komentarze
  • 49. fan massy
    • 2012-02-03 18:08:47
    • *.pl

    mam nadzieje ze to bedzie najlepszy bolid w całej stawce

  • 50. głodny
    • 2012-02-03 18:18:06
    • *.lublin.mm.pl

    43. wpiszlogin w tamtym roku mieli zawieszenie typu pushrod, w tym roku przeszli na pullrod oczywiście mówię o przednim zawieszeniu. Temat nosa już kilkukrotnie opisywałem, nie to żebym był ekspertem i się znal na świecie F1 od A do Z , ale pisze to co wyczytam, mam trochę wolnego czasu ostatnio to i dużo czytam, wielkim fanem F1 jestem od niedawna aczkolwiek za młodych lat lubiłem pooglądać wyścigi F1 i posłuchać tego ryku silników na starcie, moje ówczesne zainteresowanie tym światem zgasło wraz ze śmiercią Ayrtona, na szczęście odżyło z powrotem gdy nasz rodak pokazał się w bolidzie BMW.
    Wiec z tego co się orientuję to w F1 są 2 typy zawieszenia tak jak pisałem pullrod l i pushrod .
    Za zawieszeniem typu pullrod przemawiają aspekty aerodynamiki , oraz tego że można obniżyć środek ciężkości .A sprawa nosa wygląda mniej więcej tak ; przepisy nakazują obniżenie wysokości nosa tuż przy jego mocowaniu z 650mm do 550mm , ze względów bezpieczeństwa, mowa o zderzeniach bocznych i tylnych , co by wjeżdżający w czyjś tył nie poleciał w kosmos jak Weberr wjeżdżając w Kovala lub
    taranując czyjś bok nie rozwalić głowy drugiemu kierowcy.
    Natomiast zespoły od kilu sezonów podnosiły ten nos w gorę gdyż daje to więcej czystego powietrza (nie zaburzonego przez aero) pod podłogę bolidu co za czym idzie daje większy docisk niżeli garbaty nos.
    Zmiany w regulaminie wymusiły na większości zespołów ten kaczy dziob, reszta na ten temat w moim poście nr 36 powyżej.
    46. pawell2946 System DRS nadal obowiązuje , dojdzie nawet nowinka przedniego nosa typy kanał-F ktoś dziś już linka na ten temat dziś tu wklejał.
    O ile coś pokręciłem proszę , o wyprowadzenie mnie z błędu.

  • 51. pawell2946
    • 2012-02-03 19:09:22
    • *.net-partner.pl

    W Ferrari uskok zaprojektowano tak, aby powietrze omijało kokpit bolidu:)
    Tak przypuszczam :)

  • 52. wpiszlogin
    • 2012-02-03 19:31:42
    • *.171.198.152.static.crowley.pl

    @głodny Spoko nie musisz się tak rozpisywać, też czytam newsy :)

  • 53. Luna
    • 2012-02-03 20:02:38
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    czy ktoś wie dlaczego archiwalne wyścigi na fen są w ogóle niedostępne ?? I to już tak długo :( czy jest nadzieja,że znowu wrócą ?:/

  • 54. mattimek
    • 2012-02-03 20:18:29
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    a mi się bolid bardzo podoba. Bryła samochodu wygląda bardzo dynamicznie. Mam nadzieję że w tym roku Ferrari wreszcie da radę redbullowi

  • 55. SilverX
    • 2012-02-03 22:02:43
    • *.koronowo.com.pl

    Pull rody z przodu WOW, ostatni raz zastosowane były w Minardi w 2001 roku...

  • 56. krzysiek000
    • 2012-02-03 22:18:46
    • *.ostrowmaz.mm.pl

    Normalnie wybuchłem śmiechem jak tylko zobaczyłem ten nos. Ale jak zobaczyłem, że FI też ma taki nos, to aż siostra mnie próbowała uciszyć. To to na poważnie jest? :D
    I coś zniknęli nagle ci, co tak gadali, że dzisiaj Kubica zostanie ogłoszony kierowcą testowym Ferrari, pomimo tego, że sami wcześniej oczerniali tych co się z tego śmieli ;)

  • 57. rafekf1
    • 2012-02-03 23:25:31
    • *.centertel.pl

    50. @głodny - O ile mi wiadomo, to typy zawieszenia, które opisałeś dotyczą tylnej osi. Tak jak mówisz, w F2012 wzorem RbR7 ( i 8 pewnie też ) zastosowali zawieszenie typu pullrod.

  • 58. rafekf1
    • 2012-02-04 00:21:11
    • *.centertel.pl

    50. @głodny - Muszę chyba jednak sam siebie poprawić ;) Oczywiście miałeś rację. Ferrari zmieniło także koncepcję przedniego zawieszenia na pullrod. Więc mają ten patent zastosowany zarówno z przodu jak i z tyłu. O przedniej osi nie wiedziałem do tej pory. Pozdr.

  • 59. patrolek23
    • 2012-02-04 00:39:25
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    50. Co do F-ductu przedniego skrzydła to dziwne, bo nikt o tym jak dotąd nie wspominał. Nie jest to sterowany element aerodynamiczny, więc zapewne jest dozwolony. Prawdopodobnie uaktywnia się samoczynnie poprzez zmianę ciśnienia powietrza napierającego na ten wlot. Ma za zadanie zaburzyć przepływ powietrza przy dużych prędkościach i zmniejszyć opór aerodynamiczny. Nikt o tym nie pisał - po prostu nadziałem się na ten filmik. Mclaren i RedBull (i chyba mercedes, chociaż nie jestem pewny) już w zeszłym roku mieli otwór na samym czubku nosa, tylko nie wiedziałem do czego to jest im potrzebne.

    Widać, że w tym roku na topie będzie nadmuch gazów z wydechu delikatnie skierowany w kierunku wewnętrznych części tylnych opon, co ma na celu ich podgrzanie. Wiadomo, że opony najbardziej nagrzewają się na zewnętrznych krawędziach, wewnętrzne często są niedogrzane. Dzięki temu można wykorzystać większą powierzchnię użyteczną tylnych opon. Ot i cała zagadka szybkości RBR w wolnych zakrętach rozwiązana. W zeszłym rok brylowali w tym temacie. W tym podejrzewam każdy zespół będzie miał coś takiego.

    Swoją drogą co oni wymyślają w tej F1 to normalnie jestem pełen podziwu dla ich pomysłowości.

  • 60. patrolek23
    • 2012-02-04 01:28:45
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Muszę zasmucić fanów Ferrari, ale przednie zawieszenie typu pullrod nie idzie w parze z wysokim nosem, ponieważ drążek ciągnący przy kole jest wyżej, przy monokoku niżej. Przez to jest mniejszy zakres regulacji przedniego zawieszenia.

    Pullrody były dobrym rozwiązaniem w czasach, kiedy nosy bolidów były zawieszone tuż nad ziemią. W przypadku pushrodów drążek pchający przy kole jest nisko, przy monokoku przy górnej krawędzi (Sahara Force India, McLaren). W poście nr 35 jest zdjęcie porównawcze obu rozwiązań.

  • 61. mourinho33
    • 2012-02-04 08:34:31
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    60. patrolek23
    Nie zasmuciłeś mnie.

  • 62. manx
    • 2012-02-04 09:05:27
    • *.radom.vectranet.pl

    ht tp://mclarenf-1.com/index.php?page= srch&ch1=23&ch2=22
    Na tej stronie mozecie sobie zobaczyć różnicę w nosie między mclarenem a ferrari. Widać ze ferrari jest wyżej

  • 63. manx
    • 2012-02-04 09:11:49
    • *.radom.vectranet.pl

    ht tp://mclarenf-1.com/index.p hp?page=srch&ch1=23&ch2=2
    A jeśli porównacie sobie z ubiegłorocznym ferrari, to można zauważyć, że nos jest nawet wyżej.

  • 64. Hydyne
    • 2012-02-04 11:25:57
    • *.aster.pl

    To jest schodek dla Alonso, żeby mu się wygodnie stało na nim po wygranym wyścigu:)

  • 65. RoyalFlesh F1
    • 2012-02-04 11:58:58
    • *.205.238.142

    63. manx
    Możliwe. Ale co z porównywania zdjęć z ubiegłego roku i z tego roku. Jęśli zdjęcia mają różną skale to choć co wyjdzie

  • 66. ziyon
    • 2012-02-04 14:38:49
    • *.205.194.91

    Paskudztwo trak samo jak McLaren....

  • 67. Alonsofan
    • 2012-02-04 15:23:05
    • *.kalisz.mm.pl

    66. to se czekaj na paskudztwo redbulla... jedne z brzydszych bolidow w stawce

  • 68. pawell2946
    • 2012-02-04 16:17:49
    • *.net-partner.pl

    66.ziyon - Ty pewnie zrobiłbyś najpiękniejszy bolid .... Żalll mi cie.
    Takie są wymogi FIA i na podstawie regulaminu konstruują te "paskudne" bolidy tak jak ty to ujołeś. Te auta mają jeżdzić, a nie wygłądać...

  • 69. ziyon
    • 2012-02-05 10:09:26
    • *.205.194.91

    67. Alonsofan
    68. pawell2946
    Moje odczucie było zupełnie subiektywne bo jakie może być, a wy bakłażany się podniecacie nie wiadomo po co? Każdy ma prawo do swojego zdania. A ty koleżko pawell2946, popracuj na językiem polskim to może kiedyś nasze obywatelstwo dostaniesz.... ];-)

  • 70. RoyalFlesh F1
    • 2012-02-05 10:25:29
    • *.205.238.142

    69. ziyon
    Dziwnie się to czyta. Jak sam gafy walisz w poście wcześniej. Pewnie na obywatelstwo czekasz.

  • 71. ziyon
    • 2012-02-05 10:36:48
    • *.205.194.91

    RoyalFlesh F1
    Nie umiesz literówki rozróżnić?? Pzdr.....

  • 72. głodny
    • 2012-02-05 11:35:01
    • *.lublin.mm.pl

    66 ziyon
    Taki komentarz mogłeś zamieścić pod zdjęciem , i to pod tym na którym ten bolid Ci się nie spodobał , tu mogłeś napisać trochę więcej , np ; skomentować różnicę po między modelem F150 Italia a F2012 ,wskazać jakieś nowinki techniczne albo cokolwiek co świadczyło by o tym że jesteś fanem F1 , bo jak wiesz dobrze to nie wybieg top modelek i piękno tu nie wygrywa , dodam od Siebie że ogólne nie jest taki brzydki , co najwyżej zdjęcie nr 4 samego przodu szpeci cały wygląd .
    Literówka też jest błędem , nie każdy jest orłem z języka polskiego , pewnie że lepiej się czyta czystą polszczyznę a niżeli bełkot , lecz w wypowiedziach liczy się przekaz merytoryczny .I jeśli tak bardzo jesteś za używaniem poprawnej polszczyzny to nie pisz Pzdr tylko Pozdrawiam .Gdyż ten skrót to skrót slangowy i nie występuje w słowniku języka polskiego .
    Zobaczycie że Ferrari namiesza w tym roku , a na pewno Fernando.

  • 73. ziyon
    • 2012-02-05 12:33:25
    • *.205.194.91

    głodny
    Tja można by tak ciągnąć temat trolli godzinami ale nie od tego jest to forum. W dalszym ciągu uważam, że bolid Scuderii ( w moim odczuciu) jest paskudny tak samo jak i bolid Mac'a i nie muszę uzasadniać swojego zdania tak jak kilka osób wcześniej tego nie robiło twierdząc, że są piękne ;) Skąd wiesz, że Ferrari coś namiesza w tym roku, a na pewno Alonso??Parafrazując mogłeś .np ; skomentować różnicę po między Ferrari w minionym sezonie, a w tym nadchodzącym ,wskazać jakieś nowinki techniczne albo cokolwiek co świadczyło by o tym że jesteś fanem F1 , bo jak wiesz dobrze to nie wybieg top modelek i piękno tu nie wygrywa , nawet piękno kogoś tam pięknego i zarozumiałego jak Alonso. Mam nadzieję, że rozumiałeś mój przekaz merytoryczny , i że nie użyłem za dużo slangów. Pozdrawiam i skończmy już tą dyskusję proszę ];-)

  • 74. głodny
    • 2012-02-05 13:22:30
    • *.lublin.mm.pl

    73. ziyon Poczytaj moje wcześniejsze komentarze , w odróżnieniu do Ciebie coś się starałem zauważyć i to opisać , strona estetyczna bolidu najmniej mnie interesowała .Czy Alonso jest piękny nie mi to oceniać i z tego co wiem to może być raczej przystojny a niżeli piękny ,i nie napisałem nigdzie że z tej swojej piękności (przystojności) i zarozumiałości będzie On wygrywał, stwierdzam fakty iż jest lepszy od Massy .
    Porównując wygląd sidepodów dotychczas pokazanych bolidów , Ferrari ma w moim odczuciu najbardziej agresywny oraz aerodynamiczny kształt ,dokładając do tego zawieszenie poolrod z przodu które to jest lepsze pod względem aero od pushrod ,gdyż mniej zaburza powietrze dostające się pod podłogę , co za czym idzie mamy większy docisk ,który jest uzyskiwany przez dyfuzor (którego jeszcze nie pokazano) a większy docisk = większa prędkość w zakrętach . Dlatego uważam że Ferrari będzie bardzo konkurencyjne , czy moje przemyślenia się sprawdzą , zobaczymy po kilku odbytych GP , gdyż same testy nie pokażą prawdziwego potencjału.
    I ok kończę ten temat .
    Pozdrawiam

  • 75. Skoczek130
    • 2012-02-05 13:48:38
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @glodny - Alonso nie jest piękny, ale przystojny. Od kiedy to mężczyzna jest ładny!? Ładna, piękna to jest kobieta! :)

  • 76. głodny
    • 2012-02-05 14:17:30
    • *.lublin.mm.pl

    75. Skoczek130 to przecież tak napisałem prawda , przeczytaj raz jeszcze mój wpis,to raczej kolega ziyon nawyzywał Ferdka od piękności :)

  • 77. pawell2946
    • 2012-02-05 14:32:09
    • *.net-partner.pl

    ziyon - Powinieneś zostać pisarzem- marnujesz się tutaj :)
    Widze,że kolega pozjadał wszystkie umysły...
    Powinieneś nauczyć się poprawnie składać zdania ... to taka przestroga na przyszłość :)

  • 78. pawell2946
    • 2012-02-05 14:50:39
    • *.net-partner.pl

    P.S Popraw mi błędy :P

  • 79. Esotar
    • 2012-02-06 22:49:51
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Uskok na nosie mi się nie podoba, ale widzę że kilka zespołów to opatentowało. Brzydkie, ciekawe czy się sprawdzi.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo