Międzynarodowa Federacja Samochodowa opublikowała raport z ostatniego posiedzenia Komisji F1. Najważniejsza decyzja odnosiła się do ustalenia minimalnego limitu powierzchni malowań samochodów na sezon 2026.
Rzeczone posiedzenie najważniejszych osób ze środowiska F1 interesowało media głównie z dwóch powodów. Przede wszystkim w ostatnim czasie pojawiły się różne propozycje uatrakcyjnienia wyścigów, na czele z wprowadzeniem obowiązkowych dwóch pit stopów.
Druga kwestia odnosiła się do nacisków McLarena odnośnie otrzymania odpowiedzi na wpływ ostatniej wymiany silnika w bolidzie Maxa Verstappena na limit budżetowy. Przepisy jasno bowiem nie precyzują, jakie taktyczne wymiany mieszczą się w tej granicy, a jakie nie, w związku Brytyjczycy - zdaniem The Race - oczekiwali reakcji FIA. W oficjalnym komunikacie nie pojawiła się jednak żadna wzmianka w tej sprawie.
Jeśli chodzi o pomysł wprowadzenia obowiązkowych dwóch pit stopów, to okazało się, że omawiano także koncepcje zmian w specyfikacji opon, limitach ich żywotności oraz stosowania trzech mieszanek w trakcie zmagań. Po opiniach zaczerpniętych ze stronnych zespołów i Pirelli podjęto decyzję o kontynuowaniu rozmów w tej kwestii w 2026 roku.
Dość zaskakujące dwie zmiany zaczną za to obowiązywać już od kolejnego sezonu. Pierwsza z nich dotyczy stałych numerów kierowców, które wprowadzono w 2014 roku. Od teraz zawodnicy będą mieli możliwość ich zamiany w trakcie ciągłych startów w F1.
Druga kwestia odnosi się do malowań, które w obecnej erze regulacyjnej spadły na dalszy plan w związku z walką ekip o właściwą wagę samochodów. Aby uniknąć podobnych wydarzeń, w sezonie 2026 co najmniej 55% powierzchni auta (patrząc z góry i boku) będzie musiało być pokryte farbą lub naklejonymi barwami, a nie gołymi powierzchniami włókna węglowego.
Podkreślono również, że włodarze serii pracują nad zmianami w Ograniczeniach Testów Aerodynamicznych, aby przygotować F1 do współczesnych technologii oraz symulacji, mając na uwadze limity budżetowe. Zaproponowano także modyfikacje w konstrukcji aktualnych pakietów chłodzących dla kierowców oraz zwiększenie dopuszczalnej masy.
© Sauber


Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się