC i tyle. Kevinowi sie nalezalo.
16. Polak477
Czy przepis jest sensowny? Nie. Czy kara jest słuszna? Tak. Tylko tak to skomentuję. RBR był ostrzegany przez FIA, że jeśli tego nie poprawią to zostaną zdyskwalifikowani - od treningów nic nie zrobili, więc kara jak najbardziej słuszna i sprawiedliwa względem innych zespołów. Niesprawiedliwością byłoby, gdyby uszło im to na sucho.
17. Strong123
Nie rozumiem tego :/ FIA zakłada, że wyścig będzie trwać 2 godziny i max. bolidy mogą mieć 200 kg paliwa. Ale co w przypadku, gdy ktoś spali 120 kg paliwa podczas pierwszej godziny, a 80 kg podczas drugiej? Mógłby ktoś podać link do strony, gdzie jest to jasno wyjaśnione?
18. Siffredi
w końcu ukarano oszustów. jako że RIC to bardzo miły kierowca i dojechanie na 2 miejscu w pełni zasłużone tak kara dla szmaciarzy również w pełni zasłużona. dla mnie to logiczne i składne. więcej takich wydarzeń w sezonie 2014 i następny mogą przerwać poprzez wycofanie, z czego byłbym bardzo zadowolony nie oglądać ich więcej.
19. krzyschu1993
Polak477-w 100 procentach się zgadzam.
Przepis dziwny (niech każdy zespół decyduje o przepływie-to kwestia strategii), ale kara zasłużona. Magnussen musiał jakoś oszczędzać paliwo.
2xMcL na podium! Dobra forma williamsa-jeszcze tylko Ferrari i powrócimy do starej F1.
Szkoda trochę nosów, dzięku silnika (choicaż już kiedyś takie w F1 były, więc nie jest to rewolucja) i odgłosu zmiany biegów (słyszeliście? a moze to kwestia tego, że wcześniej silniki zagłuszały?).
20. Tilion
@ 16. Polak477 - podpisuję się pod Twoimi słowami. Tę zmianę regulaminową faktycznie należy uznać za bzdurną, szkoda, że cierpi RIC, który jechał bardzo dobrze.
21. sintesi
Wypadało by w takim wypadku zaktualizować punktację kierowców i konstruktorów.
22. housepl
Brawo brawo RB NA SWOIM miejscu skonczyl sie choc troche monopol w F1. Brawo Kevin brawo Jenson !
23. giorg
Czytając te wszystkie komentarze typu: co za dziwięk itp., ludzi którzy nigdy nie byli na wyścigu. To mnie szlak trafia. Jacy wszyscy są tu znawcami. Chociaż prawie żaden z nich nie jest mechanikiem, konstruktorem, kierowcą wyścigowym. Prawie żaden nie widział bolidu na żywo. Nie jest w FIA. I nie ma doczynienia z różnego rodzaju organizacjami typu zieloni itp. Ciężko ruszyć główką i pomyśleć, że nie tylko te przepisy są ustalane pod kątem kibiców. Musi być jakiś kompromis. Ale łatwiej jest decydować i komentować stojąc z boku gdy cały problem was nie dotyczy. Pozdrowienia dla wszystkich!
24. silvestre1
Jednym słowem, trzeba zaktualizować tabele punktacji kierowców i konstruktorów. A tak na marginesie, stało się to co zapowiadali przed sezonem - zero tolerancji i "naginania" przepisów.
25. Michael Schumi
Szkoda mi jedynie Daniela, ale dzięki temu po zmianie w kierowcach, mam więcej punktów z typowania, niż z Ricciardo, który dotychczas był na drugim miejscu.
26. FAster92
Red Bull składa apelację "powołuje się na problemy z wiarygodnością wskazań przepływomierzy, które przez cały weekend pojawiały się w przypadku różnych zespołów." cyt. SO. Ja myślę, że Red Bull już zaczyna kombinować jak koń pod górę. Mieli czas na naprawienie tego podczas weekendu, byli upominani. Nie wiem czy akurat to pozwoliło na zajęcie Danielowi P2 ale jak regulamin został złamany to koniec kropka. W kolejnych wyścigach inny zespół równie dobrze mógłby powiedzieć, ze miał problemy przepływomierzem paliwa.
27. housepl
@23
Chyba nie. Człowieku jesli tak sie dzieje to znaczy ze hipokryta Bernie zarabia na tym $. Dziwne jest to ze w motogp jezdza v10..
28. adamusb
Puszek nie lubię, ale RIC mi szkoda, bo pokazał się z naprawdę dobrej strony i udowodnił, że w pełni zasłużył na fotel w topowym teamie i na dzisiejsze punkty.
29. Jero
Piszecie, że drugie miejsce zasłużone, ale skąd wiecie, że gdyby spalał tyle ile powinien, to nie straciłby tego drugiego miejsca na rzecz Magnussena? Fakt, jechał bardzo ładnie i trzymał tempo, jeśli jednak doszło do złamania regulaminu i spalali więcej paliwa niż pozostali w stawce, to mieli nad pozostałymi przewagę. Dlatego też o zasłużonym drugim miejscu nie ma mowy. Przepisy są absurdalne - przyznaje! Jednak jeśli już są, to trzeba się ich trzymać - jak wszyscy to wszyscy. Pozdro
30. Mithrindil
Chyba nie wszyscy rozumieją co oznacza "stale zwiększony przepływ paliwa", szczególnie ci którzy uważają że podium było zasłużone... Skoro miał zwiększoną dawkę paliwa to i osiągał większą moc niż pozostali. Wystarczy że miał przewagę 0.1 sekundy na okrążeniu to w czasie całego wyścigu zyskał niemal minutę! Dodając minutę do jego czasu wypadłby z pierwszej dziesiątki... Przepisy są jakie są, każdy kto chce startować musi się dostosować. Zwiększanie mocy poza dopuszczalnymi przepisami jest zwykłym oszustwem i nie ma nic wspólnego z "zasłużonym" wynikiem.
31. giorg
@ zobacz na rajdówki jakie silniki FIA wporowadziła. a motogp to motocykle.
32. housepl
REGULAMIN TO REGULAMIN TAKI SAM DLA WSZYSTKICH. Bardzo dobra decyzja sedziow.
33. GrzeSzNY
Wydjane mi sie ze gdyby nie ten przeplyw to RIC bylby za oboma McLarenami o ile nie poklnal by go Ferdek. Odnosnie waszego narzekania na bolidy to pomyslcie ze jednak te silniki sa naprawde wydajne. Paliwo zostalo zmiejszone o 33% ze 150 do 100Kg. natomiast czas najszybszego okrazenia jest gorszy od najszybszego czasu zeszlorocznych kostrukcyjnie o wiele bardziej dopracowanych bolidow o 2 sekundy czyli niecale 2%. Kierowcy nie narzekaja na brak mocy lecz na jej nadmiar gdy dostaja kopa wiec to jest do tego inny styl jazdy. Poczekajcie kilak wycigow gdy sie wszystko utabilizuje i zobaczycie ze bedzie jazda na calego. RIC coz mial swoj moment szczescia
34. Amnes
9. AMG1
A co jest uczciwego w tym żę wszyscy trzymali się limitu a on nie?
35. jack22
Jak wierny fan Mistrza Sebastiana Vettela, moge odetchnąć z ulgą. To nei pojęte żeby jakis niedoświadczony młokos zajmował lepsze pozycje niż Mistrz. Dobra decyzja FIA
36. Mateo_R19
@30 Potrafisz ty liczyć? Jakim cudem wyszła Ci niecała minuta jak nawet 6 sekund nie wychodzi?
37. Jero
@35
hahahah dobre ;)
38. Skoczek130
A jednak.... ;/ No cóż, zasady to zasady i FIA innej decyzji podjąć nie mogła. Oby więcej ni doszło do podobnej sytuacji. Liczę na to, iż ten incydent nie miał pozytywnego wpływu na osiągi RB10. W Australii spisali się na prawdę obiecująco. :)
39. Skoczek130
@FAster92 - jak zwykle brak ci obiektywizmu. RBR ma prawo złożyć apelacje. Nic na tym nie tracą. Każdy na ich miejscu mógłby podjąć podobną decyzję. ;)
40. KowalAMG
rbr ma za swoje ciągneli tamten sezon do końcka zamiast zając sie następnym i to się odbija na nich zasłużenie szkoda mi Ricardo no ale niestety ,, jeżeli chodzi o forme Merca jest fenomenalna :)
41. KowalAMG
teraz red bull niech sie haknie w nery fia podjeła decyzje i zdania nie zmieni ich era sie skończyła jak ten cały koszmar ,, czas dla innych i nowe pokolenia .
42. kakuta44
Akurat to szkoda mi jest Ricciardo. głupi przepis
43. jack22
Ładnie się RB zabezpieczył przed tym, żeby RIC nie był lepszy od VET. Dziady
44. Mithrindil
@36 - faktycznie, pomyłka o jedno miejsce. Tak czy owak po to jest regulamin żeby go przestrzegać. Jeżeli się do niego nie stosują (pomijając motywacje za tym stojące) to albo się uda i wygrają nieuczciwie albo ktoś ich przyłapie i dyskwalifikacja... Jeżeli przepis się nie podoba to trzeba walczyć żeby go zmienić a nie go łamać. A może Ferrari nie zgadza się z ograniczenem obrotów silnika i będzie wykręcać sobie 25RPM? Jak napisałem: przepis jest przepis - można walczyć żeby go zmienić ale jego łamanie jest zwykłym oszustwem.
45. Zgred Zen
44. Mithrindil - tak ale jak to sie przełoży na osiagi RB gdy wszyscy zwiększa przepływ paliwa?
Nic to nie daje,mieli szczęście,ze FIA wiedząc juz o ich kombinacjach powinna po kwalifikacjach przesunąć pojazdy RB na ostatnie pozycje starowe.Oszustwo jest tylko oszustwem .Zmieniłoby to cały układ wyscigu orzaz jego przebieg.
46. FAster92
39. Skoczek130 To raczej zrozumiałe, jednak jak zespół wie że robi coś źle to chyba niezbyt dobry pomysł z podważaniem decyzji sędziów. Pozdrawiam
47. KowalAMG
Teraz widać jak red bull szuleruje kombinuje i wogule i dostaje przez to znowu Australijczyk szkoda tego chłopaka , fingerek nie pokazuje nic nadzwyczajnego bo jak G... Nie umie pływać to mowi ze woda za rzadka , to jest mistrz palca jak ma bolid dwa razy lepszy,, MB juz jest daleko z przodu , ma taka sytuacje jak rbr cztery lata temu 30 sek przewagi gdzie było widać ,że Rosbi miał jeszcze rezerwę nie jechał na 100% to co zrobi Hami jak wyciśnie z bolidu 110% .. Bedzie zabawa bedzie sie działo..
48. magic942
@18 Siffredi
Ty jesteś szmatą, Nie masz prawa nikogo wyzywać skoro sam jesteś NIKIM. Ty Danielowi mógłbyś jedynie gówna z opon wylizać!
49. R.U
duzo pod tym tematem na temat koniecznosci egzekwowania regulaminowych przepisów.
Wiec co w takim razie z regula 107%???
W koncu stanie si cos zlego przez slimaki po kilka sekund wolniejsze na kólku,lub zatrzymujace sie w polowie wyscigu zlomy...
50. Jacko
Już tak nie narzekajcie na przepisy, bo podobne obowiązują praktycznie w każdej serii wyścigowej od bardzo dawna. Tak samo w rajdach stosuje się homologowane zwężki ograniczające przepływ i jest to sprawdzane podczas każdej kontroli technicznej. Tutaj różni się jedynie sposób kontroli, bo zastosowano elektroniczne czujniki i bada się to na bieżąco.
51. wro40i4
@49 RU
No np. drugi red bull stracił 3 pozycje na starcie i zepsuł się już po 4 kółkach :)
52. cris163
Z roku na rok F1 jest coraz głupsze ta przepis chłopak pojechał najlepszy wyścig do tej pory w karierze i co i paliwa zabrakło to może oni powinni oszczędzać te paliwo podczas wyścigu żeby potem szanowni sędziowie sobie mogli zbadać. Jakoś nie zawsze zasady są przestrzegane a zasada 107% tak na prawdę powinna nie istnieć bo sędziowie i tak dopuszczają. Załosne to jest niech możę sie scigają kierowcy na konsoli zamiast na torze jak są takie problemy
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz