WIADOMOŚCI

Renault nie wyklucza kar za przekroczenie limitu silnikowego
Renault nie wyklucza kar za przekroczenie limitu silnikowego
Firma Renault uważa, że część kierowców korzystających z jej jednostek napędowych może w drugiej części mistrzostw otrzymać kary za przekroczenie limitu dozwolonych pięciu jednostek napędowych na sezon.
baner_rbr_v3.jpg
Firma Renault w ostatnich tygodniach poczyniła olbrzymie postępy jeżeli chodzi o osiągi i niezawodność nowych V6 turbo, jednak problemy z pierwszej części mistrzostw nie pozostają bez konsekwencji dla zawodników.

Rob White z Renault Sport F1 przyznał, że wysokie tempo rozwoju jednostek napędowych skutkuje tym iż wiele silników znajduje się na różnym etapie rozwoju. Co więcej części kierowców realnie grożą już kary w dalszej części mistrzostw ze względu na ograniczenia co do ilości silników i ich komponentów.

„Z każdym wyścigiem sytuacja każdego zespołu i kierowcy staje się bardziej indywidualna” wyjaśniał White. „Jedną z rzeczy, którą musimy dodać do tego wszystkiego jest optymalizacja jednostek napędowych, które są montowane w poszczególnych bolidach.”

„Jasne jest, że po pięciu wyścigach, mamy za sobą jedną czwartą mistrzostw i mocno wyprzedzamy założony plan, gdyż wykorzystaliśmy więcej jednostek napędowych niż zakładaliśmy w tym okresie. Musimy to brać pod uwagę.”

„Niewykluczone, że w późniejszej fazie sezonu część naszych kierowców otrzyma za to kary. W przypadku większości z nich mamy jednak sytuację do opanowania.”

W najtrudniejszej sytuacji silnikowej znajdują się Sebastian Vettel i Kamui Kobayashi, którzy w tym sezonie wykorzystali już po cztery jednostki napędowe z pięciu jakie mają do dyspozycji na cały sezon.

Sytuacja taka nie oznacza wcale, że już w krótce otrzymają oni kary za przekroczenie limitu, gdyż całe jednostki lub pojedyncze moduły wchodzące w ich skład mogą nadawać się jeszcze do ponownego wykorzystania. Statystyka ta informuje jedynie o tym ile zupełnie nowych kompletów każdy z kierowców ma jeszcze do wykorzystania.

Problemem może być jednak fakt, że starsze jednostki mogą odbiegać od najnowszej, poprawionej specyfikacji silników, mimo iż Renault zapewnia, że zmiany poprawiające osiągi głównie wykonuje w oprogramowaniu silników.

„Mimo że wdrożyliśmy więcej części niż prawdopodobnie powinniśmy, nie wszystkie elementy, które wymieniliśmy są kompletnie bezużyteczne.”

„Mamy jeszcze potencjał co do osiągów i niezawodności w niektórych z tych systemów i podsystemów. Te części pewnego dnia będą jeszcze wykorzystane.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

8 KOMENTARZY
avatar
chelsea 8

20.05.2014 20:10

0

uuuu RBR straci jaka szkoda ;c aż mi przykro ;c


avatar
jackos

20.05.2014 20:25

0

No proszę, nadal odchodzimy od sensu tego sportu czyli ŚCIGANIA :) Brawo FIA. Może skończmy farsę tego sezonu :D Niech obecna klasyfikacja będzie końcową, bo coraz większa farsa z wyścigu na wyścig.


avatar
tinek2

20.05.2014 20:29

0

może dzięki temu marussia i lotus zgarną punkty ale inne ekipy też dostaną bonus Nie pamiętam o ile pól przesunięcia na starcie jest za wykorzystanie większej liczby silników ?


avatar
Miki42

20.05.2014 21:14

0

O 10 Pozycji


avatar
Miki42

20.05.2014 21:16

0

Proponuje jeden silnik na sezon to będzie oszczędność pięć to za wiele


avatar
elin

20.05.2014 21:28

0

Kara przesunięcia o 10 miejsc dotyczyć będzie kierowcy, który wymieni pojedynczą część silnika, jak turbosprężarka czy ERS. A każde wykorzystanie dodatkowego pełnego zestawu napędowego, to start z alei serwisowej.


avatar
Skoczek130

20.05.2014 23:36

0

Sezon jest parodią... ale taki właśnie miał być... ;)


avatar
brooda2

21.05.2014 11:38

0

Ja myślę że celowo tak miesza FIA żeby te słabsze zespoły miały coś do ugrania w wyścigu


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu