Zespół Ferrari w Hiszpanii będzie pierwszą ekipą, która przetestuje lusterka montowane na pałąku ochronnym systemu halo.
W zeszłym miesiącu FIA wyraziła zgodę na montowanie lusterek do systemu halo, ale nie zawsze taki zabieg będzie możliwy. FIA zakazała montowania lusterka jednocześnie na nadwoziu, jak i na systemie halo oraz zabroniła prowadzenia przewodów łączących np. kamery zamontowane w lusterkach, aby w krytycznej sytuacji nie było dodatkowych problemów z usuwaniem pałąków z kokpitu.Zespół Ferrari w swoim garażu na torze Circuit de Barcelona Catalunya zaprezentował już nowe lusterka, które nie odbiegają znacząco od tych, których używał do tej pory, a które również wzbudziły zainteresowanie konkurencyjnych ekip. Wyraźną zmianą jest natomiast dodatkowa owiewka zainstalowana nad lusterkiem, która zapewne wzbudzi sporo kontrowersji oraz inny punkt mocowania samego lusterka.
Zespoły Formuły 1 muszą sztywno mocować lusterka do bolidów, aby ograniczyć wibracje i poprawić widoczność zawodnikom. Ferrari broniąc swojego kreatywnego podejścia z pewnością będzie dowodziło iż górne skrzydełko stanowi wzmocnienie, które ma zapewnić odpowiednią sztywność całej konstrukcji, nawet jeżeli dolne mocowanie celowo zostało osłabione, a całość ma za zadanie głównie poprawić aerodynamikę.
10.05.2018 17:14
0
No tak paskunda narosl jaka jest halo zaczyna wytwarzac wlasne narosle zupelnie jak paczkowanie drozdzy :D
10.05.2018 17:24
0
Dorobili stringom uszy.
10.05.2018 17:29
0
Wiejski tuning...
10.05.2018 17:50
0
a mi to trochę zaczęło przypominać głowę słonia :)
10.05.2018 19:18
0
Paskudne czy nie, pewnie urwie z okrazenia 0,1s wiec go..o kogo obchodzi jak wyglada
10.05.2018 21:40
0
Przez halo przestałem oglądać wyścigi... F1 to były wyścigi otwartych samochodów..
10.05.2018 21:45
0
@6 początkowo bolidy F1 nie miały spojlerów więc trzeba się przystosować bo nadchodzi czas zmian. Poza tym nie wiem jak ty ale ja jakoś nie zwracam uwagi na halo podczas wyścigów
11.05.2018 05:37
0
Nie jestem zwolennikiem Halo jak przypuszczam większość fanów pod względem stylistycznym. Wiadomo bezpieczeństwo, ale przecież każdy kto ściga się w F1 i w innych seriach np. GP2 itd zdaje sobie sprawę z jakim ryzykiem ma do czynienia. Rozumiem gdyby w F1 często zdarzały się wypadki śmiertelne i więcej incydentów coś typu Massa 2009 a tutaj raptem sporadycznie mamy z czymś takim do czynienia. Senna 1994 później Bianchi 2014. To okres 20 lat inne konstrukcje i incydenty wiec spekulacji jest troszeczkę. Nie orientuje się do końca jak jest w niższych seriach, ale tam chyba było tych incydentów chyba więcej na przełomie lat. Mimo wszystko wiadomo, życie najważniejsze. A co do samych lusterek na Halo, skoro taki przepis jest i pozwala na to, to czemu nie, jeśli dzięki temu uda się urwać ciut ciut czemu nie, zmienia nam sie F1 diametralnie, pomyśleć co to może być za 20 lat, wygląd i silniki.. Oby nie szli w stronę Formuły E.
11.05.2018 09:07
0
Też byłem sceptycznie nastawiony do Halo, ale jeśli uratuje kiedyś choć jedno życie, potwierdzi zasadność jego wprowadzenia. Pasów bezpieczeństwa też kiedyś nie było, czy poduszek powietrznych. Mechanicy obsługujący samochody ubierali koszulki i krótkie spodenki i nikt nie krzyczy, że teraz łażą odziani od stóp do głów w kombinezony ;) Świat się zmienia i idzie do przodu. A w trakcie wyścigów Halo wcale nie rzuca się tak bardzo w oczy. Jeszcze na kamerze zza głowy kierowcy fajnie wkomponowali HUD w ten cały system. Te lusterka też nie wyglądają jakoś źle, raczej świadczą, że kreatywni ludzie kombinują jak mogą :)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się