Może się okazać, że tor Jerez de la Frontera przestanie być miejscem organizowania testów Formuły 1 w niedalekiej przyszłości.
Do tej pory położony w Hiszpanii tor był jednym z najczęściej używanych obiektów wśród zespołów F1, jednakże FIA wprowadziła znaczne ograniczenia w testach od sezonu 2009 i właściciele Circuito de Jerez zastanawiają się nad sensem przygotowywania toru dla samochodów Grand Prix.Jerez miało 22 dni testów w sezonie 2008, a na sezon 2009 ma zarezerwowane zaledwie osiem dni. Przy koszcie 7 tysięcy euro za dzień od zespołu, różnica dochodu jest bardzo duża.
"Jerez jest preferowanym torem przez zespoły Formuły 1, a wiele wysiłków idzie z naszej strony. W tej chwili jest naprawdę ciężko. Do tej pory mamy potwierdzone zaledwie osiem dni testów na przyszły rok" - powiedział dyrektor obiektu Juan Alvarez.
"Mamy zgodę z Formułą 1 do 2011, ale potem zobaczymy. Jest za wcześnie, by podejmować decyzję, ale sprawy nie wyglądają bardzo dobrze."
"Uważam, że jeśli sytuacja się nie zmieni, będziemy musieli to przemyśleć. Nie wiem, czy będziemy zainteresowani kontynuacją testów, gdyż zbyt dużo kosztują. Jeśli będziemy mieli 20 dni, będzie to przynosiło zyski, ale z siedmioma czy ośmioma...?"
18.12.2008 16:28
0
Przecież jest cięcie kosztów więc czemu by nie ograniczyć zysków?
18.12.2008 17:42
0
akurat na tym najbardziej stracili właściciele toru w Jerez
18.12.2008 18:53
0
Jeśli będzie to dla nich niekorzystne, to nie będę im się dziwił, jeśli przestaną organizować testy.
18.12.2008 19:13
0
Kolejna dobra wiadomość z Nowego, Lepszego Świata bez dymu i spalin. Łączę się w bólu...
18.12.2008 19:14
0
A nie można by zrobić tak, że ilość kilometrów testowych bylaby najwieksza dla najsłabszych teamów a najmniejsza dla najlepszych?
18.12.2008 21:22
0
to by było idealne rozwiązanie ale musiałoby być zaakceptowane przez FOTA. McLaren i Ferrari na pewno na to nie pójdą.
18.12.2008 21:40
0
lol voight przeciez to byloby niesprawiedliwie... najlepsze teamy ciezka praca doszly do tego poziomu i niby czemu maja miec teraz pod gorke w stosunku do slabszych teamow...?
18.12.2008 21:45
0
Zgadzam się z tobą Ra-v. Czołowe teamy pracowały na to nie tylko jeden rok, ale całe lata, więc teraz nie można zrobić taryfy ulgowej dla teamów pokroju Force India.
18.12.2008 23:17
0
zarośnie krzakami....
19.12.2008 01:41
0
Ten kryzys powoli zaczyna dotyczyc naprawde wszystkich. Ciekawe czy redukcja kosztow pomniejszy zyski pana Ecclestone. Smiem w to watpic...
19.12.2008 09:51
0
Naprawdę, przez kryzys mogę dziś kupić benzynkę za 3.50. Zgroza! Ratujmy szejków! Ratujmy Orlen! Ratujmy przede wszystkim banki, bo zbankrutują i nie będą mnie mogli rżnąć na kasę! Śmierć motorsportom, wiwat Globalne Ocieplenie xD
19.12.2008 17:59
0
Voight, nie ma sensu zwiększać limitu kilometrów dla najsłabszych. Najsłabsi i tak go nie wykorzystają. ForceIndia w tym roku zrobiło chyba tylko koło połowy limitu.
20.12.2008 08:49
0
Walerus: jerez nie zarośnie krzakamim, najwidoczniej miejsca nie znasz i upodobań hiszpańskich kibiców, jak może zarosnąć obiekt na który przychodzi po 130 000 kibiców na GP Hiszpanii MotoGP, poza tym są jeszcze lokalne mistrzostwa na które też tłumy przychodzą. Zastanów się zanim coś napiszesz
21.12.2008 22:31
0
no dobra - zadepczą te krazki a one potem i tak znowu urosną... ;-)
21.12.2008 22:32
0
krzaki oczywiście ... krzaki miało być!!!
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się