Firma Pirelli zgodnie z zapowiedzią dzisiaj na torze Silverstone „przetestuje” nową, prototypową oponę F1 mierzącą 18 cali (obecnie bolidy korzystają z opon 13-calowych).
Zanim ekipa Lotusa rozpoczęła testy opon, włoski producent urządził sesję fotograficzną prezentującą obecny model Lotusa E22 wyposażonego w prototypowe, 18-calowe opony P Zero.Poniżej zaprezentujemy pierwsze zdjęcia nowych opon zamontowanych na prawdziwym bolidzie F1. Obowiązki testowe pod dyktando firmy Pirelli dzisiaj powinny przeprowadzać ekipy Lotusa i Red Bulla.
Wkrótce zamieścimy więcej zdjęć nowych opon Pirelli, a po testach udostępnimy galerię z obydwu dni testowych na Silverstone.
09.07.2014 10:27
0
tragedii nie ma, myslalem ze bedzie gorzej, aczkolwiek wszystkie fotk jak i grafiki sa poki co robione od dolu...
09.07.2014 10:51
0
ciekawe jak będą wpływały na osiągi bo wygląd ogólnie fajny
09.07.2014 10:53
0
no wlasnie tak szczerze to mi sie one bardziej podobaja niz te obecne. Tym bardziej, ze jak widac 13 cali to ma obrecz a sam balon ma tak na oko 17,5 cala wiec niewiele rozni sie de facto od 18-stek.
09.07.2014 10:59
0
Jak dla mnie na Lotusie nie wygladaja zbyt dobrze , moze kwestia przywyczajenia sie
09.07.2014 11:08
0
A czy to nie jest tak, że te opony będą miały mniejszą żywotność?
09.07.2014 11:10
0
Ale czad,chyba niewielu spodziewało się ze będzie to tak dobrze wyglądać co? Wprowadzać natychmiast od 2015 :) Y
09.07.2014 11:25
0
od 2015 to raczej nie mozliwe bo zespołu juz buduja bolidy pod obecne opony , wiec to by wymagało przebudowy konstrukcji bolidów
09.07.2014 13:03
0
zmiany jak cos dopiero na sezon 2017 gdy Pirelli zakonczy sie obecny, trzyletni kontrakt F1.
09.07.2014 14:06
0
Optycznie prezentują się nieźle. Pirelli dobrze dobrało wymiar nowej opony. Były obawy że będzie to wąski pasek gumy naciągnięty na nieproporcjonalnie dużą felgę ale jest... O.K. Co prawda większa średnica zewnętrzna koła wymaga zmian w bezpośrednim otoczeniu koła. Zmieni się choćby możliwy promień skrętu przedniej osi i zupełnie inaczej zaprojektować trzeba będzie zawieszenie by skompensować niższą wysokość karkasu ale za to powinna pojawić się wyższa przyczepność mechaniczna, powstanie możliwość wykorzystania większych tarcz hamulcowych a co za tym idzie zwiększenia ich skuteczności przy równoczesnym zmniejszeniu ryzyka ich przegrzania. Wzrośnie też szansa na dojechanie bolidu do boksu na samej feldze jeśli w ferworze walki opona zostanie uszkodzona.
09.07.2014 14:13
0
Wygląda lepiej niż myślałem, ale to jest bolid pod te 13-tki, chciałbym zobaczyć jak będą komponowały się z bolidami zaprojektowanymi pod 18-stki, bo teraz na pewno osiągów nie poprawiły Grosjean'owi. Jak by jeszcze z cal gumy dodali to już by były idealne z wyglądu. Ale wolał bym żeby były szybkie i pozwalały się ścigać, nawet kosztem wyglądu.
09.07.2014 14:34
0
Czekamy na 20' - najlepiej w pełnym chromie i ze spinerami, w stylu Pimp_My_F1. A tak serio to wygląda lepiej niż przypuszczałem - nowe koła mogą znów przewrócić stawkę ( wystarczyło zmienić dostawcę opon Michelin/Pirelli i niektóre zespoły traciły swoją przewagę ).
09.07.2014 17:16
0
Na oficjalnej stronie formułki są zdjęcia z testów. Są jeszcze dwa w tym jedno z toru. 65 , 42 a 17 te to chyba silnik AMG V6 1.6 , ciekawie wygląda.
09.07.2014 18:26
0
Kempa wielki dzięki za update. Taka moja mała sugestia aby na stronie głównej dać wyróżnienie, ze news przez autora został uaktualniony. Sam ocenisz moją sugestie.
18.07.2014 11:37
0
Ładne oponki, oby jak najszybciej weszły do F1
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się