Lopez nie ma nic przeciwko zmianie nazwy zespołu
Właściciel zespołu Lotus, Gerard Lopez, zasugerował w jednym z wywiadów, że jego ekipa mogłaby w przyszłości zmienić nazwę na… Renault.„Wierzę w koncepcję posiadania przez Renault dwóch ekip F1, na które może liczyć- Red Bulla i nas” mówił Lopez.
Zespół z Enstone biorąc pod uwagę budżet radzi sobie w Formule 1 bardzo dobrze, jednak coraz bardziej rysuje się potrzeba wykonania tego ostatniego, najtrudniejszego kroku, aby walczyć o mistrzostwo świata.
„W idealnym świecie potrzebujemy zyskać wsparcie producenta samochodów” mówił dla francuskiego Auto Hebdo. „To daje znaczącą wagę na politycznej arenie F1, a także poprawia relacje z inwestorami i udziałowcami.”
„Nie miałbym nic przeciwko zmianie nazwy zespołu” przyznawał. „Nie ma znaczenia czy to będzie Genii, Lotus, Renault czy coś innego.”
Być może przeciągające się cały czas negocjacje Lotusa z Renault dotyczą właśnie tego aspektu.
komentarze
1. pjc
,,wsparcie producenta samochodów" - to to czego brakuje między innymi takim ekipom jak Williams. Ale to tylko jedna z ważnych przyczyn słabej formy tej ekipy.
2. sliwa007
Trochę Lopez zaspał bo teraz żeby wykonać ten decydujący krok w walce o mistrzostwo potrzebują nie tylko wsparcia koncernu z dużą kasą ale również klasowego kierowcy...
Było o tym myśleć rok temu...
3. silvestre1
Uciekła gruba ryba z karty dań Lotusa. Zostały płotki - i po co wam to było? Jak ktoś szuka gwintu w d............. to znajdzie. Szkoda mi Grosjeana.
4. Duke_
Jesli faktycznie podpisza umowe z jakims producentem i przyjma Masse to kto wie, moze sie jeszcze odbija jesli Massa poczuje swobode i brak presji jako kierowca nr 2 ?
5. RyżyWuj
To oznacza tylko jedno: R O B E R T powraca! W 2016.
6. melo
Potwierdza się to co zawsze mówiłem, wielkie koncerny motoryzacyjne w F1 to tylko nazwy, które tak ot można zmienić. Zespół dzisiaj nazywa sie Honda jutro może nazywać sie Mercedes, dzisiaj lotus jutro BMW lub Renault. Dzisiaj Catreham jutro Toyota. A projektami boilidów i ich budową zajmują sie całkowicie inne specjalistyczne firmy, których nazw nawet nie znamy. A koncern motoryzacyjny poprostu tylko jest sponsorem który wypukuje sobie niejsce na bolidzie na swoje barwy i naklejkę ze swoim logo. Nie od dzidiaj wiadomo ze Renault nie bubuje silnikóe F1 tylko kupuje je od firmy mecachrome, Mercedes do Ilmor motor, A nową jednostkę Hondy ma zaprojektować i zbudować firma Judd, a honda tylko kupiła miejsce na tym silniku na swoje logo. Tak działa F1. Technologia f1 nie ma nic wspólnego z myślą techniczną koncernów motoryzacyjnych.
7. scortes
5. RyżyWuj proponuję ci ,żebyś kopnął si.ę w czoło i to piętą
8. frg1pl
6. Melo witaj,
Zastanawia mnie dlaczego Od jakiś sześciu-siedmiu lat gdy nadarzy się okazja to piszesz że silniki dla renault wykonuje mecachrome( z tą różnicą że od jakiś trzech nie piszesz że tam pracowałeś). co w tym jest złego by zlecić wykonanie wyczynowego silnika profesjonalistom? Ja chcę mieć dom a nie potrafię go zbudować więc zlecam to firmie ABC i płacę im za to a na koniec przykrecam sobie na drzwiach tabliczkę z moim nazwiskiem i o co kaman?
9. Mateo_R19
@6 Ameryki to Ty nie odkryłeś. Otwórz maskę swojego samochodu (o ile posiadasz) a zauważysz że w Twoim VW (czy innym aucie) mechanizm wycieraczek wykonała firma Valeo, lampy to produkt Hella, paski to Gates a wszelkie czujniki są firmy Bosch, do tego chłodnice Behr amortyzatory Monroe. Także to żadna nowość tak było od zawsze.
10. jaczpa
@6
Renault jest odpowiedzialne za projekt, a Mecachrome za montaż jednostek, jeżeli już chcesz być dokładny :)
11. jaczpa
@9 dokładnie tak.
nawet Apllowski I`Phone maja dużo podzespołów Samsunga :)
12. melo
@8. Zgadza sie ze nie wspominam już o tym że tam pracowałem. Nie ma sensu bo wówczas, nie wiem dlacego z zazdości lub wrodzonej nienawiści polskiej , jestem wysmiewany i bluzgany , że chyba co najwyżej tam podłogi sprzątałem. Więc nie ma sensu z zawiścią dyskutować. A mógłbym wiele ciekawych rzeczy napisac. Ale jak już mówiłem w tym kraju sie nie da normalnie rozmawiac.
13. emZi
@12
I co, myślisz że wszystkiego od zaplecza na tych swoich praktykach się dowiedziałeś?
Skoro tak, to może lepiej trzeba było się zainteresować jaki sztab inżynierów i pracowników Renault pracuje nad tworzeniem i rozwojem konstrukcji silnika oraz wyciąganiu odpowiednich parametrów, a dopiero potem dzieli się nimi z Mecachrome (albo są tam na stałe z ręki Renault).
Brzmisz jak ignorant i używasz słów, które przeczytane przez osobę nie będąca do końca w temacie zostaną błędnie odebrane i potem wyjdą w świat tacy wyznawcy Twoich błędnych hipotez, bo inaczej tego nazwać nie można.
W jakim Ty świecie żyjesz, że myślisz, iż jedynie odpowiednia kasa i tabliczka to wszystko co łączy Renault z jednostkami napędowymi aktualnie czterech zespołów F1?
14. klark
Czy Mecachrome stworzyłby taki silnik bez projektu i wytycznych Renault??? raczej nie.. wiec nie jest to istotne ,że składają je dla Renault. Myśl technologiczna się liczy.
15. PiotrasLc
Nie zdziwie sie jak Robert wróci juz na sezon 2014 , jak by nie patrzec to smiga w rajdach jak stary doswiadczony kierowca , nigdzie nie słychac ostatnio jak sie ma naprawde jego ręka a jesli Lotus zapytałby sie FIA na mała zmiane w kokpicie i dostał by zielone światło to kto wie
16. melo
@14. Projekt nalezy do Mecachrome, renault jest tylko klientem kupujacyn gotowy produkt, a odpowiednia umowa i kontrakt pozwala na nich umieszczać logo renault promując markę, jako dostawcę silników dla F1- reklama i marketing wielkiego koncernu motoryzacyjnego. Wiele koncernów motoryzacyjnych tak robi, naprzykład silniki w Fordach WRC to nie silniki zaprojektowane w firmie ford , tylko są to silniki konstrukcji i wykonania Cosworth. Wyczynowe silniki w Porsche to tez nie projekt i wykonanie firmy porsche, jest to silnik równiez z Mecachrome, porsche wsadza silniki swojej konstrujcji tylko w drogowych samochodach. Natomiast wyczynowe jednostki napedowe sa juz zamawiane w specjalistycznych firmach, takich jak właśnie Mecachrome. W citroenie WRC również jest silnik z Mecachrome,
17. emZi
@16
Produkcja i dostawa z całą pewnością należy do roli Mecachrome, podobnie jak i całe doświadczenie i wsparcie techniczne, bo firma wiadomo, że nie funkcjonuje od wczoraj. Ale nie uwierzę, że jest to tylko i wyłącznie na zasadzie sprzedaży i kupna, czy tak jak to określiłeś - odpowiednio skonstruowanego kontraktu. Za wysokie progi na taką zabawę.
Zresztą gadać to sobie możesz, tak jak ja czy każdy inny.
18. melo
@16 . Wiem co mówie, bo moja wiedza w tym zakresie nie pochodzi z google, jak wiekszości tu piszących. TLecz z autposji. Koniec tematu, bo znowu zostane wyśmiany i zbluzgany, wy wiecie przeciez lepiej, tylko zastanawiam sie skąd. Koniec tematu pozdrawiam
19. melo
to kierowane było oczywiście do @17, sorki za pomyłke
20. krisf2
@ 19 . Kogo w ogóle obchodzą takie bzdury?!!! Jeżeli na silniku jest znaczek renault to jest to silnik renault! Jeżeli nie chcesz żeby Cie bluzgano nie pisz więcej takich bzdur. Jeśli tylko pojawia się tu temat silników renault można być pewnym, że po raz kolejny napiszesz to samo. Tylko pytanie po co?
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz