WIADOMOŚCI

Co nowego zespoły przywiozły do Belgii?
Co nowego zespoły przywiozły do Belgii?
Trochę nowości aerodynamicznych zostało przywiezionych na ostatnią przed wakacjami rundę. Najciekawsze ulepszenia przygotowali Mercedes i Alpine.
baner_rbr_v3.jpg

Skala poprawek nie jest jednak taka duża, jakby można było się spodziewać z uwagi na ostatnią przed wakacjami rundę. Wiąże się to z planami zespołów dotyczącymi dalszego mocnego rozwoju nawet po letniej przerwie. Tegoroczne bolidy nie będą bowiem się zbytnio różnić od tych przyszłorocznych.

W związku z tym aktualizacje typowo pod zwiększenie osiągów dostarczyli jedynie Mercedes, Alpine i Stake Sauber. Reszta korekt skupiła się na charakterystyce Spa-Francorchamps, premiującej wysokie prędkości maksymalne. Trzy zespoły nie zgłosiły żadnych nowości.

Dyrektywa techniczna TD034G

Jak już wczoraj wspominaliśmy, od GP Belgii obowiązują ostatnie wytyczne FIA dotyczące elastyczności przednich skrzydeł. Aby lepiej zrozumieć działania zespołów na tym polu, na niektórych elementach zamontowano specjalne kamery podczas piątkowych treningów. Wiadomo, że podczas 1. sesji znalazły się one m.in. u McLarena czy Ferrari.

Wymagania Federacji obejmują również zamieszczenie znaczników (trzech na samym klapach i sześciu na bocznym płacie) o średnicy 20 milimetrów w celu lepszego ustalenia skali elastyczności. Nie należy się jednak spodziewać większej reakcji w tym zakresie w tym sezonie. Prace te są bowiem prowadzone pod kątem ewentualnych zmian w przepisach na lata 2025/2026.

Mercedes

Niemiecki team wprowadził bardzo ciekawe modyfikacje związane z wydajnością samochodu. Mowa o odświeżonych krawędziach podłogi, subtelnych zmianach w profilu dyfuzora oraz usunięciu owiewki na systemie HALO (pod tym kątem zamontował specjalne znaczniki mierzące przepływ powietrza). Do tego dorzucił beam wing i przednie skrzydło o mniejszej sile docisku (pod charakterystykę Spa).

Ferrari

Włoska stajnia zgłosiła dwie typowe korekty dotyczące charakterystyki belgijskiego owalu. Chodzi o przednie oraz tylne skrzydło z mniejszym dociskiem.

McLaren

Pomarańczowi dostarczyli trzy nowości znajdujące się z tyłu auta i generujące mniejszy opór aero (skrzydło, beam wing i odpowiednio dopasowane hamulce).

Alpine

Francuzi wprowadzili bardzo duży pakiet ulepszeń, ale - według ich dyrektora technicznego, Davida Sancheza - przygotowywany jest jeszcze jeden większy. W Spa pojawili się z przeprofilowanymi płatami przedniego skrzydła i geometrią lusterek (zmiany pod kątem wydajności), a także nową osłoną silnika, tylnymi kanałami hamulcowymi, beam wingiem oraz tylnym skrzydłem.

Visa RB

Juniorska stajnia Red Bulla przygotowała typowe zmiany pod charakterystykę Spa, czyli odświeżony beam wing oraz tylne skrzydło. Ciekawostką są zmodyfikowane owiewki przy tylnych hamulcach.

Stake Sauber

Ekipa z Hinwil zgłosiła modyfikacje w obszarze lusterek, tzw. płotek podłogowych, przedniego i tylnego skrzydła oraz beam winga. Te trzy ostatnie odświeżone części mają zapewnić mniejszy opór aero.

Haas

Amerykanie dostarczyli dobrze znany duet poprawek, a mianowicie tylne skrzydło i beam wing w specyfikacji z mniejszym oporem aero.

Red Bull, Aston Martin, Williams

Z raportu FIA wynika, że te trzy stajnie nie dostarczyły żadnych nowości aerodynamicznych do Arden.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

0 KOMENTARZY
zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu