test

WIADOMOŚCI

F1 uprościła nazwy nowych trybów i opublikowała wizualizacje bolidu na sezon 2026
F1 uprościła nazwy nowych trybów i opublikowała wizualizacje bolidu na sezon 2026 © F1

Zgodnie z oczekiwaniami, królowa motorsportu postanowiła wprowadzić prostszą terminologię nowych trybów, jakie pojawią się w 2026 roku. Przy okazji opublikowała też własne rendery odświeżonych konstrukcji.

2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg

Tym samym włodarze sportu zareagowali na obawy kibiców związane z nazewnictwem systemów, jakie zadomowią się w F1 w nowej erze regulacyjnej. Określenia X-Mode, Z-Mode czy MOM nie spotkały się ze zbyt dużą aprobatą w środowisku serii, w związku z czym wspólnie z FIA i zespołami pracowano nad ich uproszczeniem oraz ujednoliceniem.

Efekty tych działań zostały dzisiaj przedstawione przez samą królową motorsportu. Ta pokazała też własne wizualizacje zmienionych maszyn (wcześniej rendery publikowała tylko Federacja). Przy okazji podsumowała też w skrócie wszelkie modyfikacje w przepisach dot. podwozia i silników, aczkolwiek nie różniło się to zbytnio od wcześniej ujawnionych informacji (które można znaleźć TUTAJ).

Jeśli chodzi o nową terminologię, F1 wyróżniła cztery kategorie trybów:

OVERTAKE MODE

Kierowcy znajdujący się w odległości jednej sekundy od poprzedzającego bolidu mogą użyć dodatkowej mocy, aby rozpocząć manewr wyprzedzania. Zastępuje to DRS jako pomoc w wyprzedzaniu na torze i jako strategiczne narzędzie, które można wykorzystać w całości za jednym razem lub rozdzielić na całe okrążenie.

BOOST MODE

Obsługiwane przez kierowców narzędzie do zarządzania systemem ERS. Może być ono wykorzystywane zarówno w obronie, jak i ataku i to niezależnie od zajmowanej pozycji. Dzięki temu zawodnik - za sprawą naciśnięcia przycisku - zyskuje maksymalną moc pochodzącą z silnika oraz akumulatorów i to niezależnie od tego, gdzie znajduje się na torze.

ACTIVE AERO

Dynamiczna regulacja kątów zarówno przedniego, jak i tylnego skrzydła w określonych sekcjach z dużymi prędkościami. Zaprojektowana dla trybu "zakrętu" i "prostej". Umożliwia strategiczną możliwość przystosowania i maksymalizuje pełne wykorzystanie mocy dzięki większej przyczepności na torze.

RECHARGE

Kierowcy mogą ładować akumulatory za sprawą energii odzyskiwanej z hamowania, odpuszczenia przepustnicy na końcu prostych, a nawet zakrętów pokonywanych z wykorzystaniem tylko części mocy.

Galeria

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

0 KOMENTARZY
zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.