Ferrari zaprezentowało F2012
Zespół Ferrari mimo, że wczoraj odwołał oficjalną ceremonię odsłonięcia swojego nowego bolidu, dzisiaj za pośrednictwem internetu pokazał światu F2012 zgodnie z planem.Bolid, którego podwozie oznaczone jest numer 663, w sezonie 2012 ochrzczone zostało nazwą F2012. Zgodnie ze wcześniejszymi przeciekami we włoskiej prasie, nowy bolid Ferrari, podobnie jak w przypadku Caterhama, posiada spory uskok na wysokości połączenia nosa i monokoku auta.
Nowością w przypadku bolidu Ferrari jest zawieszenie typu pull-rod, które od kilku lat z powodzeniem stosuje Red Bull i które w minionym roku zyskało na popularności wśród innych ekip. Zespół zdecydował się zastosować to rozwiązanie zarówno z tyłu, jak i przodu F2012.
Ze względu na opady śniegu pierwszy roll out nowego bolidu został przełożony na 7 lutego, kiedy to w Jerez rozpoczynają się pierwsze oficjalne testy F1. Jeżeli Ferrari nie zmieni planów, jako pierwszy F2012 przetestuje Felipe Massa.
„Jestem przekonany, że nasz bolid będzie zwyciężał od samego początku” mówił Stefano Domenicali. „Odrobiliśmy wiele lekcji z przeszłości i podjęliśmy kilka trudnych decyzji. Niemniej jestem pewny, że wszystkie nasze wysiłki odzwierciedlone zostaną w tym bolidzie.”
Szef zespołu, zaznaczył, że nowy bolid ma wiele nowinek technicznych, jednak nie jest zupełnie nową konstrukcją w porównaniu do ubiegłorocznej.
„Z technicznego puntu widzenia, mamy wiele nowinek w obszarze mechaniki a także wyglądu bolidu.”
„Niemniej chcieliśmy zachować pewną kontynuację i miejmy nadzieję, że osiągnęliśmy odpowiednie osiągi. Mamy tylko 12 dni, aby popracować z bolidem i osiągnąć niezawodność, a także przetestować nowe opony, które dostarczyło nam Pirelli.”
Szef zespołu wychwalił także swoich kierowców i potwierdził, że główny sponsor ekipy, hiszpański bank Santander, przedłużył kontrakt do sezonu 2017.
„Jestem pewny, że nasz zespół pokaże się ze wspaniałej strony. Jeżeli chodzi o Fernando nie muszę dodawać nic na temat jego umiejętności. W trudnym okresie ubiegłego roku, przedłużył z nami współpracę na wiele lat, a to pokazuje jego odpowiedzialność.”
„Felipe jest z nami od 10 lat w F1, zawsze z Ferrari [jeżeli chodzi o silniki], zawsze z nami. To bardzo wspaniały talent i jestem pewny, że w tym roku, po trudnym sezonie, udowodni swoją wspaniałą wartość sobie i całemu zespołowi.”
Zdjęcia:
komentarze
1. morino
Usunięty
2. DARKHUNTER
Mam nadzieje ze mistrzowski ;)
3. WoDzek
Powiewa trochę starożytnością przez ten nos ;)
4. rraaddii
ale brzydal... oby tylko dalo sie tym autem szybko jezdzic i wygrywac
5. pjc
Ciekawy airbox.
Natomiast te nosy:)
Jedynie McLaren, nie przeraża do końca wyglądem.
6. pjc
Nie poraża brzydkim nosem :) ma się rozumieć.
7. noke54
Dziwnie wygląda samo mocowanie skrzydła (mam na myśli to kwadratowe coś, pod reklamą kaspersky' ego), no i patrząc od przodu, Ferrari ma "dziurawy" nos, trochę jak BMW w 2009 roku. U McLarena wszytko wygląda o wiele smuklej, ale zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce.
8. ArekPL87
ochydny.....
9. RoyalFlesh F1
W 2009 był tz. Gang dyfuzorów. W tym roku będzie Gang dziobaków.
10. Krzysiek97
Przec takie bolidy Formuła 1 się postarzeje :p
11. Blaz
Oj tam ,oj tam wygląd jak wygląd. Najważniejsze aby byli szybsi od napojów energetyzujących zwanych puszkami.
12. ULTR93
Jeśli chodzi o "dziobaków" Ferrari jest najładniejsze.
Zawsze kibicowałem McLaren'owi (który ma najładniejszy bolid), a w drugiej kolejności Ferrari, na które też liczę w tym sezonie.
Ferrari, tak jak Force India też ma małe wloty powietrza.
13. ULTR93
@11. Blaz masz rację z tym, żeby byli szybsi.
14. Skoczek130
McL będzie musiał pójśc drogą rywali i zamontowac podobny przód. O ile ten zaprezentowany bolid nie był tylko "makietką" i "prawdziwy" czeka na testy. ;]
15. Tilion
7@ Ten ich nos też mi się kojarzy z BMW w 2009, z tym, że tam brzydota szła w parze z brakiem osiągów. Miejmy nadzieję, że tutaj będzie inaczej...
16. Skoczek130
Plujecie się o wygląd - wielu chciałoby przecież powrotu do "złotych" lat F1, jak to niektórzy o nich mówią. Więc proszę bardzo - powoli tak się staje. ;]
17. zx74yu
Wydaje mi się czy mają coś w podobie Kanału F (podobne wloty powietrza)?
18. expel
wloty jak wloty, zobaczcie wydech który jest skierowany na dyfuzor co niby było zakazane.
19. patrolek23
Patrzcie co znalazłem:
http://w ww.youtube.c om/watch?v=2cONN0H-IfA
Wielki znawca Borowczyk ani słowem nie wspomniał, że był F-duct przedniego skrzydła. trochę spóźnione info, jednak bardzo interesujące.
20. głodny
Jednak zmiana przedniego zawieszenia na pullrod, wloty powietrza w pokrywie silnika podobne jak w MP4-26,, co prawda już wcześniej wiedziałem że będzie uskok na nosie ale nie myślałem że aż tak wielki , może dzięki takiemu nagłemu uskokowi chcą uzyskać dodatkowy docisk aero .
Ktoś musi w tym sezonie przerwać dominacje Red-Bull , zobaczymy ktore rozwiązanie lepiej się sprawdzi, czy te w Macu czy w Ferrarce .
18. expel bo jest zakazane -Kolejnym wyzwaniem projektantów tegorocznych aut jest szukanie sposobów aerodynamicznego wykorzystania spalin. Zmienione przepisy FIA nakazują inżynierom wyprowadzać rury wydechowe w ściśle narzuconym miejscu wierzchniego poszycia tylnej części sidepodów i kierować ich końcowy odcinek (100mm) ku górze, pod kątem nie mniejszym jak 10 i nie większym jak 30 stopni. Takie umiejscowienie końcówek wydechu skutecznie uniemożliwia skierowanie spalin na płaszczyznę dyfuzora.
21. patrolek23
A tu fajnie pokazane rozwiązanie Lotus Reanault z 2011r.
http://ww w.youtube.co m/watch?v=aiv0Op8hA18&feature=related
22. patrolek23
I pięknie pokazany dmuchany dyfuzor Ferrari:
http://w ww.youtube.c om/wa tch?v=jU9691zRGfs&feature=related
Nie na czasie, ale kto wie ile trzeba będzie czekać na odkrycia z 2012r.
23. expel
@20.głodny ale tu właśnie wydech nie jest skierowany w górę lecz do tyłu na dyfuzor chyba że mają niewidzialne końcówki wydechu :)
24. kempa007
23. expel Panowie, te bolidy co zostaly pokazane nie posiadaja dyfuzorow ani pokazanego wydechu. To sa tylko prezentacje. Nikt przeciez nie zdradzi swoich rozwiazan juz teraz... Wydechy sa ukryte.
25. BLOO
Gdbym był powietrzem to omijałbym ten schodek. A na serio to jeśli będzie szybki to wszystko ok. Natomiast jeśli okaże sie klapą to widok takiej szkaradnej kaczuchy na końcu stawki będzie przygnębiający
26. Blaz
Tak naprawdę to jest jakiś ogólny koncept tego jak maja lub będą wyglądać bolidy w tym roku.
Zobaczymy jak będą ewoluować te konstrukcje a poza tym musimy poczekać na resztę prezentacji. Może nas ktoś zaskoczy.
27. racingfan
brzydki ten bolid, kto wymyślił te straszne nosy?
Wiem, że najważniejsza jest szybkość i przewaga nad resztą, ale wygląd tez ma znaczenie! - nawet spore jak na ten sport.
a te bolidy w tym roku sa po prostu okropne, ochydne, paskudne - może oprocz McLarena .
Pzd.
28. mlq
Zepsuł się tunel
29. mlq
Zepsuł się tunel, czy co.
30. Jahar
A ja wam powiem tak. Za czerwony kolor plus 10 do prędkości na okrążeniu i to tyle co można wywnioskować z prezentacji. Co do uskoku na nosie samochodu to pewnie ma czemuś służyć bo inaczej by to zamaskowali i tyle.
31. JanQ
23 - Uważam dokładnie tak samo - bolid jest ciągle rozwijany i tak naprawdę dopiero testy na torze zweryfikują wszystko, wtedy okaże się czy Ferrari miało NOSA :D
32. patrolek23
Konstruktorzy z jednej strony potrzebują czystego powietrza pod monokokiem, z drugiej ograniczają ich nowe przepisy. Już widać, że zostały źle sformułowane, bo nie wzięto pod uwagę dolnej części nosa. I wychodzą im teraz takie szpice. Podobno to miało poprawić bezpieczeństwo, trafili z tym jak kulą w płot - kupa śmiechu, tylko czekać aż im się odwidzi.
33. jack22
Widać że bolid projektowany pod Roberta. W czerwcu pokarze co potrafi!!
34. matito
Jakoś dziwnie ścięty, i albo mi sie wydaje albo ten przedni spoiler jest strasznie nisko.
35. patrolek23
Zrobiłem porównanie przodu Ferrari i McLarena:
ht tp://img833.images hack.us/img833/7796/porwnaniet.png
36. głodny
McLaren miał najniższy przod w sezonie 2011 , dlatego nie ma tak tak gwałtownego uskoku , inne ekipy które miały wyższe nosy skorzystały z takiej opcji , inaczej musiały by zupełnie przeprojektować przednie zawieszenie, być może i monokok , analogicznie Mac chcąc mieć taki uskok też musiałby przeprojektować swój przód.
Tak więc takie kształty przodu raczej pozostaną już do końca tego sezonu.
Jak pisałem wyżej , uskok ten przy okazji powinien przyczynić się do zwiększenia docisku przedniej osi.
37. jam992
Ten bolidy (oprócz McL) wyglądają jak.... kaczki. ^^ Obecnie MacLaren ma najładniejszy bolid pod względem figury, a malowanie Caterham.
Ciekaw jest bolidu Williamsa. ;)
38. ULTR93
i tak McLaren jest najładniejszy.
39. karols9
~~> wpadnij na bloga http://anti-dotum.blogspot.com/
Tam dużo Formuły1 i nie tylko ;]
.. bo sport jest moim antidotum na wszystko, może okaże się również Twoim. ;) POLECAM!
40. luca motorsport
Licze na dobry sezon w wykonaniu Fernando, bede mu kibicowal!
41. david9
Wygląd rzeczywiście szkaradny, jakiś taki kanciasty i archaiczny w porównaniu do McLarena. Czy szybki? to się okażę.
42. pawell2946
Ten nos ma za zadanie zwiekszyc bezpieczenstwo kierowcy przy zderzeniach np. z bandą.
43. wpiszlogin
@głodny Akurat zawieszenie w ferrari i tak ma zupełnie inną konstrukcję. Wydaje mi się, że raczej chodzi o chęć uniknięcia radykalnych zmian aero. Nos prowadzi strugę, która opływa monkok.
44. Mat5
Mam nadzieję że Fernando wygra więcej niż tylko jeden marny wyścig a Massa musi się wziąć za siebie bo jego wyścigi w Ferrari są niestety policzone
45. FAster92
Tył i sekcje boczne wyglądają przepięknie co do nosa... takie rozwiązanie było wymuszone przez przepisy bezpieczeństwa. Jednak jak mówił Tombazis do pierwszego GP wszystko się może zmienić a bolid będzie ciągle udoskonalany. Oby sezon należał do SF :)
46. pawell2946
Sory, że się pytam .. nie wiecie czy ruchome tylne skrzydło w tym sezonie też obowiązuje?
47. Roomster720
nie jestem ekspertem ale czuje ze ferrari wie co robi ;> ten uskok zrobi miejsce na silnik, a poza tym dociśnie przód ;> bedzie mozna inaczej ustawic przednie skrzydlo ;]
48. elin
46. pawell2946 - obowiązuje. Ale na niektórych torach mogą być wyznaczone inne strefy jego używania, niż w 2011.
49. fan massy
mam nadzieje ze to bedzie najlepszy bolid w całej stawce
50. głodny
43. wpiszlogin w tamtym roku mieli zawieszenie typu pushrod, w tym roku przeszli na pullrod oczywiście mówię o przednim zawieszeniu. Temat nosa już kilkukrotnie opisywałem, nie to żebym był ekspertem i się znal na świecie F1 od A do Z , ale pisze to co wyczytam, mam trochę wolnego czasu ostatnio to i dużo czytam, wielkim fanem F1 jestem od niedawna aczkolwiek za młodych lat lubiłem pooglądać wyścigi F1 i posłuchać tego ryku silników na starcie, moje ówczesne zainteresowanie tym światem zgasło wraz ze śmiercią Ayrtona, na szczęście odżyło z powrotem gdy nasz rodak pokazał się w bolidzie BMW.
Wiec z tego co się orientuję to w F1 są 2 typy zawieszenia tak jak pisałem pullrod l i pushrod .
Za zawieszeniem typu pullrod przemawiają aspekty aerodynamiki , oraz tego że można obniżyć środek ciężkości .A sprawa nosa wygląda mniej więcej tak ; przepisy nakazują obniżenie wysokości nosa tuż przy jego mocowaniu z 650mm do 550mm , ze względów bezpieczeństwa, mowa o zderzeniach bocznych i tylnych , co by wjeżdżający w czyjś tył nie poleciał w kosmos jak Weberr wjeżdżając w Kovala lub
taranując czyjś bok nie rozwalić głowy drugiemu kierowcy.
Natomiast zespoły od kilu sezonów podnosiły ten nos w gorę gdyż daje to więcej czystego powietrza (nie zaburzonego przez aero) pod podłogę bolidu co za czym idzie daje większy docisk niżeli garbaty nos.
Zmiany w regulaminie wymusiły na większości zespołów ten kaczy dziob, reszta na ten temat w moim poście nr 36 powyżej.
46. pawell2946 System DRS nadal obowiązuje , dojdzie nawet nowinka przedniego nosa typy kanał-F ktoś dziś już linka na ten temat dziś tu wklejał.
O ile coś pokręciłem proszę , o wyprowadzenie mnie z błędu.
51. pawell2946
W Ferrari uskok zaprojektowano tak, aby powietrze omijało kokpit bolidu:)
Tak przypuszczam :)
52. wpiszlogin
@głodny Spoko nie musisz się tak rozpisywać, też czytam newsy :)
53. Luna
czy ktoś wie dlaczego archiwalne wyścigi na fen są w ogóle niedostępne ?? I to już tak długo :( czy jest nadzieja,że znowu wrócą ?:/
54. mattimek
a mi się bolid bardzo podoba. Bryła samochodu wygląda bardzo dynamicznie. Mam nadzieję że w tym roku Ferrari wreszcie da radę redbullowi
55. SilverX
Pull rody z przodu WOW, ostatni raz zastosowane były w Minardi w 2001 roku...
56. krzysiek000
Normalnie wybuchłem śmiechem jak tylko zobaczyłem ten nos. Ale jak zobaczyłem, że FI też ma taki nos, to aż siostra mnie próbowała uciszyć. To to na poważnie jest? :D
I coś zniknęli nagle ci, co tak gadali, że dzisiaj Kubica zostanie ogłoszony kierowcą testowym Ferrari, pomimo tego, że sami wcześniej oczerniali tych co się z tego śmieli ;)
57. rafekf1
50. @głodny - O ile mi wiadomo, to typy zawieszenia, które opisałeś dotyczą tylnej osi. Tak jak mówisz, w F2012 wzorem RbR7 ( i 8 pewnie też ) zastosowali zawieszenie typu pullrod.
58. rafekf1
50. @głodny - Muszę chyba jednak sam siebie poprawić ;) Oczywiście miałeś rację. Ferrari zmieniło także koncepcję przedniego zawieszenia na pullrod. Więc mają ten patent zastosowany zarówno z przodu jak i z tyłu. O przedniej osi nie wiedziałem do tej pory. Pozdr.
59. patrolek23
50. Co do F-ductu przedniego skrzydła to dziwne, bo nikt o tym jak dotąd nie wspominał. Nie jest to sterowany element aerodynamiczny, więc zapewne jest dozwolony. Prawdopodobnie uaktywnia się samoczynnie poprzez zmianę ciśnienia powietrza napierającego na ten wlot. Ma za zadanie zaburzyć przepływ powietrza przy dużych prędkościach i zmniejszyć opór aerodynamiczny. Nikt o tym nie pisał - po prostu nadziałem się na ten filmik. Mclaren i RedBull (i chyba mercedes, chociaż nie jestem pewny) już w zeszłym roku mieli otwór na samym czubku nosa, tylko nie wiedziałem do czego to jest im potrzebne.
Widać, że w tym roku na topie będzie nadmuch gazów z wydechu delikatnie skierowany w kierunku wewnętrznych części tylnych opon, co ma na celu ich podgrzanie. Wiadomo, że opony najbardziej nagrzewają się na zewnętrznych krawędziach, wewnętrzne często są niedogrzane. Dzięki temu można wykorzystać większą powierzchnię użyteczną tylnych opon. Ot i cała zagadka szybkości RBR w wolnych zakrętach rozwiązana. W zeszłym rok brylowali w tym temacie. W tym podejrzewam każdy zespół będzie miał coś takiego.
Swoją drogą co oni wymyślają w tej F1 to normalnie jestem pełen podziwu dla ich pomysłowości.
60. patrolek23
Muszę zasmucić fanów Ferrari, ale przednie zawieszenie typu pullrod nie idzie w parze z wysokim nosem, ponieważ drążek ciągnący przy kole jest wyżej, przy monokoku niżej. Przez to jest mniejszy zakres regulacji przedniego zawieszenia.
Pullrody były dobrym rozwiązaniem w czasach, kiedy nosy bolidów były zawieszone tuż nad ziemią. W przypadku pushrodów drążek pchający przy kole jest nisko, przy monokoku przy górnej krawędzi (Sahara Force India, McLaren). W poście nr 35 jest zdjęcie porównawcze obu rozwiązań.
61. mourinho33
60. patrolek23
Nie zasmuciłeś mnie.
62. manx
ht tp://mclarenf-1.com/index.php?page= srch&ch1=23&ch2=22
Na tej stronie mozecie sobie zobaczyć różnicę w nosie między mclarenem a ferrari. Widać ze ferrari jest wyżej
63. manx
ht tp://mclarenf-1.com/index.p hp?page=srch&ch1=23&ch2=2
A jeśli porównacie sobie z ubiegłorocznym ferrari, to można zauważyć, że nos jest nawet wyżej.
64. Hydyne
To jest schodek dla Alonso, żeby mu się wygodnie stało na nim po wygranym wyścigu:)
65. RoyalFlesh F1
63. manx
Możliwe. Ale co z porównywania zdjęć z ubiegłego roku i z tego roku. Jęśli zdjęcia mają różną skale to choć co wyjdzie
66. ziyon
Paskudztwo trak samo jak McLaren....
67. Alonsofan
66. to se czekaj na paskudztwo redbulla... jedne z brzydszych bolidow w stawce
68. pawell2946
66.ziyon - Ty pewnie zrobiłbyś najpiękniejszy bolid .... Żalll mi cie.
Takie są wymogi FIA i na podstawie regulaminu konstruują te "paskudne" bolidy tak jak ty to ujołeś. Te auta mają jeżdzić, a nie wygłądać...
69. ziyon
67. Alonsofan
68. pawell2946
Moje odczucie było zupełnie subiektywne bo jakie może być, a wy bakłażany się podniecacie nie wiadomo po co? Każdy ma prawo do swojego zdania. A ty koleżko pawell2946, popracuj na językiem polskim to może kiedyś nasze obywatelstwo dostaniesz.... ];-)
70. RoyalFlesh F1
69. ziyon
Dziwnie się to czyta. Jak sam gafy walisz w poście wcześniej. Pewnie na obywatelstwo czekasz.
71. ziyon
RoyalFlesh F1
Nie umiesz literówki rozróżnić?? Pzdr.....
72. głodny
66 ziyon
Taki komentarz mogłeś zamieścić pod zdjęciem , i to pod tym na którym ten bolid Ci się nie spodobał , tu mogłeś napisać trochę więcej , np ; skomentować różnicę po między modelem F150 Italia a F2012 ,wskazać jakieś nowinki techniczne albo cokolwiek co świadczyło by o tym że jesteś fanem F1 , bo jak wiesz dobrze to nie wybieg top modelek i piękno tu nie wygrywa , dodam od Siebie że ogólne nie jest taki brzydki , co najwyżej zdjęcie nr 4 samego przodu szpeci cały wygląd .
Literówka też jest błędem , nie każdy jest orłem z języka polskiego , pewnie że lepiej się czyta czystą polszczyznę a niżeli bełkot , lecz w wypowiedziach liczy się przekaz merytoryczny .I jeśli tak bardzo jesteś za używaniem poprawnej polszczyzny to nie pisz Pzdr tylko Pozdrawiam .Gdyż ten skrót to skrót slangowy i nie występuje w słowniku języka polskiego .
Zobaczycie że Ferrari namiesza w tym roku , a na pewno Fernando.
73. ziyon
głodny
Tja można by tak ciągnąć temat trolli godzinami ale nie od tego jest to forum. W dalszym ciągu uważam, że bolid Scuderii ( w moim odczuciu) jest paskudny tak samo jak i bolid Mac'a i nie muszę uzasadniać swojego zdania tak jak kilka osób wcześniej tego nie robiło twierdząc, że są piękne ;) Skąd wiesz, że Ferrari coś namiesza w tym roku, a na pewno Alonso??Parafrazując mogłeś .np ; skomentować różnicę po między Ferrari w minionym sezonie, a w tym nadchodzącym ,wskazać jakieś nowinki techniczne albo cokolwiek co świadczyło by o tym że jesteś fanem F1 , bo jak wiesz dobrze to nie wybieg top modelek i piękno tu nie wygrywa , nawet piękno kogoś tam pięknego i zarozumiałego jak Alonso. Mam nadzieję, że rozumiałeś mój przekaz merytoryczny , i że nie użyłem za dużo slangów. Pozdrawiam i skończmy już tą dyskusję proszę ];-)
74. głodny
73. ziyon Poczytaj moje wcześniejsze komentarze , w odróżnieniu do Ciebie coś się starałem zauważyć i to opisać , strona estetyczna bolidu najmniej mnie interesowała .Czy Alonso jest piękny nie mi to oceniać i z tego co wiem to może być raczej przystojny a niżeli piękny ,i nie napisałem nigdzie że z tej swojej piękności (przystojności) i zarozumiałości będzie On wygrywał, stwierdzam fakty iż jest lepszy od Massy .
Porównując wygląd sidepodów dotychczas pokazanych bolidów , Ferrari ma w moim odczuciu najbardziej agresywny oraz aerodynamiczny kształt ,dokładając do tego zawieszenie poolrod z przodu które to jest lepsze pod względem aero od pushrod ,gdyż mniej zaburza powietrze dostające się pod podłogę , co za czym idzie mamy większy docisk ,który jest uzyskiwany przez dyfuzor (którego jeszcze nie pokazano) a większy docisk = większa prędkość w zakrętach . Dlatego uważam że Ferrari będzie bardzo konkurencyjne , czy moje przemyślenia się sprawdzą , zobaczymy po kilku odbytych GP , gdyż same testy nie pokażą prawdziwego potencjału.
I ok kończę ten temat .
Pozdrawiam
75. Skoczek130
@glodny - Alonso nie jest piękny, ale przystojny. Od kiedy to mężczyzna jest ładny!? Ładna, piękna to jest kobieta! :)
76. głodny
75. Skoczek130 to przecież tak napisałem prawda , przeczytaj raz jeszcze mój wpis,to raczej kolega ziyon nawyzywał Ferdka od piękności :)
77. pawell2946
ziyon - Powinieneś zostać pisarzem- marnujesz się tutaj :)
Widze,że kolega pozjadał wszystkie umysły...
Powinieneś nauczyć się poprawnie składać zdania ... to taka przestroga na przyszłość :)
78. pawell2946
P.S Popraw mi błędy :P
79. Esotar
Uskok na nosie mi się nie podoba, ale widzę że kilka zespołów to opatentowało. Brzydkie, ciekawe czy się sprawdzi.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz