WIADOMOŚCI

Marussia/Manor: nie składaliśmy wczoraj żadnych aplikacji
Marussia/Manor: nie składaliśmy wczoraj żadnych aplikacji
Zespół Marussia wierzy, że jego powrót do stawki w sezonie 2015 jest cały czas możliwy. Ekipa niedawno potwierdziła, że jest gotowa do wyjścia z procesu upadłości, jednak po wczorajszym spotkaniu Grupy Strategicznej F1 okazało się, że na drodze do jej powrotu stanął zespół Force India, który nie zgodził się na wykorzystanie przez ekipę ubiegłorocznej konstrukcji bolidu.
baner_rbr_v3.jpg
Zespół z Silverstone uważa, że ekipa Marussia nie dostarczyła wystarczających dowodów na trwałość planu inwestycyjnego mającego umożliwić mu powrót do F1.

Dyrektor sportowy Marussi, Graeme Lowdon, stwierdził jednak, że jego ekipa nie składała żadnej aplikacji podczas wczorajszego spotkania Grupy Strategicznej F1. Dokument ten został złożony 17 grudnia, podczas poprzedniego spotkania Grupy Strategicznej, która wtedy zasugerowała, że zespół otrzyma możliwość startu w sezonie 2015, bolidem z minionego roku pod warunkiem przystosowania go do nowych przepisów za wyjątkiem artykułu 3.7.9, 15.4.3, 15.4.4 oraz 16.2, które dotyczą przedniej części auta i przedniej struktury zderzeniowej.

„Zostałem zaskoczony słysząc niektóre komentarze, zwłaszcza te dotyczące naszej aplikacji złożonej podczas wczorajszego spotkania. Zapewniam, że żadnej aplikacji nie składaliśmy” mówił Lowdon w oświadczeniu podpisanym jako Manor GP.

„Złożyliśmy prośbę 17 grudnia minionego roku i od tamtej pory pracujemy, aby sprostać wymaganiom jakie przed nami postawiono, zwłaszcza jeżeli chodzi o spełnienie wymagań wszelkich zapisów regulaminu, z wyjątkiem dopuszczonych dla nas odstępstw.”

„Z komentarzy wynikało także, że pojawiły się dodatkowe problemy, jakoby w naszej aplikacji zabrakło istotnych danych, które usprawiedliwiałyby możliwość zaoferowania nam wyjątkowego traktowania.”

„Ponownie podkreślam, że nie składaliśmy wczoraj żadnej aplikacji przed Grupą Strategiczną i nie byliśmy o to poproszeni.”

„Co więcej kontynuujemy proces przystosowywania naszego bolidu i budowania naszej logistyki. Robimy wszystko co możliwe, aby sprostać wymaganiom, jakie zostały postawione przed naszym powrotem do stawki w sezonie 2015.”

Lowdon stwierdził także, że ekipa nie zdecydowała się zdradzić nazwisk inwestorów, gdyż cały czas trwają z nimi rozmowy.

„Biorąc pod uwagę dyskretną naturę trwających negocjacji, ani oni, ani zespół nie chcą dostarczać szczegółów dotyczących nowych inwestorów. Niemniej osoby te albo już się spotkały lub też rozmawiały z kluczowymi osobami F1.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

16 KOMENTARZY
avatar
shodan

06.02.2015 20:32

0

coz 50 baniek na tacy a to ze przestana jezdzic w polowie sezonu to juz inna sprawa :)


avatar
fanFelipeMassa3

06.02.2015 21:18

0

Oby Marussia wróciła do ścigania. A po za tym FIA powinna zacząć ogłaszać nabór na to żeby przybyło 3 teamy opór zespołu Haas.


avatar
AlMastar

06.02.2015 21:23

0

no to FI straci sporo kibiców ...


avatar
ChrisDeFirenze

06.02.2015 21:35

0

Zagrywka FI dla kasy..


avatar
Tomal20

06.02.2015 21:41

0

Ja byłem zaskoczony i zawiodłem się na FI


avatar
dexter

06.02.2015 23:05

0

Ecclestone na poczatku cos wspominal ze Marussia nie ma w ogole prawa takiego wniosku zlozyc. Ale w koncu zespoly powinny same zadecydowac. Mercedes i Ferrari byly za startem zespolu Marussia. Wiadomo ze FI, Sauber, Williams, ewentualnie STR, Lotus to sa zespoly ktore beda o kazdy dolar walczyc. Ze strony Red Bulla mozna bylo tez negatywne glosy uslyszec. Powod: bezpieczenstwo i zly image. Trzeba sobie zdawac z tego sprawe ze inne zespoly pracuja, staraja sie a tu nagle Marussia przychodzi i chce starym bolidem jezdzic :) Zespol ktory jest po uszy zadluzony. Ferrari do dzisiejszego dnia nie otrzymal ani jednego Centa od nich. Z drugiej strony w FI sytuacja finansowe nie wyglada duzo lepiej. I co, znowu bedzie toczyc sie dyskusja na temat 3 bolidow?


avatar
koal007

07.02.2015 06:04

0

Dziadygi -wypad z F1 - to nie sport dla żebraków.


avatar
sliwa007

07.02.2015 09:04

0

Mam nadzieję, że FI nie zmieni zdania i będą ich blokować do końca. Marussia miała ładnych kilka lat na to by udowodnić swoją wartość w F1 - dla mnie zmarnowali ten czas. Teraz wykonali kilka kroków wstecz, ograniczyli infrastrukturę, zapewne również zatrudnienie, nie mają bolidu na nowy sezon i pchają się do startów. Tylko po co? Ledwo co uzbierają brakujące pieniądze na ten sezon a w marcu będzie można zacząć przyjmować zakłady w ilu wyścigach w sezonie wystartują. Kolejna sprawa - bardziej sportowa. Jakie wyniki będą osiągać starym bolidem skoro w zeszłym sezonie odstawali od stawki? Czy wyścig w którym kierowcy tego zespołu tracą 4-5 okrążeń do najlepszych ma dla nich sens? W budowę nowego bolidu nie wierzę, w rozwój starego również. Jednym słowem Marussia - dziękujemy wam za te wspaniałe i pełne sukcesów lata ale wasze pieniądze lepiej rozdamy na trzy najsłabsze zespoły bo one lepiej to spożytkują i przynajmniej dostarczą w zamian kilka ładnych pojedynków w każdym wyścigu.


avatar
rascal

07.02.2015 10:03

0

Co do ilosci startow , ztego co pamietam to wedle przepisow FIA , jezeli pozwola im na udzial to ty trzy wyscigi w sezonie moga se olac


avatar
RyżyWuj

07.02.2015 10:20

0

Akurat w tym wypadku w pełni zgadzam się z postawą Force India. FIA już dawno powinna wrożyć w F1 program Say No to Dziadostwo.


avatar
dexter

07.02.2015 10:32

0

F1 jest znana z tego ze nie rozdaje prezentow. W przypadku ogloszenia upadlosci zespolu Marussia (teraz Manor GP) perspektywa 45 Mln. Euro do podzialu jest po prostu zbyt kuszaca dla konkurencji ;)) Tylko z 9 zespolami startujacymi do sezonu 2015, najslabszy zespol w stawce ma dodatkowo zagwarantowana premie w wysokosci 47 Mln. Euro. Zobaczymy „Manor GP“ walczy ostro przynajmniej w teorii. Jako cel, czyli debiut w sezonie 2015 wyznaczyli sobie GP Shanghaju. Proste, jesli im ten plan sie nie powiedzie, tzn. nie uda im sie znalezc nowego nabywce, to wszystko pojdzie popobnie jak w Caterham pod mlotek (na aukcjach internetowych wszystko mozna bylo kupic od calego ekwipunku garazowego przez Showcar do Chassis 2014). Z pewnoscia dla niektorych pracownikow Caterhamu ktorzy teraz ponoc pracuja dla Manor GP nie bedzie zadna nowa wiadomosc. I tak jak to @sliwa007 opisala/opisal (sorry, nie wiem) ciezko jest teraz powiedziec czy zespol z tak ograniczonymi zasobami i to na kazdej plaszczyznie moze wygrac wyscig z czasem.


avatar
adamsz

07.02.2015 23:02

0

A tak z innej beczki. Gdzie transmisje w 2015?


avatar
Kimi Rajdkoniem

07.02.2015 23:05

0

To "dziadostwo" zdobyło więcej punktów niż Sauber. Jestem za tym, aby byli w stawce. Jak będą zbyt wolni nie zakwalifikują się do wyścigu zatem nie będzie problemu z bezpbezpieczeństwem.


avatar
RyżyWuj

08.02.2015 19:51

0

Sauber zdobył 0 pkt., więc "więcej punktów niż Sauber" nie brzmi już tak dumnie w kontekście 2014.


avatar
Kimi Rajdkoniem

08.02.2015 23:26

0

To czemu nikt nie czepia sie sensu istnienia Saubera?


avatar
RyżyWuj

09.02.2015 09:40

0

Bo Sauber reprezentuje jednak kawałek historii i mimo biedy i braku osiągów sam swoje problemy rozwiązuje. W przeciwieństwie do zespołów typu Marussia, które są jedynie platformą biznesową do robienia kasy z wożenia reklam po torze. Tam sportowe aspekty traktowane są jedynie jako minimalne warunki do spełnienia, żeby nadal sprzedawać reklamy, sponsoring itd.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu