WIADOMOŚCI

McLaren i Toyota konserwatywne w Niemczech
McLaren i Toyota konserwatywne w Niemczech
McLaren i Toyota zdecydowały się nie korzystać w nadchodzącym Grand Prix Niemiec z testowanej w zeszłym tygodniu nowej pokrywy silnika, wzorowanej na tych stosowanych przez Red Bulla i Renault.
baner_rbr_v3.jpg
Ekipa z siedzibą w Woking eksperymentowała z pokrywą silnika w czasie ostatnich testów na Hockenheim, ale choć Lewis Hamilton znalazł się na czele tabeli wyników, McLaren chce sprawdzić pokrywę na kolejnych testach zanim zdecyduje się zastosować ją w czasie weekendu Grand Prix.

Po testach Heikki Kovalainen wypowiadał się bardzo pozytywnie na temat nowego ulepszenia, ale obawia się, że boczny wiatr mógłby wpłynąć negatywnie na stabilność samochodu.

"Może Hockenheim nie jest najlepszym miejscem do próbowania tego, a musimy zobaczyć czy wpływają na to boczne wiatry. Było dość wietrznie w czasie testów na Hockenheim, ale nie czuliśmy by wiatr miał duży wpływ na ten element, co definitywnie jest zachęcające na przyszłość".

Na ostatnich testach także Toyota sprawdzała nową pokrywę silnika, jednak zdecydowała się nie wprowadzać jej w wyścigu. Na niemieckim torze korzyści płynące z nowego elementu były minimalne i japoński zespół zdecydował się odłożyć premierę pletwy o co najmniej dwa tygodnie.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

24 KOMENTARZY
avatar
endriuandri

15.07.2008 18:58

0

niektórzy nie ulegają bezkrytycznie modzie


avatar
hot dog

15.07.2008 19:02

0

Mac1602 - zdecydowanie lepiej do tytulu pasowalo by "konsekwentni";-)


avatar
szewczenko

15.07.2008 20:42

0

Wedlug mnie Wkrotce McLaren i Toyota zastosuja ta pokrywe w GP


avatar
WRC_fan

15.07.2008 21:01

0

A jakieś informacje co to robi, co zmienia? Czy tylko lepiej albo gorzej wygląda :P.


avatar
Maniek 81

15.07.2008 21:04

0

I dobrze że się nie śpieszą.Lepiej dwa razy sprawdzić niż później żałować.


avatar
Piotre_k

15.07.2008 21:24

0

Jak na razie nikt ze stosujących tę pokrywę z niej nie zrezygnował, więc chyba coś daje. A pakiet aero McLarena już jest dobry, więc nie wszystkie ulepszenia muszą działać na wszystkich torach, jak "dziura" Ferrari. Coś mi się zdaje, że od tego kształtu nie ma ucieczki, przecież wszystkie zespoły systematycznie przedłużały do tyłu dotychczasowe "klasyczne" pokrywy.


avatar
dziarmol@biss

15.07.2008 22:04

0

od przyszłego sezonu wszystkie te 'samolotowe"nowinki pójdą w niebyt wróci slick i bedzie git... chyba.. pozd.


avatar
walerus

15.07.2008 22:10

0

Rekin będzie królował na Monzy i to u prawie wszystkich teamów - a za rok - czemu nie?


avatar
$herman

15.07.2008 22:19

0

DO WRC fan. Mi się zdaje, że ta pokrywa sprawia iż bolid jest stabilniejszy na prostych (znawcą w dziedzinie aerodynamiki nie jestem więc jeśli ktoś ma jakiś lepszy pomysł jak działa ta ,,płetwa'' to niech napisze) pozdr.


avatar
dziarmol@biss

15.07.2008 22:36

0

aero ma być drastycznie ograniczona więc?


avatar
Voight

15.07.2008 22:42

0

A po co Ci stabilność na prostej? Chodzi o to, że są mniejsze zawirowania powietrza idącego na tylne skrzydło


avatar
darecky3

15.07.2008 23:06

0

poprawi pewnie samopoczucie kierowcy.hehe no i idealne miejsce dla reklamy red bull co dodaje skrzydel...


avatar
Piotre_k

15.07.2008 23:07

0

Docisk aero ma być ograniczony. A taka pokrywa raczej porządkuje przepływ powietrza niż zwiększa docisk, więc chyba może zostać na 2009.


avatar
fisicofan

16.07.2008 00:04

0

Dzięki tej pokrywie znanej jako "płetwa rekina" bolid jest bardziej stabilny w zakrętach a co za tym idzie, można je szybciej pokonywać.


avatar
hot dog

16.07.2008 08:43

0

"rozwiązanie to ma za zadanie poprawiać stabilność bolidu. Szczególne znaczenie ma podczas dohamowań oraz pokonywania zakrętów, gdzie jest ona szczególnie potrzebna. Zwraca uwagę duża powierzchnia płatu, która może powodować problemy przy silnym wietrze bocznym. Rozwiązanie to wydaje się być jednak skuteczne, skoro większość zespołów, która raz je zastosowała, już z niego nie rezygnowała"


avatar
pz0

16.07.2008 09:58

0

Już kiedyś pisałem, że ta płetwa jako elastyczny (czyli niedozwolony!!!) element aerodynamiczny działa właśnie w zakrętach. W zakrętach płetwa ta zmienia lekko profil. Ma też inne kapitalne znaczenie i to decydujące dla przyszłości płetwy. Diametralnie zwiększa się powierzchnia reklamowa, na dodatek powierzchnia ta jest płaska i równa i ustawiona pod właściwym kątem do kamer.


avatar
walerus

16.07.2008 10:45

0

to jeszcze prosimy o żagiel na więcej reklam.....


avatar
hot dog

16.07.2008 11:28

0

:-)


avatar
pz0

16.07.2008 15:35

0

Te płetwy to konsekwencja wydłużania pokrywy silnika, a może by tak wypuścić tą płetwę jeszcze tak z pół metra za tylny spoiler. Sam pomysł zrobienia płetwy wziął się stąd że w bolidzie RedBulla ogon byka się nie mieścił.


avatar
obi216

16.07.2008 20:31

0

Wiesz co walerus ?! Jesteś bezbłędny :)2008-07-16 10:45:12 Pozdrówka


avatar
darecky3

16.07.2008 22:22

0

nalezy uwiazac jeszcze pare puszek red bulla bedzie zwracac na siebie uwage halasem


avatar
walerus

17.07.2008 09:05

0

just maried? ;-)


avatar
Leeloo

17.07.2008 11:28

0

argument że płetwa daje większą powierzchnię reklamową jest THE BEST :)


avatar
piotrek74

17.07.2008 13:15

0

to o ile zwiększyła się wartość bolidu?(ile kosztuje ogon byka?)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu