WIADOMOŚCI

Symonds: dostrzegamy agresywniejsze strategie
Symonds: dostrzegamy agresywniejsze strategie
Pat Symonds, dyrektor techniczny Williamsa, uważa że nowe przepisy dotyczące ogumienia przyczyniły się do tego, że zespoły Formuły 1 coraz częściej obierają agresywną strategię na wyścigi. Techniczny guru spodziewa się podobnego scenariusza w Chinach.
baner_rbr_v3.jpg
Zmienione przed sezonem 2016 przepisy zebrały już pochwały od większości obserwatorów. W odróżnieniu do poprzedniego sezonu Pirelli w tym roku na każdy weekend wyścigowy dostarcza nie dwie a trzy różne mieszanki opon. Najbardziej miękka z nich jest przewidziana do wykorzystania w trzeciej części czasówki.

Pirelli nominuje również dwa zestawy ogumienia na wyścig, z których zespoły muszą wykorzystać tylko jeden. Pozostałe 10 zestawów ogumienia ekipy mogą dowolnie wybrać, przydzielając również poszczególnym kierowcom różne mieszanki.

Agresywna strategia w Australii i Bahrajnie okazała się wyjątkowo skuteczna dla debiutującego w tym roku amerykańskiego zespołu Gene’a Haasa, podczas gdy konserwatywne podejście Williamsa, zakładające dłuższe przejazdy na twardszych oponach sprawiło, że Williams nie miał wyjątkowo udanego otwarcia sezonu.

„Podczas gdy w sezonie 2015 ogólnie widzieliśmy strategię dwóch postojów w Chinach, dotychczasowe doświadczenie z sezonu 2016 pokazuje, że zespoły agresywniej podchodzą do strategii ze względu na dowolność przy wyborze opon” mówił Pat Symonds. „Mistrzostwa są bardzo zacięte, a my musimy cały czas naciskać, aby utrzymać naszą konkurencyjność.”

„Tor w Szanghaju posiada dość długie proste, podczas gdy średnie prędkości w zakrętach są niskie. Są jednak tam łuki takie jak 7, 8 czy 13, które wykorzystują szybkością charakterystykę bolidu. Długość tych zakrętów sprawia, że opony otrzymują dużo energii i zazwyczaj zużycie ogumienia stanowi tam czynnik ograniczający wybór strategii.”

Mimo to zespół Williamsa do Chin wybiera się z jedną z agresywniejszych strategii, wybierając dla swoich kierowców po 7 kompletów super-miękkiego ogumienia. Na tyle samo super-miękkich opon zdecydowały się jedynie zespoły McLarena i konsekwentnie Haasa.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

4 KOMENTARZE
avatar
St Devote

13.04.2016 17:51

0

WIlliams oszczędza opony na przyszły sezon. Wtedy zaatakują.


avatar
williams FW

13.04.2016 19:57

0

Strategia w Williamsie wygląda delikatnie mówiąc katastrowalnie Bolid na puerwszą trrójkę ale ludzie odpowiadający tam za strategie to koniec stawki


avatar
waterball

14.04.2016 11:48

0

@ 2 skąd oni ich biorą? Dlaczego nowe zespoły bez doświadczenia radzą sobie ze strategią bez problemów więc nie jest to jakaś wiedza tajemna. A Williams swoje - pod prąd - bez sensu.


avatar
williams FW

14.04.2016 13:00

0

Wydaje mi sięi że są to ogromne zaniedbania z poprzednich lat kiedy Williams jeździł w ogonie stawki.W 2014 r wrócili do czołówki ale za tym nie poszły ruchy kadrowe.Przed 2014 nikt na to nie zwracał uwagi


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu