WIADOMOŚCI

  • 28.09.2012
  • 13902
Oficjalny kalendarz na 2013 rok
Oficjalny kalendarz na 2013 rok
Na dzisiejszym spotkaniu FIA zatwierdziła przyszłoroczny kalendarz Formuły 1. Zmagania kierowców rozpoczną się 17 marca 2013 roku.
baner_rbr_v3.jpg
Nowy kalendarz nie różni się znacznie od prowizorycznego, który dostał się do mediów przed GP Singapuru - miejscem zamieniły się GP Korei i Japonii, zmieniło się także kilka dat.

Kalendarz Mistrzostw Świata F1 w sezonie 2013

17 marca Australia
24 marca Malezja
14 kwietnia Chiny
21 kwietnia Bahrajn
12 maja Hiszpania (Barcelona)
26 maja Monako
9 czerwca Kanada
16 czerwca Ameryka (New Jersey) *
30 czerwca Wielka Brytanii
14 lipca Niemcy
28 lipca Węgry
25 sierpnia Belgia
8 września Włochy
22 września Singapur
6 października Korea
13 października Japonia
27 października Indie
3 listopada Abu Zabi
17 listopada USA (Austin)
24 listopada Brazylia

*- w przypadku spełniania wszystkich formalności

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

28 KOMENTARZY
avatar
Grzesiek 12.

28.09.2012 18:41

0

Jeszcze tylko dwa , trzy wyścigi więcej ... i F1 powita Nowy Rok na torze :))))


avatar
M.Schumacher

28.09.2012 18:42

0

Jeszcze trochę i F1 będzie dwa razy w tygodniu ;D


avatar
Juvefan

28.09.2012 18:56

0

20 wyścigów i zaledwie 6 w Europie... Fajnie, że jest dużo, ale obawiam się iż wkrótce będziemy musieli się żegnać z jakimś legendarnym torem z naszego kontynentu dla kolejnych Tilkodromów ultrabezpiecznych i szejków bo kasy nigdy za wiele. Zachcianki to już inna sprawa, ale chciałbym by F1 wróciła na Imolę i Turcji, może GP Hiszpanii przenieść do Walencji na tej samej zasadzie co GP Niemiec, i wywalić Abu Zabi i Indie bo one wydają mi się zupełnie zbędne i nieatrakcyjne.


avatar
fezuj

28.09.2012 19:00

0

Bez przesady jest tyle samo co w tym roku a nawet 1 niepewny.


avatar
fanAlonso=pziom

28.09.2012 19:05

0

hurrra GP Niemiec będzie na normalnym torze ! 3 z tego co wiem to właśnie GP Hiszpanii ma byc jak w niemczech czyli w 2013 Barcelona, w 2014 Valencia. Turcję też bym chętnie widział ale Imola jakoś mnie nie przekonuje. Ja bym widział 3 europejskie tory a mianowicie Magny cours, RBRing i Zandvoort ale to marzenia ściętej głowy pewnie jak jeden z nich się pojawi to będzie sukces ! ps. nieźle się juve spisuje w tym sezonie mimo zawieszenia trenera, twoja drużyna pewnie obroni scudetto, naprawdę ci zazdroszczę bo moi ulubieńcy niezbyt dobrze wypadają na razie


avatar
FAster92

28.09.2012 19:09

0

Nie podoba mi się to, że jest tylko zamiast F1 rozgrywać na torach Europejskich, odbywają się one w państwach, w których F1 jest czarna magią. W USA mają NASCAR rozumiem 1 wyścig, ale nie 2! Zresztą te nowoczesne tory typu Yas Marina czy Yeongam są kompletną porażką projektanta Hermanna Tilke. Niestety teraz liczy się kasa, kasa i jeszcze raz kasa…


avatar
1996

28.09.2012 19:26

0

GP ameryki. bez sensu. a co z Europejska czescia sezonu ?! zawsze to byl drugi poczatek sezonu... nie dosyc ze tylko 6 wyscigow to jeszcze przedzilone innymi. kasa rzadzi swiatem :( ja ktak dalej pojdzie to GP Monako zabraknie!


avatar
Siffredi

28.09.2012 19:30

0

6. FAster92, 7. 1996 "...Niestety teraz liczy się kasa, kasa i jeszcze raz kasa…", "kasa rzadzi swiatem" sami to wymyśliliście czy przeczytaliście na GazetaPL? A co ma rządzić, wy i wasze widzimisię?


avatar
PanPikuś

28.09.2012 19:49

0

W 2014 powitamy Rosję , a możliwe, że i Meksyk z racji Pereza , który będzie walczył teraz o pierwsze lokaty. Osobiście wymieniłbym Abu Dhabi i Indie na RBRing( dawny A1 ring ) i Imolę.


avatar
Juvefan

28.09.2012 20:08

0

@5 - dzięki wielkie, zgaduję, że jesteś fanem ACM ;) Napisałbym więcej na ten temat, ale to nie jest dobre miejsce ;) @7 - zgadzam się. Też nie rozumiem tego wciskania na siłę F1 do Ameryki. Oni kochają Nascar, F1 nigdy się przebije ponad to. @8 - no wiemy dobrze, że kasa przede wszystkim, trzeba myśleć logicznie, ale pewnie Bernie ma kasy od ***** więc trochę dziwi mnie to jego podejście, zwłaszcza że te nowoczesne tory są beznadziejne. Myślę, że ludzie ze zdecydowanie większym entuzjazmem przyjęliby powrót torów typu Imola, A1 Ring, nawet Istanbul Park, a co dopiero takiego Jerez, Adelaide, Estoril, może też Magny Cours. No ale to już jest myślenie kompletnie abstrakcyjne :)


avatar
Siffredi

28.09.2012 20:23

0

...Ale Panowie, wyścig organizuje się u tego kto potrafi go zorganizować i kogo na to stać. F1 idzie do przodu i nie ogląda się za siebie na jakieś wspomnienia dawnych torów co teraz zarastają mchem. Turcy nie mieli kasy, proste i już nie organizują GP. To najwyższy pułap sportów motorowych i musi się to 1)opłacać, 2) podobać, 3)oraz opłacać. Ja osobiście nie mogę się już doczekać GP USA Austin, bo uważam, że wybudowano tam kosmiczny tor z ciekawymi łukami (szczególnie ten na wzniesieniu). Są tory których zwyczajnie nie lubię bo uważam, że są nudne: Węgry, Monaco. Ale ktoś je uwielbia a gdzieś w świecie powstają nowe to czy to grzech zastąpić je nowymi?


avatar
LubięSutila

28.09.2012 20:24

0

A1 Ring, cos pieknego. Barcelona, Chiny, Korea, Australia out. GP GB to tez juz nie to samo. + GP Azji na Fuji + ubolewam ze nie ma Walencji :(


avatar
Marti

28.09.2012 21:05

0

Tylko 7 wyścigów w Europie - nie dobrze, nie dobrze ;/ 2 GP w US są niepotrzebne, no ale jak się Bernie zaweźmie to koniec.


avatar
baworak

28.09.2012 21:13

0

@[email protected];) dziwne że 2 wyścigi organizuje się w USA...wątpię żeby f1 była tam tak popularna


avatar
fanAlonso=pziom

28.09.2012 21:48

0

10 trafiłeś w dziesiątkę :) w sumie z perspektywy czasu szkoda że toyota się wycofała i upadł pomysł naprzemiennego organizowania GP Japonii na suzuce i fujii bo to też dobry tor wyprzedzac się da pomyślcie jaka strefa drs mogłaby byc na głównej prostej która jest dłuższa niż w chinach czy indiach. Ja bym powitał też Adelaidę z powrotem bo jak jeździłem na rfactorze to wydawała się interesująca i Australijczycy się interesują F1 nie to co Amerykanie. Ale prawda jest taka że dla zespołów i sponsorów ważne jest byc w USA gdyż to wciąż największy rynek dla nich i dlatego będą tam 2 GP


avatar
Martitta

28.09.2012 23:42

0

Adelaida, Estoril i Imola (ma szanse) mogłyby jak dla mnie wrócić. Tak samo Francja. Jednakże cóż się dziwić zacnemu dziadkowi. Każdy na jego miejscu opierałby się przy wyborze torów na tych samych kryteriach. A gdyby tego nie robił, nie byłby na jego miejscu. Proste :)


avatar
FERRARI19

29.09.2012 06:45

0

Ja też żałuje, że mamy tylko 6 wyścigów w Europie... Ja jednak wole europejskie tory (oczywiście, wiadomo, poza Europą też są fajne tory: Albertpark czy Suzuka) Ale niestety jest coraz więcej tych nowych torów. A teraz jeszcze Tajlandia planuje organizację GP, Meksyk... A co z Europą?


avatar
Jens

29.09.2012 08:42

0

Schodzi na psy ta F1 - tak jak poprzednicy: Imola, A1 - Ring, Istanbul, Fuji to są tory, a nie Yeongam


avatar
fan redbull

29.09.2012 12:18

0

Jedyne co mi się nie podoba to to , że F1 dwa razy zawita do USA. ;/ Ale cóż , zobaczymy jak długo się utrzymają . By szybko znikły. Prosimy o więcej wyścigów w Europie. :)


avatar
luca motorsport

29.09.2012 12:45

0

Nie ma co panikowac, kalendarz wyglada fajnie, za Koree wejdzie Rosja, a Tajlandia mogla by odbywac sie na zmiane z GP Chin, a GP Meksyku bylo by 21 GP.


avatar
Iceman_1

29.09.2012 12:53

0

Całe szczęście, że Spa pozostaje


avatar
fanformula1one

29.09.2012 15:43

0

Usunięty


avatar
krzysiek000

29.09.2012 17:59

0

12. LubięSutila Strzał prosto w stopę. Australia to jeden z najciekawszych wyścigów w sezonie. Dla mnie mogłyby i takie Niemcy, czy UK odpaść za więcej takich torów, nawet w Azji. Ostatnimi czasy mam wrażenie, że narzekacie na wszystko co nowe tylko dlatego... że to jest właśnie nowe. Dla mnie to nie zrobi różnicy, jeżeli wprowadzą te silniki V6, czy nawet elektryczne, byle by to nie pogorszyło osiągów bolidów. 18. Jens No rzeczywiście, procesje na Imoli, tor "jednego zakrętu" w Istambule, czy tor dobudowany do jednej prostej na górze Fuji. Rzeczywiście wspaniałe... Jedynym torem wartym uwagi spośród tych wymienionych jest RB Ring. 17. FERRARI19 Meksyk to akurat już miał swój wyścig.


avatar
LubięSutila

29.09.2012 19:07

0

23 no ok, moze przesadzilem z ta Australia. Ale sam powiedz, UK juz dawno powinno poleciec, Hockenheim i Nurburg sa bardzo przecietnymi torami. Wegry tez nie sa zbyt interesujace. Wiecej nowosci i powrot a1 Ring!


avatar
fanAlonso=pziom

29.09.2012 19:41

0

23 ale nawet obecne silniki pogarszają osiągi bolidów w porównaniu do grzmiących V10 i każde kolejne silniki nie będą miały większej mocy a co do turcji to fakt 8 jest odjechana ale cały tor ma tzw. flow - wszystko się zgadza zakręty są mądrze zaprojektowane i dają frajdę z jazdy


avatar
ForzaFerrari

29.09.2012 21:49

0

Już nie przesadzajcie z tą krytyką torów,bo niedługo wyjdzie na to,że mistrzostwa powinny liczyć 5 wyscigów. Dla mnie większość torów jest naprawdę ciekawa,może trochę denerwuje mnie mała liczba wyścigów w Europie i duża w Azji,no ale wiadomo,że dla Berniego liczy się przede wszystkim kasa. W sumie i tak kalendarz mi się podoba,chociaż żałuję,że nie ma miejsca w nim dla Imoli i Red Bull Ringu,ale takie jest życie.


avatar
shiftxp

30.09.2012 16:55

0

Usunięty


avatar
michalde

03.10.2012 21:41

0

szkoda, że nie ma Grand Prix Walencji, ale przynajmniej dobrze, że F1 rozniosła się na cały glob


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu