Pietrow zdobywa 2 punkty dla Renault
Kierowcy Renault po udanym początku sezonu w Australii i Malezji, w trzeciej eliminacji mistrzostw świata F1 musieli pogodzić się z dotkliwą porażką. Po trudnych kwalifikacjach, drobnym pocieszeniem dla zespołu mogą być dwa punkty zdobyte przez Witalija Pierowa, za 9 miejsce na mecie dzisiejszego wyścigu.„Dziewiąta pozycja i zdobyte dwa punkty dla zespołu to nadal dobre osiągnięcie, biorąc pod uwagę, że nie zakwalifikowaliśmy się na wysokich miejscach. Niemniej jesteśmy nieco rozczarowani, że nie podjęliśmy wyzwania walki o wyższe pozycje i zdobycie większej ilości punktów. Strategia była OK, ale teraz musimy zobaczyć gdzie możemy się poprawić. Przeanalizujemy dane i zobaczymy co poszło nie tak. Będziemy starali się także powtórzyć wynik z Australii i Malezji, gdy dotrzemy do Turcji.”
Nick Heidfeld
„Nie jestem zadowolony z tego na jakiej pozycji ukończyłem wyścig, nawet jeżeli startowałem z 16 pola. Start był słaby, ale do pierwszego zakrętu podszedłem bardzo agresywnie i nadrobiłem kilka pozycji. Po kilku okrążeniach zacząłem mieć problemy z KERS. Nie mogłem używać jego pełnej mocy cały czas, co utrudniło wyprzedzanie i obronę pozycji. Uważam, że nasze tempo na drugim przejeździe na miękkich oponach było całkiem dobre, ale nadal ciężko było mi atakować bolidy z przodu. To dlatego wykonaliśmy wcześniejszy postój, zmieniając opony na twarde, mając nadzieję, że dostaniemy trochę czystego powietrza i przeskoczymy auta znajdujące się przede mną. Niestety Perez i Sutil zatrzymywali się na tym samym okrążeniu, co oznaczało że nie mogłem pokazać naszego prawdziwego tempa na ostatnim przejeździe.”
komentarze
1. AgataF1
„Dziewiąta pozycja i zdobyte dwa punkty dla zespołu to nadal dobre osiągnięcie, biorąc pod uwagę, że nie zakwalifikowaliśmy się na wysokich miejscach. ''
Mmm, to może jeszcze specjalny medal dla Witka, za tak wielkie osiągnięcie. Startował z 10 pola a ukończył na 9. Brawo! na dodatek miał jeszcze przecież tak słaby samochód, że tym bardziej jego wyczyn jest oszałamiający ; /
2. roberttc
Kto jeszcze nie wyprzedził Heitfelda? To proszę...:):):) A tak na serio ten wyścig w jego wykonaniu to totalna porażka.. Wyprzedzało go po dwóch w jednym zakręcie..
3. greg32
Najbardziej zawalili ze strategią, nie wszędzie mniej znaczy szybciej, do tego tego trzeba wirtuozów, drugi wyścig gdzie ten element kuleje. Po kierowcach się więcej nie spodziewałem
4. Morves
po dwóch na zakręcie dwa razy i trzy razy po jednym :D
5. klaudiusz
Ważne że się starali i tak Witek pokazał trochę co umie
6. dnb
Szkoda, bo nie ukrywam, że liczyłem na lepszy występ w wykonaniu Hei.
7. noke54
Słaba strategia- tylko tyle można napisać. Heidfeld i Petrov jechali na miękkich oponach o jakieś 5-7 okrążeń dłużej niż czołówka, a to był "krytyczny" moment dla opon. Wtedy każdy, kto ich wyprzedzał, był jakieś 2-3 sekundy szybszy na okrążeniu!!!
8. david9
Lotus Renault to dzisiaj tylko statystował szkoda, bo super wyścig a oni tak mizernie. Przede wszystkim zawaliła strategia, jak się startuje z tak daleka to chyba nie ma się wiele do stracenia a oni pojechali tak jakby chcieli poprostu utrzymać swoje pozycje z kwalifikacji. Dziwię się, że nikt nie reaguje i nie ściąga kierowców na wymianę opon jak widać, że tracą pozycje jedna za drugą a czasy okrążeń są dramatycznie słabe. W Australii 1 pitstop mniej pomógł, tutaj niestety wręcz przeciwnie. Do tego jeszcze te kwalifikacje i wypuszczanie kierowców w ostatniej chwili ehhh. Z takim podejściem to o 3 miejsce w konstruktorach nie powalczą bo jak widać Ferrari takie słabe nie jest a i Mercedes się przebudził. Z drugiej jednak strony bolid chyba nie spisywał się dziś najlepiej. Mam nadzieję, że to tylko taki jednorazowy spadek formy.
9. pjc
To ogromne niepowodzenie dla ekipy LRGP.
W sumie nieudane kwalifikacje były "gwoździem do trumny" jeżeli chodzi o ich występ w GP Chin.
Heidfeld nie istniał a Petrov wykonał absolutne minimum czyli zdobył małe punkty.
Jednym słowem porażka.
10. nastase63
Witam! Bardzo ciekawy wyścig ....hm....pisałem wczoraj o tym że LRGP ma wspaniały bolid w tym roku i o tym że nie mają prawdziwych kierowców takich jak hamilton , kubica , alonso..i wielka szkoda ale i pech i zespołu i Robsona bo kim są Petrov i Nick , tylko rzemieślnikami aż żal....naprawdę żal !!!!
A co do Vettele osobiście sympatyczny chłopak ale nie ma właśnie tego "coś" co mają w/w i owszem miał majstra w tamtym sezonie a raczej nie on tylko bolid . Długo musi się jescze ućzyć właściwie żle,... nie uczyć ...on nie ma takigo talentu jak Hami, Fredek , nasz Robson .....
Pozdrawiam i mam wiarę w to (głeboką wiarę ) że Roberta zobaczymy w tym roku i zdaje sobie sprawę że nie po to by wygrywał bo samochód raczej nie pod niego ale po to by pokazał wwszystkim niedowiarkow że jest twradzielem i kierowcą wyścigowym prze duże W !!!!
11. marcinos
10.nastase63,po co piszesz te same posty pod dwoma wiadomościami?
12. mietkol111
zgadzam się z przedmówcami strategia do dupy zmiana opon do dupy kierowcy do dupy i wszystko jest w LR-GP do dupy.Wróżę im na koniec sezonu miejsca 9-10 jeśli chodzi o kierowców i 5-6 w konstrukcji.Pozdrowienia dla Roberta wracaj szybko Robert i pokaż tym dupkom ile się powinno wycisnąć z tego bolidu
13. Piotr_the
Strateg Reni do zwolnienia, wystarczyło tak jak Weber rozpocząć na twardych chyba jako jedyny i zaliczyć 3 pity i można było walczyć o podium choć Nick nie potrafi zupełnie jeździć na tym torze jego najlepsze miejsce to chyba 12 :-)
14. marcinos
Na początku sezonu mówiłem że w którymś momencie z tymi kierowcami rozwój bolidu LRGP zatrzyma się,nie sądziłem tylko że to nastąpi tak szybko.
15. marcinos
Wyprzedzali ich dzisiaj jakby powozili furmanki,szczególnie Nicka ciachali po dwóch naraz,masakra.
16. piotrek74
Pochwała należy się dla VP -znowu złapał punkty (nie ważne jakie ),zaś Nick daje ciała ,miałem o nim lepsze zdanie .
Ps.Może Robert miał rację i Liuzzi byłby szybszy ?
17. theadzik
Czy mi się wydaje, czy Pietrow jeździ lepiej, kiedy to on jest pierwszym z teamu? Jak tylko jedzie za swoim "kolegą" z zespołu to zaraz się stresuje i zaczyna latać po poboczach.
18. dafxf
Witam duzo tu sie nie bede rozpisywal ale to jest prawdziwa REGULA co inni mowia o Nicu On po prostu nie ma jader......
19. zenobi29
Jak na dzisiejszą formę , to i tak dużo.
20. Niespokojny
..., a oni jechali w tym wyścigu ?!
21. piotrek74
@20 nie mów że nie zwracałeś uwagi na manewry wyprzedzania ha.ha .
22. Niespokojny
21. piotrek74 - coś tam widziałem, ale kolory mi wysiadają w TV ...tego, co tak masowo objeżdżali to był Heidfeld ???!!! - myślałem, że to jakiś dublowany kierowca przepuszcza innych ;-)
23. koal007
W końcu agresywne strategie przynoszą korzyści. Nick nie był kiepski. Zawalili mu wyścig w boksie. I qala też.Coś w zespole się pospali i takie są efekty. Zobaczymy GP Turcji. Nadal widać, że Reńka to potężny bolid który ma potencjał. Czołówka się bardzo spłaszczyła.
24. D-O-G
I stało się to o czym mówiliśmy wczoraj, zimny prysznic dla LRGP, tak "nędznej jazdy już dawno nie widziałem w wykonaniu obu "rzemieślników". Nicka robili jak chcieli, Witek poniżej oczekiwań a Lopez dwa razy się traz zastanowi zanim palnie kolejne głupstwo(vide artykuł na temat ewentualnych zwycięstw). Jade po Roberta:)
25. petrq
Mam nadzieję, ze w przyszłych wyścigach wypracują sobie jakąś większą regularność co do miejsc - niekoniecznie podium, ale chociaż 4-8 obaj..
26. a31
Robert dasz radę!!! Wierzę w ciebie!!! Jesteś fajterem!!! Wierni kibice są zawsze z Tobą!!!
27. Grzesiek 12.
18 dafxf
Ma , tylko że bardzo miękkie ... ;))))
28. zenobi29
18. dafx ; 27. Grzesiek 12. - he he he
29. Jaahquubel
Z tego co mówił Pan Borówka, można wywnioskować, że Red Bull i Lotus Renault mają ten sam zwalony KERS. Czy tak jest w istocie?
30. arassF1
jeśli chodzi o LR to lepiej żeby jak najszybiej zapomnieli o tym GP bo bez wizyty na kozetce u psychoanalityka może być ciężko!!
31. modafi
Heidfeld był kierowcą, którego wyprzedzano dzisiaj najczęściej. Doprawdy nie można było zmieniać opon częściej i szybciej?
32. serduch1
Zawsze to coś
33. mariusz-f1
Dzisieszym występem to Nick zadziwił nawet i mnie. A kto go dzisiaj nie wyprzedził ? No chyba tylko.... Krystyna z gazowni :-)
34. greg32
Nick 9 razy objechany, no cud taktyka. Mam nadzieję że ten KERS u niego poprawią i odrobią chińską pracę domową. O podiach w takiej formie mogą zapomnieć. Merc chyba powstał z kolan, robi się ścisk w grupie pościgowej. Mniej obietnic więcej pozytywnych faktów życzę LRGP.
35. be_rcik
Patrzę na wyniki Roberta w 2010 roku i widzę ze bilidem mnije konkurencyjnym nieźle trzymał poziom. Poza nahrajnem gdzie był 11, to miał miejsca: 2, 4, 5. Kuźwa, aż żal patrzeć na tegoroczne rozparane wyścgi LRGP.
Heidfeld dziaj stracił u mnie w oczach.
Podtrzymuję to co kiedyś napisałem. On jest dobry jak ma silne ciśnienie, czuje oddech na plecach, konkurencję. Był trzeci w Malezji i odsiadł na laurach.
A Pietrek był bez wyrazu. W sumie można powiedzieć, że na szczęscie dojachał, widocznie limit skuch wyczerpał w Q2 w kwalifikacjach.
36. Jarek fan F1
Niestety bolid i taktyka (opony) stają się ważniejsze niż kierowca. Tutaj Lotus z taktyką może nie trafił jak należy. A może bolid już nie ten?
Nick niech lepiej nie zdobywa punktów, bo Robert nie będzie miał dokąd wrócić.
37. mietek-r
Pietrow może być ale Pan Heidfeld dałeś ciała tym razem !
38. D-O-G
36. Jarek fan F1 - Nie martwił bym się o pozycję Robka w LRGP, proste porównanie i pytanie: Ile Kubik miał punktow po trzech pierwszych GP???(nie licząc bahrajnu_:):) czyzby 40pkt:):) i wszystko na temat. Teraz zsumuj punkty Witka i SM Nicka w tym sezonie. Panowie z LRGP musieliby upaść na głowy żeby zrezygnować z kierowcy który praktycznie sam bił się o punkty w klasyfikacji konstruktorów dla Renii to po pierwsze po drugie dzieki niemu o Renault znowu zaczeło być głośno, a Roberta upatrywano jako przyszłego Mistrza F1. Wystarczająco udowadniał co można zrobić średniawym bolidem szczególnie w Monako(My Favorite - ściany mu się kłaniają:)), Belgii czy Singapurze. Szkoda było japonii ale cóż.
39. URAN
Jak dla mnie Pietrow, któremu kibicuję, nie mógł zrobić wiele więcej. Nie jego wina, że auto zdechło. Lepiej, że tak, niż w wyścigu. 2 pkt, to zawsze 2 pkt. Przez grzeczność nie będę się wypowiadał na temat jazdy jego kolegi z zespołu, bo zawalonymi Q2 nie można wszystkiego wytłumaczyć. Natomiast, moim skromnym zdaniem, szefostwo musi wziąć bat i pogonić obsługę w PIT-stopie. Żenujące czasy wymiany opon. Akurat w tym wyścigu nie miało to większego znaczenia, ale czasami 1 sekunda mniej przesądza o miejscu na pudle. No i do tego kretyńska maniera wypuszczania zawodników na ostatnią chwilę. Skutki były widoczne. LRGP - ogarnijcie się, macie 3 tygodnie czasu aby się poprawić i powinniście wiedzieć co zrobić! A jak nie wiecie, to spytajcie RK. On wie, nie mam wątpliwości. A Mercedes już się dobrał LRGP do skóry. I nie popuści. Czas na solidną robotę, panowie, a nie pieprzenie farmazonów w prasie!
40. krzysiek000
Wszyscy objeżdżali ich jak chcieli. Zwłaszcza Heidfelda, którego podczas 2 okrążeń wyprzedziło 3 pary bolidów...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz