WIADOMOŚCI

FIA ponownie zabiera się za ograniczenia w komunikacji
FIA ponownie zabiera się za ograniczenia w komunikacji
Międzynarodowa Federacja Samochodowa zdecydowała się na ponowne zaostrzenie komunikacji między boksami a kierowcą.
baner_rbr_v3.jpg
FIA opublikowała na swoich stronach listę komunikatów, które od sezonu 2016 będą mogły przekazywać ekipy swoim zawodnikom.

Ma to być krok w kierunku egzekwowania Artykułu 20.1 regulaminu sportowego, który stanowi, że „kierowca powinien prowadzić auto samodzielnie, bez pomocy z zewnątrz.”

Wszystkie inne komunikaty mają być uznawane za niezgodne z przepisami.

Poniżej prezentujemy pełną listę dozwolonych przez FIA komunikatów, które wejdą w życie od sezonu 2016:

  1. Wskazanie na krytyczny problem z bolidem, na przykład przebicie opony lub uszkodzenie *
  2. Wskazanie problemu z bolidem u innego zawodnika *
  3. Instrukcja zjazdu na aleję serwisową w celu naprawy lub wycofania bolidu
  4. Informacje sędziów wirażowych (na temat żółtych, czerwonych flag, przerwaniu procedury startowej lub inne informacje ze strony kontroli wyścigu) *
  5. Informacje o mokrym torze, oleju lub resztkach bolidów na poszczególnych zakrętach *
  6. Instrukcje o zmianie pozycji z innymi kierowcami *
  7. * - wskazówki te mogą być przekazywane kierowcy tylko wtedy, gdy znajduje się on w bolidzie i na torze, od czasu kiedy po raz pierwszy opuścił garaż po tym jak została otwarta aleja serwisowa w dniu wyścigu do czasu jego rozpoczęcia.
  8. Potwierdzenie, że kierowca usłyszał informację
  9. Szczegóły dotyczące czasu sektora lub okrążenia
  10. Czas okrążenia rywala
  11. Straty do rywala podczas treningów i wyścigu
  12. ”Naciskaj mocno”, „naciskaj teraz”, „będziesz ścigał się z xx” lub podobne
  13. Pomoc przy ostrzeganiu przed ruchem na torze podczas treningów i wyścigu
  14. Podawanie straty do innych bolidów podczas kwalifikacji, aby lepiej ustawić kierowcę do wykonania czystego okrążenia
  15. Wybór ogumienia na następny pit stop
  16. Informacja o liczbie pokonanych przez zawodnika okrążeń na zestawie opon podczas wyścigu
  17. Specyfikacja ogumienia rywala
  18. Informacje dotyczące prawdopodobnej strategii rywala
  19. Informacje o okienku neutralizacji toru samochodem bezpieczeństwa
  20. Informacje o wykroczeniach kierowcy lub jego rywala, na przykład: ominięcie szykany, wyjazd poza tor, informacje o nałożeniu kar czasowych itp.
  21. Informacje o tym, że system DRS jest aktywny lub nieaktywny
  22. Informacje o awarii systemu DRS
  23. Informacje o zmianie kąta przedniego skrzydła podczas kolejnego pit stopu
  24. Przelewanie oleju
  25. Informacje o czasie zjazdu na aleję serwisową
  26. Przypominanie o uważaniu na białe linie, pachołki oraz sygnalizację zjazdu na mostek pomiaru wagi, gdy kierowca zjeżdża do boksów
  27. Przypominanie o granicach toru
  28. Przekazywanie informacji od kontroli wyścigu
  29. Informacje dotyczące uszkodzenia bolidu
  30. Przekazywanie informacji o liczbie pozostałych okrążeń wyścigu
  31. Przekazywanie sekwencji testowych podczas treningu, np.: mapowanie aerodynamiki.
  32. Informacje o pogodzie


Dodatkowo od Grand Prix Belgii FIA wprowadziła ograniczenia w kwestii pomocy inżynierów w ustawieniach sprzęgła podczas startu wyścigów, szykując kolejne zmiany w tym zakresie na sezon 2016.

Obecnie bolidy Formuły 1 mogą korzystać podczas startu z dwóch układów sprzęgła. W sezonie 2016 dwa sprzęgła cały czas będą dozwolone jednak podczas startu będzie można korzystać z tylko jednego. FIA zapowiada także wprowadzenie standardowego sprzęgła dla wszystkich ekip od sezonu 2017.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

4 KOMENTARZE
avatar
Michael Schumi

20.08.2015 20:03

0

Jakie więc przykładowe komunikaty zostały zabronione? Tu są wypisane te dozwolone.


avatar
RyżyWuj

20.08.2015 20:14

0

@1 Zabroniono następujących komunikatów: 1. Alonso is faster than you. 2. Leave me alone, I know what I'm doing. 3. Ring ding ding ding ding di ring. 4. So I have to let him pass... Really? You are idiots! Good grief, boys! Vettel poza punktem nr 3 dostał również indywidualny zakaz komunikowania się przez radio po włosku.


avatar
Greek

21.08.2015 00:02

0

"Naciskaj" to nie jest najszczęśliwsze tłumaczenie. Bardziej pasowałoby "ciśnij". @Ryży Vettel nie komunikuje się po włosku, tylko on szprecha po włoskiemu.


avatar
cinaw

21.08.2015 07:17

0

Niedługo trzeba będzie kończyć studia o kierunku F1 aby zrozumieć cały regulamin.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu