WIADOMOŚCI

#trening: różne schematy prac i najlepsze czasy Ferrari
#trening: różne schematy prac i najlepsze czasy Ferrari
Bardzo specyficzny jedyny trening przed GP Sao Paulo przyniósł dość nieoczekiwane wyniki. Najszybsi w niej okazali się kierowcy Ferrari, którzy wyprzedzili George'a Russella i Nico Hulkenberga. Wpływ na to miały różne schematy pracy, na jakie zdecydowały się zespoły.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg

Pierwsze zajęcia w Sao Paulo znów nabrały zdecydowanie większego znaczenia z racji jedynych 60 minut na dopracowanie konfiguracji przed dalszą część sprinterskiego weekendu. Tym razem zespoły na pewno większą uwagę zwróciły na ustawienia prześwitu, które przyczyniły się do dyskwalifikacji Lewisa Hamiltona i Charlesa Leclerca w USA.

Prace zespołom utrudniła nieco jednak pogoda, ponieważ Brazylia przywitała ich sporym zachmurzeniem i 20-procentowymi szansami na opady deszczu, które mają jeszcze się zwiększyć przed kwalifikacjami. Chcąc jak najbardziej wykorzystać suche warunki, niemal wszyscy kierowcy od razu wyjechali na tor po zapaleniu się zielonego światła.

Błyskawicznie zaczęły też pojawiać się komunikaty kierowców zgłaszających problemy z przyczepnością, na co wpływ miały dwa czynniki - "zielony" asfalt i twarda mieszanka założona w całej stawce. Najlepszy na niej czas wykręcił Max Verstappen, do którego próbowali zbliżyć się Sergio Perez i reprezentanci Mercedesa.

Pierwsza zmiana lidera nastąpiła dopiero po tym, jak Yuki Tsunoda założył pośrednie opony. Dzięki temu Japończyk przebił czas Holendra o ponad 0,3 sekundy. Chwilę przed tym uwaga realizatora skupiła się na zjeżdżającym do boksu Fernando Alonso, który doznał przebicia na swoim komplecie twardych opon.

Oprócz zawodnika AlphaTauri opony z żółtym paseczkiem założył też George Russell, który bez większych problemów przebił jego czas. W okolicach połowy sesji pojawili się pierwsi kierowcy na miękkich oponach, co naturalnie wiązało się z dużymi przetasowaniami w stawce.

Zapoczątkowali je kierowcy Haasa i poniekąd doprowadziło to do niecodziennej sytuacji na torze. Przygotowujący się do szybkiego kółka Nico Hulkenberg nie zauważył nadjeżdżającego Lando Norrisa na hamowaniu do zakrętu nr 13 i doszło między nimi do kontaktu. Sędziowie mają zająć się całą sytuacją po zakończeniu sesji.

Dobrego okrążenia nie mógł złożyć też Logan Sargeant, który całkowicie przestrzelił S-kę Senny. Amerykanin zgłaszał spore trudności z balansem FW45, a kamery telewizyjne uchwyciły nawet, jak w niektórych zakrętach jego bolid wręcz wisiał w powietrzu.

Końcowe minuty sesji upłynęły pod znakiem przejazdów kierowców na różnych zestawach opon i ciągłych problemów z maszynami. Hulkenberg zgłosił m.in. utratę mocy po głębokim najechaniu na tarkę w zakręcie nr 4. Z niewyjaśnionych powodów szybkich okrążeń nie ukończyli także przedstawiciele McLarena, którzy notabene ustanowili rekordy 1. oraz 2. sektora.

Z tego powodu na zepchnięcie George'a Russella trzeba było czekać do wyjazdów obu Ferrari. Carlos Sainz i Charles Leclerc swoje kółka wykonali jednak na miękkich mieszankach, podczas gdy - jak już wspomnieliśmy - ubiegłoroczny zwycięzca GP Sao Paulo swój czas ustanowił na pośredniej.

Koniec końców, tak właśnie uplasowała się czołowa trójka, chociaż zdecydowanie ciekawiej wyglądał koniec stawki. Tam znaleźli się obaj kierowcy Red Bulla przedzieleni Valtterim Bottasem. Ci natomiast spędzili całe zajęcia na jednym komplecie twardych opon, co może być poniekąd związane z działaniami strategicznymi pod kątem dalszej części weekendu. Listę wyników zamknęli Oscar Piastri i Lando Norris.

Wyniki

# Kierowca Czas Liczba okrążeń Opony
1

Carlos Sainz

Ferrari

1:11.732 30
2

Charles Leclerc

Ferrari

1:11.840 31
3

George Russell

Mercedes

1:11.865 30
4

Nico Hulkenberg

Haas

1:11.928 19
5

Alexander Albon

Williams

1:12.044 27
6

Lance Stroll

Aston Martin

1:12.136 26
7

Pierre Gasly

Alpine

1:12.184 31
8

Zhou Guanyu

1:12.481 27
9

Logan Sargeant

Williams

1:12.579 30
10

Kevin Magnussen

Haas

1:12.592 24
11

Fernando Alonso

Aston Martin

1:12.615 28
12

Lewis Hamilton

Mercedes

1:12.638 30
13

Yuki Tsunoda

1:12.714 29
14

Daniel Ricciardo

1:12.778 27
15

Esteban Ocon

Alpine

1:12.779 29
16

Max Verstappen

Red Bull

1:12.793 29
17

Valtteri Bottas

1:13.012 31
18

Sergio Perez

Red Bull

1:13.056 30
19

Lando Norris

McLaren

1:13.629 25
20

Oscar Piastri

McLaren

1:13.838 28

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

1 KOMENTARZ
avatar
Mad_Max

03.11.2023 18:20

0

Ciekawe kto trafi z najlepszym planem przygotowania. Jedni postawili na kwalifikacje a drudzy na wyścig.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu