Przedstawiciele FIA wizytowali w Teksasie
Przedstawiciele mającego powrócić do kalendarza F1 GP USA, potwierdzili że Nick Craw, prezydent Senatu FIA, odwiedził Austin, aby przyjrzeć się planom i postępom prac budowanego specjalnie pod organizację wyścigu Formuły 1 toru w Teksasie.Formuła 1 ma powrócić do Ameryki Północnej w sezonie 2012, pięć lat po ostatnim wyścigu F1 na legendarnym torze w Indianapolis.
„To będzie wspaniały obiekt” mówił Craw po wizycie w Austin. „Ten tor ma kilka najbardziej interesujących, ekscytujących i różnych cech zaczerpniętych z innych świetnych torów na całym świecie. Zebrał się tutaj bardzo mocny zespół. Sądzę, że to bardzo dobry plan i bardzo solidny model biznesowy. Poprzeczka została postawiano bardzo wysoko.”
Według załączonego planu, budowany przez Hermanna Tilke tor ma posiadać długość około 5472 metrów i składać się z 20 zakrętów. Pętla będzie pokonywana przez kierowców w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara.
komentarze
1. kam39
jeśli tak będzie wyglądał w ostateczności to mi się nawet podoba
2. koal007
Amerykanie inwestują. Pewno więc takie zespoły jak Lotus i HRT zostaną w F1. Trzeba się pokazywać przed własną publiką. A torek niezły. Zwłaszcza ta prosta pod górkę. Ciekawe rozwiązanie.
3. kam39
ale tak przyglądając się dokładnie to tor będzie zróżnicowany pod względem poziomów porównując pierwszy zakręt i odcinek pomiędzy przedostatnim i ostatnim zakrętem
4. Gosu
Tor był już przez nas komentowany i ogólnie panuje zadowolenie z jego projektu. Ten tor kopia fragmentów z klasyków, dlatego powinno być bardzo interesująco.
5. cyk
Strasznie mi się podoba ten tor. Wreszcie coś nowego będzie interesujące a różnice w poziomie wysokosci powinny pomóc. Będzie ciekawie
6. lechu55
Tor wygląda ciekawie i mysle, ze rzoegranie GP F1 na tym obiekcie to bardzo dobry pomysł.
7. lechu55
*rozegranie
8. blent86
będzie gdzie wyprzedzać
9. Sasilton
start pod górkę?
10. konradosf1
tilke lubi tory w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Start pod górke to świetne rozwíązanie. Tylko żeby zdążyli...
11. Uuk
Czekam na drobne poprawki by H.Tilke
12. jurcek
Jaki start pod górke? ludzie... Ta prosta się KOŃCZY wzniesieniem tylko...
13. mariusz199734
taki poprawny zadnej barsziej wymagającej rzeczy dla kierowców
14. sebek119
ja nie wiem gdzie wy widzicie niby miejsca do wyprzedzania
15. Konik_mekr
Projekt wygląda dość ciekawie, szkoda tylko, że zakręty są 'inspirowane' już istniejącymi, a nie czymś zupełnie nowym. dlaczego nikt (czyt. Tilke) nie zrobi np. zakrętu o 360 stopni, schodzącego stromo w dół? To by była frajda dla kierowców i widzów;)
16. xorus
Wolałbym aby ruch był zgodnie ze wskazówkami zegara...
17. rafekf1
Według mnie najlepsze miejsce do wyprzedzania to zakręt nr. 12, ten kończący prostą opadającą lekko w dół. Może jeszcze zakręt 19 będzie się nadawał o ile poprzesadzający go łuk składający się zakrętów 17 i 18 będzie szybkim łukiem. Jeśli chodzi o pierwszy zakręt na końcu prostej start-meta, to trudno mi powiedzieć czy kierowcy będą wstanie tam atakować biorąc pod uwagę kąt nachylenia toru w miejscu dochamowania. Tak mi się przynajmniej wydaje.
18. Ray
Sprawdzianem dla tego toru bedzie czy bedą na nim organizowane inne ważne wyścigi np Indy Racing czy tez American Le Mans... (zostańmy przy seriach amerykańskich :)
19. Jacu
Konfiguracja wygląda ciekawie a sam H. Tilke zapowiada odejście od swojej dotychczasowej szmiry. Ponoć często go hamowano z wyobraźnią - wymogami narzucanymi odgórnie, a jego ideałem jest słynne Nordschleife - szkoda że nigdzie do tej pory tego nie było widać :P. Jednak tu zapowiada więcej ducha klasyki, w co po części jestem wstanie uwierzyć po dość udanym obiekcie w Korei. Prawda jest jednak taka, że jako takie zdanie o obiekcie będzie można sobie wyrobić dopiero po pierwszej przejażdżce - chociażby na jakimś dobrym modzie w RFactorze ;))), a nie na podstawie tego uproszczonego schematu.
20. lukasz1
Każdy tor powinien być oryginalny inny. Poza tym chciałbym żeby chociaż jeden tor był skonstruowany tak żeby w ustawieniach nie było żadnych kompromisów, żeby f1 mogła pokazać 100% w każdym sektorze, a nie po 80% z uwagi na kompromisy. Jak narazie najciekawszym z torów które mają byc wybudowane jest tor w Indiach. Różnica wysokości i fajne zakręty. To jest to.
21. krzysiek000
4. Gosu
Raczej mi bardziej ten tor przypomina Abu Dhabi niż "stare klasyki" ;)
22. rKubica-fan
ten tor wygląda jak odwrócony A1 Ring
23. Gosu
21. krzysiek000 to stary zmień dilera i okulistę ^_^
24. tasm.dis
czy już niema innych ludzi projektujących tory ? QWA nie mam nic przeciwko Tilke ale wszystko buduje tylko on.
25. mckarmi2
Ja tu widzę połączenie Spa, Interlagos i Monaco...nawet moze byc ciekawie :) zazwyczaj do pomysłów Pana Tilke odnosiłem sie sceptycznie, ale ten mi sie nawet podoba :) pozdrawiam.
26. konradosf1
troche nakręcił pan Tilke. Mi to przypomina po części imole a1 i monaco taka dziwna mieszanka
27. Leito100
od t10 do t12 przypomina mi imole :D
28. konradosf1
@24 nadworny projektant Berniego. W sumie czemu nie miałby dalej projektować. Tak swoją drogą czy to nie jest tak że wygrywają projekty na podstawie konkursu
29. konradosf1
@27 otóż to
30. fullbzikaaa
Tor nie wygląda na lepszy czy gorszy od obecnych. Jest taki sam jak większość torów. 3/4 toru szybkie sekwencje (proste i łagodne zakrzywienia). 1/4 wolne sekwencje (ostre zakręty) i gwałtowne hamowanie. Wyprzedzeń między najlepszymi raczej mało będzie. Większość szybkich odcinków przebiega na zjeździe ze wzniesienia. Dlatego kolejne 2 sezony z bolidami F1, będą jeździły również bryczki. One nawet na zjeździe są powolne i łatwe do wyprzedzania. Widowisko musi być. A to, że syrenkę wyprzedza mercedes, to już mało istotne jest. Grunt, że wiara się cieszy i pasjonuje. A kasa leci i leci. To jest wyższa kultura, żeby za chałturę oferowaną w większości, kasę bić i to jaką? Ten tor zupełnie to potwierdza. Ameryka uratuje F1? Wątpię szczerze. No chyba, że Ameryce przez czas jakiś będzie to po drodze.
31. Ray
to szukanie podobieństw do innych torów przypomina mi patrzenie w chmury i szukanie psów, kotów czy smoków :) Mi np ten tor wygląda jak krzyżówka Road Atlanta z Singapore Street Circuit :) co do projektów Tilke to jego tory w większości nikomu nie słuzą poza f1 i seriom towarzyszącym np. GP2 które odbywają się w ten sam weekend, to cos mówi chyba...
32. Marti
Wierzyć się nie chce, że projektantem tego arcyciekawego toru jest Tilke :)
33. skidmarks
Musza byc nowe tory i nowe państwa. Bo i inaczej idaca i tak w jakimś nie do konca zrozumiałym kierunku Formula 1 stanie się nudna.
34. fezuj
Napatrzyliście się już na ten piękny projekt?
bo ja tak i jak wszystkim mi też się podoba,
ale szkoda że projekt jest piękny i tylko projektem pozostanie.
Ja w GP USA nie wierzę.
35. MateuszF1
Jak dla mnie tor przypomina mi Hocenhaim, nie podoba mi się z tego powodu;p
36. krzysiek000
23. Gosu
Ty też powinieneś coś zmienić, skoro uważasz mnie za ślepego ćpuna...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz