Po wcześniejszych informacjach o problemach z uzyskaniem homologacji przez tor w Chinach przedstawiciele tego obiektu poinformowali o planach renowacji nawierzchni.
Głównym powodem przeprowadzenia prac naprawczych jest występowanie ubytków w nawierzchni. FIA przeprowadzi inspekcję tego toru w marcu – wtedy to zostanie podjęta ostateczna decyzja o zorganizowaniu GP, bądź wykluczeniu toru w Chinach z tegorocznego kalendarza.Organizatorzy informują, że głównym problemem są ubytki w nawierzchni spowodowane ruchami nawierzchni, oraz odpływy kanalizacyjne dookoła toru - głównie w trzech zakrętach 1, 8 i 14.
„Nie powinno być z tym żadnych problemów” – powiedział Yang Yibin, menadżer promotora toru w Chinach.
„Komunikowaliśmy się z FIA, nasz plan został zaakceptowany, Grand Prix zostanie przygotowane na czas.”
Obiekt Shanghai International Circuit został wybudowany na terenach byłego bagna. Jest to przyczyną przemieszczania się gleby:
„Ubytki są tutaj normą, ponieważ tor został zbudowany na miękkiej glebie” – wyjaśnił Yibin.
25.01.2011 22:02
0
Naprawa ma kosztować około 240 mln dolarów ?
25.01.2011 22:03
0
tak tyle ma kosztowac ;D
25.01.2011 22:03
0
A tak propo po co oni ten tor na bagnach robili?Kase teraz przez to traca....
25.01.2011 22:11
0
jak znam życie, wkalkulowali w koszty, że przez 10 lat grunt będzie opadał, przemieszczał się itd. ale w jakiejś przyszłości się ustabilizuje, a grunt pod tor mieli pewnie za pół darmo - więc i tak będę na plusie ;D
25.01.2011 23:07
0
240 mln nie wystarczy na wybudowanie nowego toru w innym miejscu?
25.01.2011 23:51
0
W Chinach prawie wszędzie jest taka gleba... jak wierzowce budują, to też jest z tym problem. Niemniej brak GP Chin by mnie nie zmartwił.
26.01.2011 01:03
0
pamiętam ze na trybunach zamiast kibiców jest tylko duży napis CHINA ;/
26.01.2011 08:07
0
"menager promotora" ludzie to potrafią kombinować
26.01.2011 09:12
0
1. mariusz-f1 budowa toru tyle kosztowala
26.01.2011 12:07
0
Szczerze powiem, że to jeden z bardziej udanych obiektów Hermana. Szkoda trochę jakby wypadł z kalendarza.
26.01.2011 23:26
0
7. Tak dokładnie to MADE WITH CHINA, na zakręcie przed długą prostą. 10. Bahrajn jest bardziej udany. Dziwne jest to, że oba te tory mają miejsca do wyprzedzania, a i tak oglądamy nudne procesje przez 1,5h. Przy europejskich torach wypadają słabo.
27.01.2011 23:56
0
To dowodzi tylko że tych Chińczyków jest mnóstwo ;-)) Bo i u siebie tor wyremontują i u nas tzw. autostrady wybudują ;-))
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się