Marussia potwierdza rozstanie z Glockiem
Zespół Marussia potwierdził wczorajsze doniesienia o tym, że Timo Glock opuści zespół jeszcze przed rozpoczęciem sezonu 2013.Prawdopodobną przyczyną takiego posunięcia są problemy finansowe zespołu wspieranego przez Rosjan. Ekipa w ostatnim wyścigu sezonu 2012 straciła lukratywne 10 miejsce w klasyfikacji konstruktorów na rzecz Caterhama i potrzebuje zastrzyku gotówki.
Po tej informacji w kolejce do wyścigowego fotela z pewnością ustawi się kilku kandydatów. Wśród nich są między innymi Luzi Razia i Bruno Senna.
komentarze
1. sapphire
Szkoda mi go :(
2. Martitta
Mi też szkoda, lubiłam tego kierowcę.
3. Artuur
coraz bliżej sezonu i pojawia sie kolejne wolne mijesce... ale szkoda niemca
4. głodny
Szkoda , nie szkoda .
Nie mają kasy więc potrzebują płatnego kierowcę , wygra ten który więcej ze sobą przyniesie .
3. Artuur jak Ci tak będzie brak Niemca w F1 to zaproponuj im A . Sutila on pewnie nazbierał sporo kasy .
5. oso
Może Pietrow? Rosyjski kierowca w rosyjskim zespole na GP Rosji...
6. fanAlonso=pziom
dla mnie to już za daleko zabrnęło z paydriverami
7. Jahar
I tak był za słaby jak na f1 i tylko dlatego przenosi się do DTM więc nie ma co żałować.
8. SpookyF1
Jahar, w Toyocie z Trullim dawał radę. Czasami pokazywał umiejętności. Ale teraz to samochód i ekipa mechaników się liczą bardziej niż talent. W drugiej kolejności umiejętności i ruszanie bańką jak Raikkonen, Alonso i Button.
9. Skoczek130
Ja tam płakać za nim nie będę. Nigdy specjalnie nie darzyłem go sympatią. A starty w Marussi sensu dalszego nie mają. Trzy lata bez owoców pracy - to musiało się tak skończyć. DTM to dobra opcja dla przeszło 30-latka. Miał dobry okres w Toyocie - miał kilka świetnych wyścigów, ale świat zapamięta go z GP Brazylii 2008. Ja na pewno... ;) Bardzo nierówny kierowca, który nie miał co liczyć na lepszy zespół. No ale w przeciwieństwie do Kovalainena nie oczekiwał kokosów. ;]
10. Skoczek130
@Martitta - i możesz go nadal lubić. Wystarczy oglądać DTM. Tam raczej ma szanse na walkę w czołówce. Pzdr
11. Wiater
W DTM chociaż zarobi jakieś 1 mln Euro rocznie :D
12. elin
11. Wiater - trochę marne pocieszenie ... Marussia płaciła mu ok. 2 mln Euro rocznie ;-)
Niestety, Glock poszedł w ślady swojego kolegi z czasów Toyoty. Trulli również, tuż przed rozpoczęciem sezonu, musiał odejść z Caterham ...
13. silvestre1
Proponuje zmienic nazwe z "formula 1" na "pay driver 1". Ostatecznie tam i tak wszystko kreci sie wokol pieniadza. A Glock niech nie placze, DTM mniej placi ale bedzie mial blizej do roboty to na jedno wyjdzie.
14. Skoczek130
@silvestre - tak już powinni zrobić w latach 80-tych. To to tak pikuś z tym, co działo się na przełomie lat 80-tych i 90-tych... ;)
15. silvestre1
14.Skoczek130 - To dramatyczne lata i lepiej ich nie przywolywac. W zalozeniu, F1 to formula nieprzecietnych kierowcow. Pay driver jakos mi nie pasuje.
16. Święty
F1 zmierza w zlym kierunku..
Glock to bardzo solidny kierowca. Pamietam jak w Toyocie na prawie pełnym banku i na jednym zestawie opon potrafil pokonywac kilkadziesiat kolek trzymajac cala stawke za soba.
Szkoda, ze go juz nie zobaczymy
17. elin
15. silvestre1 - ale pay driver nie musi jednocześnie oznaczać beztalencia. Oczywiście, tacy się zdarzają. Jednak są też kierowcy, którym warto dać szansę ...
18. silvestre1
17.elin - To prawda, tylko ile jeszcze bedzie "ofiar pieniadza". Organizatorzy powinni przemyslec pewne sprawy, bo w czasach kryzysu wysrubowane stawki niczego dobrego nie wroza. Juz jest zamieszanie, a co bedzie w 2014, zmierzch bogow?
19. ULTR93
Moim zdaniem jeżeli mają problemy finansowe to zatrudnią Sennę, który przyniesie spory kapitał.
20. elin
18. silvestre1 - zgadzam się, opłaty powinny być zmniejszone.
Ale jeśli chodzi o " ofiary pieniądza " myślę, że nie będzie tak źle ( a przynajmniej nie gorzej, niż było w przeszłości F1 ).
Dla zespołów z czołówki liczy się głównie talent kierowcy.
Te z środka stawki czasem stawiają na pay driverów, ale wybierani przez nich, muszą się również wykazać umiejętnościami. Jeśli ich nie ma, sam wkład finansowy nic nie da - co widzieliśmy choćby na przykładzie Pietrowa w Lotusie, czy B.Senny, który nie zdołał utrzymać posady ( za pieniądze ) ani w Lotusie, ani w Williamsie.
Najgorzej jest w końcówce stawki. Ale jak pokazało HRT, w którym mógł jeździć każdy, kto tylko dysponował kasą ... - na takiej polityce nie da się przetrwać w tym sporcie.
Dlatego zobaczymy, kogo zatrudnią Caterham i Marussia ... 2013, to " sezon przejściowy " i wydaje się, że te zespoły próbują teraz zabezpieczyć swoją finansową przyszłość. Jednak od 2014 będą duże zmiany w regulaminie technicznym i jeśli zespół chce się dalej liczyć w stawce, musi również postawić na kierowcę ...
Dlatego " zmierzchu bogów " być nie powinno - prawdziwych Herosów, nikt nie zastąpi.
Pozdrawiam :-)
21. silvestre1
20.elin - Problemy finansowe teamow psuja jakosc widowiska, ze nie wspomne o wzgledach bezpieczenstwa. A moze to pewien rodzaj oszczednosci i serwuja nam dwa wyscigi w jednym? Jesli sami kierowcy zaczynaja cmokac, to chyba cos jest nie tak.
Pozdrawiam :-)
22. elin
21. silvestre1 - no niestety, zgadzam się - różnica między budżetem na który mogą sobie pozwolić zespoły z czołówki, a te z końca stawki - sprawia, że mamy dwa wyścigi w jednym. Tylko rozwiązania tego problemu raczej szybko nie będzie ( chyba że Caterham, Marussia lub inni ,sami zrezygnują z F1 ). FIA zamiast obniżać, podwyższa stawki za możliwość startów, organizatorom " średnio " zależy na wspieraniu najsłabszych, a i sponsorów brak. Dlatego najłatwiej im się dofinansować zatrudniając pay driverów.
Co do kierowców i ich " cmokań " ... - akurat Glock, trochę sam jest sobie winien. Po odejściu Toyotu mógł przejść do Renault, ale zdecydował o dołączeniu do nowego teamu ... Dlatego znacznie bardziej, będzie mi szkoda, jeśli z F1 odejdzie Kovalainen, który ( moim zdaniem ) bardziej przykładał się do pracy z Caterham, niż Timo z Marussią.
Dobranoc :-)
23. silvestre1
22.elin- A jednak... Zachodnia prasa dostala "kociokwiku" w temacie pay. Bede sie domagal honorarium za prawa autorskie jak znajde chcby slowo z tego co pisalem.
Pozdrawiam :-)
24. elin
23. silvestre1 - prawda, takiego szumu jak obecnie, jeszcze w temacie pay nie było. Jednak, czy to ( WRESZCIE ) zmusi władze F1 do reakcji i obniżenia kosztów ... Szczerze mówiąc - wątpię. Ale bardzo chciałabym się mylić i żebyś Ty miał rację - i w tej sprawie zaczęło się coś zmieniać na lepsze.
Obawiam się, że z honorarium za prawa autorskie ... też może być ciężko ...
Pozdrawiam :-)
25. koleś
Teraz dałbym szanse dla Luiza Razi.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz