WIADOMOŚCI

Zespoły wzywają FIA do zmiany zasad kwalifikacji
Zespoły wzywają FIA do zmiany zasad kwalifikacji
Po weekendzie w Malezji zespoły F1 wezwały FIA do zmiany w regulaminie kwalifikacji. Przedstawiciele większości teamów chcą, aby FIA uregulowała zachowanie kierowców wracających do boksów po wykonaniu swojego okrążenia kwalifikacyjnego.
baner_rbr_v3.jpg
Przypomnijmy, że stewardzi wyścigu o GP Malezji po kwalifikacjach nałożyli karę na obu zawodników stajni McLaren, którzy blokowali tor jazdy Nick Heidfelda i Fernando Alonso. Kierowcy McLarena wracali do boksów po swoich szybkich okrążeniach ze zdecydowanie niższą prędkością niż obowiązująca na torze wyścigowym F1, stwarzając nie tylko gorsze warunki do poprawienia czasów innym kierowcom ale także ogromne zagrożenie.

Wolna jazda wynikała ze zmiany zasad kwalifikacji w sezonie 2008. FIA chcąc uniknąć bezsensownego wypalania paliwa w bolidach podczas 3 części kwalifikacji zabroniła od tego roku dotankowywać bolid przed wyścigiem. W ten sposób kierowcy chcąc zaoszczędzić jak największą ilość paliwa po swoich szybkich okrążeniach wracają do boksu z ograniczoną do minimum prędkością.

„Nie lubię niebezpieczeństwa jakie stwarza taka sytuacja” powiedział szef zespołu BMW Sauber, dr Mario Theissen. „Różnica prędkości jest tak duża, iż staje się to problemem, który musimy natychmiast rozwiązać i miejmy nadzieję, że stanie się tak już w Bahrajnie.”

Podobne obawy można usłyszeć ze strony dyrektora technicznego stajni Williams- Sama Michaela.

Głos w tej sprawie zabrali także kierowcy, a wśród nich Robert Kubica, który zaproponował małą receptę na powyższy problem. Zdaniem Polaka kierowcy powinni mieć ograniczony czas na okrążeniu zjazdowym do boksów:

„W drodze na pozycje startowe mamy ograniczony czas. Dobrze by było mieć takie same zasady w kwalifikacjach” zaproponował Polak.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

34 KOMENTARZY
avatar
rfz

24.03.2008 16:17

0

i dobrze


avatar
SiwySzeryf

24.03.2008 16:27

0

Kubica pomyslal , polska krew D:D:D


avatar
martin93

24.03.2008 16:30

0

dobrze gada kubica


avatar
Piotre_k

24.03.2008 16:36

0

Nie on jeden tak mówi. Wcześniej takie samo rozwiązanie zaproponował Heidfeld. Oby sędziowie posłuchali, bo tak dalej być nie powinno.


avatar
arcykarol

24.03.2008 16:53

0

pomysł nie głupi


avatar
Nikon92

24.03.2008 17:25

0

Bezpieczeństwo powinno się liczyć przedewszystkim. Zasady powinny sprawiać że zawodnicy czuli by się bezpieczni i niezdarzały się niebezpieczne sytuacje na torze.... To jest sport a wraz z nim powinna iść zdrowa rywalizacja na której każdy by skorzystał.


avatar
kamil1423

24.03.2008 17:54

0

Robert zawsze wie co mowi.


avatar
dziunio

24.03.2008 18:09

0

Mozna przesunac punkt pomiaru czasu przed zjazdem do boksu.


avatar
::::MORF::::

24.03.2008 18:16

0

To dobry pomysl ulatwi to innym kierowcom ktorzy pozostaja jeszcze na torze.


avatar
grzesiekstaw

24.03.2008 18:40

0

Pomysł nie głupi, można go nazwać lekiem na powyższą sytuację:)


avatar
Arek777

24.03.2008 19:07

0

Robert myśli racjonalnie bardzo dobry pomysł.


avatar
danieloro

24.03.2008 20:10

0

Kubica to moja krew... Chociaż jest tylko moim wujkiem... GP Malezji było zajefajne na żywo


avatar
damiano121092

24.03.2008 20:14

0

to ci sie udał wujek


avatar
spoxman

24.03.2008 20:24

0

Spoko recepta bardzo mi sie podoba chodz musimy przyznac ze dzięki temu Robert zyskał na powoilnej jezdzie maców.


avatar
lania01

24.03.2008 20:26

0

Tylko ile powinni miec tego czsu na powrot do boksow, 10 sekund wiecej od najlepszego okrazenia czy tez moze 10 sekund wiecej od swego najlepszego czasu. Czy tez moze cos w tym stylu.


avatar
some_buddy

24.03.2008 20:47

0

Witam. Moim zdaniem w tym momencie jest bardzo dobrze co do reguł w kwalifikacjach(właściwie to myślałem że przed rokiem było tak samo). No ale nie zrozumiałem tych reguł do końca:P. A co do zachowania kierowców po swoim szybkim okrążeniu to jest racja powinni albo ustępować bez żadnych problemów miejsca lub mieć prędkość która nie pozwoli na blokowanie. Moim zdaniem słuszna jest racja FIA. jednak powinni to jakoś ograniczyć, powiedzmy tak jak proponuje to Robert. trochę moją wypowiedz zagmatwałem no ale cóż:P myślę , że zrozumiecie o co mi chodziła. Pozdro


avatar
vandalam

24.03.2008 20:49

0

a jak by tak w trzeciej części puszczać kierowców na jedno mierzone kółko jak to było kilka lat do tyłu


avatar
fezuj

24.03.2008 21:15

0

Hmmm Robert to me ŁEB !! nie tylko myśli na torze ale i poza nim też go używa :)


avatar
Dagmara_W

24.03.2008 21:33

0

Kubica Ruszył Głowa i wymyślił coś inteligentnego.. Madrośc Polaka i jak tu nie cenić takiej osoby..


avatar
choleryk

24.03.2008 22:57

0

ale idiotyczne pytanie w sondzie zadali... "kto był najszybszym kierowcą GP Malezji ?" heh... zadane tendencyjnie... oczywiście, że zwycięzca


avatar
May

24.03.2008 22:58

0

Teraz już jest najlepszym ;)


avatar
obi216

24.03.2008 23:22

0

Im szybciej coś wymyślą - tym lepiej


avatar
marcinnn

24.03.2008 23:48

0

Mnie się to rozwiązanie z ograniczonym czasem i tak nie podoba. Co prawda kierowcy nie będą już jeździć takim żółwim tempem, ale mimo wszystko będą jechać wyraźnie wolniej niż bolidy na szybkich okrążeniach i moim zdaniem blokowanie będzie się zdarzać dość często. Najlepiej byłoby wyznaczyć gdzieś niedaleko za linią start - meta bezpieczne miejsce, w którym kierowcy mogliby zatrzymać swoje bolidy nie przeszkadzając przy tym nikomu.


avatar
radkes

25.03.2008 07:46

0

Można by też przebudować wszystkie tory tak aby zjazd do pit lane był zaraz za metą:)


avatar
fezuj

25.03.2008 08:59

0

@radkes- pomysł niezły, ale.... Ty myślisz że taka przebudowa to jest jak pierdnięcie ?? - nic z tych rzeczy na większości nie ma na to żadnych szans


avatar
conrad30

25.03.2008 10:09

0

radkes- i co bolidy z konca stawki beda w pit lane jezdzily pod prad?Czy moze ci chodzi zeby nowe garaze wybudowac dalej? To juz szybciej przesuna punkt pomiaru czasu niz zaczna budowac nowa aleje serwisowa


avatar
rysiu200

25.03.2008 11:36

0

ciekawe te skargi o kwalifikacjach


avatar
lewusFIA

25.03.2008 13:05

0

Najprostsze, najlepsze i bezkosztowne jest rozwiązanie takie jak pisze dziunio, o czym tu wiecej dywagować?


avatar
lewusFIA

25.03.2008 13:32

0

Dodam jeszcze, że dobrym rozwiązaniem jest też jak pisze vandalam, powrót do wypuszczania kierowców na jedno mierzone "kółko", ale w Q3, Q1 i Q2 bez zmian, a paliwo - dowolność, bez narzucania ograniczeń.


avatar
surelaw

25.03.2008 14:14

0

poczekalnia zaraz po mecie z boku prostej startowej dla kończących kwalifikacje w q3 - ile będzie takich aut?- max 9 i jedno na torze.


avatar
lewusFIA

25.03.2008 14:46

0

Wyobraź sobie surelaw awarię tego jednego, opona, zablokowane koło itp. wpada w poślizg i wali taki bolid ponad 300km/h prosto na zgrupowanie tych 9. Nie trzeba wyobraźni - masakra.


avatar
surelaw

25.03.2008 15:14

0

ale przecież tyle osbó czeka na takie masakry - co nie?


avatar
italiano34

25.03.2008 16:03

0

Jets jeszcze jedna, aczkolwiek droga propozycja dla włodarzy torów: zrobić dodatkowy zjazd do Pitstopów niedaleko za metą :) (Taka pętelka za boxami)


avatar
lewusFIA

25.03.2008 18:56

0

@ surelaw, no jeśli o to Ci chodziło, to Twoja propozycja przebija pozostałe...


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu