Robert Kubica podpisał kontrakt na występy w pełnym cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw świata WRC z ekipą M-Sport.
Polak w swoim rajdowym debiucie w mistrzostwach WRC-2 pewnie zdobył tytuł mistrzowski, a na ostatnią rundę mistrzostw, Rajd Wielkiej Brytanii przesiadł się do fabrycznego auta WRC. Mimo iż nie ukończył tego rajdu Malcolm Wilson, dyrektor zarządzający M-Sport, potwierdził, że chciał zatrudnić Kubicę już od jakiegoś czasu.„Odkąd pojawił się na scenie rajdowych mistrzostw WRC w tym roku, bardzo chcieliśmy mieć go u siebie” mówił Wilson dla agencji Reuters. „Sądzę, że możemy oczekiwać po nim kilku wspaniałych rzeczy w sezonie 2014. Wystarczy spojrzeć jak Robert przygotowywał się do sezonu 2013, aby zobaczyć co to dla niego znaczy. On ma pożądanie i pragnienie, którego nie widać u wielu kierowców.”
Polak sceptycznie wypowiadał się na temat fizycznych możliwości jego powrotu do Formuły 1, jednak cały czas nie przekreśla definitywnie celu jakim jest powrót do bolidów jednomiejscowych.
13.12.2013 12:48
0
Bardzo dobry news, aczkolwiek czekam na lepszy.
13.12.2013 13:25
0
1. arek2k Cos w rodzaju... Kubica jednak zrywa niedawno podpisany kontrakt na starty w WRC i podpisuje nowy z zespolem Ferrari zastepujac Kimiego Raikonnena, ktoremu odnowil sie udawany bol plecow uniemozliwiajac mu starty na zawsze...? O taki ci chodzilo...? :D
13.12.2013 13:37
0
No F1 ciężko będzie z tą ręką, ale i tak wielki szacun ,że daje radę w rajdach startować. Większość z nas pewnie na jego miejscu już dawno by się poddała.
13.12.2013 13:38
0
Mam pytanie. Nie za bardzo się znam na rajdach. Czy to znaczy że Robert będzie jeździł na takich zasadach jak wszyscy? Bo jego auto jest jako 3-cie w ekipie jak rozumiem? Czy to coś w rodzaju paydrivera? Dzięki.
13.12.2013 14:50
0
@ Kalor666 - Tak Robert będzie jeździł na takich samych zasadach jak wszyscy, przy pełnym wsparciu i obsłudze M-Sportu, tak więc nie można powiedzieć prywaciarz, nawet jeśli oficjalne barwy będą inne niż pozostałej dwójki. Thierry Neuville w tegorocznym sezonie zdobył wicemistrzostwo, będąc kierowcą teoretycznie "trzeciego" samochodu...Co do kwestii paydrivera...Alonso też za takiego uchodzi...????
13.12.2013 15:27
0
Gdyby Kubica był paydriverem mającym tak gigantyczne umiejętności to by co roku miał otwarte drzwi do każdego zespołu. By się o niego bili :D
13.12.2013 16:19
0
Zaraz zaraz. A nie robia tego...? Nawet bez wsparcia finansowego ma ogromny popyt. Zadnego problemu ze znalezieniem zespolu nigdy nie mial.
13.12.2013 16:39
0
Bo jest renomowanym kierowcą, który potwierdził swoją wartość. I to jest piękne. :))
13.12.2013 16:42
0
Aha. dzięki chłopaki. Mam nadzieję że w międzyczasie jakieś testy na torze Robert odbędzie.
13.12.2013 16:59
0
Robert jest twardy. Takiego zawodnika potrzebuje Formuła 1. On da radę, wierzę w niego. @7 W tych czasach talent to za mało. Teraz wystarczy wsparcie finansowe i jedziesz. Spójrz, kogo dobrał Lotus do składu. Utalentowany Hulkenberg poratował się jednym z teamów, w przeciwieństwie do przeciętnego w umiejętnościach Maldonado. Sądzę, że Kubica miałby dzisiaj trudno o pozostanie w stawce, jeśli nie miałby jakiegoś sponsora ze sobą. To trochę inne czasy, BMW było korporacją i mieli niezły hajs. W takim 2008 r. wydali 300 milionów $.
13.12.2013 17:47
0
Spore wyzwanie przed Kubicą. WRC to nie będzie taki spacer jak WRC2. Mam nadzieję, że przejedzie jak najwięcej rajdów do końca i nie będzie tylu dachowań co dotąd. Ciekawe kogo znajdzie na miejsce Barana. Dobry pilot to istotny element w tym sporcie.
13.12.2013 17:50
0
http://www.yout ube.com/w atch?v=BHW 40Xz96EM - jak chcecie poznać RK trochę bardziej
13.12.2013 18:00
0
Uważam, że to najlepszy wybór z możliwych. Wg mnie do F1 RK już nie wróci. Ten rok pokazał, co będzie robił. Jeżeli w 2014 uda mu się skończyć generalkę w pierwszej 5-ce, to będzie olbrzymi sukces. Oglądałem go na 2 rajdach i jest kozak! Ma przewagę nad typowymi rajdowcami na dohamowaniach. Dokładnie wie, który moment jest optymalny i nie doczłapuje się do zakrętów. Ponadto czuje każde auto rewelacyjnie, a to już bardziej kwestia talentu. Jeżeli chodzi o pilota, to chyba Gerber powinien wrócić. Pamiętajmy, że Jego pilotem może być tylko ...pracoholik taki, jak RK.
13.12.2013 18:38
0
Pięknie ! ...i bez zbędnych słów:)
13.12.2013 20:09
0
Dokładnie Jaro75
13.12.2013 20:51
0
Bardzo fajnie i życzę mu powodzenia
13.12.2013 21:15
0
Zawsze mówił, że go rajdy kręcą. Teraz ma szansę rywalizować w nich na najwyższym poziomie. Oby szło mu tak dobrze jak w WRC2.
13.12.2013 22:38
0
Pamiętam wywiad dla jakiejś gazety, mówił że oprócz F1 to rajdy są w jego sercu. Jak się go zapytali co robi w wolnym czasie to powiedział, że śpi i gra w rajdy na kompie / lapku itp.
14.12.2013 11:15
0
"Jarają" go rajdy a teraz osiągnął Full Season- mając od 2014 królweskiego "WuRCa" nomen omen też od kilku dni ujeżdzam takiego WRC - bo mi coś Warcy Rycy Csescy :D
14.12.2013 12:35
0
Kubek teraz zostanie już w rajska bo mu się spodobały i tyle
14.12.2013 14:37
0
tak tak ferrari to tylko do zamiatania boksu nawet w f-16 nie da rady sie załapac do f-1 robi sie bardzo ciasno a i emerytow nie szukaja
14.12.2013 20:32
0
@subaruadam - pisz jak przystało na Polaka... ;)
15.12.2013 01:20
0
Wiadomość bardzo dobra i jestem pewien,że doskonale sobie poradzi w WRC. Za to śmiechu warta jest postawa Volkswagena,który złożył protest do FIA na modyfikacje skrzyni biegów w aucie RK
15.12.2013 13:17
0
Cóż, zawsze to jakiś sposób na zwalczanie konkurencji. Dowal im Robson !
15.12.2013 13:25
0
Boją się go i będą próbowali zwalczyć jeżeli jest taka możliwość.
15.12.2013 23:03
0
Niech wszyscy jeżdżą z łopatkami i gites.
16.12.2013 21:34
0
Zespoły wszystkich wyższych serii zawsze oprotestowywały "inne" rozwiązania stosowane przez konkurencję, taka polityka, nie sądzę żeby to cokolwiek miało z samym Robertem coś wspólnego. Swoją drogą Oscar Pistorius biegał na olimpiadzie z protezami a Robertowi nie chcą pozwolić na stosowanie debilnych łopatek i to z opóźnieniem czasowym. Niemcy jednak są pojebani.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się