Jun Matsuzaki – szef inżynierów Bridgestone wypowiedział się na temat opon po Grand Prix Włoch
„Gratulacje dla Sebastiana Vettela i Toro Rosso za pierwszą wygraną w wyścigu. Strategia była w tych warunkach idealna, Sebastian jechał bardzo dojrzale, stał się najmłodszym zwycięzcą w Formule 1.”„Dziś trudnością było podjecie dobrej decyzji o najlepszym momencie do zmiany opon z deszczowych na przejściowe, niski pakiet aerodynamiczny przygotowany na ten wyścig nie pomagał w jeździe w deszczu. Osiągi dwóch rodzajów opon były dobre, widzieliśmy dobre strategie dwóch kierowców BMW i Fernando Alonso, ukończyli wyścig na punktowanych pozycjach. Dwóch kierowców próbowało opon przeznaczonych na suchą nawierzchnię, ale było za wczesanie, aby przyniosło to jakieś korzyści – było za mokro.”
14.09.2008 19:03
0
Szkoda że nie ma dwoch dostawcow opon np Bridgestone i Micheline byloby ciekawiej
14.09.2008 19:06
0
tak, szkoda ze miszlę wycofało sie z dostarczania opon dla F1 :/
14.09.2008 21:07
0
Kazdy Żyd swoj towar chwali....
15.09.2008 10:08
0
A ja uważam, że dobrze się dzieje, że jest tylko 1 dostawca ogumienia. Dlaczego? A no, dlatego, że to pobudza inwencję zespołów w dobór strategii, a ponadto bardziej unifikuję serial F1.
15.09.2008 11:20
0
mpkaras - ale czy w F1 chodzi o unifikację?. Zawsze F1 szczyciła się że jest poligonem doświadczalnym, motorem rozwoju. chcesz unifikacji to oglądaj np. Renault 3,5 - tam jest unifikacja. Wszyscy śmigają w bolidach Dallara.
15.09.2008 12:26
0
dobra guma nie jest zła....
15.09.2008 15:18
0
A ciekawe dlaczego wycofali Micheliny? Bo Renault na nich było nie do pokonania?
15.09.2008 20:29
0
mpkaras (Host: *.zep.com.pl) i dobrze mówisz - nie cuda z gumy róznych firm (prezerwatywy chocby), a "przyrządy' które je uzywają są ważne. Teraz liczy się bolid i kierowca + pitstopy ....reszta to marudzenie
16.09.2008 15:30
0
Do redakcji portalu. Dlaczego nie zamieszczacie strategii doboru opon? Dawniej zamieszcaliscie takie informacje nawet jeśli wyścig był w całości suchy. Dlatego dziwi mnie dlaczego teraz gdy dobór opon i rozkład pit stopów zdecydował o losach wyścigu takich rzeczy nie piszecie. Bardzo mnie to interesuje zwłaszcz że 2 hazardzistów w końcówce założyło suche opony. Jestem ciekaw kto tak zaryzykował?
16.09.2008 21:13
0
GP Włoch – strategie doboru opon Scuderia Toro Rosso Sebastian Vettel : deszczowe – deszczowe – przejściowe Sebastien Bourdais: deszczowe – deszczowe – przejściowe Vodafone McLaren Mercedes Heikki Kovalainen: deszczowe – deszczowe – przejściowe Lewis Hamilton: deszczowe – deszczowe – przejściowe BMW Sauber F1 Team Robert Kubica: deszczowe – przejściowe Nick Heidfeld : deszczowe – przejściowe ING Renault F1 Team Fernando Alonso: deszczowe – przejściowe Nelson Piruet Jr: deszczowe – przejściowe Scuderia Ferrari Marlboro Felipe Massa : deszczowe – deszczowe – przejściowe Kimi Raikkonen: deszczowe – deszczowe – przejściowe Red Bull Racing Mark Webber: deszczowe – deszczowe – przejściowe David Coulthard: deszczowe – deszczowe – przejściowe Panasonic Toyota Racing Timo Glock: deszczowe – deszczowe – przejściowe Jarno Trulli: deszczowe – deszczowe – przejściowe AT&T Williams Kazuki Nakajima: deszczowe – przejściowe Nico Rosberg: deszczowe – deszczowe – przejściowe Honda Racing F1 Team Jenson Button: deszczowe – deszczowe – przejściowe Rubens Barrichello: deszczowe – przejściowe – średnie Force India Formula One Team Adrian Sutil: deszczowe – deszczowe – przejściowe – średnie Giancarlo Fisichella: deszczowe – nie ukończył
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się