WIADOMOŚCI

Webber: KERS faworyzuje lżejszych kierowców
Webber: KERS faworyzuje lżejszych kierowców
Mark Webber obawia się, że jedną z konsekwencji wprowadzenia KERS w przyszłym roku do Formuły 1 będzie fakt, że lżejsi kierowcy zyskają dodatkową przewagę.
baner_rbr_v3.jpg
System odzyskiwania energii kinetycznej (KERS) waży pomiędzy 25 a 60 kilogramami, przez co ciężsi kierowcy będą dysponowali mniejszym balansem, którego ułożenie wpływa na rozkład masy, a w konsekwencji - na prowadzenie samochodu.

"To zdecydowanie nie będzie korzystne. Nie jestem szczególnie gruby, jednak niestety wygląda na to, że ciężsi kierowcy będą mieli potencjalnie większe problemy. To będzie zależeć od różnych rzeczy, jak wybór opon, jednak jeśli jesteś lżejszy, możesz mieć większy wybór."

"Goście z wagą ponad 70 kilogramów mogą mieć większe problemy od tych, którzy ważą nieco ponad 60. To nie powinno być używane jednak jako wytłumaczenie. Rozkład masy może okazać się absolutnie perfekcyjny już od chwili, gdy samochód zostanie zaprojektowany. Pozostanie jednak mniej pola manewru dla cięższych zawodników."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

20 KOMENTARZY
avatar
premier321

10.11.2008 09:14

0

Heitfeld jest niski to może i lżejszy więc może poszaleje w przyszłym sezonie.Ale szczerze w to wątpie.


avatar
BigM

10.11.2008 09:15

0

Pozostaje więc zrobić jak najlżejszy system. Taki, który zbliży się bardziej do granicy 25 kg, jak do 60 kg. Albo cięższy ale znacznie lepiej doładowujący, którego moc zrównoważy dodatkowy ciężar. To kolejny element wyścigu technologicznego. Podobnie, jak rozmieszczenie samego urządzenia w samochodzie, pod kątem balansu masy. Dużo zależy też od przepisów, jeżeli zaliczą wagę kers do minimalnej masy auta, da to możliwość "odciążenia" go gdzie indziej.


avatar
jangt55

10.11.2008 09:49

0

FIA wprowadzi obowiązkową wagę kierowcy 70kg .


avatar
niza

10.11.2008 10:27

0

a mi się wydaje, że Webber trochę przesadza, zespół po prostu będzie miał więcej zabawy, ale nie takie rozwiązują problemy, więc poradzą sobie także z rozłożeniem masy


avatar
Maciek55

10.11.2008 10:56

0

Hmmm... ciekawe jak by bolid sie spisywał gdyby ten KERS nawalił w wyścigu...


avatar
conrad30

10.11.2008 11:17

0

nie wiem o co temu panu chodzi...Bez KERS lżejsi kierowcy są również faworyzowani,bo również dysponuje sie dodatkowym balastem.Co ma do tego KERS???


avatar
pz0

10.11.2008 11:19

0

BigM, na to też są ograniczenia. Zespoły oczywiście dążą do zbudowania jak najlżejszego systemu. To jeden z elementów całego wyścigu. Ja myślę, że największą przewagę będzie miał nie ton kto zbuduje lepszy KERS, a ten kto lepiej wykorzysta slicki.


avatar
przesio

10.11.2008 11:33

0

nie zapomnijcie ze odejda lotki i inne elementy areodynamiki ktore cos waza wiec moze za nie chociarz czesciowo uda sie zespolom zastapic wage areodynamiki waga kers. BMW mialo sporo tych elementow i elemencikow wiec moze im sporo odejsc na wadze by zwolnic miejsce na kers :)


avatar
castaniety

10.11.2008 11:44

0

wsadźcie Adama Małysza albo jeszcze lepiej, mnie ja ważę 63 :)


avatar
pz0

10.11.2008 11:55

0

To mogą napompować opony helem.


avatar
sivshy

10.11.2008 13:33

0

ktoś na tym forum kiedyś podał dobry pomysł, aby zamiast jednego akumulatora trzymającego energię z kers, zrobić kilka(naście) mniejszych, połączonych szeregowo, które będzie rozkładać po bolidzie jako balast w celu jego wyważenia. To byłoby idealne rozwiązanie moim zdaniem.


avatar
morek150

10.11.2008 13:48

0

powinni takto zwięszyć minimalną wage


avatar
Dagmara_W

10.11.2008 14:06

0

czyżby znowu zacznie sie ochudzanie Roberta Kubicy...


avatar
michalv8

10.11.2008 17:11

0

Nie no nie przesadzajmy z tym. Przecież projektanci bolidó na pewno od początku o tym wiedzieli i wszystko zaprojektowali tak żeby ze sobą współgrało. Wkońcu w zespołach F1 pracują najlepsi specjalisci więc napewno rozwiązali/rozwiązują już ten problem. A Kubek już chyba nie ma z czego chudnąć :P


avatar
darecky3

10.11.2008 20:29

0

Webber nie pekaj, jestes najdluzszy ze wszyskich. Wyciagnij sie dobrze w samochodzie i balans sie rozlozy idealnie..buhahaha...co za placzek


avatar
darecky3

10.11.2008 20:33

0

Panie Webber, teraz na powaznie. Takie Minardi juz ci przerabialo samochod w 2002, nieprawdaz? Nie bardzo mieli kasy na rozwoj samochodu ale przeklepali to i owo wiec nie placz mazgaju..


avatar
Budyn_F1

10.11.2008 21:55

0

Oby Kubica schudl w zime!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


avatar
tomek83f

10.11.2008 23:31

0

nie do konca chodzi o mase ale o upakowanie tego w bolidzie bo nawet jesli bedzie czesc uzadzenia wazyla 25 kilo to najwiekszy problem bedzie w tym ze nie bedzie mozna rozlozyc tego na cala plyte podlogowa tylko bedzie musialo byc w jakims konkretnym jednym miejscu co zdecydowanie wplynie na srodek ciezkosci,balans bolidu itp a co za tym idzie wplynie to na zachowanie sie bolidu w zakretach


avatar
tomek83f

10.11.2008 23:34

0

co do calego urzadzenia kryjacego sie pod nazwa KERS to ja raczej najbardziej obawialbym sie awaryjnosci


avatar
dziarmol@biss

11.11.2008 09:44

0

Weber ma rację co do równych szans jeśli chodzi o wagę i w przypadku cięższych kierowców bilans może wyjść na zero . Porównując Webera z Vettelem to w o wiele lepszej sytuacji jest ten drugi podobnie w BMWrak na KERS zyska na pewno Heidfeld (kurdupel). Przyszły sezon chyba nie będzie przełomowym dla Kubicy co mnie martwi /:-(


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu