WIADOMOŚCI

Haas nie uniknął grzywny po GP Węgier
Haas nie uniknął grzywny po GP Węgier
Zespół Gene'a Haasa po GP Węgier nie uniknął grzywny w wysokości 5000 euro za niebezpieczne wypuszczenie na tor Romaina Grosjeana.
baner_rbr_v3.jpg
Francuski kierowca zmuszony został do wcześniejszego wycofania się z wyścigu po tym jak jeden z mechaników podczas jego pit stopu źle przykręcił lewe tylne koło. Jak się okazało winę za całe zajście ponosił przekręcony gwint nakrętki.

Mechanik od razu zasygnalizował problem, a zespół szybko poinstruował kierowcę, aby zatrzymał swój bolid.

Mimo to sedziowie ukarali zespół grzywną: "Sędziowie przejrzeli zapis wideo pit stopu Grosjeana z godziny 14:35, wysłuchali wyjaśnień przedstawicieli zespołu i ustalili, że nakrętka tylnego lewego koła w chwili wypuszczania zawodnika na tor nie była w pełni przykręcona ze względu na zerwany gwint."

"Mechanik natychmiast zasygnalizował problem a zespół natychmiast przekazał Grosjeanowi informację o konieczności zatrzymania auta. Grosjean zatrzymał się w pierwszym bezpiecznym miejscu, aby nie przeszkadzać w rozgrywaniu wyścigu."

"Zabezpieczenie mające na celu utrzymanie koła zadziałało. Aby być w zgodzie z pozostałymi takimi sytuacjami, w których bolid zatrzymywał się na torze i nie był sklasyfikowany, a dodatkowy pit stop i kara 10 sekund nie mogła być na niego nałożona po tym jak zespół poczynił wszelkie niezbędne kroki, sędziowie ukarali ekipę 5000 euro grzywny."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

17 KOMENTARZY
avatar
s1986seba

30.07.2017 21:51

0

No to jak..? uznali że zespół zrobił wszystko prawidłowo, a karę nałożyli. Zerwany gwint to siła wyższa, awaria mechaniczna. Za defekt bolidu i zatrzymanie się bolidu na torze jakoś się kar nie nakłada, a to przecież taka sama sytuacja.


avatar
marek1982

30.07.2017 22:03

0

Wyobraź sobię jadący bolid i naglę tylne skrzydło odpada. To oznacza że część została źle zamontowana albo co jeszcze gorsze źle zaprojektowana. Tak samo jest z nakrętką.Kara jest motywacyjna dla Haasa i prewencyjna dla innych.


avatar
s1986seba

30.07.2017 22:12

0

@2 Odpadały T-wingi, kara raz była, raz nie. Każdy defekt bolidu na torze wynika ze złego zaprojektowania lub zamontowania czegoś. Rozumiem sytuacje gdyby koło rzeczywiście odpadło, ale w tym wypadku zespół zareagował natychmiast i nie odpadło nic, zagrożenia nie było. Analogiczna sytuacja - jedzie sobie Alonso z Hondą, i się popsuł. Przyczyna - zły projekt lub montaż, kary brak. Jedzie sobie Romain Hassem, i popsuło się koło. Przyczyna - zły projekt lub montaż, kara jest. Inna sprawa że te 5k euro to takie symboliczne, że dla nich nie do odróżnienia od upomnienia, wiec cała dyskusja akademicka (chyba że ściągną z wypłaty mechanikowi :)


avatar
DJ SEBQ

30.07.2017 23:16

0

A zeszły sezon i Gutierrez? Malezja i odpada koło przednie,a w sumie to odlatuje daleko daleko, była wtedy jakaś kara?


avatar
s1986seba

30.07.2017 23:18

0

@4 Przypomnij mi co tam było, bo przez te browary w czasie wyścigu ledwo pamiętam ten dzisiejszy :)


avatar
DJ SEBQ

30.07.2017 23:21

0

Dziś , Groszek, niedokręcono koła w alei i wypuszczono go na tor, koło nie odpadło, Francuz zatrzymał się w bezpiecznym miejscu ale kara finansowa jest, Zeszły rok, Guci jedzie w Malezji i koło "wystrzelone" lewe przednie podczas jazdy na torze, czy była wtedy jakaś kara?


avatar
pz0

30.07.2017 23:39

0

Pamięta ktoś Buemiego w chinach parę lat temu :) ?


avatar
s1986seba

30.07.2017 23:52

0

A tak to było świetne, choć nie pojmuję jak to się stało. Najlepsze, że bez przednich kół dalej kręcił kierownicą i chciał odjechać od ściany. To dopiero musi być Masakra, jak lecisz 300 kmh bez przednich kół :)


avatar
Spargus

30.07.2017 23:59

0

@6Już usnął, nie dowiesz się :D


avatar
Spargus

31.07.2017 00:00

0

sorry, jak pisałem komentarz, to jeszcze nie było @8. Miało być śmiesznie a wyszło jak zwykle :<


avatar
s1986seba

31.07.2017 00:17

0

@8 Zdziwisz się, miałem drzemkę na klawiaturze :) Ale - "Sędziowie przyjęli do wiadomości, że kierowca nic nie wiedział o problemie w jego aucie i nie zdecydowali się go ukarać. Zespół tłumaczył, że wszystkie urządzenia podczas zmiany kół działały prawidłowo i że za usterkę odpowiada prawdopodobnie usterka mechaniczna. Mimo to Haas nie unikną grzywny w wysokości 5000 euro, czyli w sumie wyjątkowo łagodnej kary, patrząc na to jakie kary za podobne przewinienia potrafiła wydawać FIA w przeszłości." Kara taka sama, choć dalej nie zgadzam się z karami za usterkę mechaniczną. I tak całe szczęście, że nie ma kary dla kierowcy, kiedy to absolutnie nie jest jego wina, choć wcześniej takie rzeczy się zdarzały. A zupełnie z innej beczki - co pijecie i w jakich ilościach w czasie wyścigu? Ja przynajmniej 4pak, taka moja mała celebracja, jak się czeka po dwa tygodnie na 1.5 h emocji. Nie wiem jak sobie dam rade z czterema tygodniami przerwy, a oglądanie starych wyścigów jakoś mnie nie rajcuje.


avatar
s1986seba

31.07.2017 00:19

0

up - ten cytat to z 2016-10-02, żeby nie było niejasności. Pół dnia czytam archiwum F1.dziel-pasje.pl, skarbnica wiedzy normalnie :)


avatar
s1986seba

31.07.2017 00:30

0

I jeszcze - przydało by się jakieś forum, albo jeszcze lepiej jakiś shoutbox na stronce, bo wiele ciekawych opinii przepada gdzieś pomiędzy mało popularnymi komentarzami. Kempa, ładnie proszę, pomyśl o tym, bo jak jest gorąco to pod przypadkowym postem zawiązuje się offtopowa dyskusja którą mało kto przeczyta, a jest warta uwagi. Inna sprawa - chwalmy pod niebiesa Kępę (i resztę anonimowej ekipy) i ich zaangażowanie w to co robią, bo bycie tutaj jest dla mnie równie ważne co sam wyścig, właśnie to zjednoczenie ludzi dzielących tą samą pasję (choć ze skrajnie rożnymi opiniami, in plus moim skromnym zdaniem)


avatar
DJ SEBQ

31.07.2017 00:36

0

Węgry 2009 odpada koło z bolidu Alonso Chiny 2010 i odpadające 2 koła z bolidu Buemiego Węgry 2010, odpada w alei serwisowej koło Rosberga Japonia 2010 odpada koło w bolidzie Kubicy Chiny 2011 i również nie dokręcone koło po wyjeździe z Pitlane kierowcy STR, chyba Alguersuari Brazylia 2011 i odpada koło kierowcy marussi na wyjeździe z alei Chiny 2013 odpada koło Webera Chiny 2016 Hulkenberg i odkręcone koło Trochę tych incydentów było, jeszcze Schumi w Belgii podczas Quali w Mercedesie i uderzony kołem kamerzysta ale nie pamiętam dokładnie gdzie miał miejsce incydent.


avatar
pz0

31.07.2017 09:42

0

@11. Co piję w czasie wyścigu? - Yerbę i nie mam pojęcia w jakiej ilości. Jak bez wyścigów w czasie przerwy wakacyjnej? - Jak nie jestem w tyrałce to idę na żużel, albo działeczka, ognicho, hamaczek, piwko. Luzik. Poza tym tak się układa że zawsze w czasie przerwy wakacyjnej gonię na wczasy, tradycyjnie w sierpniu. W tym roku znowu Syberia - ognicho, bimberek. Co by nie mówić, to jednak kacapy potrafią się bawić.


avatar
GOJolyon

31.07.2017 10:00

0

@14 Nurburgring Webber


avatar
Jacko

31.07.2017 11:53

0

Do Panów u góry: kara nie jest za to, że nakrętka uległa awarii, tylko za to, że zespół wypuścił go z niedokręconym kołem na tor. Po to jest sygnalizacja dokonania zmiany i po to jest lizakowy, by wypuścić na tor bolid sprawny. Tutaj mechanik wiedział, że nakrętka nie trzyma, a mimo to ktoś dał ciała i go puścili, stwarzając zagrożenie. Po to między innymi sędziowie przeglądali zapisy wideo pitstopu, żeby się zorientować, czy mechanik potwierdził prawidłową zmianę. Nie potwierdził i od razu gdy samochód ruszył, sygnalizował awarię. A później, rzeczywiście zespół zachował się prawidłowo i za to kary nie dostali.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu