WIADOMOŚCI

Massa wyjaśnia błąd na starcie GP Belgii
Massa wyjaśnia błąd na starcie GP Belgii
Felipe Massa zabrał dziś głos w sprawie swojego niewłaściwego ustawienia na starcie do wyścigu o GP Belgii. Brazylijczyk przyznał, że jego pozycja za sterami F10 nie daje wystarczająco dobrej widoczności aby właściwie ustawić się na stanowisku startowym.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
„Być może jestem najniższym kierowcą w stawce. W samochodzie siedzę bardzo nisko, może gdybym był nieco wyższy, miałbym lepszą widoczność” - wyjaśniał Massa, który uniknął konsekwencji za swoje wykroczenie.

„Zdecydowanie nie mogłem zbyt dobrze dostrzec linii, więc wyjechałem nico poza pole startowe, to wszystko”.

FIA nadal bada przyczyny niezgłoszenia niewłaściwego ustawienia Ferrari Brazylijczyka zarówno przez czujniki, jak i porządkowych.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

54 KOMENTARZY
avatar
Daniels

09.09.2010 19:15

0

dobre :) ogladam formule juz dosc dlugo ale nie widzialem zeby wczesniej mial taki problem :) moze zaczal sie garbic ze starosci :)


avatar
sssebooo

09.09.2010 19:22

0

sranie w banie.... przecież specjalnie fotel mu dopasowują i ustawiają pozycję... co prawda kierowca siedzi jak najniżej żeby środek ciężkości był nisko ale bez przesady, nie usadzą go tak żeby drogi nie widział... między nim a wyższymi kierowcami wg mnie są dość małe różnice w wysokości na której znajduje się wzrok więc nie sądzę żeby wzrost był tak istotny...


avatar
krzysiek000

09.09.2010 19:24

0

Bo Ferrari jest zbyt święte...


avatar
Gabrych

09.09.2010 19:28

0

Przez kilka sezonów jakoś mu jego wzrost nie przeszkadzał co on debiutantem że nie kiedy sie zatrzymać na starcie ?


avatar
helkka

09.09.2010 19:33

0

hehe, no nieźle.. to poduszke trzeba pod tyłek;)


avatar
cummulus

09.09.2010 19:42

0

@5 - dobre :)


avatar
michalv8

09.09.2010 19:47

0

Każdemu zdarza się zagapić...


avatar
Polak477

09.09.2010 19:52

0

2. U jeśli chodzi o różnicę we wzroście to Kubica był wyższy stojąc na 3 miejscu podium od Massy stojącego na pierwszym, a od Kubicy jest jeszcze co najmniej jeden wyższy kierowca, więc różnicę są bardzo duże. 4. Ale przez kilka sezonów miał może inny bolid i siedział wyżej, a teraz nie widział dokładnie to stawał na wyczucie.


avatar
strong1

09.09.2010 19:57

0

Ale, żeby w tak młodym wieku już się zmniejszyć? Ciekawe...


avatar
głodny

09.09.2010 19:57

0

Nie sztuka coś spaprać. Sztuką jest się z tego wytłumaczyć. Trochę naciągana ta teoria z zwrostem bo skoro lini startowej biedaku niewidzisz to chyba ci po tej sprężynie jakieś nawroty się udzielają . Jak on na pit stopie się zatrzymuje żeby mechaników nie rozjechać na czuja czy co .A jak do wyprzedzanie się zabrać gdy nic do okoła niewidać. Bo ja myśle ,że zrobiłeś to celowo co by cię Vetel pociągnoł i wyprzedziłbyś Guzika i Robsona ,ot i tyle.


avatar
sydemon

09.09.2010 20:02

0

8. Polak477, Sebie chodziło o to, że jak kierowcy są w bolidach to im głowy wszystkim tak samo "wystają".


avatar
konradosf1

09.09.2010 20:09

0

Ale dziwne jest to dlacego Massa wcześniej nie miał takowych problemów


avatar
rzadki

09.09.2010 20:16

0

a gdzie porządkowi? gdzie team? a przede wszystkim Charlie Whiting? innych wie jak karać! super starter i dyrektor wyścigu miał chwilę słabości?!


avatar
Jimek

09.09.2010 20:17

0

Jedna wielka ściema i tyle jak nie widzi linii to niech sobie kilka książek pod tyłek wsadzi to zobaczy.


avatar
petrov

09.09.2010 20:19

0

"...więc wyjechałem nico poza pole startowe, to wszystko”. nieco? dobre sobie, chyba chciał powiedzieć "....wyjechałem metr poza pole startowe, wiedziałem że mi się upiecze bo jestem w ferrari, to wszystko"


avatar
gedzior

09.09.2010 20:25

0

W pitstopie wszystkie linie widzi, tarki bierze co do milimetra, jak ktoś go trąci to wie kto co komu czemu... I tej jednej linii nie widział...


avatar
91mat19

09.09.2010 20:30

0

jasna za niski i jak oglądam F1 pierwszy raz chybił.. no bez jaj bolid mu urósł czy on się jeszcze skurczył!


avatar
Kojag

09.09.2010 20:33

0

Ferrari znów zaczyna przeginać...


avatar
Mike 38

09.09.2010 20:33

0

Do głodny masz rację na pit stopie linie widzi a na starcie nie widzi bardzo zastanawiające to jest ale punkt widzenia zależy od miejsca siedzenia lecz nie w tym przypadku zawsze w jednakowej pozycji siedzi


avatar
Mike 38

09.09.2010 20:35

0

Ferrari zawsze przygina chyba ma jakie przywileje w F1


avatar
luka55

09.09.2010 20:36

0

Dla mnie paranoja jest ze nie dostrzegli w pore tego Ci ktorzy powinni to zauwazyc. W f1 byli sa i beda niscy kierowcy , trudno , Moze faktycznie zle sie ustawil ( choc jesli chodzi o Ferrari to zawsze trzeba sie zastanawiac nad ,,drugim dnem'') to jednak nie zmienia faktu ze jest to w pewnym stopniu wypaczanie wynikow bo co jak co to w tym sporcie kazdy centymetr jest wazny i takie sa fakty i nie mozna dac na taki proceder przyzwolenia . No ale jak juz pisalem wielokrotnie sedziowie przepraszam ta nazwa jest niegodna tych panow DEBILE widza to co zechca i wszystko ! Rownie dobrze mozna bylo przepuscic Alonso to ze mial falstart w tym sezonie bo na dobra sprawe sytuacje wiele sie nie roznia.


avatar
maniek_88

09.09.2010 20:38

0

Niech sobie nad głową ustawi takie spore lusterko na przód... albo niech mu w ferrarce ten taki system ostrzegania przed zmianą pasa ruchu założą, tylko że z przodu... no i oczywiscie na wszelki wypadek wsteczny...


avatar
Nuhtylupik

09.09.2010 20:50

0

Nieważne jego tłumaczenie i wymówki. Ważne że kolejne zajście za które powinna być kara uszło płazem Ferrari. Troche odniechciewa się oglądać takie wyśigi :/


avatar
mateos4

09.09.2010 20:59

0

Maniek w F1, dla Twojej informacji, jest obowiązkowy bieg wsteczny. Kurde przestańcie już tak gadać, że kolejna afera. Zawiodła elektronika, złośliwość rzeczy martwych. Cóż stało się. Sędziowie to TYLKO ludzie i też nie są wstanie wszystkiego zauważyć. To był błąd FM prawda, ale to też jest człowiek, może sobie żle obliczył drogę hamowania? Nie wiadomo. Jego tłumaczenie jest dziwne, ale jest prawdopodobieństwo, że było tak jak mówi


avatar
wolak

09.09.2010 21:29

0

Jaka pogoda na Moncy się zapowiada na 10.09 - 2010 11.09-2010 12.09-2010


avatar
misiek226

09.09.2010 21:32

0

aj narzekacie i tyle, trudno, co sie stalo to sie nieodstanie


avatar
Polak477

09.09.2010 21:33

0

A kto z Was jeździł autem? Bo mi się wydaję, że jednak linia przez cały pas jest lepiej widoczna (szczególnie, że do tego są jeszcze 2, a wyczucie ćwiczą również na treningach) niż mała, krótka linia wchodząca prawie między koła. Nie wiem skąd taka krytyka się zaczyna szerzyć. No pomyślcie, jeśli ZESPOŁY tego nie zauważyły, czyli Ci, którym na tym najbardziej zależy, a jeśli patrzyli na start swoich kierowców to musieliby to widzieć. To co dopiero sędziowie? Ale nie. Ferrari na pewno ma fory, bo Todt jest w FIA, a syn syna sprzątaczki ma córkę, która sprząta u Berniego. Mam do Was pytanie. Jeśli jesteście tacy nieomylni i wszystko widzieliście to dlaczego nie zauważyliście tego na starcie, przecież bolidy były pokazane od przodu, czyli z tego miejsca, gdzie mieli widok też sędziowie, bo kamer na trybunach nie ma (bo byłoby to niekorzystne rozwiązanie dla widzów przed TV jak i na trybunach). Zgadzam się z mateos4 może źle obliczył drogę hamowania i myślał, że będzie miał przyczepność, a jej nie miał i droga hamowania się zwiększyła? Jeśli te linie są dosyć mało widoczne z kamery nad kierowcą (z powtórek to widać) to tym bardziej będzie trudniej zauważyć je kierowcy. 11. A dobrze nie zrozumiałem tego dokładnie :). Myślałem, że tyczy się to już innej kwestii, a nie dalej siedzeń :). Mimo wszystko i tak różnice muszą być, bo nie da się przy takich różnicach zmienić tak, żeby wszyscy byli na jednej wysokości, chociaż wtedy te różnicę są mniejsze.


avatar
rafekf1

09.09.2010 21:58

0

Po prostu "przestrzelił", nie trafił idealnie w pole startowe i to wszystko ! ! Nie wydaje mi się, że było to celowe zagranie. Korzyść niewielka, ryzyko zbyt duże. Bląd sędziów ewidentny ale bez poważniejszych konsekwencji. Jak dla mnie , to nie ma nad czym się rozwodzić.


avatar
Sasilton

09.09.2010 22:03

0

massa zacznij pic mleko webbera [nie wtajemniczenie zapraszam na youtube i wpiszczcie webber milk


avatar
mariusz-f1

09.09.2010 22:18

0

25.wolak - Cały weekend, ma być bezdeszczowy.


avatar
slawex1983

09.09.2010 22:40

0

e tam. Głupio sie tłumaczy. Po prostu była chwila dekoncentracji i dał plame. Minął linie.


avatar
pjc

09.09.2010 23:22

0

Każdy może przestrzelić pole startowe. Zawsze jest ten pierwszy raz:) Było, minęło.


avatar
Marti

09.09.2010 23:57

0

32. pjc - pewnie, że można nie od razu wcelować we właściwe miejsce, ale żeby przestrzelić właściwe pole po tylu latach treningu??? ;))


avatar
masosz

09.09.2010 23:59

0

Przy pit stopie to chyba kierowca nie patrzy na linie, lecz celuje między dwa rzędy mechaników i zatrzymuje się przednimi kołami przy tych, co się nie boją i ręce wystawiają :P


avatar
jaacca

10.09.2010 00:59

0

Cieki kurdupel nawet na starcie nie potrafi sie ustawic jak na zawodowca przystalo


avatar
URAN

10.09.2010 07:19

0

Eeee, tam! Czepiacie się kilkunastu centymetrów! A jak Hamiltona dźwig wyciągnął ze żwirku, to nikomu nie przeszkadzało?! Ludzie, zrozumcie - za duża kasa wchodzi w grę, aby się drobiazgami przejmować! A co, to pierwszy raz są równi i równiejsi wobec prawa i przepisów? Nie tylko w F1, nawiasem mówiąc.


avatar
maniek_88

10.09.2010 07:49

0

@ 24. mateos4 Szczerze przyznam się, nie wiedziałem o wstecznym w F1. Nigdy nie widziałem jak używali. Jeśli tak, no to ok. Przyznaje się do błędu :)


avatar
lechart

10.09.2010 07:58

0

Nie wydaje mi się, aby Massa ustawił się tak celowo. Przestrzelił ...., czujniki nie zadziałały, sędziowie nie dostrzegli .... Nawet gdyby i wiedział to trudno to udowodnić. Powinni mu zainstalować peryskop .... :)))


avatar
cameleonF1

10.09.2010 08:36

0

podajcie mi link gdzie bede mógł obejrzec treningi. Prosze:)


avatar
yaneq

10.09.2010 09:25

0

będzie ot. ale popieram przedmówcę w sprawie linków. soccrlive odpada ponieważ mam zablokowane porty na linki tam zamieszczone. generalnie chodzi mi transmisja z russia 2 więc jak ktoś będzie tam oglądał transmisję błagam wręcz o zamieszczenie tutaj linku.


avatar
fabian

10.09.2010 10:20

0

Ale obsabaczyliście Massę :D Ciekaw jestem jakie byłyby opininie gdyby tak stanął Kubica? Pewnie, że Robert to stary, cwany wyjadacz i świetnie, że zrobił w jajeczko wszystkich...


avatar
przemoczacha

10.09.2010 10:21

0

podajcie lepiej linka do bezpośredniego streamu bez portów...


avatar
cameleonF1

10.09.2010 10:23

0

http://ww w.fred-tv.aaf.pl/vie wpage.php?page_id=53 masz kolego 40 :-)znalazłem


avatar
arek2k

10.09.2010 10:27

0

http://ww w.sportzkrieg.co m/live.php?id=S000000011&link=1 - słaba jakość ale działa


avatar
przemoczacha

10.09.2010 10:28

0

niestety nie działa jak ktoś ma blokowane porty :(


avatar
arek2k

10.09.2010 10:28

0

a tak pozatym to tu macie kilka linków - mi zaden nie działa, ale jak ktos nie ma poblokowanych portów to któryś powinien działać . http://www.sp ort-typ.info/viewpage.php?page_id=95


avatar
przemoczacha

10.09.2010 10:29

0

44. arek2k tutaj działa - dzięki ;)


avatar
arek2k

10.09.2010 10:30

0

@45 - hehe, zalezy które, trzeba szukać, nie wszystkie nadaja na tym samym, ja zawsze jakiś znajde, dzisiaj akurat dziala mi z @44 - niestety słaba jakośc i bez dzwieku


avatar
kacper240

10.09.2010 10:30

0

jeżeli przestrzelił i czujniki nie zadziałały to tak samo mógł zrobić faul start i nikt by tego nie zauważył bo czujniki nie działały, a może właśnie o to chodziło ;)


avatar
arek2k

10.09.2010 10:31

0

@47 - masz dzwięk??


avatar
przemoczacha

10.09.2010 10:31

0

niestety..


avatar
Ravfaaaaa

10.09.2010 10:41

0

http:// neptyktv. unl. pl


avatar
sever

10.09.2010 16:44

0

Po prostu zrobił to samo co Robert na pit stopie w Spa.


avatar
strusiek328

10.09.2010 18:11

0

dal mięsa i jak zwykle uszlo


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu