WIADOMOŚCI

Honda wykorzystała kolejne trzy tokeny na zmiany w silniku V6
Honda wykorzystała kolejne trzy tokeny na zmiany w silniku V6
Kierowcy McLarena w Belgii będą mieli do dyspozycji nową, poprawioną jednostkę napędową Hondy jednak jej wykorzystanie będzie wiązało się z kolejnymi karami.
baner_rbr_v3.jpg
Powracająca w tym roku do F1 Honda liczy, że od GP Belgii na legendarnym torze Spa-Francorchamps ich hybrydowy układ napędowy dorówna mocą silnikom Ferrari.

Zmiany poczynione przed pierwszym wyścigiem po przerwie wakacyjnej „kosztowały” producenta 3 tokeny, umożlwiające mu wprowadzenie zmian do silnika w trakcie sezonu F1.

Przepisy przewidują, że każdy kierowa otrzyma karę przesunięcia o 10 miejsc na starcie za wymianę pierwszego elementu z zestawu składającego się na cały silnik i 5 miejsc za wymianę kolejnego podzespołu z tego zestawu.

Jenson Button przed GP Belgii korzystał już z 7 turbosprężarki i układu MGU-H, więc wymiana poprawionego silnika spalinowego [ang. ICE] będzie w jego wypadku skutkowała przesunięciem o 5 pozycji.

Wymiana silnika w przypadku Fernando Alonso oznaczać będzie wykorzystanie pierwszego elementu z puli siódmego silnika i skutkować będzie przesunięciem o 10 pól startowych.

Niewykluczone jednak, że kierowcy otrzymają dodatkowe kary za wymianę kolejnych podzespołów silnika, gdyż Honda pracuje także nad ich poprawą. Ostateczny wymiar kary poznamy więc zapewne już podczas weekendu wyścigowego w Spa.

W myśl zmienionych w trakcie sezonu przepisów każdy kierowca bez względu na wysokość kary za wymianę podzespołów silnika może zostać przesunięty tylko na koniec stawki i uniknąć dotkliwych kar w trakcie wyścigu.

Przed GP Belgii ponownie tylko dwaj producenci nie wykorzystali jeszcze ani jednego z dostępnych dla siebie tokenów pozwalających na dokonywanie zmian w silniku w trakcie sezonu. O ile w przypadku Mercedesa nie ma się co dziwić, gdyż ten cały czas dysponuje mocnym pakietem, o tyle w przypadku Renault jest to zastanawiająca strategia, która prawdopodobnie zakłada wykorzystanie tokenów pod koniec mistrzostw z myślą o dużej poprawie na sezon 2016.

Poniżej prezentujemy statystykę wykorzystania tokenów przez producentów silników F1 w sezonie 2015

  • Ferrari – 7 (3 wykorzystane)
  • Honda – 4 (5 wykorzystanych)
  • Mercedes – 7
  • Renault – 12

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

7 KOMENTARZY
avatar
CzarnyKret22

20.08.2015 13:14

0

I tak tymi karami nie pobiją rekordu jaki ustanowił Pastor Maldonado na Węgrzech :D


avatar
dzeku7777

20.08.2015 13:18

0

Honda – 4 (5 wykorzystanych) - jak to możliwe? Wykorzystali więcej niż mieli?


avatar
R4F1

20.08.2015 13:21

0

@ 2 mieli 9 tokenów, wykorzystali 5, zostały im 4


avatar
doa1996

20.08.2015 13:22

0

Poza nawiasem są te niewykorzystane; ale fakt, mało to intuicyjne...


avatar
(Force)

20.08.2015 14:41

0

Renówka i Merc czekają na koniec sezonu z wykorzystaniem tokenów ;)


avatar
RyżyWuj

20.08.2015 20:16

0

Nie no, Renault mi zaimponowało. Po co poprawiać, jak się zrobiło idealny pakiet. Te 12 tokenów wystawią pewnie w styczniu na kolejnym finale WOŚP-u.


avatar
mwhakowscy

20.08.2015 20:39

0

Zapewne Renault nie pracuje nad udoskonaleniem tegorocznej wersji agregatu napędowego. Z czego wystrzelą w przyszłym sezonie?


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu