Zbliżający się test młodych kierowców na torze Silverstone najprawdopodobniej nie zostanie rozszerzony do czterech dni.
Tak wynika przynajmniej z doniesień po wczorajszym spotkaniu Sportowej Grupy Roboczej. Mimo że FIA zgodziła się rozszerzyć test gdyby wymagała tego sytuacja, część zespołów nie zgodziła się na rozszerzenie, kierując się kosztami i jak wynika ze wstępnych ustaleń jedynie zespół Ferrari mocno naciska w kwestii przedłużenia testów.podczas wczorajszego potkania ekipy ustaliły także, że podczas trzech dni testów "młodych kierowców", kierowcy podstawowi ekip będą mogli testować nowe opony Pirelli tylko i wyłącznie podczas jednego dnia. Każda ekipa będzie mogła jednak dowolnie podzielić dzień między swoich zawodników.
Pozostałe dwa dni testów przeznaczone będą dla młodych kierowców.
04.07.2013 15:30
0
Nie rozumiem po co zespoły blokują dłuższy czas testów. Czepiają się Mercedesa, że przez 3 dni zrobił 1000 km kierowcami walczącymi o zwycięstwa a sobie zabierają szansę na choćby podobny wynik. To jest kopanie dołu pod sobą bo nawet jeśli główni kierowcy zrobią po 90 kółek to nie da im to 1000 km i nie będzie on rozłożony na 3 dni dając inżynierom więcej czasu na analizę. Młodzi kierowcy nie są odpowiednio dobrzy aby dać użytek zespołom tak jak sprawdzeni zawodnicy.
04.07.2013 16:42
0
1. Jahar W stawce zespołów obecnych na tych testach jedynie Ferrari i Red Bull nie muszą liczyć każdego euro wydanego na testy, przy czym Red Bullowi nie do końca zależy na zwiększaniu ilości dni testowych bo to woda na młyn dla Ferrari. Red Bull świetnie odnalazł się w sytuacji bez testów i to jest ich mocną stroną. A tak ogólnie to za bardzo kombinują...
04.07.2013 18:09
0
2 mają STR od testów w ciągu sezonu więc jest cacy
04.07.2013 18:14
0
Przykre to ale chyba niektóre zespoły muszą się pożegnać z F1 skoro już tak liczą koszty że jeden dzień nie wchodzi w rachube (słychać nawet ostatnio że Sauber jest w bardzo poważnych kłopotach że niema czym spłacić silników Ferrari, i wypłaty dla Nico). Szkoda bo zwłaszcza te biedne zespoły da się lubić. Łatwym rozwiązaniem by było zatwierdzenie 4 dni testów i ten kogo stać niech testuje 4 dni, a biedniejsze zespoły 3. Zgadzam się z ograniczaniem kosztów, bo takie budżety jakie miały zespoły parę lat temu +400 baniek to już lekka przesada, ale ograniczanie wszystkiego to też kierunek w złą stronę.
05.07.2013 01:26
0
Powinni zrobić głosowanie w ZUS-ie czy przeznaczyć tegoroczną pulę premii na obecność w F1. 180 mln peelenów to jakieś 55 mln zielonych, a za to to spokojnie można uruchomić Sauber ZUS F1 Racing Team. GP średnio co dwa tygodnie, więc motywacja pracowników rosłaby przez cały rok.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się