WIADOMOŚCI

Zespoły zrezygnowały ze zmian w neutralizacji wyścigów
Zespoły zrezygnowały ze zmian w neutralizacji wyścigów
Zespoły Formuły 1 ostatecznie odrzuciły propozycję zmian w procedurze neutralizacji wyścigów. Podczas weekendu w Sao Paulo ekipy zaproponowały, aby podczas wyjazdu na tor samochodu bezpieczeństwa zdublowane samochody nie musiały już go wyprzedzać i gonić reszty stawki, aby zająć swoje miejsce na jej końcu.
baner_rbr_v3.jpg
Zabieg ten w niektórych przypadkach mocno wydłuża procedurę neutralizacji. W Brazylii zaproponowano więc, aby zdublowane auta po prostu zajmowały miejsca na końcu stawki, a żeby nie były one poszkodowane w tej sytuacji otrzymywałby dodatkowe okrążenie „gratis”.

Szczegółowa analiza takiego rozwiązania wykluczyła jednak możliwość wdrożenia tego pomysłu.

Przede wszystkim dodawanie okrążenia miałoby duży wpływ na system pomiaru czasu i mogłoby przyczynić się do błędów w wykresach okrążeń jakie Formula One Management dostarcza po każdym wyścigu.

Co więcej ekipy zwróciły także uwagę na dodatkową korzyść płynącą dla zdublowanych kierowców a dotyczącą limitu 100 kg paliwa jakie można w tym roku zatankować na wyścig. Jeżeli pomysł zostałby wdrożony, zdublowani kierowcy automatycznie otrzymywali by okrążenie gratis i nie musieliby go pokonywać, a tym samym nie zużywaliby tyle samo paliwa co reszta stawki.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

19 KOMENTARZY
avatar
2stowa2

11.11.2014 12:41

0

haha zdublowani kierowcy i tak by nic nie zrobili bo to ze byli objechani znaczy zze nie daja rady


avatar
Mat5

11.11.2014 12:44

0

Patrząc z perspektywy przyszłego sezonu, gdzie przecież restarty mają być z pól startowych, to jest to bardzo dobry pomysł, bo nie trzeba będzie tyle czekać, aż tył stawki ustawi się na swoim miejscu i zresztą taki proces będzie dużo szybszy. Jak najbardziej popieram.


avatar
PiotrasLc

11.11.2014 12:50

0

Zlikwidowac powinni ten cholerny limit paliwa i powinni przywrócic tankowanie


avatar
krzysiek000

11.11.2014 13:08

0

Proste rozwiązanie: odesłać te bolidy na koniec stawki bez dodawania im okrążenia. Nie bez powodu zostali oni zdublowani przez część zawodników, więc po co przedłużać coś, co i tak jest nieuniknione?


avatar
kempa007

11.11.2014 13:29

0

w teorii dla wyrównania szans


avatar
krzysiek000

11.11.2014 13:53

0

Jakie tam wyrównanie szans... Obecnie zdublowani są przepuszczani jedynie po to, aby po paru okrążeniach znów blokować tor dla szybszych. Szanse wyrównane powinny być na starcie wyścigu, a nie w jego trakcie, gdzie niekiedy kierowca długo pracował nad swoją przewagą.


avatar
RyżyWuj

11.11.2014 14:48

0

Maruderzy jak mawia Borowczyk powinni mieć limit maksymalnego opóźnienia, po przekroczeniu którego dostają czarną flagę i zjeżdżają do boksu. W każdym sporcie jest tak, ze trzeba się zakwalifikować do biegu/wyścigu i te wielokrotne dublety są jedynie rezultatem przymykania oka na reguły 107% lub źle dobraną regułę po uwzględnieniu czasu/długości okrążenia w danym GP.


avatar
Duke_

11.11.2014 14:51

0

Niech zjeżdżają do garażu i kończą wyścig jeśli zostają zdublowani przez 1/4 stawki


avatar
sharpi

11.11.2014 15:06

0

Nie zawsze jest tak, że kierowcę zdublowano bo jest "maruderem". Załóżmy taką sytuację, że np. Hamilton startuje z PP i przebija oponę na pierwszym zakręcie. Powoli zjeżdża na bardzo długi pit stop i po wyjeździe z alei jest zdublowany przez wszystkich zawodników. Gdyby w tym momencie wyjechał SC i Hamiltonowi oddano jedno okrążenie to prawdopodobnie skończyłby wyścig na podium. Czy to by było fair wobec innych zawodników?


avatar
RyżyWuj

11.11.2014 15:16

0

@9 Jeśli to by dotyczyło akrat Hamiltona, to tak;-)


avatar
Duke_

11.11.2014 18:02

0

9. sharp to byl tylko przyklad, trzeba wlasnie jeszcze wziazc pod uwage aspekty zdublowania, przeciez sedziowie potrafia wylapac maruderow i oddzielic ich od kierowcow z przypadkami losowymi


avatar
EryQ

11.11.2014 18:57

0

@Ryżyj- out do najświerzszego tematu z wczoraj i doczytaj moj ostatni post. Nie życzę sobie więcej kpin. Ewentualnie nie musisz się zgadzać w danym temacie ze mną ale jawny sarkazm i obrażanie publiczne jest poniżej pasa nawet jak na Ciebie. Porażka. BTW. Chyba dobrze się stało. Ciekawe czy Marussia i Caterham mieli coś do gadania w tej kwestii?


avatar
RyżyWuj

11.11.2014 19:52

0

@12 EryQ - co ty gadasz?! Ja tu cię bronię, a ty mi tak odpłacasz Brutusie? BTW. "najświeŻszego" - pliz nie pisz jak przygłup, bo aż tak dobrym obrońcą to nawet ja nie jestem.


avatar
EryQ

11.11.2014 22:03

0

Buc, buc, sarkazm to bronienie?? Nie bój się -Juliuszem nie jesteś a ja nie Brutusem...


avatar
EryQ

11.11.2014 22:10

0

Heh masz jeszcze POZDRO z kompa wysłane co byś w nocy nie płakał:)


avatar
EryQ

11.11.2014 22:28

0

@Wujas jeśli jesteś taki dobrotliwy i elokwtętny to tu masz gg49950325. Inni ban od razu.


avatar
Doradca

12.11.2014 01:25

0

jeśli w numerze gg popełniłeś tyle błędów ile w słowie elokwentny to się do Ciebie Ryży nigdy nie dobije xD


avatar
Skoczek130

12.11.2014 23:50

0

W tym przypadku jest dobrze, jak jest. A jak mawia klasyk "nie można zmieniać tego, co dobre, bo może być gorzej"... czy jakoś tak... ;)


avatar
marcinnn

15.11.2014 00:01

0

A może w końcu ktoś myślący wpadnie na banalnie prosty pomysł, żeby zlikwidować tą całą neutralizację? W razie konieczności przerwania wyścigu bolidy powinny się zatrzymywać na polach startowych, a po wznowieniu ruszać z taką przewagą czasową, jaką miały tuż przed przerwaniem wyścigu. W tak prosty sposób można całkowicie wyeliminować element losowości, jaki zawsze wprowadza safety car.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu