Colin Kolles: bolidu i drugiego kierowcy jeszcze nie ma
Zespół HRT przedstawił krótki wywiad przeprowadzony z szefem zespołu, Colinem Kollesem. Opowiada on o przygotowaniach jego teamu do kolejnego sezonu.Colin Kolles: „Zespół będzie używał bolidu z 2010 roku podczas pierwszych testów, tak szybko, jak bolid na rok 2011 będzie gotowy, wykorzystamy go. Plan jest taki, aby skorzystać z niego podczas testów w Bahrajnie. Bolid na rok 2011 będzie zupełnie nowy, będzie nazywał się F111”.
Pytanie: Czy testy w Hiszpanii są dobrą okazją dla kierowców HRT do przetestowania nowych opon?
Colin Kolles: ”W ubiegłym roku nie mieliśmy okazji do takich testów, w tym sezonie jesteśmy w stanie dać taką szansę naszym kierowcom, aby przyzwyczaili się do opon Pirelli. Więc tak, te testy są dla nas bardzo ważne”.
Pytanie: Jakie są twoje wrażenia jeżeli chodzi o F111? Kto nad nim pracuje?
Colin Kolles: ”F111 jest konstruowany przez zespół HRT, bierze w tym udział kilka grup inżynierów. Aktualnie bolid jest projektowany przez około 40 ludzi, kończona jest pierwsza specyfikacja, pod przywództwem Geoffa Willisa, inżyniera technicznego, oraz Paula White, głównego projektanta.”
Pytanie: Co możesz powiedzieć o składzie kierowców HRT na rok 2011? Czy zespół przygotowuje się na podanie składu w następnych tygodniach?
Colin Kolles: ”Zobaczymy. W ciągu kilku następnych dni ogłosimy kilka rzeczy. Nie zdecydowaliśmy jeszcze jednak o drugim kierowcy, ponieważ musimy być pewni, że to najlepszy wybór. Idziemy do przodu we wszystkich dziedzinach, jest to pozytywne, pracujemy ciężko, rezultaty będą widoczne już niedługo.”
komentarze
1. fedan
Chwała im za to, że się starają i ja szczerze im życzę najlepszego. Możecie się ze mną nie zgadzać, ale ja mam takie zdanie.
2. unieski
Gwoli ścisłości to pierwszego też nie ma.
3. unieski
Taki kierowca to nie kierowca :p
4. elin
Zespół nie ma kierowcy, nie ma bolidu - ale już zdążył zatrudnić speca od poprawy wizerunku ...
5. redux
@4
Dziwisz się? Jak nie mam bolidu i kierowcy to muszę zatrudnić speca od PR żeby chociaż gadaniem zatkał tą wizerunkową dziurę.
6. Cypriano
Bolid jest?- nie ma, 2 kierowca jest? - nie ma , a co jest? - ja jestem
7. rusek f1
Pracuje 40 ludzi. To jest dużo? Raczej nie. Tego zespołu nie powinno już być w F1
8. GoQu
Ten sezon będzie gorszy od poprzedniego dla HRT... z takim podejściem to kiepsko.
9. mmuz
@1 - ja też mocno trzymam za nich kciuki, ale niestety sytuacja nie wygląda zbyt różowo. Szkoda, że ta sprawa ze sponsoringiem Santandera okazała się ściemą. Mogliby się wykazać jakimś lokalnym patriotyzmem i chociaż trochę ich dosponsorować zamiast walić całą kasę na hiszpańskiego mistrza w Ferrari...
10. beltzaboob
Masakryczny koleś, masakryczny zespół... Jedna wielka pomyłka.
11. RoyalFlesh F1
No to raczej zobaczymy ich w tylko w treningach
12. beltzaboob
Skarpeciarze....
13. pjc
@beltzaboob rzeczywiście jak na dzisiejsze czasy to jest najgorsza ekipa.
Cały czas jednak mamy w oczach blamaż z 2010r.
Cały czas podtrzymuję swoje zdanie. Jeżeli wystartują ponownie z F110 to polegną.
W F111 cała nadzieja. A co to będzie i jak będzie wyglądało to mam nadzieję,że się wkrótce przekonamy.
Życzę im żeby chociaż zbliżyli się do kogokolwiek w kwalifikacjach :)
Przynajmniej będą mieli dobrą skrzynię biegów :)
14. Gosu
9. mmuz Santander musiałby upaść na głowę by przestać sponsorować Ferrari i zacząć HRT. To jest duży biznes i nie ma tu miejsca na sentymenty, choć wykazali się lokalnym patriotyzmem i sponsorują rokada.
Co do formy HRT to nie wiem czy jest sens się tu wywodzić o zespole który wiecznie cierpi na brak (konkurencyjnego)bolidu, pieniędzy i (dobrych) kierowców. Do tej pory zastanawiam się jak HRT przeskoczyło Virgin :) 107% na niektórych torach będzie dla nich barierą nie do przejścia.
15. beltzaboob
@pjc - pół biedy, jakby byli najgorsi. Ktoś musi... Drażni mnie ich ich ogólna postawa. Są niepoważnym zespołem i nawet nie starają się stwarzać pozorów na zasadzie, że "ciemny lud to kupi". Dzięki takim , jak oni już zawsze z dużą dozą rezerwy będę traktował nowych prywaciarzy. I F111 raczej ich nie uratuje. Jedyna szansą było wzięcie F110 po Toyocie - to był podobno bardzo dobry pod względem aero projekt. Czy 40ludzi nawet pod przewodnictwem Geofa Willsa zrobi coś lepszego niż Dallara - śmiem wątpić. A co zrobiła Dallara, sami widzieliśmy.
Pozdrowionka!
16. Konik_mekr
Nie no zobaczymy po pierwszych treningach w Bahrainie, tak to nie ma co spekulować... Ale po tempie prac (przecież mogliby się skupić na projekcie na ten rok w zasadzie od początku zeszłego sezonu;) ), widać, ze zespół ma okropne problemy. Jesli zobaczymy ich na mecie sezonu 2011, to już będzie wielki wyczyn.
17. lechart
Mają czas .... Oby do 2012 ......... :))
18. Kojag
Może jednak zdecydują się na kierowcę, któremu trzeba zapłacić? Skoro zdecydowali się zbudować nowy bolid, a nie tylko przystosować stary bolid do nowych przepisów, to może nie jest z nimi tak źle...
19. figo7
Dla mnie to jest czysta improwizacja kolokwialnie mówiąc są po prostu w dupie i chyba nic nowego w tym sezonie nie wniosą nie mniej jednak życzę im aby przeskoczyli o jedno oczko w konstruktorach
20. Ravfaaaaa
Ten zespół to jedno wielkie pośmiewisko, kompromitują siebie ale i też całą F1.
"Nie zdecydowaliśmy jeszcze jednak o drugim kierowcy, ponieważ musimy być pewni, że to najlepszy wybór."
Tzn. najlepszy = ten który najwięcej da....
Z takim podejściem nie dotrwają do Brazylii ale w sumie to i lepiej.
14. Gosu
Virgin przeskoczyli tylko i wyłącznie dzięki Chandhokowi, który po za kierowcami Lotus Racing był najlepszym kierowcą z nowych ekip...
21. f1at
jak dobrze, że będzie zasada 107%..
22. pjc
Pamiętacie przecież Super Aguri.
Oni zaczynali podobnie jak HRT.
W 2006 użyli bolidu z 2002r. Tracili po 3-4 okrążenia w wyścigu do zwycięzcy.
Mieli mały budżet.
A Jednak w kolejnych sezonach coś osiągnęli.
I gdyby nie działania Hondy to może istnieliby dłużej i wspinali się wyżej.
Obecnym nowym ekipom tez potrzeba czasu na poprawę osiągów.
Jednym uda się zaistnieć innym nie.
Zdobycie punktów przez któryś z nowych zespołów w 2011r. stanie się faktem już wkrótce.
Jednocześnie nie zdziwię się jak jedna lub dwie ekipy odpadną z rywalizacji i zostaną zastąpione przez kogoś nowego w 2012.
23. pjc
Powrót reguły 107% wymusi na "nowych z 2010" cięższą pracę.
Również moim zdaniem jest to dobre posunięcie.
24. pjc
@beltzaboob zastanawia mnie jaka byłaby reakcja na coś takiego.
Wyobraźmy sobie taka sytuację.
10 marca 2011, podniosła atmosfera, Kolles, Karthikeyan i Mr "x", bolid przykryty płachtą, klimatyczna muzyczka, pięknie wymalowany symbol 111 na ścianie, obiektywy i kamery skierowane na zakryty bolid, odsłonięcie...
a oczom wszystkich zgromadzonych ukazuje się F110 z dopiskiem +1 a Kolles ogłasza: - Minęło 111 dni od ostatniego testu w Abu Dhabi na szczęście nasze cacko nam nie zardzewiało ,
(aż byłem zdziwiony,że tyle dni właśnie minie 10/3-czyli w przeddzień GP Bahrainu)
25. dawid199422222
24.xD!HRT jest totalnym zerem finansowym mają 0€ własnego budżetu a bolid budują na kredyt(o ile budują)
26. dawid199422222
słownie:zero euro.
27. pjc
@25&26 słabi są to fakt. Jednak funduszy na cały zeszły sezon im wystarczyło.
W przeszłości były już zespoły gorzej zarządzane od nich.
Co nie zmienia faktu,że jak na dzisiejszą F1 to swoimi poczynaniami wywołują raczej negatywne emocje wśród kibiców.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz