KTD
Ostatnia aktywność
avatar
KTD

05.12.2016 22:21

0

Widziałbym dalej Nico, ale o innym nazwisku. To bardzo dobra opcja dla Mercedesa wg mnie.Doświadczony, solidny jednak bez szczęścia w "drafcie" do liczących się zespołów. No i Niemiec, co może mieć znaczenie dla wyboru.

avatar
KTD

05.10.2016 22:33

0

Zawsze wyżej ceniłem HAM niż ROS. Nie mniej jednak w ostatnich dwóch wyścigach ROS pokazał klasę mistrzowską. Jechał pewnie, bardzo pewnie. A HAM niestety nie - mimo prowadzenia w Malezji. To wg mnie świadczy o obecnej formie zawodników. Lepszą ma ROS i to Jego typuję na zwycięzcę tegorocznej rywalizacji.

avatar
KTD

21.09.2016 23:05

0

W F1 trzeba odrobinę szczęścia. Massa go nie miał, niestety. Ale wielkim kierowcą jest!!! Byli lepsi w tym czasie, ale On zawsze był KIMŚ.

avatar
KTD

20.07.2016 19:29

0

Jak ktoś ma w nazwie firmy słowo "finanse" (bez względu na język, w którym jest użyte), to wcześniej czy później będą kłopoty. Każdy inwestor liczy na zysk. A ten w F1 zapewnia kasa wynikająca z wyników. To mniej więcej oznacza wprost, że inwestor liczy na zwrot z inwestycji w okresie 8-10 lat. Aby to się ziściło konieczne są wymierne wyniki po około 2-3 latach. I tyle ma zespół Saubera, aby je osiągnąć. Jak w tym czasie nic nie ugra, to nowy inwestor sprzeda to komuś minimalizując stratę i obieca w umowie wszystko, ze zmianą nazwy włącznie. A więc w pesymistycznym scenariuszu za 3 lata nie będzie zespołu Sauber. Szkoda, ale akurat wiem, jak to działa. Wszystkie zawierane transakcje są sukcesem w momencie podpisania umowy. Ile z nich jest sukcesem? Mniej niż połowa. Jakby nie było, Peter Sauber Wielkim Człowiekiem jest i swój wkład w F1 ma ponadprzeciętny. Oby Jego nazwisko nigdy nie zniknęło z bolidu, bez względu na przyszłość. Biznes biznesem, a pamiętać trzeba.

avatar
KTD

31.05.2016 23:05

0

Saubera bardzo szanuję za to, że nadal jest. Żałuję, że musi brać kierowców, którzy przynoszą kasę, a nie mieć wybór. Ciekawe, czy w tym bolidzie ALO, HAM, BUT, VET daliby radę wejść w punkty. Śmiem twierdzić, że tak, ale...

avatar
KTD

26.02.2016 22:49

0

Ech będzie replay z 2015. Merc poza konkurencją. Drugie Ferrari. O podium będzie się biło FIndia z Williamsem - wg mnie wygra FIndia. Potem Red Bull i Torro Rosso. Reszta od przypadku, do przypadku, czyli jak bóg pomoże (jakikolwiek bóg). Żal mi McLarena, któremu bardzo kibicuję, ale niestety wietrzę duże problemy (z zerwaniem współpracy włącznie) w połowie sezonu. Bolid McL będzie mniej zawodny, ale niekonkurencyjny. Proszę mnie nie krytykować, a ocenić po min. połowie sezonu. Niech sezon szybko nadchodzi :-)

avatar
KTD

17.09.2015 22:21

0

Nie do końca francuzi są moim "wzorem człowieka",ale Groszkowi bardzo kibicuję. Dorósł w F1 i jest na pewno w pierwszej 5-tce najlepszych kierowców. Podobnie, jak ALO umie zrobić coś z niczego. Niestety podobnie, jak HUL, nie miał nigdy właściwego auta, nawet 2 sezony temu.

avatar
KTD

04.09.2015 21:46

0

Prócz silników, bolidów, zaplecza jest jeszcze ...kierowca. Nie jestem mistrzem, itd., ale jakieś tam pojęcie nt stylu i sposobu jazdy mam. A więc swoje zdanie w temacie, dlaczego mając słabszy bolid ktoś jest lepszy niż... Dlatego sugeruję "redakcji" stworzenie plebiscytu wśród osób grających w Typowanie (zakładam, że to osoby znające się "ciut" lepiej na F1 niż przeciętny śmiertelnik), aby głosowały na najlepszego ich zdaniem kierowcę. Np każdy typuje 3 nazwiska i jest przyznawane odpowiednio: miejsce - 3 pkt, 2 miejsce - 2 pkt, 3 miejsce - 1 punkt. Wtedy mniej więcej zobaczymy, jak to oceniamy sami - pewnie będzie zbieżne z ogólnymi odczuciami, które są publikowane. Nie mniej jednak chyba warto, nawet dla samej zabawy :-)

avatar
KTD

08.06.2015 19:31

0

Uważam ALO za najlepszego kierowcę w stawce (to moja subiektywna opinia i nie trzeba się z nią zgadzać), ale przegiął mówiąc takie rzeczy "na cały świat". Zgoda, że na razie jeździ taczką (Dacia Logan rozwija większe prędkości :-) ) lecz otwarta krytyka wobec pracodawcy nie jest mile widziana nigdzie. Mam nadzieję, że będzie lepiej. Nie wiem, jak wpływ ma na wszystko Boulier, ale nie uważam go za dobrego szefa. Żal ściska 4 litery widząc dwóch mistrzów świata pałętających się w ogonach.

avatar
KTD

11.03.2015 12:30

0

Jeżeli Bernie czegoś nie zmieni w sposobie finansowania zespołów, to będzie takich przypadków co raz więcej, a jeździć będą kierowcy, którzy zapłacą choćby pieniędzmi wygranymi na loterii. Co raz mniej jest kierowców "z powołania", a co raz więcej "opłaconych".

avatar
KTD

11.11.2014 00:56

0

Jeżeli prawdą jest, że ALO "dyktował" warunki przy podpisywaniu kontraktu z McL, to prawdopodobne jest, że wskazał drugiego kierowcę. ALO i BUT, to byłby w mojej ocenie jeden z najlepszych duetów w historii F1. Ale...

avatar
KTD

10.10.2014 17:08

0

RAI nie jest złym kierowcą, ale na tle ALO wygląda sporo gorzej. Do tego ciągle narzeka na bolid, jakby szukał usprawiedliwienia - takie mam wrażenie. I tak samo będzie w przyszłym sezonie, jak potwierdzą się plotki (VET za ALO). Trzymajmy kciuki za BIA.

avatar
KTD

27.06.2014 06:53

0

Czekam, kiedy silniki diesla wprowadzą w ramach oszczędności paliwa :-) A następnym krokiem będzie napęd wiatrowo elektryczny bez silnika spalinowego i puszczanie dźwięków V8 z głośników zamontowanych w miejsce układu wydechowego :-)

avatar
KTD

09.06.2014 05:30

0

Sędziowie mieli rację wbrew pozorom. Obejrzyjcie dokładnie onboard Pereza. Tuż przed tym, jak dostał strzał, ruszył minimalnie kierownicą w lewo.

avatar
KTD

13.12.2013 18:00

0

Uważam, że to najlepszy wybór z możliwych. Wg mnie do F1 RK już nie wróci. Ten rok pokazał, co będzie robił. Jeżeli w 2014 uda mu się skończyć generalkę w pierwszej 5-ce, to będzie olbrzymi sukces. Oglądałem go na 2 rajdach i jest kozak! Ma przewagę nad typowymi rajdowcami na dohamowaniach. Dokładnie wie, który moment jest optymalny i nie doczłapuje się do zakrętów. Ponadto czuje każde auto rewelacyjnie, a to już bardziej kwestia talentu. Jeżeli chodzi o pilota, to chyba Gerber powinien wrócić. Pamiętajmy, że Jego pilotem może być tylko ...pracoholik taki, jak RK.

avatar
KTD

29.11.2013 20:41

0

Maldonado - skutek kretyńskiego podejścia Lotusa do F1. Od samego początku (jeszcze Renault) słyszy się, że mają ciągle problemy z kasą. Ale teraz, to już przestaję im kibicować. Szkoda mi tylko Groszka, bo wg mnie chłopak fantastycznie się rozwinął i jeździ naprawdę dobrze.

avatar
KTD

27.10.2013 18:14

0

Myślę, że kara musiałaby dla zasady, a RBR przyjął ją z uśmiechem :-) Brawo dla tego "gówniarza", bo co by nie mówić i jak na Niego nie patrzeć, to już jest jednym z największych w historii F1. Wiadomo, że ma bolid klasę lepszy niż pozostali, ale nie umniejsza to Jego duuuużych umiejętności.

avatar
KTD

09.09.2013 16:30

0

Wg mnie skład Ferrari nie powinien się zmieniać. Nie chodzi o drugiego lidera w zespole, bo to źle się kończy, ale o drugiego kierowcę, który jest w stanie być tuż za liderem - to tak obrazowo. Może nie jestem obiektywny, bo sympatyzuję z FM. Facet jest po prostu bardzo dobry i do tego wie, jak pomóc zespołowi i koledze z zespołu (wczoraj mieliśmy tego przykład; nie trzeba było żadnych TO - przynajmniej ja nie słyszałem). Potrzeba ciut lepszego bolidu i FA będzie najlepszy, a FM - mam nadzieję - regularnie na podium.

avatar
KTD

24.03.2013 14:08

0

Nie wszystkie podejmowane decyzje są słuszne. No cóż. Jednak śledząc rozwój bolidu w trakcie sezonu w ostatnich latach, dodając do tego najlepszego kierowcę F1 (FA) oraz wracającego do formy Felippe, Ferrari w tym sezonie powinno sięgnąć po tytuł, a FA zdetronizować SV. Tak przewiduję.

avatar
KTD

24.03.2013 14:02

0

Nie jestem fanem ani NR ani LH. Jednak tym, co NR pokazał dziś zasługuje na WIELKI szacunek.

avatar
KTD

24.03.2013 13:59

0

MW celowo nie podkręcał tempa, aby spokojnie we dwóch dojechali dla zespołu. Jednak wygórowana ambicja SV zepsuła atmosferę do końca sezonu. Co innego, gdyby SV był zdecydowanie szybszy od MW, jak Nicko od Lewisa. Wtedy niech wyprzedza, niech walczą. Ale w tym przypadku tylko naraził zespół, nie pierwszy raz. Brawo dla MW za rozsądek. Na miejscu szefów Red Bulla przeprowadziłbym z SV ostrą rozmowę.

Przejdź do wpisu Vettel przeprosił Webbera

avatar
KTD

26.11.2012 05:23

0

Ja chcę zwrócić uwagę na Felippe. Dla mniej jest cichym bohaterem nie tylko ostatniego wyścigu, ale i sezonu. Podniósł się po makabrycznej pierwszej części sezonu - pokazał, że ma .... . A to, w jaki sposób pomagał w Brazylii Fernando, kiedyś MSC zasługuje na wielki, wielki szacunek. Jest bez dwóch zdań świetnym kierowcą, ale także inteligentnym w najwyższym stopniu. Pokazał, że jest wspaniałym człowiekiem. Za to wszystko, za wszystkie osiągnięcia i postawę przyznałbym mu "zaocznie" tytuł Mistrza Świata.

avatar
KTD

16.10.2012 13:51

0

Jakoś mam nieodparte wrażenie, że jednak RB faworyzuje SV. Jest z pewnością świetnym kierowcą. Nie mniej jednak uważam, że MW jest solidniejszy, stabilniejszy (mimo wszystko). Twierdzę, że gdyby zespół skupił się na nim, to mógłby zdobyć Mistrzostwo podobnie, jak SV.

avatar
KTD

21.08.2012 14:37

0

Mam niestety wrażenie, że RK do F1 już nie wróci. Bardzo chciałbym się mylić, ale wg mnie tak to wygląda. Facet, który od kilkunastu laty nie wysiadał z różnego rodzaju pojazdów wyścigowych, teraz jest "uziemiony" już przez 1,5 roku. A to oznacza, że nie jest w pełni sprawny. Idąc dalej uważam, że RK walczy o powrót do sprawności umożliwiającej starty w rajdach, gdyż sprawności na F1 nie odzyska, a do niższej klasy wyścigowej nie chce wracać. Przykro mi to pisać lecz skoro półtora roku rehabilitacji przy dzisiejszej znajomości tej dziedziny nie dało możliwości uzyskania pełnej sprawności, to nic z tego nie będzie. Po takim czasie proces rehabilitacji jest w zasadzie zakończony. Może zostaje do poprawy / naprawy jeszcze 1% sprawności, a w przypadku RK gdyby był to ten 1%, to już regularnie trenowałby w bolidzie lub na symulatorze (bez problemu znalazłby zespół, który by pomógł). I ostatnia sprawa. Proces rehabilitacji, to powrót do sprawności sprzed zdarzenia lub możliwie najwyższej sprawności. Jazda autem rajdowym nie jest procesem rehabilitacji. Aby wsiąść do rajdówki, to trzeba mieć trochę siły, kondycji itd., jak normalny sportowiec. A więc proces rehabilitacji już się właściwie zakończył bądź jest na końcowym etapie i to tylko dla zakresu ruchowego prawej ręki. Nie jestem pesymistą, ale realistą.

avatar
KTD

12.12.2011 12:13

0

Wiemy, że RK chce bardzo wrócić do F1. Jednak na razie nie wiemy nic, poza plotkami i gdybaniem. Więc "pogdybam i ja". Wg mnie możliwym scenariuszem jest warunkowa umowa z Ferrari od 2013. Warunkami miałyby być starty RK przynajmniej w drugiej połowie sezonu 2012 w jednym ze słabszych zespołów i pozytywna ocena Jego jazdy przez włodarzy z Maranello. My sympatyzujemy z RK, chcemy go w F1, ale pamiętajmy, że w tym sporcie sentymentów nie ma. Liczy się wynik i realna możliwość wygrywania. Żaden zespół nie zatrudni "niepewnego" kierowcy, a niestety za takiego trzeba teraz uważać RK.

avatar
KTD

18.02.2011 06:43

0

Dlaczego większość polskich fanów F1 nie lubi Nicka? Bo jest Niemcem? Bo był nr 1 w Sauberze? Bo miał większe wsparcie ze strony Saubera niż Robert? Ocenimy Nicka obiektywnie, nie porównując go do Roberta ani nikogo innego. Sugeruję także poczytać wszystkim trochę o Jego życiu prywatnym, a większość z Was mocno się zdziwi. Ma bardzo, bardzo duże doświadczenie w F1. To Nick ukończył najwięcej wyścigów z rzędu w historii F1. Jest kierowcą regularnym, rewelacyjnym technicznie i odważnym (co czasem jest źle odbierane, a było szczególnie w kontekście walki z Robertem). Umie i chce walczyć na torze, a przy tym potrafi skalkulować ryzyko i "pojechać" dosłownie na krawędzi. Jeździł w "średnich" zespołach - jeżeli jakikolwiek zespół w F1 może być "średni", bo to najwyższy stopień wtajemniczenia w sportach motorowych. Wątpię, aby osobiście nie lubili się z Robertem. Jak większość kierowców F1, są kolegami. Jakiekolwiek nieporozumienia na torze wynikają z chęci rywalizacji i walki. Czy jak czasem nie gracie w piłkę, siatkówkę (cokolwiek) przeciw kolegom, przyjaciołom, to nie udzielają się Wam wobec nich emocje, czasem negatywne? Ja Nicka szanuję i uważam, że jest jednym z 10 najlepszych w F1, dzięki własnej pracy, nabytemu doświadczeniu. Teraz będzie miał - mam nadzieję - rywalizować w bolidzie, który może wygrywać regularnie wyścigi, który będzie stał w jednej linii z Ferrari, M-nem. To naprawdę rewelacyjny wybór. I poczytajcie o Nicku prywatnie.

avatar
KTD

27.03.2010 09:20

0

Uważam, że pierwszym krokiem powinno być przywrócenie tankowań. Wtedy mamy więcej wyprzedzań, dodatkową zabawę ze strategią. Zgadzam się, że gdyby wróciła aerodynamiki z lat 90-tych (jak napisał 10.dz.), byłoby niemalże cudnie.

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu