WIADOMOŚCI

  • 03.03.2008
  • 10175
Mieszane odczucia Roberta Kubicy
Mieszane odczucia Roberta Kubicy
Robert Kubica przyznaje, że wiele początkowych problemów związanych z nowym bolidem F1.08 zostało rozwiązanych, jednak wciąż dużo jest do zrobienia. Ogólnie rzecz biorąc Polak stwierdził, że bolid z zeszłego sezonu był łatwiejszy do prowadzenia.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
„Dużo rzeczy udało nam się poprawić, jest jednak kilka problemów, które są trudne dla nas do rozwiązania, ale oczywiście bolid jest coraz lepszy.”

Jednym z głównych problemów, z jakim borykali się inżynierowie BMW był balans F1.08. Jak to wygląda z punktu widzenia Roberta?

„Nie jest łatwo zbalansować bolid, podczas gdy panują wietrzne warunki na torze, myślę, że zeszłoroczny model był łatwiejszy do zbalansowania a co za tym idzie odpowiedniego go ustawienia.”

„Moim zdaniem połowę problemów mamy już za sobą,jednak druga część jest jeszcze przed nami i szybko się z tym nie uporamy, dlatego staramy się zbalansować bolid taki, jaki jest.”

Podobnie jak inni kierowcy Kubica jest ostrożny w przewidywaniu wyników pierwszego wyścigu, uznając testy jako nieodzwierciedlające pełnych możliwości zespołów.

„Ciężko przewidywać, podczas testów nie patrzyliśmy na innych tylko skupiliśmy się na własnym rozwoju, starając się nauczyć nowego bolidu i wycisnąć z niego maksimum.”

„Oczywiście idzie nam coraz lepiej i z punktu widzenia kierowcy oczekuję od samochodu coraz więcej. Mieliśmy też wiele bardzo pozytywnych aspektów szczególnie od strony mechanicznej, co sprawiło, że bolid był coraz szybszy i łatwiejszy w prowadzeniu” kończy Kubica.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

56 KOMENTARZY
avatar
dragomirov

03.03.2008 18:07

0

te słowa są najistotniejsze, nic więcej nie musiał mówić: "Mieliśmy też wiele bardzo pozytywnych aspektów szczególnie od strony mechanicznej, co sprawiło, że bolid był coraz szybszy i łatwiejszy w prowadzeniu”.


avatar
totalfun

03.03.2008 18:18

0

Chyba również w tym wywiadzie powiedział, że wziąłby w ciemno 5 miejsce w Australii. Czyli bez rewelacji.


avatar
Piotre_k

03.03.2008 18:18

0

Połowa problemów przed nimi - nie brzmi to zbyt optymistycznie


avatar
RybaWspaniala

03.03.2008 18:43

0

nie jest żle , ale nie jest najlepiej...Wszyscy mówią o ściemie BMW,a tu Robert studzi i rozwiewa trochę mgły.Bolid w symulacjach miał byc super a tu proszę porażka.


avatar
Vienio

03.03.2008 19:00

0

Będzie dobrze, a jak jest teraz okaże się już 16 marca :D


avatar
artturo

03.03.2008 19:03

0

formula1.com glos oddalem na Roberta (ankieta)


avatar
bulionik

03.03.2008 19:07

0

Szczerość Roberta powala, ale co tak naprawdę można wycisnąć z bolidu BMW okaże się w Australii, może w porównaniu do "reszty" teamów nie jest tak źle, a będzie super??


avatar
dragomirov

03.03.2008 19:14

0

Robert zawsze wyrażał sie ostrożnie a przynajmniej jego opiekun medialny. W zeszłym roku pomimo kiepskich osiągów bolidu na prawdę pokazywał swoją klasę jako fajter. Wiele ciepłych słów padło z ust ludzi z branży, którzy go obserwowali w sezonie 2007, więc to co powiedział teraz nie jest niczym nadzwyczajnym. Należy również pamiętać, że Robert jest mistrzem nie tylko na torze, ale również w słowie. Umie doskonale zwodzić przeciwnika udając słabego malkontenta, ale na torze jest agresywny. Po czynach a nie po słowach go poznacie.


avatar
piotrek74

03.03.2008 19:16

0

Robert boi się że będzie testerem następny rok (nie będzie mógł pokazać że potrafi pokonać NH w takim samym bolidzie


avatar
RybaWspaniala

03.03.2008 19:33

0

Robert będzie miał trudny sezon.Nick H.może byc lepszy od Roberta z racji doświadczenia i pochodzenia.Na Robercie ciąży też wizja końca umowy z BMW.Australia jeszcze nie powie wszystkiego o zespołach i ich formie.Jednak testy testami,ale wszystko wskazuje , iż BMW nie będzie mocne.


avatar
grzesiek1870

03.03.2008 19:38

0

No niewiem czy BMW będzie takie mocne. Liczę na to, że się trochę BMW maskuje, ale z drugiej strony to przecież inne zespoły poszły w gorę, które w tamtym sezonie nie spisywały się najlepiej!


avatar
natleniony

03.03.2008 19:38

0

czy te słowa Kubek powiedział już po ostatnim dniu testów, czy jakoś w trakcie testowania? proszę sprecyzujcie. z góry dzięki


avatar
radziollinho

03.03.2008 19:43

0

o jezu ludzie. Kubica testerem?? talentu sie z rak nie wypuszcza, just think a bit. Robert pokaze na co go stac, dla mnie osobiscie nie sa az tak wazne miejsca na podium tylko to zeby byl regularnie przed partnerem z zespolu. A przyszlosc w formule 1 ma jeszcze dlugą i, moim zdaniem, owocna. A nóż lepiej się rozwinie jeżdżac w bolidzie, który nie jest prosty jak cep i nad którym trzeba pokombinować? Będzie dobrze, nie dziś to jutro ;))) pozdro


avatar
F1Masta

03.03.2008 19:48

0

Robert nie strasz


avatar
jarwar

03.03.2008 20:16

0

Pewnie ze ma mieszane uczucia, tak jak większość kierowców f1 na 10 dni przed rozpoczęciem sezonu. Robert jest perfekcjonistą i chciałby aby bolid był dopięty na tip top zanim zacznie się ścigać ale nie zawsze tak się da. Naszczęście cały sztab inżynierów i projektantów w bmw główkuje 24h aby go udoskonalić przed i w trakcie trwania sezonu i jestem pewien że wycisną z niego wszystko. Szybkość i niezawodność już jest a małe problemy z balansem nadrobi jeden z największych kozaków na rynku - roberto. Głowa do góry, będzie niejedno pudło dla Roberta w tym roku


avatar
tom38

03.03.2008 20:18

0

Nico Rosberg ojcu nie chce nic powiedzić, a Wy uważacie że Robert mówi to co myśli. Jak na mój gust to powidział dokładnie to co pozwolono Mu powiedzieć.


avatar
arek.jan

03.03.2008 20:25

0

Jeździli na maxa, ale z pełnym bakiem Robert ma dobry kit są mocni i zobaczycie w Australii będzie podium, żeby tylko nie było tak jak w zeszłym sezonie, że 80% awarii było w bolidzie Roberta. Jak nie usterki to co teraz wymyślą?


avatar
jarwar

03.03.2008 20:27

0

Tak wogóle to ten artykuł pachnie jak jakiś odgrzewany kotlecik, nigdzie nie mogę namierzyć jego oryginalnego żródła ani daty przeprowadzenia tego wywiadu. ktoś coś znalazł?


avatar
badylek

03.03.2008 20:28

0

i to mi sie podoba !! mówi wszystko wprost !!


avatar
jarwar

03.03.2008 20:36

0

Nie powinno być w tym roku tylu awarii w bolidzie z nr. 4, roberta race engineer antonio cuquerella to genialny facet, jest bardzo zmotywowany szczególnie że w BMW Sauber ma szansę w pełni zaprezentować swoje umiejętności. Widac to po czasach okrążeń w czasie testów. Bolid Roberta jest niemal zawsze lepiej ustawiony i taka tendencja powinna się utrzymać w czasie trwania sezonu


avatar
Leeloo

03.03.2008 20:43

0

mogliby go zapytać w jakim kolorze będzie miał kask w tym roku a wiedzielibyśmy o ich pozycji tyle samo co teraz !!


avatar
arek.jan

03.03.2008 20:43

0

Oby tak było i ten inżynier nie dał dupy.


avatar
pingu2000

03.03.2008 20:44

0

jarwar zgadzam się w 100%


avatar
jarwar

03.03.2008 20:46

0

antonio cuquerella - przekozak na bolidy


avatar
arek.jan

03.03.2008 20:57

0

Ten gość to inz. Davidsona z Super Aguri w zeszłym sezonie.


avatar
100mek

03.03.2008 21:04

0

Z odpowiedzi o kolor kasku przynajmiej coś pewnego byśmy się dowiedzieli na temat pierwszego GP.


avatar
jarwar

03.03.2008 21:09

0

thats the guy


avatar
totalfun

03.03.2008 21:34

0

Australia nie da odpowiedzi w 100% jak będzie wyglądał układ sił. Jest to nietypowy tor i trzeba będzie poczekać do Malezji. Moim zdaniem w tym sezonie o wiele ciekawiej będzie pośrodku stawki (to chyba dla nas lepiej-w końcu nie będzie rozmów kiedy Robert w końcu kogoś wyprzedzi...). Ferrari wydaje się być nie do zatrzymania i zapewne tak będzie. McLaren jak to określił chyba Eddie Jordan będzie się bił z jedną ręką z tyłu (dobrowolne zaniechanie badań nad wyważeniem hamulców i mieszanki gazów w oponach). Tak więc będzie dużooo walki BMW-Wilisams-Renault-Red Bull. I ja się z tego bardzo cieszę.


avatar
Wirus

03.03.2008 22:01

0

ja Mysle ze nic nowego sie nie dowiemy mysle ze nie jest az tak rozowo ze beda od razu walczyli z mac'ami i ferrari ale nie jest tez zle a jak to sie przekonamy na GP. btw.Robert wyprzedzil nicka na stronie głownej f1 :) dawac jeszcze voty :D


avatar
ziutek

03.03.2008 22:09

0

No ja nie wiem, czy Ferrari będzie takie nie do zatrzymania. W tej chwili McLaren jest na tym samym poziomie co SF. Ja jednak myślę, że BMW nie robi "zasłon dymnych", bo to przecież by odganiało sponsorów i w ogóle, a F1 to teraz w większości kasa. Tylko w Toyocie się to nie sprawdza.


avatar
jarwar

03.03.2008 22:39

0

BMW nie musi wywierac wrażenia na sponsorach bo jest to potężny zespół fabryczny poza tym wszystkie umowy sposnsoringowe mieli podpisane juz przed testami, w przeciwieństwie do williamsa który kręcił szybkie kółka w czasie testów i dopiero po ich zakończeniu podpisali umowy z dwoma sponsorami. kasa kasa. Bmw jest osrane sianem i mierzą bardzo wysoko więc mogą sobie pozwolić na taktykę medialnej dezinformacji, która bez wątpienia ma miejsce


avatar
jarwar

03.03.2008 22:52

0

Myśle że podejmiemy walkę z macami, ich rozwój trochę zwolnił po zeszłorocznej aferze ( w obszarze skrzyni biegów, wtrysków paliwa i mieszanki gazów którymi napełnia się opony np w ferrari) jest szansa na podjęcie walki przez bmw, fajnie byłoby ogladać chłopaków w bawarkach walczących z lewisem, i oczywiście kolejne starcia roberta z heikkim, pozdro wszystkim, dobarnoc


avatar
Bosiu

03.03.2008 23:48

0

normalnie ze skarjnosci w skarjnosc popadacie od przesadnego optymizmy do pesymizmu ale ja to rozumie;) kazdy by chcial zeby Robert mial jak najlepsza bryke ale jest dobrze mowie wam spokojnie czekajmy na 1-sze GP :)


avatar
detest

03.03.2008 23:53

0

Hej mam pytanie! Czy w poznaniu ktos sie spotyka w szerszym gronie zeby obejrzec poczatek sezonu?! Odpiszcie prosze bo to o polowe mniejsza frajda ogladac to samemu. Poz!


avatar
Zako

04.03.2008 00:06

0

Robert raczej nie ma mieszanych uczuc na temat bolidu on ma konkretna opinie na jego temat ale nie moze jej zdradzić,a mieszane uczucia to mozemy mieci i chyba w wiekszosci mamy my.


avatar
PETRONAS ![RK]!

04.03.2008 01:02

0

Nic konkretnego...ciekawe co by mówił o rozwoju zespołu bo z tym dotychczas nie za tęgo było...mam nadzieje że w tym sezonie nie będzie latających śrubek zacinających sie wózków itp.


avatar
Kibic26

04.03.2008 04:03

0

mówi prawde która ma być oficjalny dla nas reszta to prawda teamu oby znowu nie powtórzył się poprzedni sezon jak toRobert był królikiem doświadczalnym na rzecz Nicka


avatar
Kibic26

04.03.2008 04:04

0

znowu byki przepraszam


avatar
FanF1Rz

04.03.2008 08:39

0

Nie cieszą słowa Roberta.... Ale nie krakamy nad przyszłością, co będzie to będzie :)


avatar
s_4

04.03.2008 08:39

0

Będzie dobrze Robert!!! Nie łam sie... byłeś szybszy od nicka na testach i wiele razy udowodniłeś że potrafisz wygrywać... przypomnij sobie dobre chwile i myśl pozytwynie a wszystko sie ułoży!!! Ciężko to wypatrzeć tak z internetu, ale wydaje mi sie ze zrobiliście postęp i podia w tym sezonie będą regularne... Pozdrawiam!


avatar
tomtdk

04.03.2008 08:58

0

Albo jest dobrze i wypowiedz to sciema, albo jest nienajlepiej . Czekac trzeba do Australii.


avatar
jarwar

04.03.2008 09:43

0

Z tego co powiedział robert wynika że jest dobrze (patrz ostatni akapit) wozek jest szybki i dobrze się prowadzi, a bedzie jeszcze dużo lepszy, ja już tupie nóżkami!


avatar
walerus

04.03.2008 09:43

0

dopiero wyścig w Australii zweryfikuje słowa i wywiady wszystkich kierowców....mam nadzieję, iż Robert ściemnia - bo nie chcę osobiście powtórki z 2007....


avatar
lipens

04.03.2008 09:50

0

popieram słowa jarwar i też uważam że BMW ma dużo chajsu i nie potrzebują zwracać uwagi sponsorów na testach. Myśle że będzie lepiej jak w poprzednim sezonie i Robert kilka razy stanie na podium :)


avatar
bogdan

04.03.2008 10:20

0

Natleniony, ten wywiad byl zrobiony przez Jonathan Noble i Pablo Elizalde z Nickiem (nastepne info) i Robertem po testach w Montmelo


avatar
atomic

04.03.2008 11:53

0

mieszane odczucia roberta rozumiem tak: nie wiem czy uda mi się wkręcić pomiędzu kimi i masse , czy nie. pozdro


avatar
lolek29

04.03.2008 13:04

0

Ja myśle , że z tymi "mieszanymi uczuciami" to jest troche tak , że z roku na rok bolidy sa coraz bardziej zaawansowane aerodynamicznie a to z jednej strony pomaga (przy warunkach bezwietrznych) a przeszkadza ze zdwojoną siłą gdy jest jakiś wiatr... A ten sezon to jak widać kolejne elementy aerodynamiczne , które mają nie tylko dbac o odpowiednią siłę dociskową ale również o stabilność bolidu po rezygnacji z kontroli trakcji. Więc nie trudno sobie wyobrazić co się dzieje gdy warunki wiatrowe odbiegają od tych w tunelu aerodynamicznym.., poprostu wszystkie obliczenia i wysiłki inżynierów szlak trafia. Paradoksalnie, mniej zaawansowany aerodynamicznie bolid w sytuacji gdzie wieje wiatr pewnie będzie zachowywał się bardziej przewidywalnie.. stąd te mieszane uczucia podejrzewam. :)


avatar
lolek29

04.03.2008 13:09

0

...więc podejrzewam, że np taki Redbul ze swoją "płetwą rekina" może całkiem dobrze sobie radzić w normalnych warunkach ale przy sporym wietrze D. Coultard bedzie latał po bandach... zresztą na testach dość często mu się to zdarzało ;)


avatar
jarwar

04.03.2008 13:21

0

słuszna uwaga


avatar
walerus

04.03.2008 13:34

0

no to teraz w bardziej wietrznych zawodach bolidy powinny być bardziej porozbierane - idąc za takim tokiem myślenia.....a w bezwietrznej pogodzie rogów i roginów im nie zabraknie (lotek, owiewek, skrzydełek itp. itd.).....


avatar
Hubi

04.03.2008 13:36

0

Nie wiem czy to jest potwierdzone źródło ale słyszałem że Alonso chciałby przejść do BMW ponieważ oni mają taki super bolid. Ponoć jeżdżą cały czas zatankowanym po korek bolidem więc nie wiem nie wiem . A i jeszcze może na to wskazywać fakt że nie podali swoich czasów z testów swoich tych gdzie sami jeździli więc może to prawda ? oby tak i żeby BMW było 1 :)


avatar
lipens

04.03.2008 13:42

0

A jak mają podać wyniki testów jak na lotnisku nie robią okrążeń więc czasów nie podadzą. Juz tylko 10dni zostało do pierwszych treningów i wtedy wszystkie teamy pokażą na co ich stać


avatar
Kriss81

04.03.2008 15:56

0

Zadaniem Roberta na ten sezon, oprócz wysokich pozycji na mecie jest pokonanie Nicka. Poprzedni sezon wyszedł jak wyszedł, ale teraz Kubica nie może dać się objechać! F1 to sport surowy i bezwzględny, a pierwszym krokiem do dalszej kariery jest wygranie rywalizacji z partnerem z zespołu, czego Robertowi gorąco życzymy.


avatar
walerus

04.03.2008 16:22

0

na lotnisku o długości prostej ponad 1,8 km testowali aero na prostych i prędkościach ponad 300 km/h - oczywiście wniosków nie poznamy.....


avatar
natleniony

04.03.2008 16:37

0

Bogdan dzięki - to teraz nie na żarty zaczynam sie obawiać o formę bmw...


avatar
jarwar

04.03.2008 16:43

0

Kriss81-Stary, dobrze prawisz, kubik musi objechać nicka! wypije za to!


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu